Mc-Cormick D 430 - Mc Cormick D 430 - Akkergang (agriomatik)
Gisteren, tijdens het uitmaaien van de weide, in lage gearing (akkergang), heb ik gemerkt dat bij lichte weerstand (bv. bergop) de tractor (430)stil kwam te staan terwijl de motor gewoon op toeren blijft. Te vergelijken met een koppeling die volledig slipt. In eerste instantie dacht ik aan een soort differentieel wat ervoor zorgt dat het vermogen naar de aftakas gaat. Echter, zonder aftakas gebeurt het zelfde. In de 2, 3, en 4 de versnelling kan tractor, in versnelling, stil staan terwijl motor blijft lopen, ook bij vol gas. ( getest door rem in de trappen).
Kan dit iets te maken hebben met de afstelling van de agriomatik?
Alvast bedankt voor de reactie!
Sebastiaan
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 en hebben de trefwoorden motor , aftakas , koppeling , versnelling , afstelling en rem geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
ook deze hele fijne V-bakken, worden helaas ouder en komen aan 't eind van hun technische levensloop en reparaties zijn duur,,,//geen/weinig onderdelen meer.
Als ik het goed begrijp geeft de agriomatic dus de mogelijkheid om te schakelen zonder koppeling. Het voordeel hiervan is dan dat de aftakas door blijft draaien.
uit reacties blijkt dat de agriomatic onderhevig is aan slijtage maar wat zijn de symptomen van een kapotte agriomatic. Ik kan dit nog niet aan mijn probleem linken. Of ga ik hier de mist mee in. Is de agriomatic een deel van de aandrijflijn. Normaal: motor-koppeling-twk-wielas. Zit hier de agriomatic hier dan tussen of is dit iets wat parallel staat?