Delvano Veldspuit - Delvano 1200l+600l verstandig?
Hallo heb een delvano op het oog van 1200l en 24m breed plus fronttank van 600l nou lijkt dit wel verstandig om aan onze fendt 105s te hangen of is dit riskant? Mvg
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Delvano Veldspuit ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(Wat je soms ook ziet met kunstmeststrooiers
600 +1200 = 1.800 liter spuitvloeistof, toereikend voor 6 hectare ("ouderwetse" ) 300 liter spuitvloeistofdosering per hectare.
Ik zou liever een 600 liter spuitmachine met luchtondersteuning aanschaffen om hiermee per tankvulling ook 6 hectare ( 100 liter spuitvloeistof per hectare) te kunnen spuiten. Een veel lichter machine met (gewenste/voorgeschreven) bewezen driftarme spuittechniek waardoor je veel flexibeler en/of meer spuituren kan maken. Bovendien een spuit waarmee je Fendt 105S ook niet wordt gesloopt.
Ik zou een getrokken spuit nemen of een andere trekker ervoor/ertussen.
Spuiten (uitvoeren gewasbescherming) is best wel mooi werk. Echter, gezien de hectiek om dit werk ( ad hoc en/of niet gebruikelijke werkuren) mag er best een ietwat comfortabele trekker bij gebruikt worden. Niet in de laatste plaats eentje met cabine om zelf ook nog enig bescherming tegen spuitnevel(inademing) te hebben. Werken met een oude Fendt 105S doet serieus afbreuk aan het werkplezier. Wat mij betreft zet topicvraagsteller Fendt311 z'n Fendt 311 er maar voor.
Daarnaast, spuiten is ook mooi om met kleine tankinhoud toch grote oppervlakten te kunnen bewerken. De luchtondersteuning heeft zich hierin bewezen en maakt een fronttank overbodig. Voordeel hierbij is tevens dat wat er niet op zit (kan ook niet kapot gaan) je ook niet hoeft schoon te maken, te onderhouden en, last but not least, niet hoeft te laten keuren. Het is met name de werkzaamheden voor en na het 'echte spuitwerk' welke al snel onplezierig worden ervaren. Een gedateerde spuitmachinecombinatie zoals uit de topicopening (eventueel op een eveneens gedateerde Fendt 105S) komt je duur te staan.
P.S.: Of de ventilator van de luchtondersteuning zoveel kracht vraagt weet ik niet (betwijfel ik) maar te meer dan ook reden deze trekker niet als spuittrekker te gebruiken.