Illustratie van:

International 644 - Hoe carterpan van het blok halen

Hallo ik heb vraagje
Wil graag weten de volgorde om de carterpan te laten zakken om de lagers van de krukas te vervangen

Deel dit topic

Reacties

geoffrey
Hier zou je dat moeten vinden
ihcparts.nl/technische-informatie-1/
hakkert6
Voor as er voorheen
+1
case-inter
Vooras moet er voorweg en aan de kant van de koppeling moeten de (lange) bouten eruit.

(klik om te vergroten)

Cvdijke28
Dankjewel . We waren aan het ploegen waarschijnlijk met te laag oliepeil hoe dan kan snap ik nog niet, maar er zit nu een flinke tik in de motor. vermoed dat de lagers stuk zijn hoop niet dat er al teveel groeven in de krukas zitten.En zal mijn ervaringen zeker delen hier.En hou me zeker aanbevolen voor meer tips en foto's
Wimsumar
Beste CvDijke:

Quote Reactie van @Cvdijke28:
waarschijnlijk met te laag oliepeil

Begin eerst met het bovenste deksel van de motor los te nemen ( "Kleppendeksel").
Er kan ook een betrekkelijk onschuldig tik veroorzaakt worden door een tuimelaar met te veel speling.
Cvdijke28
Hadden dat kleppendeksel inderdaad eerst gedaan maar dat zag er goed uit.
Daarna hebben we de carter pan laten zakken en bij de tweede cilinder vanaf voor was de lager schaal helemaal weg. vervangen ze nu maar gelijk alle 4
chucky5o
De carterpan zit als het ware "geklemt" tussen de voortrein en tussenplaat. De bouten aan de onderkant 'voortrein/carter' kunnen los langs de krukaspoelie zitten er nog 4, deze mag je een slag los draaien. Dan moeten alle bouten onder 'carter/tussenplaat los'. Opletten want als je onder je carter kijkt zitten er 2 lange M8 bouten nog vast, deze moeten ook los. Zuigpompje los schroeven en de gewichten los maken. Als je je lagers erin hebt zitten mag je je drijstangschalen vast draaien met 65 newton meter.
glorieux
Sry dat ik dit topic effen opnieuw spam maar Als je enkel de carterpan wil los halen Moet dan de voortrein er echt ook van onder ??? en wie weet of er hier voor Carterpakking voor bestaat ?? mvg pieter

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@glorieux
De onderste bouten er helemaal uit de anderen den klein stukje los.
Dan zou je hem er ook tussen uit kunnen krijgen
Met op ze zijn wel zwaar

Pakking is gewoon nieuw te verkrijgen
glorieux
@stephan-inter bedankt ik zit op de zijkant met iets of wat olie verlies nie heel veel maar tog wel iets
Lindner-kracht
Ik heb laatst het zelfde gehad een tik in de motor bij n 644, maar was toen goedkoper om er een ander blok in te zetten. (Hadden ze toevallig staan bij onze daeler) nu een 644 met een case 745 blok
stephan-inter
@Lindner-kracht
Zei de dealer dat het goedkoper was?
Of heb je zelf geconstateerd wat de kosten waren voor je oude blok

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 en hebben de trefwoorden vervangen en carterpan verwijderen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
19