Hallo willen de mensen die naar een beurs/show/trekkertrek gaan en de drang voelen werkelijk alles op de foto te zetten wat los en vast staat, zichzelf ff afvragen of dat zo boeiend voor de rest hier is?
Ik wil sowieso ff aangeven dat ik dr niet wakker van lig en gun jullie echt die hobby, maar af en toe wordt je het zat om 4 pagina's door allemaal nieuwe machines te scrollen voordat je iets mooi bij een boer aan het werk ziet bijvoorbeeld.
Mzzl (ja dr zijn gekkere dingen op de wereld :p)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Op 3 september heb ik er eens een paar meer geplaatst, maar dat was gewoon omdat ik de schlütermania ook even beu was en een keertje wou laten zien dat er ook andere schlüters waren dan die rode gevallen.
Ik zou momenteel nog altijd het schuim op de lippen krijgen moest er nu iemand een foto van dat merk plaatsen, dit was inderdaad overdaad, overkill of hoe je het ook mag noemen.
Maar er zijn nog andere dingen om over te klagen vind ik. Om even een voorbeeld te noemen, een groep vrienden die bij iedere foto die ze plaatsen een massa toppers krijgen. Zou toch eens graag die (vermoedelijke) gesloten Facebook pagina uitnodiging willen ontvangen. Want de personen waar zij toppers van krijgen zullen naar alles waarschijnlijkheid geen enkele andere foto op TF bekijken. Dan weten ze meteen dat er ook betere foto's zijn dan van hun vriendjes. Maar hier zal waarschijnlijk geen reactie op komen van de betrokken mensen.
Persoonlijk wordt ik ook nooit erg enthousiast van al die beursfoto's, maar dat is een mening. Uiteraard snap ik dat anderen dat juist weer erg interessant kunnen vinden.
Misschien dat deze functie iets meer bekendheid moet krijgen.
Ikzelf stoor me er meer aan dat er soms 10 15 foto's van 1 combinatie "in het veld" geplaatst wordt.
Heel veel foto's van dezelfde combinatie is ook behoorlijk irritant.
Ik vind het heel veel foto's uploaden ook wel een beetje asociaal, je drukt dan wel iemand anders weg die misschien 1 of 2 mooie fotos geupload heeft. (als je net een foto geplaatst heb is het fijn als die even op de hoofdpagina blijft staan en dat deze niet 10 minuten later op de 3e pagina staat omdat de halve ath voor de 35e keer geupload werd)
Ik denk dat de meeste sitebezoekers niet eerst een paar pagina's ath foto's (die ze al tig keer gezien hebben) door gaan kijken of er toevallig misschien nog ergens 2 mooie foto's van de maisoogst staan.
Misschien een foto limiet invoeren, max. aantal foto's per persoon per dag. Dan kiezen mensen ook eerder de mooiere foto's uit om te uploaden, ipv simpel alles in 1 x selecteren en uploaden.
Maar alleen als ik het echt mooi vind, oude of jonge trekkers.
Sla tegenwoordig ook veel over, maar iedereen heeft hier boven wel een punt.
Plaats er tekst of een verhaal bij, dus waar de foto gemaakt is (welke omgeving, oldtimer evenement,beurs enz)
Merk en type trekker , en is deze van jezelf of van loonwerker, vriend of buurman etc?
Bij werkzaamheden meld dan iets over de toestand bv grond droog/nat, opbrengst veel of matig enz.
Ik denk dat de zin om 15 foto's in een keer te plaatsen snel over is!
Ze willen hier dat we de mooiste uitzoeken, dus bij deze :
Foto van een Valtra T174
@poech prut onderstreept iets, wat blijkbaar veel meer leden signaleren. Sommige leden voelen zich aangesproken, (ik zag laatst al een reactie van iemand, die het zich wèl aantrok), en proberen er aan te werken, anderen gaan stug door.
Een limiet per persoon per dag instellen lijkt misschien leuk, maar werkt waarschijnlijk niet, althans: niet bij iedereen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens de regels kan ik als admin niet veel ondernemen. Het enige, dat ik kan ondernemen is iemand proberen te sturen, door bijvoorbeeld iemand erop te wijzen, dat mensen zich storen. En dan kun je maar hopen, dat iemand zich er wat van aantrekt. De mensen, die zich dat aantrekken, proberen zich dat al van de overige leden. Tot anderen kan ik waarschijnlijk niet doordringen, of ik moet misschien zelfs gewoon een grote ... terugverwachten.
Overigens wordt Hans wel bekritiseerd, maar dat is niet helemaal terecht. Je zou hem hoogstens kunnen 'verwijten', dat hij (als (over)enthousiasteling) wat te veel laat zien van de beurs, al op voorhand. Of weer eens waardeloze bijschriften plaatst... (Sorry @JD6930, no offense intended)
Ik kan me iets herinneren dat @Tinus deze site graag zo uitgebreid en informatief mogelijk wil hebben. Maar nu komt het:
Voeg je straks over wat maandjes een eigen foto van bijv. een John Deere 6250R toe... wedden dat( als het type op TF niet al bestaat) er niks moeilijk gedaan wordt om hem te verplaatsen naar 6250R?
Tis een nieuw topmodel van een serie die recors verbroken heeft dus nee daar zal niemand moeilijk over doen.
Voeg je een foto toe van een bekend succesvol merk dat in NL niet 100% naambekendheid en topverkopen geniet wordt er door meerdere leden geklaagd dat die toch ook wel bij een algemene naam van dat soort werktuig bijv kan staan... een eigen type is dan toch niet nodig?
Goed voorbeeld is bijv de Krampe Big Body 740... al een maand of twee, bijna drie online op TF, eerder dit jaar gepresenteerd en aanwezig op de ATH. Foto's staan nog altijd bij Big Body 700. Hoe moeilijk er ook ooit is gedaan dat dat merk ook in types onder verdeeld werd... alsof je een moord pleegde! En dat terwijl je het over een merk hebt wat in NL steeds vaker verkocht wordt, voornamelijk int zuiden al een redelijke marktpositie ingenomen heeft, en in thuisland Duitsland zelfs marktleider is...
Heb het dan nog niet gehad over de John Deere R en M series, compleet verschillende trekkers op motorkap en 4 cijfers op de kap na, maar ... wat is daar al moeilijk over gedaan dat ze een eigen mapje kregen, zelfde met hun voorgangers, terwijl de voorgangers daarvoor en daarvoor gewoon allen een eigen map hebben met de juiste info die immers verschilt tussen beide series.
Foto van een John Deere 6210R
Foto van een Krampe Big Body 700
Foto van een John Deere 6M Serie
(klik om te vergroten)