Ford 8340 - Hydrauliek lampje/ vreemd probleem
Ps: ik weet niet of de dealer zo geweldig is deze hebben slecht onderhoud gepleegd toen deze afgeleverd werd aan ons. Onder andere radiator en olie cooler zaten vol zooi.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8340 en hebben de trefwoorden olie , voeren , ford , onderhoud , versnellingsbak , hydrauliek , brand , lampje , gas , voerwagen , toekomst en hydroliek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Misschien heeft deze dealer nog helemaal geen onderhoud gepleegd aan deze (te koop staande?) trekker?
Speciaal voor kopers die dat graag zelf doen en alleen een zo 'goedkoop' mogelijke trekker zoeken, "zoals ingeruild" o.i.d. staat er dan vaak bij.
Bij eventuele aanschaf kunt u naast de prijs natuurlijk ook overleggen over hoe de trekker afgeleverd wordt.
Voor nu vind ik het al heel mooi van de dealer dat u de trekker gewoon meekrijgt om te proberen!
Verder lijkt het mij netjes om zo snel mogelijk met de dealer te overleggen of het verstandig is om de trekker met de genoemde gebreken nog langer te gebruiken i.v.m. eventuele vervolgschade bij doorrijden.
Vaak val je van het eene probleem in het andere probleem met dat soort dingen.
Belangrijk is om als eerste het olieniveau in de achterbrug te peilen, de peilstok zit achter de tractor, rechts naast de linker korte hefarm.
Zit er te weinig olie in, dan de tractor sowieso niet meer gebruiken!
In elke snelkoppeling voor de hydrauliek, dus daar was je een slangkoppeling in kunt steken, zit een klepje die de koppeling afsluit wanneer daar geen slangkoppeling in zit. Elk ventiel heeft 2 van deze koppelingen boven elkaar, en je hebt 2 of 2 maal 2 ventielen als blok naast elkaar zitten bij zo'n Ford.
Bij deze 8340 is er waarschijnlijk 1 koppelingen van 1 ventiel lek, terwijl je in de andere koppeling van dit ventiel (de koppeling eronder of erboven) een slang hebt zitten?
Wanneer dat gaat zou ik deze ene slang op een ander ventiel aansluiten (links of rechts van het huidige) zodat je het ventiel met lekke koppeling niet meer hoeft te gebruiken. Wanneer je de bedieningshendel daarvan in neutraal (Niet op zweefstand!) laat staan zal er geen olie meer uit hoeven lekken.
Grote kans dat het rode lampje niet meer gaat branden indien er genoeg olie in de achterbrug zit, en je het ventiel met de lekke koppeling niet meer gebruikt.
Persoonlijk heb ik de ervaring dat je alleen bij nieuw kopen vrij goed weet dat alles goed is. Er is dan ook nog een fabrieksgarantie.
Gebruikt kopen kan goed gaan, maar ook vreselijk tegenvallen. De vorige eigenaar deed hem immers niet voor niets weg. Misschien was ie nog goed, maar wilde hij iets nieuws omdat ie op de oude een beetje was uitgekeken en een of meerdere functies miste, en/of om weer fiscaal te kunnen afschrijven. Misschien was het een tractor waar steeds iets mee was, of was de eigenaar zeer ruw en heeft ie de trekker slecht gebruikt en slecht onderhouden. Of het was gewoon een trekker met veel uren, waarvan de eigenaar binnenkort vele dure reparaties verwachtte (die je als koper van gebruikt spul dus gaat krijgen). Je weet het vaak niet als je er als vreemde bij staat te kijken. Met merk of type heeft zoiets weinig te maken, alleen tegenwoordig met veel electronica kan er echter ook veel meer kapot waar je zelf weinig tot niets meer aan kunt repareren.
Draai je veel uren (ga je er zelf zeker de 10.000 uur mee halen) dan is nieuw misschien een betere keus. Maak je weinig uren, dan kan gebruikt + de kosten voor reparatie die je deels zelf wilt en kunt doen wel eens goedkoper uitpakken.