Deutz D9006 - Verschil industrie / normale lijnpomp
Nu wil ik hem bij de sloop halen aangezien ze er daar een aantal hebben staan.
Maar een industrie pomp geeft teveel druk? Heb ik gehoord. En dit mag ook niet met trekkertrek.
Nu was dus mijn vraag,kan iemand mij dat exacte verschil uitleggen en waar ik dat aan kan zien? Manier van bouwen/ serie nummer oid.
Alvast bedankt!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D9006 en hebben de trefwoorden trekkertrek , deutz , brandstofpomp , pomp , lijnpomp en industriepomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als Deutz en trekkertrek ervaringsdeskundige, weet jij hier misschien wat van?
Maar teveel druk; het zijn toch juist je verstuivers die pas openen bij de juiste druk? Zou ook niet inzien waarom de inspuitdruk hoger zou moeten zijn bij een industriemotor. Eerder zoals @goeiedag eem zegt, een andere regulateur omdat je met constante toerentallen werkt.
Vergeet ook niet dat een 7506, 8006, 9006 en 10006 allemaal andere pompen hebben (of toch andere plunjers in de pomp, in het geval van een lijnpomp), omdat het vooral het inspuitvolume per tijdseenheid is dat je vermogen kan opkrikken. Met de stelbout op de pomp kan je alleen de inspuitduur verlengen, waardoor er inderdaad meer brandstof wordt ingespoten, waarvan er een deel op het juiste tijdstip wordt ingespoten, maar ook een deel te laat. Met gevolg dat een deel van de brandstof slechter zal verbranden, waardoor je vooral rookontwikkeling gaat krijgen en amper vermogenswinst.
Mijns inziens: Zet er een lijnpomp op, maar zet er dan dadelijk de plunjers van een groter model in. Of neem een pomp van een groter model. Dit gaat je de meest efficiënte vermogenswinst opleveren.
Over de exacte benodigde onderdelen en hun respectievelijke nummers weet ik echter te weinig om je praktisch verder te helpen.
Ik ging er eerst van uit dat op een 912 motor zowel lijn als roterende pomp passen.
Ik heb duseen lijnpomp op proef gekregen. Eenmaal thuis kwam ik er dus achter dat ik er flink naast zat.. er zaten we extra gaten in het blok maar daar pastte bij lange na geen lijnpomp op.
Nu laat ik binnenkort even de verstuivers controleren,
Zet ik hem voor de rem, en als die dan nog geen goeie 100 pk heeft laat ik de roterende pomp controleren etc,