Illustratie van:

International 1246 - Versnellingsbak international 1255 of 1455 passend maken

Beste allemaal,

Ik heb al een keer wat gelezen over dat een versnellingsbak van een 1255 of 1455 niet zomaar meteen past tegen een 1246 (leidingen remmen etc) maar als je alle delen hebt (versnellingsbak, trompetten, hefdeksel enz.) past zo'n bak dan tegen het koppelingshuis van een 1246? Alleen dan natuurlijk nog een andere vooras eronder...? Alvast bedankt! (Vraag dit om te zien of het de moeite waard is uit te zoeken...)

Deel dit topic

Reacties

+1
MaxxuM4ever
Als je er dan ook nog een motor en cabine van een 1455 bij weet te vinden heb je een hele 1455.
Sanderford
@MaxxuM4ever er wordt gedaan of 14's van goud Zijn een 1246 heb ik staan met een kapotte Prise as leek me eventueel een leuk project en je rijd niet zomaar de Prise as meer kort en hij loop wat harder
mf 6150
@Sanderford
Met kapot bedoel je tandjes versleten? Er is een manier om je oude price as te behouden. Dan doe je een groot tandwiel op die as en last hem vast.
Sanderford
@mf 6150 die had ik al is gezien inderdaad heel goede optie alleen het probleem zit bij mij aan de andere kant van de Prise as van het 31 en 27 tands tandwiel zijn stukken afgebroken
Oldtimer-fan
Quote Reactie van @Sanderford:
er wordt gedaan of 14's van goud zijn

Kwestie van vraag en aanbod.
Naar 14's, zowel de 1455 als de 1455xl is veel vraag naar met een relatief klein aanbod. Vooral de 1455 met cockpit cabine is maar weinig tekoop. Logisch dat de prijs dan hoog wordt. En er zijn zat mensen die er grote bedragen voor neer willen tellen.
valmet6400power
@hakkert6

Weet jij hier misschien wat van?
hakkert6
@valmet6400power

Er past veel van die bakken onderling aan elkaar, maar of de overbrengingen overeen komen?

1255 en 1455 bakken kun je niet zomaar uitwisselen, dan klopt de voorloop niet meer. bij een 1246 kan het weer anders zijn.
1255 heeft enkele eind vertraging, 1455 dubbele eind vertraging in de as einden.
ook zit er verschil in de overbrengingen van de aandrijfkasten voor de fwd.

is dus geen eenvoudige puzzel.
mf 6150
En dan de 30 bak van een 1455, assen en 4wd aandrijfkast van een 1255 dan loopt ie 40 is mij verteld. (Zf bak loopt sneller met assen van een lichter type)
hakkert6
@mf 6150
ligt er ook aan of er een lichte of zware vooras gebruikt is. 8 of 10 gaats velg bevestiging. (APL3052 of APL3054)
Het zijn allemaal ZF -bakken dus volgens mij moet het theoretisch gezien wel tegen elkaar passen. De price-assen zul je dan waarschijnlijk wel moeten laten maken. Dat is volgens mij je grootste probleem daarbij. Maar dit durf ik niet met zekerheid zeggen.
En koppelingshuis van 1455xl gebruiken, wordt um ook niet volgens mij omdat dat langer is dan dat van een 1246.
Arrie94
Volgens mij zijn de priseassen van een 1246 veel kleiner (iig kleinere diameter) dan die van een 12/1455. En volgens mij zit de vertanding aan de bakkant van een 12/1455 in de olie.
Fendttrisixfan
Gewoon Price as laten maken, valt van prijs goed mee en gaat niet meer stuk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 en hebben de trefwoorden versnellingsbak , remmen , vooras , bak en international 1246 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
11