Illustratie van:

International 624 - Start niet Alleen met startpiloot

Beste TF ers

Ik heb pas een international 624 agriomatic gekocht (stond al een tijdje stil) alleen hij start alleen maar met startpiloot. Gloeispiraal heb ik gecontroleerd doet het wel alleen niet via de orginele bedrading ik heb het geprobeerd met ee draad vanaf de accu direct op de Gloeispiraal (gloeide toen wel maar startt niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Iemand een idee wat dit kan zijn... uhh ja druk ff op het reset knopje en hij doet t weer.

startpiloot is sowieso rotzooi (die je niet nodig hebt). Weet je wel wat de start hulpmiddellen zijn op de trekker? zo te horen niet

sowieso moet de startmotor goed rond gaan anders kun je lang blijven klooien, dus zorgen dat accu bekabeling en startmotor goed zijn. Dan kun je nog de stopknop tot een aanslag uittrekken(die aanslag met een veertje erin, doortrekken is uitzetten) dan heb je de koudstart (normaal alleen bij kou nodig en niet bij normaal weer). Geef daarbij geen gas dat heeft geen nut.
anoniem
Kan van alles zijn.
Ik vrees dat hij draad versleten is.
Hij zal wel niet genoeg compressie hebben. Heb je hem ook wel eens aangetrokken? Gaat dan sneller rond en start dan makkelijker. Je startmotor kan te traag zijn.
Stier69
@Perfect 1 en Kevin: Een agriomatic mag je niet aanslepen. Is net als een automaat.
Corne S
En wat gebeurd er als hij loopt en je de stopknop naar achteren trekt totdat hij zwaar gaat?
Deutz-oldie
Een goede motor start zonder gas te geven. Als de motor slecht start geef ik altijd vol gas. Eens de diesel wil verbranden wordt er meer verbrandt waardoor de motor sneller begint rond te draaien + warmer wordt en sneller aanspringt. Oude motoren hebben vaak een 'dubbel mazout' knop, dit dient net om de motor meer mazout te geven bij het starten. Het helpt wel degelijk. Eens de motor draait springt dit terug uit.

Ik heb nog gehoord dat het luchtgaatje in het deksel van je dieseltank verstopt kan zitten. Hierdoor komt er onderdruk in de tank. Als je de motor uit zet zuigt dit de leidingen leeg en heb je in het begin geen brandstof in de leidingen om de motor te starten.

Rookt hij als hij zonder start piloot niet wil aanslaan? Kucht hij? Als je geen van beide hebt is het bijna zeker een brandstofprobleem. Anders kan het een nog een tekort aan diesel zijn of slechte accu of startmotor versleten (draait te traag) of motor versleten of slechte verstuivers (compressie te laag) of nog wat anders 😛
Schluterfan
Ik heb een 644, is denk ik de zelfde motor? De mijne wil ook niet weg zonder startpiloot. Ligt aan de brandstofpomp, die geeft geen startdebiet genoeg meer. Een sneller draaiende starter zou dit euvel wel deels kunnen verhelpen, als de motor sneller draait, spuit de pomp meer in, waardoor sneller kans op slagen.

Maar het kan zoals anderen hier omschrijven ook aan andere problemen liggen.
Corne S
@Schluterfan

Allebei dezelfde motor, een d206. Net als de 733 / 740 / 585.
Schluterfan
@Corne S

Dankje! Ik was het niet zeker, ben niet zo thuis in de Inters. Ik hoop dat ik de mijne komende winter eens onder handen kan nemen, zodat hij er weer een tijdje tegen kan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 en hebben de trefwoorden start niet en alleen startpiloot geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
17