Dubbelwerkend hydrauliek ventiel is dat er wel?

Hallo wil graag aan mijn 523 een dubbelwerkend hydrauliek ventiel? Is dat origineel ook nog verkrijgbaar. Of nooit bestaan? Wie kan mij helpen

Deel dit topic

M inter

Reacties

Corne S
Die bestaat. Eventueel nieuw ook nog verkrijgbaar. Eventueel met standje zwevend (beide uitgangen drukloos), alleen zit je dan met het spatbord wat over de achteras valt (hoogte).
Fendt926Driver
@Corne S alleen zit je dan met het spatbord wat over de achteras valt (hoogte). Ok van die zin snap ik niets van in combinatie met een dubbelwerkend ventiel
Corne S
@Fendt926Driver

Ventielen zitten aan de zijkant van het hefblok boven de achteras. Spatbord valt over de gehele achteras. Een dubbelwerkend ventiel (met het zweefstandje), steekt te ver uit naar onderen, waar door je een stuk spatbord weg moet slijpen.

tractorfan.nl/picture/670873/

Zie hier, wel eens waar een 44 serie, maar t zelfde idee.

tractorfan.nl/picture/339509/

Een dubbelwerkend ventiel zonder zweefstand (3 standen, 2 druk, 1 neutraal), past overigens wel net.
Fendt926Driver
@Corne S ok het wordt me duidelijk
M inter
Oké bedankt heb wat gevonden maar kun je dat er zo aan de enkelwerkende aan bouten?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @M inter:
kun je dat er zo aan de enkelwerkende aan bouten?

Dat zal afhangen van wat je reeds hebt (er zijn meerdere aanbieders van dat spul, zoals Bosch of Till), wanneer je er een foto van hebt kunnen we je makkelijker adviseren.
Fendt926Driver
@M inter bij een extra ventiel horen ook langere bouten die dan beide blokken moeten vasthouden aan het blok.
wij draaien er altijd 2 uit en draaien daar wat langere draad einden in. Dan de rest van de bouten er ook uit. Het originele blokje blijft dan hangen en sluitplaat kan er af. Nieuwe dubbelwerkend blok over de draad einden schuivenen sluitblokje er voor. De langere bouten erin draadeinden eruit daar ook langere bouten er in en klaar is kees, bart frans of maarten
M inter
@Fendt926Driver

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
In jou geval 1 bout eruit en daar een draadeind in dan andere eruit en ook een draadeind in dan laatste bout eruit sluitplaat eraf nieuwe blokje er bij op met alle afdichtingsringen dan sluitplaat er weer op nieuwe langere bout erin dan draadeind eruit daar ook langere bout in en dan laatste draadeind eruit en bout monteren en leidingen aansluiten en klaar
Corne S
@Fendt926Driver

Klopt. Alleen zou ik de bestaande o-ringen ook vernieuwen (enkelwerkend - blokje en blokje - hefdeksel).

Ts: Let op kwaliteit van de draadeinden, dat je minimaal 8.8 hebt.
M inter
Oké bedankt voor de hulp allemaal

Gr mark
Fendt926Driver
@Corne S draadeinden zijn er in mijn geval alleen voor om het beginblok mooi aan het hefblok te houden. En mag het ook 4.4 sterkte zijn. De defenitiefe bouten moeten wel 8.8 zijn
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden hydrauliek en ombouwen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!