International 745 XL - Turbo op een 745xl bouwen

Goeiedag is er iemand die enige ervaring heeft met het opbouwen van een turbo op een ihc 745xl? Grt kevin
kevinbenes

Reacties

Koiter
Misschien staat er iets in dit topic wat je kan helpen;
tractorfan.nl/topic/9843/
Fendt926Driver
Kan alleen als je er heel veel geld voor uit wilt geven. Of de trekker met 100 uur wilt verkopen.
jou blok is niet voor bereid op de hardere klappen die de zuiger te verduren krijgt. Ook heb jij geen cylinder koeling op jou blok. De krukaslagers moeten sterker zijn en ook de zuigerveren krijgen het zwaarder te verduren.
al met al kun je beter een zwaardere trekker kopen MET een turbo
wotan2
@Fendt926Driver oftewel een 856, zelfde trekkker met zelfde motor, alleen de dingen die jij noemt heeft deze ook.
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver
Gaat perfect goed hoor...
+1
Nick421
IHC forever
Nooit doen zonder dat je zoals al vermeld een reeks van maatregelen moet nemen. Koelcapaciteit moet ook nog sterk verhoogd worden. Je hebt er maar zo geen 856XL van gemaakt. Persoonlijk vindt ik de 743/745XL toch al niet zo geweldig. We hebben er jaren mee gewerkt maar de 844S en 844XL waren veruit favoriet bij ons.
+1
koenjohndeere
Wij hebben het gehad op onze 844-S hebben hier nooit probleem gehad en trekt er zeer goed op
kan evt wel aan een turbo set van een 856 komen als je er interesse in hebt 😉
FearTheDeere
Je komt ook met je koppakking te zitten. Die moet er ook tussen blijven 😂 😁
+1
ErDee
Zo ernstig is het allemaal niet hoor..

Ja er zijn wat verschillen tussen de normale en de originele turbomotoren. maar wilt niet zeggen dat je geen turbo op een normale kunt zetten. Zolang je met weinig druk rijd kan dat zonder problemen.
Rode Peter
Ligt er al helemaal aan wat ie met z'n zelf opgevoerde 745 gaat doen. Wordt de trekker ingezet voor lange zware werkdagen dan zullen snel grote problemen optreden. Want een originele 856XL was van zichzelf al een trekker met veel hoger dan gemiddelde aan onderhoudskosten.
Het was nou niet bepaald IHC's beste trekker zoals de 844 en de zes cilinders 956/1056.
Ga je een geblazen 745 maar sporadisch gebruiken dan zal het allemaal wel meevallen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL en hebben de trefwoorden international , turbo , ihc , opbouwen , bouwen en ervaring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!