Fendt Favorit 3 - Hef werking is slecht
Vraagje over mijn fendt. Gister ochtend hefmast afgekoppeld, hef kracht was prima. Toen een tractor toertocht gehad van zo'n 4 uur. Na de rit wilde ik de hefmast weer aankoppelen, maar bij het omhoog doen van de hefhandel, geen reactie. Als ik nu niks in de hef hang en vol gas geef gaat hij langzaam omhoog, maar met 20 kg in de hef doet hij niks meer. Uit het olieventiel achterop heeft hij genoeg druk en liter/per minuut.
Zit genoeg olie op, handels staan in de goede stand(trekkracht, daalventiel en hef blokkering). Opbrengt van de pomp is goed en overdrukventiel is nog geborgd. Oliepeil in bak is niet gestegen.
Iemand enig idee?
Gr. Paul
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 3 en hebben de trefwoorden hef tilt slecht en heeft geen kracht geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En ik heb nu thuis een 323 staan waarvan de hef soms wel/niet werkt. Na een rondvraag gedaan te hebben, zou het wel eens kunnen zijn dat er ergens een groffilter in de leiding naar het hefblok vervuilt is. Misschien heeft uw trekker dat ook?
Heb je met de toertocht van Gastel gereden? Dat is hier namelijk niet zover weg...
zou het kunnen dat er misschien de o-ring is doorgegaan van de hefcillinder.
het hefcircuit en de hydraulische snelkoppeling zijn namelijk 2 gescheiden systemen.
verder zou ik het direct niet weten wat er anders kan zijn.
ja dat is ook correct wat je daar zegt. maar zo veel werk is het niet om even snel de o-ring te checken. en als je hem vervangt dan weet je ook dat het een nieuwe is.
4 bouten los vooraan op de hef en 1 o-ring op de cilinder vervangen en de dunnere op het deksel en kan je dit al uitsluiten.
btw: ik vind het wel raar dat je dit ineens na een lange rit krijgt.
alvast succes.
de reden dat de trekker dit doet na een lange rit kan te maken hebben met de viscositeit van je olie.
het is goed mogelijk dat het met nieuwe olie terug even werkt.
grts geoffrey
Zal dan toch in het ventielenblok zitten.
Kan het niet zijn dat de trekkrachtregeling inwendig een pal is vergaan (onder de hefdeksel?
Paul