Beste tractorfanners, ik heb een vraag over het gebruik van de dualpower bij mijn ford 7600 op trekkertrek.
Ik gebruikt deze als hij erg omlaag gaat in toeren (1200 toeren ongeveer. Nu heb ik al verschillende filmkes gezien van deze en andere trekkers die dit eigenlijk al vroeg doen, als de trekker net begint omlaag te gaan. nu is mijn vraag wat het beste is.
En voor de personen die niet zo bekent zijn met ford dual power is eigenlijk gelijk multipower bij mf, groot en klein zonder koppeling.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ford 5610
Daar schakel ik pas bij 600toeren en dat gaat schokvrij. Nou zou ik het bij TT al rond de 1000 toeren doen.
Dikkere olie geeft trouwens minder schokken!
Of het beter is laat ik even buiten beschouwing...
maar ik heb eens vroeg terug geschakelt en toen graafde de trekker zich in.
En zijn max toeren is maar 2100 dus op 2000 is wel erg snel niet?
Originele pomp met de fabrieksverzegelingen er nog op.
rechtstreeks aan de stang of pomp gas geven blijft 2100-2200 toeren
Het kan zijn dat ze later de strot dicht draaiden want die 7600 kon een liter of 17 gemakkelijk aan, met de middag leeg dus. Maar hij trok als een beer.
Bij mij is da een heel zuinige trekker dat is waar!
Maar het zegel verbreken ga ik niet doen, het blijft een mooie originele trekker. Ik heb het zegel wel iets kunnen "rekken" momenteel draait hij 2300 toeren. En hij trekt meestal mooi door op 2000 toeren.
Ondertussen is hij al goed wakker ook, een dagje aan de 3m grondfrees gehangen in zware grond. Sinds dien is hij inderdaad heviger en sterker.
Maar ik denk dat je nieuwsgierigheid nu is gewekt, en je op een gegeven moment toch wilt weten wat hij kan, en dan?
ik rij ondertussen 4-5 jaar met de 7600, en ik kan niet klagen. Ondanks het "lagere" toerental rij ik geregeld prijs en de 6cilinders kan ik ook achter mij laten met men 4cilindertje.
Altijd mooi rijden met vaak prijs en nooit stukken.
Erop gemaakt dat weet ik niet, hangt voor een reden een zegeltje rond maar hij zal er inderdaad wel tegen kunnen.
@Welgerap52
wel goede tip van het vijlen
zo loop hij nu
dit is 4.5ton, 1ste plaats