Illustratie van:

Ford 7600 - dualpower trekkertrek

Beste tractorfanners, ik heb een vraag over het gebruik van de dualpower bij mijn ford 7600 op trekkertrek.
Ik gebruikt deze als hij erg omlaag gaat in toeren (1200 toeren ongeveer. Nu heb ik al verschillende filmkes gezien van deze en andere trekkers die dit eigenlijk al vroeg doen, als de trekker net begint omlaag te gaan. nu is mijn vraag wat het beste is.
En voor de personen die niet zo bekent zijn met ford dual power is eigenlijk gelijk multipower bij mf, groot en klein zonder koppeling.

Deel dit topic

Reacties

Tom VB
Is gewoon een high/Low dus net zoals alle andere merken dat hebben/hadden.
fordfanaat
Ja inderdaad 😉
huub case
Ik denk dat je het beter eerder kunt doen want dan heb je noog meer vaart als je dat later doed is een deel van je vaart eruit en dat schilt wel
fendtinterfan
Ik zou het gewoon doen als motor naar 1600 toeren gaat anders vliegt die motor zo hoog op in toeren
roy jd3130
Ik heb gehoord dat als je vroeg trug schakelt kan die een stoot geven en grip kwijt raken en telaat slaat de moter gewoon af
roy jd3130
Ik ga het dit jaar ook voor het eerst uit vinden wandt ik heb hi lo op me john deere 3130
fiat350
Ken je trekker, als je al zeker weet dat hij het niet haalt tot de finish, schakel deze dan al vanaf de motor naar 2000 toern komt of zo, als je hem op 1200 toeren terugschakelt krijg je een schok waardoor je je grip hopeloos verliest...
Valtra-Fordpower
Fordfanaat, kijk maar eens naar mijn filmpje, op het eind.
Ford 5610

Daar schakel ik pas bij 600toeren en dat gaat schokvrij. Nou zou ik het bij TT al rond de 1000 toeren doen. 😛
Dikkere olie geeft trouwens minder schokken! 😛
Of het beter is laat ik even buiten beschouwing... 😃
xylon
Rond de 1900-2000 toeren dan blijft de motor rond zijn hoogste koppel
joris ziengs
Ik zou tussen de 1600 en 1800 toeren doen.
tvt145
Laag in de toeren terug schakelen is slecht voor de dualpower...( onder de 800 toeren ofzo) dan levert de pomp te weinig oliedruk, wat niet ten goede komt aan de dual power. ik zou ook met hogere toeren terug gaan 1800-2000
pino
Ik zou zolang mogelijk wachten en dan op t laast gaan want zolang de moter terug lopt in de toere heeft de trekker genoeg tractie en als hij bijna slipt dan naar bende gooien en dan krijgt hij weer toeren.
fordfanaat
Bedankt voor de tips!
maar ik heb eens vroeg terug geschakelt en toen graafde de trekker zich in.
En zijn max toeren is maar 2100 dus op 2000 is wel erg snel niet?
ArnoFendt
Ikzelf heb geen ervaring met ford, maar een kennis van mij heeft in het verleden veel met een 5610 aan trekkertrek gedaan. Hij schakelde pas vrij laat terug ( rond de 1200 toeren ) De overgang was dan vrij rustig. Hij reed ook regelmatig in de prijzen.
ArnoFendt
En gewoon ook zelf wat verschillende toerentallen proberen. Zelf ervaring opdoen blijft het allerbeste.
kromdiek
@fordfanaat Hoe zo 2100 maximum, hij hoort toch gewoon 2450/2500 toeren te lopen?
fordfanaat
@kromdiek onze 7600 maakt maar 2100 toeren
Originele pomp met de fabrieksverzegelingen er nog op.
kromdiek
En als je aan de gasstang trekt als ie vol gas loopt ( krijgt ie dan meer toeren), m.a.w. moet je de gasstang dan niet bijstellen?
fordfanaat
@kromdiek Hij gaat tot tegen de aanslag van de brandstofpomp.
rechtstreeks aan de stang of pomp gas geven blijft 2100-2200 toeren
radium45
In de sportklasses moet je vrij hoog in toeren al terug schakelen daar anders je temperaturen en ook de drukken als een kaartenhuis in elkaar klappen.
kromdiek
@fordfanaat Het lijkt me dat hij veel te weinig toeren loopt, misschien dat een andere 7600 gebruiker je uitsluitsel kan geven, de 7600 waar ik vroeger mee rond reed draaide ca 2500 toeren.
Het kan zijn dat ze later de strot dicht draaiden want die 7600 kon een liter of 17 gemakkelijk aan, met de middag leeg dus. Maar hij trok als een beer.
kromdiek
@fordfanaat Ik denk dat je het zegel verbreekt en hem 2450 / 2500 toeren laat lopen dat je dan nog een licht opgaat. Want dan wordt ie pas echt wakker.
fordfanaat
@kromdiek
Bij mij is da een heel zuinige trekker dat is waar!

Maar het zegel verbreken ga ik niet doen, het blijft een mooie originele trekker. Ik heb het zegel wel iets kunnen "rekken" momenteel draait hij 2300 toeren. En hij trekt meestal mooi door op 2000 toeren.

Ondertussen is hij al goed wakker ook, een dagje aan de 3m grondfrees gehangen in zware grond. Sinds dien is hij inderdaad heviger en sterker.
kromdiek
Mooi om te horen, maar ik denk dat je hem het laatste zetje ook wel kunt geven, de trekker krijgt daar niks van, hij is er op gemaakt.
Maar ik denk dat je nieuwsgierigheid nu is gewekt, en je op een gegeven moment toch wilt weten wat hij kan, en dan?
Welgerap52
Wil je het Zegel niet verbreken! Vijl dan het boutje af!
fordfanaat
@kromdiek
ik rij ondertussen 4-5 jaar met de 7600, en ik kan niet klagen. Ondanks het "lagere" toerental rij ik geregeld prijs en de 6cilinders kan ik ook achter mij laten met men 4cilindertje.
Altijd mooi rijden met vaak prijs en nooit stukken.

Erop gemaakt dat weet ik niet, hangt voor een reden een zegeltje rond maar hij zal er inderdaad wel tegen kunnen.

@Welgerap52
wel goede tip van het vijlen 😉
+1
fordfanaat
@kromdiek

zo loop hij nu
dit is 4.5ton, 1ste plaats
kromdiek
Lijkt zeker goed

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
27