Maandagmorgen trekker

De naaste buurman hier heeft voor ruim 4 jaar geleden een nieuwe trekker gekocht. EEn budget trekker, dus een gewone versnellingsbak e.d. Dus een trekker zonder poespas.
Voor aflevering bij de dealer hoorden ze daar een vreemd geluid en is de trkker uit elkaar geweest en bleken er verkeerde of geen goede tandwielen in te zitten. Dit is toen verholpen.
Na in gebruikname bleek dat als de trekker warm werd, dus bv. met grasmaaien dat dan de hef het niet meer deed. Ze hebben er bij de dealer van alles aan gedaan om het euvel te verhelpen. Maar het lukt niet om die trekker goed te krijgen. Afgelopen herfst is de trekker nog weer voor een week of 6 bij de dealer geweest om allerlei onderdelen te vervangen, maar dat helpt niet.
Ze hebben in het begin met de problemen een garantietermijn afgedongen van 5 jaar.
Maar nu zijn die 5 jaar bijna verstreken en willen ze van de trekker af.
Hoe coulant zou de importeur hierin moeten zijn?

Deel dit topic

Reacties

de hoef
Gewoon nieuwe neer zetten en tientje per draaiuur bij betalen
jan w
Gaat om een trekker van 85 pk.
Prijs toen rond de 29000 euro.
Met een tientje zou de trekker afgeschreven zijn.
nieuw 29.000 reken 10.000 draaiuren inruil na die draaiuren 4.000

29.000-4.000= 25.000 / 10.000 uur= € 2.50 per uur.

De importeur zit tussen dit bedrag en dat 10tje in.
De importeur gaat er van uit dat de jonge draaiuren het duurste zijn?
+1
pieta
Tuurlijk. Het eerste draaiuur is het duurst. Maar als de beste man tot nu toe geen kosten voor eigen rekening heeft gehad en wel de fiscale voordelen zoals investeringsaftrek heeft genoten dan moet een goede deal toch binnen handbereik liggen.
+4
cs-agrar
Quote:
@jan w: Gaat om een trekker van 85 pk.
Prijs toen rond de 29000 euro

Dan is ie wel heel erg budget geweest, dan is het niet het maandagmorgen, maar ws het standaard model
+1
weideboer
Graag nu meer details........ man en paard noemen anders weten we nog niks
meelezer10
Quote:
@pieta: de fiscale voordelen zoals investeringsaftrek

Wel opletten als je hem inruilt binnen de 5 jaar moet je een deel inversteringsaftrek terug betalen. Weet niet precies hou het zit maar informeer eerst even.
Herbert
@meelezer10 klopt, minimaal 5 jaar in bezit hebben.
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@jan w: Prijs toen rond de 29000 euro.
Met een tientje zou de trekker afgeschreven zijn.

Een trekker die binnen vijf jaar 2900 uur op je bedrijf heeft gemaakt, is niet altijd stuk geweest. Zeker wanneer je bedenkt dat een budgetmodel doorgaans een analoge teller heeft in plaats van een digitale.

De dealer wil z'n goede naam niet kwijt, je buurman wil van die trekker af. Daar moet uit te komen zijn. Ik zou proberen de handelswaarde van de trekker boven water te krijgen (traktorpool -15/20%) en dat als richtpunt nemen.
+2
pieta
@Herbert
Om precies te zijn vijf boekjaren. Dus aankoop december telt voor heel jaar.
Nick83
Quote:
@Jack Rijlaarsdam: Een trekker die binnen vijf jaar 2900 uur op je bedrijf heeft gemaakt, is niet altijd stuk geweest. Zeker wanneer je bedenkt dat een budgetmodel doorgaans een analoge teller heeft in plaats van een digitale.

Zelfs bij een budget trekker kan ik me nie voorstellen dat er tegenwoordig nog analoge meter in zou zitten.
pieter w
Case farmall a ?
oldhuus
Denk een ander rood merk, elke 2 jaar een nieuwe importeur, overal en nergens doemen ineens dealers op. Hier had er ook een zo'n ding gehuurd 110pk voor 800 uur, nou ding was al 2x uit elkaar geweest, aftakaskoppeling kon de mengwagen niet aan, en bij 700 uur een elektronische storing die niemand kon verhelpen dus retour, tijdje bij de importeur gestaan is weer terug naar Tsjechië gegaan geloof ik.
casejxu
@oldhuus ook die kunnen het gewoon goed doen hoor.!
+2
weideboer
Kwestie tussen dealer en klant.

maakt niet uit wat voor merk je hebt, in alle werkplaatsen staan trekker uit elkaar dat je denkt.....nu al medelijden met de klant die de rekening krijgt. en dat gepoch, mijn trekker mankeert nooit wat.....denk dan .... ja hoor de monteurs, servicebussen, grote magazijnen en alle andere shit zijn er voor om alleen maar nieuwe trekkers af te leveren #notdus
martijnham
Ik zal dan een ander kleurtje een week op pad zetten. Dat zien ze snel genoeg. Help vast wel.
meelezer10
Hier had een loonwerker ook een trekker waar altijd wat mee was. In de wintermaanden heeft deze trekker een hele tijd op een dieplader aan een drukke weg gestaan. Zou dat ook helpen?
+1
weurding
Bij zoiets zou ik overwegen hem in de sloot te parkeren 😄
+1
cs-agrar
Quote:
@meelezer10: hele tijd op een dieplader aan een drukke weg gestaan

ook een tekst op het dak geschilderd?
meelezer10
@cs-agrar
Ik ben niet in het bezit van een vliegtuig dus geen idee?
komelker 2
Als het zo n waardeloze trekker is waarom hou je hem dan toch nog 5 jaar.
Gewoon verlies nemen en een andere merk nemen dat voorkomt herhaling.
+4
weurding
Waarom druk maken om de buurman zijn trekker, of toevallig toch je eigen? 😉
+2
brabo
Idd, dat vroeg ik me ook al af.
Waarom de ellende van de buurman hier posten, laat hem dat zelf doen als hij daar behoeft aan heeft.
jan w
Het is niet mijn eigen trekker, we werken wel veel samen. Heb zelf wel een trekker die even oud is, van het zelfde merk. Alleen ik wilde voor het voorladerwerk e.d. geen standaardtype.
Ik ben er zeer tevreden mee.
Ging mij meer om , of er ervaringen en of ideeen waren.
Jannus
Mocht ik met zoiets te maken krijgen dan was hij geen 4 jaar bij mij op het bedrijf gebleven,het blijven ellendebakken waar altijd een luchtje aan zit,lost de dealer dit niet op met de importeur dan is het einde verhaal voor de beste man en verkoopt me dan geen trekker meer.

Heb dit een keer meegemaakt maar met bedragen van meer dan een ton voor en trekker verwacht ik ook een goed exemplaar en geen pissebak waar ik alleen maar over kan zeiken
Nick83
Quote:
@Jannus: Mocht ik met zoiets te maken krijgen dan was hij geen 4 jaar bij mij op het bedrijf gebleven

Je moet wel behoorlijk ruim in de slappe was zitten wil je zomaar een nieuwe trekker na 2 jaar al van het pad af trappen zonder da je dr wat voor krijgt en een nieuwe kopen.
ej-van-de-voort
@Nick83 er zijn meer wegen die naar Rome leiden, zoals als eerder aangegeven kan koop ontbinden een reële optie zijn
janv
Gewoon een deal maken,en nooit meer zo,n merk kopen,koop dan voor weinig een 2e hands ,maar wel een echt merk...
cjw73
Maar wel een echt merk??
Ik dit soort verhalen wel van alle merken dus welke moet je dan hebben.
Neef van mij heeft ook zo'n maandagochtend orgel met bakken problemen, alleen is dat wel 1 van dat dure groene merk!
oldhuus
Ja ik ken zelfs die die groene van ellende hebben ingeruild op een blauwe, bevalt ze super, enigste nadeel is dat ie iets meer zuipt.
meelezer10
Quote:
@cjw73: alleen is dat wel 1 van dat dure groene merk!

laat me rade bij het vernieuwe van het model hebben ze een C achter het type gezet.
meelezer10
Quote:
@oldhuus: enigste nadeel is dat ie iets meer zuipt.

Er zijn ook van die dure groene die enorm zuipen. 4cil en type aanduiding beginnen met een 4
Vraag maar aan @dehoef of de vierpitters die hij heeft zuipen.
spotmelker
@meelezer10 Zuipers kan je laten tunen, dan is er soms wel 30% af te halen. Verder die 'brandstofbesparende ecofans' die overal op gemonteerd worden kosten nog wel eens een koppakking, dus af en toe controleren of ze wel genoeg blazen kan je ellende besparen.
+1
oldhuus
@meelezer10
Ja soms is duurkoop duurkoop, en goedkoop kan ook best goedkoop zijn. Ga vóór aanschaf eens met mensen praten, bijvoorbeeld een loonwerker die 10 van die dingen heeft lopen tot wel 10.000 op de klok, die kon mij ook altijd precies vertellen wat wel een niet goede series waren.
+1
cs-agrar
@meelezer10
Hoef een vierpitter? z'n luxe auto?
Hoef zal zelf wel meest zuipen 😄 en das een één-pitter!
cjw73
@meelezer10
weet ik niet zo goed, type 824 vario dan weten de meeste de rest wel
de hoef
Quote:
@meelezer10: Vraag maar aan @dehoef of de vierpitters die hij heeft zuipen.

neeje glad nie nee
de hoef
Quote:
@cs-agrar: meest zuipen

ken je hem die jonge houd nie van feesjes
Nick83
Quote:
@janv: Gewoon een deal maken,en nooit meer zo,n merk kopen

Meestal krijg je geen geld bij dergelijke deals, of veel te weinig. Meestal draait het erop uit dat je een nieuwe van het zelfde merk aan moet schaffen waar je dan wat extra korting op krijgt. Je heb beroerd weinig keuze.
Fendt926Driver
Goedkoop is duurkoop.
neem je verlies en koop een echt merk.
de dealer heeft dus 5 jaar lang onder garantie alles mogen betalen en nu wil je hem nog weer een poot uit trekken en een goede inruil prijs hebben?
als er verlies is mag een ander opdraven en als er winst gemaakt wordt kun je jezelf wel redden.......
+2
arjanvw
@Fendt926Driver Wat is bij jou dan een 'echt' merk en wat is dan geen merk??? Jij geniet de voorkeur voor Fendt en ze zullen jou misschien goed bevallen, maar Fendt kan geen budget trekker leveren. Is dan een ander merk die wel een budget trekker kan leveren in één keer 'geen' merk dan?
Jannus
Quote:
@arjanvw: een 'echt' merk

Tegenwoordig liggen de merken zo nauw met elkaar verweven dat er niet zo heel veel verschil in merken zitten,soms is het niet meer dan een kleurdetail of soms alleen motorisch
Fendt926Driver
@arjanvw ik bedoel een gewoon merk waarvan iedereen zo 8 merken van kan opnoemen. Een 80 pk voor 29000 is bij geen enkel gewoon merk te koop
cs-agrar
Quote:
@Fendt926Driver: Een 80 pk voor 29000 is bij geen enkel gewoon merk te koop

blijkbaar wel
oldhuus
@Fendt926Driver @cs-agrar
traktorpool.nl/details/Trekkers/…
Heb wel eens proefrit gemaakt, vond ding al zo beroerd schakelen, en remmen blokkeren ook zowat direct, maar wel goedkoop..
+1
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@Fendt926Driver: Een 80 pk voor 29000 is bij geen enkel gewoon merk te koop

New Holland
Case

Rij zelf met de blauwe budgetversie uit 2004, kostte toen €25.200,- ex btw. Weinig geld, weinig luxe.
Maarten4
@Jack Rijlaarsdam Ik denk niet dat die case voor minder dan 30000 te koop is. De prijs van die blauwe valt me mee. De 'blauwe' van jou bevalt goed? of had je achteraf toch voor meer luxe gekozen?
Frans1
@Jack Rijlaarsdam
Wij hebben in 2008 een nieuwe gekocht,ook bij de budgetversie van NH gekeken,viel al snel af vanwege het hoge oostblokgehalte.toen keuze gemaakt tussen nh tla 90 en jd 6220 se,is een jd geworden,iets robuustere trekker met weinig poespas,bevalt tot nu toe nog prima
KuikenenKoe
Quote:
@Frans1: nh tla 90

wel nieuwe "uit armoede gekocht " ,de simpelste uitvoering die er maar te krijgen was
was eerste nieuwe hier daar voor altijd gebruikt
willen graag in toekomst stalvoeren dus bezig geweest om in te ruilen op trekker met front hef
viel mij restwaarde mee t.o.v luxere uitvoeringen
sommige budget trekkers houden zowiezo waarde redelijk beet t.o.v de luxere modellen
cs-agrar
Quote Reactie van @KuikenenKoe:
sommige budget trekkers houden zowiezo waarde redelijk beet t.o.v de luxere modellen

vooral op export markt dan, zijn ze niet echt gek van draadjes en schermpjes
kaas
@Fendt926Driver
dus nieuw holland is ook geen echt merk en een claas ook niet de meenste merken hebben wel iets in die prijs klasse als je goed uit onderhandeld bent ,maar dan zijn het geen trekkers met dure breede banden zonder arco 12 versnellingen en ga zo maar door
walrus
Quote Reactie van @arjanvw:
Wat is bij jou dan een 'echt' merk?

Fendt natuurlijk.
google it, staat boven aan de lijst van kwalitatieve tractoren.
weurding
@KuikenenKoetla 90 is toch doorontwikkeling van fiat 80/90? niks mis mee, prima motoren en bak, voordeel van een trekker van dat kaliber en geld is dat je na vijf jaar geen 40000 laat vallen 😄
KuikenenKoe
Quote:
@weurding: tla 90 is toch doorontwikkeling van fiat 80/90

ja klopt, die fiat 80/90 was wel goede serie maar jammer van dat roesten
die van ons had toen in 2008 boekje prijs van 33 meen ik
en tot nu toe nog geen noemenswaardige kosten aan gehad,is me wel wat waard (6900 uren op klok)
als rommel altijd stuk is wordt je ook dood gegooid met rekeningen
hoor wel es van rekeningen die uit reparaties vandaan komen van achterbruggen/versnellingsbakken ,vooral die automaten
daar wordt je toch bang van, en hoe meer ze er instoppen hoe dikker de rekeningen bij storingen
volgens mij ben je tegenwoordig goedkoper uit met opgeblazen blok dan achterbrug/versnellingsbak revisie
weurding
@KuikenenKoeschoonpa heeft nog 1 in de schuur staan 2wd, idd, roesten behoorlijk, maar tik en lopen
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@Frans1: viel al snel af vanwege het hoge oostblokgehalte.

Erger nog, het is een exacte kopie van een fiat inclusief Iveco-blok en gebouwd in Turkije. Keuze was hier echt op prijs, zelfs Zetor kon hier niet aan tippen. De modellen die jij noemt waren ruim €10.000 duurder. Voor dat geld kun je makkelijk een setje gehoorbescherming aanschaffen.
KuikenenKoe
@Jack Rijlaarsdam kun je wat luider praten en niet zo zacht ,ik versta je niet
weurding
@Jack Rijlaarsdamnh heeft ook een serie van turktraktor gehad met staande pedalen, td of zoiets, die waren echt bagger

erdoganticaret.com.tr/?tag=turk-traktor-2
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@weurding: nh heeft ook een serie van turktraktor gehad met staande pedalen, td

Ja, die bedoel ik. TD85D heb ik. Kost weinig, stelt ook weinig voor. Wat was er bagger aan? Waarschijnlijk lag dan het verwachtingspatroon te hoog.
casejxu
@Jack Rijlaarsdam en als je dan zie wat dat trekkertje van jou nog evengoed weg trekt 😃 Tank waar ga je met die trekker heen 😛 ... Met je maaier gaat ook goed? Je heb een kuhn 2,80? Of 3.20??
weurding
@Jack Rijlaarsdamhier een boer die had er constant wat mee, heeft hem een paar jaar gehad, ergonomisch mede door de stand van de pedalen ook geen aanrader, maar er zijn ook mensen die zweren bij belarus, er zal altijd wel een goede tussen zitten
+1
pieter p
We kopen altijd trekkers met minimaal 6000 uur op de klok, heeft al genoeg werkervaring opgedaan.
Er is dan ook wel bekent of deze trekker bepaalde "ziektes" kan krijgen.
De laatste trekker die hier weg is gegaan had 13500uur op de klok
newholland6640
@Fendt926Driver

Dat slaat nergens op. Dat is toch het risico van de dealer als je wat verkoopt. Heeft ie problemen moet hij maar bij zn importeur goede afspraken maken.
Tom VB
+1
walker1
Wat een wazig topic als er geen merk en type genoemd worden. Hier kan niemand toch iets mee? Dan is nog iets als garantie, als je binnen de garantie periode de problemen meld, dan horen ze die te verhelpen, ook als de garantie verloopt voordat het opgelost is. Snap niet dat er 5 jaar maar wat aangetobt is.
walrus
2 vragen:
1: wat voor merk/type trekker gaat het?
2: wie is de importeur?
walker1
Lees net dat er 5 jaar garantie is afgesproken, zal dan toch bij de dealer heel duidelijk maken dat de problemen nooit goed opgelost zijn en dat je wilt inruilen en voor die trekker een prijs wilt die marktconform is voor dat merk en type in goede staat.
+1
dorpsrandhoeve
Ik adviseer zowel de klant (je buurman) als de dealer om tafel te gaan zitten, en er samen uit te komen. In principe is het zo dat als de tractor te heet werd/wordt, en er al meerdere keren een reparatie is gedaan om het op te lossen de klant de koop kan ontbinden (via de rechtbank). Ook na bijna 5 jaar. Immers de klant heeft een tractor gekocht waar hij van uit mag gaan dat er geen gebreken aan zijn. Als de dealer na verschillende keren aanklooien het probleem nog niet heeft opgelost is ontbinding van de koop een mogelijkheid. Dit heeft niets met garantie van 1 of 5 jaar te maken.

Allicht zal bij ontbinding ook gekeken worden naar het gebruik van de tractor, dus hij hoeft niet te verwachten dat hij de betaalde nieuwprijs terug krijgt.

Maartje

Aan alles zit natuurlijk een maartje en een staartje. En elk verhaal heeft een keerzijde. Dus mijn verhaal hierboven gaat niet altijd zomaar op.

Daarom is het verstandig om samen met de dealer/importeur om tafel te gaan zitten, en het ding in te ruilen. Of ze het ding dan verder zelf naar hoogovens rijden of voor export wegdoen moeten ze dan verder zelf weten.
robotboertje
Wij hebben hier het credo dat als zo'n trekker 4000 uur bij een ander gelopen heeft, de meeste maandagmorgenmodellen wel afgevallen zijn... kortom, geld uitgeven voor een nieuwe trekker zal hier niet gebeuren. Die van 4000 uur passen hier nog prima, bij 1700 trekkeruren per jaar kan dat met 4 gebruikten ook prima. Maar ieder zijn eigen wensen natuurlijk. Als je per se geen belasting wilt betalen, zijn er mensen die liever een nieuwe trekkert kopen
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@robotboertje: Wij hebben hier het credo dat als zo'n trekker 4000 uur bij een ander gelopen heeft, de meeste maandagmorgenmodellen wel afgevallen zijn

Je kunt ook andersom redeneren. Waarom zou iemand een goede trekker weg doen die met paar duizend uur net is ingelopen? Kans is groot dat er wat aan schort, dat laat de opening van de topic wel zien.
weurding
Quote:
@Jack Rijlaarsdam: Waarom zou iemand een goede trekker weg doen die met paar duizend uur net is ingelopen?

waarschijnlijk omdat het kan, ken ze wel die 3/400 uur per jaar of minder draaien en na 8 jaar ruilen 😄
+1
meelezer10
@weurding
Draai jij niet meer uren dan 400 met dat loonwerk er bij? 😄
+1
weurding
@meelezer10 ssstttt, trek de stekker eraf 😉
walker1
Quote Reactie van @Jack Rijlaarsdam:
Je kunt ook andersom redeneren. Waarom zou iemand een goede trekker weg doen die met paar duizend uur net is ingelopen? Kans is groot dat er wat aan schort, dat laat de opening van de topic wel zien.

Redenen genoeg, wat dacht je alleen al van bedrijf staken? Dan komen trekkers en machines ook op de tweedehandsmarkt terecht. Verder kan iemand een trekker weg doen omdat er besloten is meer werk aan de loonwerker uit te besteden, of een trekker wordt ingeruild op een zwaarder model of een model met meer opties, bv keuze voor fronthef, frontlader, vario.
Ook zijn veel trekkers tegenwoordig geleased en komen gewoon naar een x aantal jaar of uren weer op de markt.
oldhuus
Kan meevallen, hier had ie net 2500 uur, gekocht zonder garantie/service, nu 5000 uur zonder probleem, ook een budget model maar deze komt uit Basildon UK, niet uit Turkije ofzo..
worteljcb
Tis allemaal koffiedik kijken... Alleen bij een lege doos weet je wat je koopt (als je de bodem hebt gecontroleerd tenminste)

Praten helpt altijd nog het beste. Met een normale afschrijving voor de gewerkte uren, moet er toch een fatsoenlijke overeenkomst voor een nieuwe te maken zijn? En vraag je überhaupt af of je weer een lowbudget wilt. Iets wat weinig kost, kan ook geen superieure kwaliteit zijn. Een luxer model zou wel eens beter geschikt kunnen zijn. Grotere koelcapaciteit, beter schakelen, meer vermogen en waarschijnlijk zuiniger in brandstof. Ongeacht welke kleur die trekker ook is..
IHC forever
Ja ken ook een loonwerker; draait de hele achterbrug aan gort van een vrij jonge trekker.
Iedereen en alles krijgt de schuld. Ruzie met iedereen; dealer importeur enz.
En wat was uitendelijk de oorzaak; in de achterbrug zat meer stront dan olie.
Inwendige lekkage hydr.oliemotoren (tubovuller)op de mesttank grote boosdoener.
worteljcb
@IHC forever Precies zulke verhalen ken ik ook maar al te goed. En dan heb je het voor mekaar zeg, je hoeft nergens meer te komen!

Een goede relatie is veel meer waard dan een paar euro. Dan wordt je ook niet gauw wat in de maag gesplitst door de dealer. Bovendien is het net zo goed jouw risico als je wat koopt..
dorpsrandhoeve
Quote:
@worteljcb: Bovendien is het net zo goed jouw risico als je wat koopt.

Een probleem dat vrijwel van begin af aan niet goed is, is een probleem. Ook al probeert de dealer vannalles, het is een gebrek. Niets anders.
buorman
@dorpsrandhoeve

En hij heeft nu ruim 4 jaar de tijd gehad om te leveren wat hij verkocht heeft; een normaal werkende trekker voor de overeengekomen prijs.
Daarbij heeft de koper de trekker weliswaar kunnen gebruiken, maar niet zoals verwacht mocht worden en bovendien heeft het de nodige ergernis gekost.
+1
JD6930
Een trekker of machine die in de garantietijd al van alles mankeert( zonder bewijzen dat het aan de eigenaar ligt) lijkt mij een probleempje voor de fabrikant, niet de dealer. Die koopt ook alleen maar in en doet z'n best een goede trekker of machine te leveren en bij gebreken goed te herstellen...

Bij ieder merk heb je maandagochtend trekkers. Of het nu een uit verwegistan in de regio achterhoekiestan in India is of een uit Engeland, Duitsland of de USA. Al worden meerdere series compacte tractoren van die grote westerse merken ook in India, China, Italy en dergelijke landen gebouwd, in eigen fabrieken of bij daarvandaan komende merken.
+4
worteljcb
@JD6930 Voor het eerst deel ik je mening! 😉
suggs 73
Hier ook ooit vroeger een nieuwe JD 2130 gekocht , oa hi/lo probleem , meerdere keren uit elkaar gehad , vervolgens ingeruild en weer ver weg verkocht , bleek later nooit geen probleem weer gehad te hebben
jd user
En de garantie ligt meestal tot aan het eind van de afrit van de dealer.

De garantie word weer verwerkt met groot onderhoud.Zo doen autodealers dat ook.

Je word genaaid met de facturen ,waarbij je zelf gaat nadenken.........Dat ga ik voortaan liever zelf doen.Of ik heb een handige jonge buurman die dat voor mij gaat doen.
Een vaatje olie en wat filters kost de wereld ook niet.

En @jan w,
Dat probleem is niet de eerste die jij aangeeft.Er zijn al boeren met hevige ruzie weggelopen.
En die dingen kunnen het niet houden.Lekkage aan keerringen en vooral tandwielen zie ik .Maar ook koppelingen gaan eruit met nog geen 2000 uur.
+1
GROENEDEERE
Als er vppr aflevering al het een en ander niet klopt en er ook nog eens verkeerde tandwielen inzitten had ik als koper zijnde de trekker nooit geaccepteerd. Ook al komt de dealer met mppie garantie praatjes
Panne komt altijd op t ongelukkige moment.
De dealer/importeur en fabrikant hadden gewoon een andere trekker moeten leveren.
Zoeiton2
Die goedkope new holland is dus helemaal geen new holland maar een Turk Trac. Dat merk ken ik niet. Tractor van buurman zal een Mc Cormick zijn omdat dat het enige merk is wat 5 jaar garantie gaf. Die importeur is er niet meer dus.......Ze verkopen 5 trekkers per jaar in Nederland dus heel veel ruimte om imago problemen op te lossen is er ook al niet. Beste oplossing gewoon doorrijden en blijven repareren en wachten op een goede aanbieding. Uiteindelijk zit de trekker opnieuw inelkaar en is het de beste Mc cormick ooit.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden maaien en lei geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
87
DEELNEMERS
42
WEERGAVES
8
TREFWOORDEN