Ford 5610 - Zoemt alsof er hydrauliek olie gevraagt word, olie snel warm
van de week tijdens het mixen viel het mij op dat de achterbrug wel erg warm was.werd. 60ltr olie heet (+50/60graden) krijgen met 3 tandwielen in beweging is wel wonderbaarlijk.
Zodra het gas eraf is en de trekker een tijdje 1/4 gas erop heeft koelt de olie wel ook snel weer af gelukkig.
Nu heb ik het idee dat de achterbrug wat zoemt alsof er hydraulische vraag is, maar niet zo erg dat je bijvoorbeeld de hendel om trekt en door de overdruk moet. Rem ventiel heb ik gecontroleerd, er komt geen druk op de remleiding. Is er iets mis met 1 van de pompen, of zou het iets zijn met de prioriteits ventielen?
Ook valt het me of dat de trekker bij laag in toeren en tijdens rijden of stilstaan er iets rammelt in de bak in de zin van.... Tsja, vergelijk het maar met een aftakas die onder een hoek staat en daardoor onregelmatig draait.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5610 en hebben de trefwoorden versnellingsbak , hydrauliek en hydrauliekpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar een olietemperatuur van 50/60 graden is heel normaal als een trekker flink staat te werken voor een mixer, de oliekoeler voor de radiateur is wel goed schoon?
Een opbrengt van 30-40 liter bij 175 bar kan gegeven worden door 1 van de 2 pompen.
Wanneer dan de hef werkt (en de externe ventielen ook, tenzij gelijkertijd de hef bediend wordt) zou de hoofdpomp dus moeten functioneren.
Zou het dan niet zo wezen dat het prioriteisventiel dwarsligt/niet naar behoren functioneerd?
Leuke site is dit volgend mij
Nu nog effe uitvogelen hoe het allemaal werkt hierzo
Maar om meteen maar even met de deur in huis te vallen mijn ford rammelt ook stationaar ergens bij de koppeling lijkt een beetje op dit verhaal !