Problemen met Deutz remmen
Mijn remmen van mijn Deutz agrostar krijgen het steeds warm bij het op de weg rijden. levensgevaarlijk zo rondrijden,plots val je zo zonder remmen .Ze blijven hangen door dat de cilindertjes niet meer terug keren,naar het schijnt steken ze daar nu inoxen cilindertjes in en zou het zo opgelost zijn ,zijn er nog die daar mee ervaringen hebben ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
onze inter heeft d'r ook last van..
Algemeen bekend, heel veel Deutzen hebben problemen met de remmen, die oude ook
En dat zegt iemand van 15, hou toch je mond man, je bent nog niet eens goed droog achter je oren .
Van de 06-serie is het een bekende kwaal, wij hebben een D4507 zonder cabine, en die heeft al betere remmen dan de 06-serie. DX 3 serie heeft een matige rem capaciteit (remschijf zit achter de eind vertraging) maar als ze goed onderhouden zijn is daar niets mis mee, snel oververhit raken ze ook niet. DX 4, Agroprima en de Agrostar hebben een andere achter brug met 4 remschijven achter, die trekkers remmen enorm goed.
Dat alle Deutzen slechte remmen hebben is onzin, 06-serie remmen slijten snel, dat hoeft nog niet te betekenen dat alle typen, slechte remmen hebben.
Mijn antwoord is nee, agrostars hebben goede remmen, nooit geen problemen mee gehad!
Waar heb je het over?
dit is jammer genoeg teverweg ander kwamen we wel kijken en bieden
DX 3 met trommel remmen :?, die hebben altijd schijf remmen gehad. Maar de DX 3 serie kwam ook veel later uit, dan de DXen in de hogere vermogens klasse.
Dat heet onderhoud, je weet wel slijt delen, remblokken, remschijven, remolie. Als je remolie niet op tijd ververst, en er zit nog een zooitje vocht, tja vindt je het gek dat die slechter gaat remmen :?.
als je remplunjers niet meer goed schuiven, moet je er nieuwe inzetten, de origininele remplunjers waren geen goede, maar de reparatiesetjes zijn wel goed, en wat hangt erachter de trekker bij het rijden over de weg?
Heb met agrostar gewerkt (6.31) met Taarup opraapwagen er achter, nooit geen rem problemen gehad. Thuis een agroprima 4.46, en die heeft de zelfde achterbrug als een agrostar 4. Met een 6 kuubs Kaweco toer ik heel wat daagjes achter mekaar naar land dat 7 kilometer verder op ligt, nooit problemen gehad met de remmen. En die remmen krijgen wel op goed op hun flikker. Na 4500 uur op de klok, en de remblokken zijn nog nooit vervangen. Remmen/Remblokken zijn pas nog gecontroleerd bij een service beurt . @rob hebben jullie er dan veel problemen mee gehad?
Met de 06-serie remmen is het gewoon een kwestie van goed onderhoud, dan maar wat vaker. Onderhoud moet je niet op besparen.
Weet ik dat ook weer , tegen jullie kennis kan ik niet op, maar de 3.10 is ook zeldzaam.
Probeer altijd 1 van de 2 te gebruiken...
succes ermee!!!
Kan me voor stellen dat trekkers die redelijk vaak gebruikt worden, niet zo snel last hebben van corrosie aan de remcilinders, dan trekkers die veel stil staan. Of is dat onzin?
Als je toch bezig bent, weet je al of er een opvolger in ontwikkeling is voor de agroplus en de agrofarm? Als ze bij SDF een beetje gezond verstand hebben, komt de opvolger van de agrofarm op de markt, met een in Lauingen ontworpen en gebouwde cabine. Onlangs weer op een agrofarm gereden, zit constant tegen de dakrand aan te kijken. Deutz-Fahr heeft een groot marktaandeel in de veehouderij. De DX/agroprima en de agrofarm kun je echt niet met elkaar vergelijken.
Wat me onlangs opviel was een type plaatje op een splinternieuwe agrokid, daar stond op made in Lauingen. Dacht dat ze daar alleen zware trekkers bouwen?
Ben ook nog op zoek naar foto's van de oude Deutz-Fahr fabriek in Keulen.