Illustratie van:

Case International 745 XL - Turbo opbouwen?

Kan er een turbo op een 745XL uit 1986? en hoeveel pk's zou die dan uitkomen?? wat voor turbo moet er op, en nog meer informatie, alles is welkom.

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Voor een turbo opbouw komt er wel wat meer kijken dan alleen opbouwen zoals klepspeling verstuiverdruk enz enz.
case 745 xl
Als je puur voor meer pks
wilt gaan kun je beter een zwaardere trekker kopen.
door een trekker op tevoeren word hij echt niet beter
IH-Kees
Het kan zeker, min 20% meer pk.
ersatzteile-landtechnik.de/shops/ihc/…

of het gunstig is, is wat anders...
Het is zeer waarschijnlijk goedkoper(en beter) om een andere trekker aan te schaffen.

Een turbo maakt een 745 ook geen 856. 856 heeft dacht ik meer oliekoelbanen, en een zwaardere krukas...
Fendt_favorit
Waarschijnlijk ook zuigerkoeling..
1246 844-s
Niet te krap kijken. turbo dr op en d epomp open geeft mooi effect.

verstuivers kleppen compressie allemaal leuk verhaal maar het hoeft niet...
MaartenMandemaker
Nee daarom worden turbomotoren af fabriek aangepast met vaak grotere koelkanalen en oliesproeiers onder de zuigers, andere drijfstangen etc.
1246 844-s
Dat wel ja. olie gekoelde zuigers en extra veren op de zuigers en zo nog meer. maar dan is het allemaal goed bestand tegen zwaarwerk en dat ze de hele dag warm zijn. voor af en toe geeft t niet als je al die aanpassingen niet heb.
ihc-driver
@ 1246 844s: mensen die er zo over denken zijn wel erg simpele zielen die geen verstand van techniek hebben.

Je moet weten wat je doet als je aan een motor werkt en zoals jij het beschrijft is t van mwah ff turbo dr op en gaan

Hetzelfde effect als: er hoor olie in de motor maar ach zonder gaat het ook wel.
1246 844-s
Ja joh wa jij wil. kheb dr zelf ook helemaal geen ervaring mee dat scheelt...
1046
Hahahahaha
1246 844-s
Hee marco ook weer wakker. heje nog geringsteekert???
1046
Ik nie , da hek late doen
Teakew
Om het even simpel te houden: ik ken motoren die leverbaar zijn / waren met of zonder turbo.
Wel mooi dat er in de turbo versie een ander type zuigers zat, en een iets afwijkende cilinderkop

Ogenschijnlijk waren de onderdelen hetzelfde, alleen waren er ten behoeve van de warmte afvoer enkele (keramische) aanpassingen gedaan.

Dat doet een fabrikant niet als het weinig uitmaakt.

Een motor is dus wel om te bouwen, maar ik ben bang dat een zwaardere trekker kopen goedkoper is.
belske
Je kunt er wel een turbo op bouwe
maar dan moet je je pomp ook anders afstellen anders is het mensels te arm

maar wat wil je er uit halen

maar enigste verschil tussen een 4 cilinder turbo en kale 4 cilinder is de cilinderkop
maar voor er verder rest is er geen verschil met die inters
fiat350
Gwn turbo durop, pomp open en gas geven (verantwoord). respecteer olietemperatuur(en druk) en alles blijft netjes.
ik heb voor m'n Fiat 1000 ook geen enkele aanpassing aan de motor gedaan en deze draait nu 150 pk.
KHD Deutz-Fahr
@ih-kees

Een turbo maakt een 745 ook geen 856. 856 heeft dacht ik meer oliekoelbanen, en een zwaardere krukas...

KHD: En dan hebben we het alleen nog maar over de motor. En dan de achterbrug, is die er op berekent? 10 pk extra kan al fataal zijn voor een achterbrug als die er niet op is berekent.
FONHOF
Hoeveel pk d'r bij dat ligt er maar net aan wat voor turbo het is en voor een 745 met 70 pk moet hij de turbo ook wel aan kunnen
Inter724
Ik had destijds mijn ihc 1055 gekieteld tot ongeveer 250pk. Geen centje pijn! (trok aan de waterrem bij 215pk gewoon volgas door de aftakas.
IH-Kees
@KHD DF, een 745xl is hetzelfde als een 845xl op de motor na. Om die paar extra pk`s voor de rest van de trekker hoef je je bij veel inters niet zo druk te maken.
joris ziengs
Ik ga misschien onze eigen 745xl kopen, van m'n pa overkopen zeg maar. en dan wil ik een beetje meer kracht erin hebben. zodat ik ook mee kan komen met mais hakselen enzo.
interman
Meekomen met maishakselen?
dan heb je meer aan 4wd en mooi rubber dan 15 pk meer.
IHFan
Er stond een keer een 844s met 4wd op marktplaats was ook een turbo opgebouwd Kosak heette die kweet niet hoe die dat heeft gedaan. zit hier volgens mij ook op Trekkerfan zou je hem eens moeten vragen.
MartijndenBoer
Een turbo opbouwen is eerder gezegt dan gedaan .Zeker om mee te werken zou ik het afraden om dat zomaar op te bouwen . Je krijgt veel meer warmte in de motor dus de radiateur is te klein .Zuigerkoeling, olie koeler zit er niet , Piston pennen zijn dunner . Klinkt allemaal erg leuk turbo opbouwen maar om goed te doen een hoop werk . Iedereen weet het zo goed maar uiteindelijk wordt het niks .
nhdriverjeroen
Jaa ik heb die turbo er met kosak op die 844s gebouwt toen.

steld opzich niet zo gek veel voor. met moet alleen oliedruk aftappen bij de oliefilter en een gat boren in de nokkenasdeksel om daar de retour voor de smeerolie van de turbo heen te laten. verder adviseer ik als je het goedkoop wil doen de kopbouten een slag vaster aan te hijsen en de pomp open draaien en gas erop.

niet te moelijk denken wij hebben het met zen 2en in 1 avondje gemaakt dus valt allemaal zat mee

gewoon een turbo met spruitstuk van een 856 nemen da past precies
MartijndenBoer
Dat bedoel ik met prutsen "kopbouten een slag vaster " boren in het nokkenas deksel lkkr al dat gruis in je motor .
nhdriverjeroen
Uh als je er een beetje kijk op had gehad dan had je geweten dat je nokkenas deksel er zonder moeite af kan schroeven jochie ;)en kopbouten slag vaster is meer voor de zekerheid omdat als je koppakking al niet te best meer is er meteen tussenuit geblazen word
MartijndenBoer
Als jij er een beetje kijk op had gehad zocht je gewoon een ander deksel op met een aansluiting er al in . Je hoeft mij niks te leren heb zelf 3 International blokken gereviseerd . Normaal zet je de kopbouten op moment vast en niet zomaar Een slag. Dat is het zelfde als een kwart slag voor het afbreken . Alle 2 waardeloos dus Jochie
nhdriverjeroen
Waarom kopen als je het ook zelf net zo goed kan maken???
FENDTfarmer
Och motor naar de kloten kost ja minder als een kopdekseltje 😉
MartijndenBoer
Ziet er ff wat netter uit lijkt mij . En minder kans op lekken . lassen aan dat blikken dekseltje is niet alles trekt snel krom.
nhdriverjeroen
@ fendt farmer niet lullen als je niet weet waar je het over hebt 😉 (Kopdekseltje)
1246 844-s
Laten we het er maar op houden dat de 745xl gewoon std blijft en dr geen turbo opkomt dan is dit onderwerp ook weer ten einde. haha
magerehein
Fijne monteurs hier die even voor de aardigheid aan de bouten van een cylinderkop gaan lellen.Weg maar met dit topic idd voor dat er nog meer brokken gaan vallen.Weltenminste 1 iemand die weet welke een IH motor inhoud
HOOIJMAN
Ja les 1 hoe verpruts ik mij tractor koop tog gewoon een 9 0f 1056 daar kun je 3 keer zo veel met als een 745 met turbo
hewi hendriks
745 met turbo is een 856
745 is 72pk
856 is 88pk
856 heeft grotere koel inhoud,andere brandstofpomp,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
123