International 744 - Een sterke trekker ?

Ik heb een paar vragen over een international 744

Is die trekker sterk van zichzelf ?
Geeft die gouw op met trekken ?
En heeft die een lange of een korte slag en wat is het voordeel daarvan ?
roy25798

Reacties

Oldtimer-fan
Inters zijn allemaal sterke tractoren 😉
Hij heeft een lange slag motor waardoor hij niet gauw inkakt.
Bij de arbeidsslag van de motor wordt de zuiger naar onder gestoten door de ontbranding. Door de lange slag heb je meer schwung door het vliegwiel, waardoor de motor langer blijft doordraaien.

correct me if I"m wrong
Oldtimer-fan
En je topic staat er 2x op. Graan een verwijderen
SJB533
robert956
Wat ik er van weet is zijn sterke trekkers veel vermogen bij laag toerental. is bij de 956 wel zo
jammermaarhelaas
Er is een merk wat al in de jaren 60 op 1 na al zijn tractoren voorzag van korteslag motoren ("vierkant" of "ondervierkant"). Voordeel hiervan is een lagere zuigersnelheid bij zelfde toerental, en grotere kleppen bij zelfde slagvolume.
Lange slag heeft een relatief grotere hefboom op de krukas, dit kon wel eens een voordeel geven bij de trekkracht.
Ook CIH (bij de MAXXUM) ging met dit soort vierkante motoren werken.
Tegenwoordig is het steeds meer 1 motor in de CNH groep, weer een langeslagmotor.
SJB533
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
Ook CIH (bij de MAXXUM) ging met dit soort vierkante motoren werken.

102X120 (boring X slag) is geen vierkante motor, toch? 😉
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @SJB533:
102X120 (boring X slag) is geen vierkante motor, toch?

Je hebt gelijk, ik zat fout. Het ging om het cilinder-gietstuk waar geen bussen meer in kwamen.
Wimsumar
Beste Jammermaarhelaas:

Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
Lange slag heeft een relatief grotere hefboom op de krukas, dit kon wel eens een voordeel geven bij de trekkracht.

"Voordeel"? Je kunt het net zo goed als nadeel beschouwen. Juist door die lange slag moet de zuiger, zoals je zelf al noemt, extra afstand afleggen alvorens het grotere hefboomeffect een rol kan gaan spelen. "de (werkslag)druk is dan reeds van de ketel''.
Vergelijk je de "vierkant" en "ondervierkant"-motoren van het bepaalde merk wat jij bedoelt met de prestatie van de I.H.C.-744-motor, dan scoort het koppel van laatstgenoemde zelf maar matig.

Ford 4000 (61p.k) en 5000 (74 p.k.): 225 en 296 Nm.

konedata.net/traktorit/ford/…

I.H.C.-744 (70 p.k.): 230 Nm.

konedata.net/traktorit/international/…
jammermaarhelaas
@Wimsumar

Laten we de IHC mensen niet teveel confronteren met de prestaties van 5 of 6 jaar oudere Ford modellen 😃
Ze hebben er van geleerd zullen we maar zeggen. Daar waar Ford zich soms helaas te behoudend opstelde.
Wimsumar
Beste Jammermaarhelaas:

Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
Laten we de IHC mensen niet teveel confronteren met de prestaties van 5 of 6 jaar oudere Ford modellen

Voor wat de motorprestaties betreft, staan ze onmiskenbaar in de schaduw, maar wat de (trekker)modellen in totaliteit presteren/presteerden, dan hoeven de I.H.C.-ers niet bang te worden.
Door al die extra "oliepompen"**** op de Ford waren ze niet vooruit te branden!

**** = remmen in oliebad, aftakas met oliebadkoppeling in tegenstelling tot aanzienlijk lichter draaiende in open lucht functionerenden bij een I.H.C..
jammermaarhelaas
@Wimsumar

Remmen zoals die door Fordson ooit bij de Major werden gebruikt. Droge trommelremmen of droge schijfremmen. Ze zullen er wel hun redenen voor gehad hebben er van af te stappen.

Gelukkig zijn er verschillende merken en dus ook verschillende tractoren, voor elk wat wils.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden veel trek kracht en geeft die snel op geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!