Illustratie van:

Ford 7810 - Ford 9600 6,6 blok, in een 4 cilinder 6410. (verbouwing naar 7810!!!!!!)

Hallo
wij willen een ford 9600 6,6 blok in een ford 6410 bouwen. dat je een 7810 krijgt.
volgens ons moed dit allemaal wel passen maar we hebben alleen vraagtekens over de hydroliek reserve pomp wat niet op een 9600 zit. is dit een probleem?

vriendelijke groet Davy de Wit

Deel dit topic

Reacties

walker1
6,6 blok is zeker 6 cilinder? ik zou denken dat je dan wat ruimte te kort kan gaan komen? Wielbasis van de 7810 is 30 cm langer als van 6410, dus je zal sowieso wel het een en ander aan moeten passen dan. Geen idee of de versnellingsbak en achterbrug hetzelfde zijn, of dat het bij de 6410 sterk genoeg is voor het vermogen van een 7810?

Waarom wil je dat eigenlijk gaan doen?
davydewit
Ja klopt vooras paar lijdingen en stuk kap
+1
RPCounty
Dat gaat niks worden met n 9600 motor. Je krijgt nooit de hulppomp er op. Een TW dito. Krijg je dr ook niet in
Ritchie
@RPCounty

Hoe maak je van een -10 serie 4 pitter dan een 7810? Das toch prima mogelijk? Wordt zat gedaan als ik 't goed heb.
walker1
@Ritchie Of dat vaker gedaan is weet ik niet. Vroeger zijn er wel veel Ford 5000's verbouwd tot 6 cilinder, bv tot de Ford 5095, dan werd de standaard 4 cilinder motor vervangen door een 6 cilinder industrie motor, er moest dan wel een extra frame op de trekker gebouwd worden.
Dat werd gedaan omdat er in Europa destijds de zwaardere Amerikaanse Ford modellen niet geleverd werden. Omdat men hier ook een 6 cilinder wou hebben, werden die 5000's verbouwd. Het verbouwen van de latere 10 serie's is nooit nodig geweest omdat er toen wel 6 cilinder modellen geleverd werden.
Davy de Wit
@walker1 ja wij hebben vroeger ook een 7095 gehad 6 cilinder
jd user
Wat wel kan is een 8210 ,een tw 15 motor plaatsen.Dat heb ik vroeger wel met stage gedaan bij de lmb.Ze zeiden dat ie hoger koppel had i.v.b de versnellingsbak.
Was mooi werk.Maar er moest wel een grotere radiateur voor.Verder paste alles goed.
walker1
@jd user Zover ik weet is dat ook dezelfde 6,6 liter blok, het zal weinig uitmaken of dat blok nu uit een TW komt, of een 8210, of uit een 9600.
+3
RPCounty
Jullie zijn blijkbaar geen ford mensen.....een 8210 en TW hebben de oliepomp voor in de motor zitten. De 7810 en 8 9000 etc hebben hem aan de zijkant van het blok. Gevolg is dat je of de hydrauliekoliepomp er niet op krijgt of je krijgt het carter er niet onder. De enige motor die past is een 7810. Iets anders wordt knoeiwerk met de vooras.
+5
JD3010
Quote Reactie van @RPCounty:
Jullie zijn blijkbaar geen ford mensen

Gelukkig niet. 😉
walker1
@RPCounty Oke, ik ken de details van al die modellen inderdaad niet, maar in de basis is het toch hetzelfde blok?
Davy de Wit
@RPCounty ja klopt ja in principe zou een 7,5 liter 8340 blok ook passen die heeft hem wel aan de zijkant
onze sport trekker te zien op mijn profiel foto zit ook ook 7,5 l blok in met 600 pk tjes
RPCounty
Het binnenwerk is nagenoeg gelijk. Maar de mantel en daar gaat t nu om bestaat in 5 varianten. T zou sneu zijn als hij een motor kocht op advies en dat ie daarna er achter komt dat ie toch niet past. Zo op t oog zien ze er t zelfde uit. Maar t is dag en nacht verschil.
walker1
@RPCounty Oke, maar sowieso lijkt het mij lastig om een 6 cilinder blok in een 4 cilinder trekker te plaatsen?
sassinga
@RPCounty en zo is't en niet anders
Davy de Wit
@RPCounty wou wouden namelijk dit doen omdat we het oude blok nog hebben liggen van de 9600
RPCounty
Dat is met de juiste motor een eitje. Bij ford past elk model motor aan de achterbrug. Maar of t slim is das n tweede....
Davy de Wit
Maatje van mij heeft ook een 7810 gemaakt van een 5610,
en wij hebben zelf in onze sport trekker ook een 7,5 liter blok liggen van een 40 serie met 600pk.
het ervoor zetten en lopend maken is het punt niet en het een end ander verlengen dan komt dat goed maar we willen natuurlijk wel dat de hydroliek het doet.
+1
RPCounty
Als gezegd krijg je je hulppomp er niet op. Je krijgt m wel aan het rijden. Das n feit.
+1
jd user
Ik zou zeggen ,gewoon proberen.Dan ben jij de eerste die het wel voorelkaar krijgt.En een pomp kan je ook via een poelie en langere v-riem aan laten drijven ,als het daarop stuk moet lopen.
Als je vooras er maar onder kan ,dan gaat alles wel goed ,zou ik zeggen.

succes!!!
County-rick
@jd user de hydro pomp zit achter op de motor aan de zijkant een 7810 is daar open voor een hulp pomp en een 9600 is dicht dus de hulp pomp kan dan niet aangesloten worden
+1
davydewit
davydewit
@jd user ja in principe past alles alleen de hydro pomp niet die zou inderdaat op een andere manier moeten worden aangedreven.
Of meteen een 8340 7,5 liter er in
vandewalje
Mijn 7810 is eigenlijk ook een 6610 met een andere motor in , wel een 2wd met omgekeerde vooras

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
12
TREFWOORDEN