Illustratie van:

John Deere 6820 - Aanschaffen 6820

Goedemiddag,

Ik ben van plan een 6820 aan te schaffen, hebben jullie nog tips? Dingen waar ik op moet letten? Kwaaltjes ect.?

Ik heb er een gezien uit 2004 dus common rail. Met 6000 uur. Wij maken niet veel uren dus dat kan mooi lijkt mij zo

Alvast bedankt!.

Deel dit topic

Reacties

Thomas6310
Is AQ 50km trouwens
JD3010
Dat zijn niet zo veel uren.
+2
john deere 7810
Roken, dat hij mooi regelmatig loopt, kijken of de bovenste bocht en/of uitlaat er rot is. (erg verrot/bovenste bocht weg) grote kans dat hij dan op biodiesel heeft gereden. kijken of koppakking al een x is vervangen, evt. interkoeler is vervangen. speling op de hefas (hefarmen ten opzichte van elkaar) lagers eindaandrijving, remmen (kraken). speling gev.vooras (vooral de dwarsspeling) speling op de aftakas (splines) of de pq voldoende bokt (1,2,3,4)

ps. ik had ook even je dealer het serienummer laten checken
Jasperfendt
Quote Reactie van @john deere 7810:
kijken of de bovenste bocht en/of uitlaat er rot is. (erg verrot/bovenste bocht weg) grote kans dat hij dan op biodiesel heeft gereden

Licht dat daaraan???
930triplemaaier
@john deere 7810 bij ons was 6920van de na 7000 uur de bocht van de uitlaat helemaal weg toen dus er maar een nieuwe opgezet maar die van ons heeft nooit op biodiesel gelopen.
en ik zou ook geen autopwr nemen deze hebben de nodige problemen en zijn eigelijk te licht gebouwd.
Thomas6310
@930triplemaaier Autopower hoor ik wel vaker dat die het begeven. Maar AutoQuad ook?
+1
930triplemaaier
@Thomas6310 pq en aq bakken zijn gewoon goed daar heb ik niks op aan te merken. de 6820 en 6920 met aq/pq bakken zijn berekend op ruim 200pk.
de ap bakken in deze trekkers zijn maar berekend op 170pk. theoretisch zou dat voldoende moeten zijn maar dat is anders gebleken
jojodeere
@930triplemaaier inderdaad wij hebben ook een 6920 met pq. En de onze heeft ruim 180pk en nog nooit problemen gehad met de bak
ErDee
@john deere 7810 pq bokt? hoe bedoel je dat?
Thomas6310
Bedankt voor de reacties!

Heb ook ergens gelezen dat verstuivers en brandstofpomp een grote kostenpost kunnen zijn. Is er een manier om dat te testen of uit te sluiten?
930triplemaaier
@Thomas6310nieuwe verstuivers kosten rond de 600 euro per stuk. Vaak lever je dan in op vermogen als ze vervangen worden omdat bij de 20 serie commonrail motoren de inspuitdruk van de verstuiver vaak verliep (lagere inspuitdruk) waardoor je vaak (flink) meer vermogen kreeg zonder er iets aan te hoeven doen. 30pk plus is hierdoor geen uitzondering.
+1
6530JD
@Thomas6310 rond dat urental kan dat een keer problemen gaan geven maar mss kun je nog een paar duizend uur voor uit je moet dat gewoon in de prijs meenemen.
Thomas6310
@6530JD Oke, dat wilde ik horen. Enige indicatie wanneer ze ver heen zijn? Of is dat gewoon gokken?
+1
930triplemaaier
@Thomas6310 van wat ik hoor gaan de verstuivers meestal ergens tussen de 8000 en 10000uur en dat begint meestal met onregelmatig stationair lopen
6530JD
@930triplemaaier dat klopt ... kan ook nog een beetje liggen aan wat voor soort diesel je tankt
RobinBos
@930triplemaaier kan ook veel eerder al. bij slechte brandstof kan dat bij 3000 uur al, maar dat hoor je vrijwel direct aan hoe de motor loopt. loopt ie als een zonnetje dan hoef je je geen zorgen te maken.
Reinigen van verstuivers is overigens ook mogelijk, daar kun je vervangen soms nog een paar duizend uur mee uitstellen.
930triplemaaier
@RobinBos heb jij het niet over bacterie/water in de diesel?
RobinBos
@930triplemaaier ja wat mij betreft valt dat onder dezelfde noemer, opslag van brandstof is natuurlijk ook nog iets wat invloed kan hebben op de kwaliteit maar er zijn gebieden in NL waar duidelijk aanwijsbaar problemen waren met de algehele kwaliteit van de brandstof. Met het afschaffen van de rooie gasolie zijn de problemen ook grotendeels verdwenen.
930triplemaaier
@RobinBos had dat ook niet te maken met welke soort rode diesel je bestelde?
john deere 7810
@Thomas6310 @930triplemaaier

600 euro is een beetje te veel van het goede 😉 de helft zit er dichter bij. remain kost een slordige 350,-
930triplemaaier
@john deere 7810 is nog een dikke 2000 euro exclusief montage
john deere 7810
@930triplemaaier

ja is inderdaad nog een vracht geld 😉
930triplemaaier
@john deere 7810 dan kon je beter de verstuivers hebben in combinatie met een vp44 pomp
john deere 7810
@930triplemaaier

kwa reparatiekosten wel ja.... Toch doe mij maar een cr.
930triplemaaier
@john deere 7810 dat geloof ik ook wel
als ik weg rij met lege ladewagen verbaas ik me elke x weer hoe hard ie trekt met 1200/1300 motortoeren
john deere 7810
@930triplemaaier

ja die zijn goed wakker 😄 vooral onderin al. als die van jou geen cr was stond die ook niet voor de rapide 😛
930triplemaaier
@john deere 7810 haha idd
maar leeg weegt de combinatie toch al bijna 24 ton
@930triplemaaier

Ja sterk kunnen ze wel zijn. Een keer de hoofdzekering uitgevallen met een volle Taarup zwaar gras, toen konden we alleen nog maar voor en achteruit zonder gas te geven of de powershift. Maar de wagen moest toch leeg, op stationair toerental in de C1 naar de boer gereden en toen een berg omhoog. Stond ik echt van te kijken dat die daar zomaar even op reed.
930triplemaaier
@TerraJohnDeerefan had je dan niet ergens kortsluiting?
@930triplemaaier

Nee ik dacht de hoofdzekering. Niks deed het meer, alleen starten en voor en achteruit.
+1
RobinBos
20 serie Autoquad kan in principe niet zo heel veel aan mis gaan. De dingen die genoemd worden gebeuren wel eens ja, maar is dat een reden om hem te laten staan? Serienummer na laten checken is zeker aan te raden. dan komt er ook gelijk uit of het een origineel Nederlandse trekker is. Ga er maar vanuit dat tractoren uit het buitenland niet voor niets deze kant op zijn gekomen..
Brandstof pompen vormen weinig problemen, verstuivers kunnen wel een probleem vormen. als een koude motor niet helemaal lekker loopt dan kunnen ze vuil zijn, komt vaak voort uit slechte brandstof en/of lage motor belasting. als de uitlaat bocht doorgerot is dan heeft het in ieder geval niet aan de lage motor belasting gelegen 😀
930triplemaaier
@RobinBos klopt van de uitlaat. bij ons had de trekker ook altijd het zwaardere werk en nu mag ie zich helemaal uitleven. Ik vraag me af of ie inmiddels al niet over de 200pk heen is gezien wat ie presteert
De elektronica wil ook wel eens een minpunt zijn. Ze hebben vaker kabelbreuk of iets dergelijks maar ook daarbij moet je een beetje geluk hebben. En kijken of die al een nieuwe radiateur heeft deze zal anders ook nog een keer aan vervanging toe zijn.
john deere 7810
@TerraJohnDeerefan

dat was inderdaad ook een puntje van die radiateur, hoewel ik denk dat de meeste wel vervangen zijn
@john deere 7810

Ja dat denk ik ook wel. Maar beter even controleren is altijd beter.
Hier in de buurt loopt er ook nog maar eentje met de originele radiateur.
930triplemaaier
@TerraJohnDeerefan wat was het probleem dan met de orginele radiateur?
+1
john deere 7810
@930triplemaaier

lekken 😉 is een ombouw voor
+1
@930triplemaaier

Lekken inderdaad. Hebben ze allemaal.
john deere 7810
@TerraJohnDeerefan

Die kabelbreuken vind ik wel meevallen. Daar is de 10 serie gevoeliger voor...
@john deere 7810

De 10 serie wil daar ook wel eens last van hebben inderdaad. Maar 2 6820's die ik goed ken hebben we toch wel eens wat vaker stroomproblemen mee gehad, wel geen grote dingen was meestal vrij snel op te lossen. Maar dat is ook met periode's, de laatste tijd hebben ze niks meer gehad.
+1
930triplemaaier
@john deere 7810 hoe ouder een trekker wordt hoe gevoeliger ze voor kabelbreuken worden en dat is niet alleen jd
john deere 7810
@930triplemaaier

zeker weten. Maar een 00 serie heeft er minder last van dan een 10.... en met name het schakelen van de pq is een gevoelig puntje
930triplemaaier
@john deere 7810 ligt er ook nog aan wat voor werk de trekker gedaan heeft. een trekker die veel mest gereden heeft is op termijn ook gevoeliger voor kabelbreuk en een trekker die altijd op de voergang in de stal geparkeerd staat idem.
Thomas6310
Iemand enig idee hoe dat werkt met de maximale snelheid?
Ik zie AutoQuad trekkers met 40km en 50km. Is dit een elektronisch of mechanisch verschil?
930triplemaaier
@Thomas6310 kan mechanisch of elektronisch zijn. een 40 eco kan 50km/h rijden als de blokkade opgeheven wordt. Een 50km/h kan ook terug gezet worden naar 40km/h. Dan heb je een 40eco
ErDee
@930triplemaaier en toch is een 50 ook technisch iets anders 😉
930triplemaaier
@ErDee bedoel je de luchtremmen die er dan standaard op zitten?
Jasperfendt
@930triplemaaier Grotere eindaandrijvingen in de vooras
930triplemaaier
@Jasperfendt dan heb je een onafhankelijk geremde vooras
Jasperfendt
@930triplemaaier Hoe bedoel je? Ik bedoel dat de potten bij een 50km groter zijn zo dat er meer olie in kan.
+1
930triplemaaier
@Jasperfendt in de eindaandrijving zitten dan ook remmen verwerkt
Jasperfendt
@930triplemaaier Oke, dat wist ik niet. Ik dacht dat het alleen voor de smering was.
+1
930triplemaaier
@Jasperfendt dat kun je zien aan de remleiding bij de fusee.
JD3010
@Jasperfendt Smering van de remmen?🤔Jij wel.
Jasperfendt
@JD3010 Smering van de eindaandrijving
+7
mdoornekamp
6820 cr is gewoon een goede trekker met erg fijne en sterke motor. Grootste probleem is dat iedere trekker die je erna koopt tegenvalt
JD3010
@mdoornekamp Dan blijf je er toch nog een tijd mee rijden.😙
mdoornekamp
@JD3010 betrouwbaarheid is voor mij wel belangrijk. Nu 9000 uur. Draait dik 800 uur/jr. En hij is wel voor het zware werk.
+1
JD3010
@mdoornekamp Kun je nog jaren vooruit tot de 20.000uur
mdoornekamp
@JD3010 dan krijg ik wel wat onderhoud denk ik
Siete
@mdoornekamp Dat hoeft niet per se. Heb 8jaar een 6920 CR als vaste trekker gehad op mn werk, en deze is er nog steeds. Heeft nu een goeie 15.000 en kleingeld op de teller maar hij doet t nog prima. Afgezien vd normale kwaaltjes verder weinig gekke dingen mee beleefd, en heeft toch echt zn werk wel gedaan.

Mvg,

S de Jong
mdoornekamp
@Siete dat zijn wel veel uren. Met 12.000 uur kom je nog wel tegen. Het is bij mij wel hoofdtrekker. Jullie hebben waarschijnlijk ook wel een paar nieuwere er naast
Siete
@mdoornekamp Klopt hoor. Ik heb toen weer een nieuwe trekker gekregen, en mn ouwe heeft geen vaste chauffeur meer. Daardoor maakt hij nu ook wel een stuk minder uren als voorheen idd. We hebben twee zulke 6920's maar ze voldoen ook allebei nog prima.
mdoornekamp
@Siete wat voor werk doen ze nu nog met deze trekkers dan
Siete
@mdoornekamp Opzich nog wel alle werkzaamheden wanneer dat nodig is, alleen ik had m altijd voor de mestpomp met sleepslangen. Nu staat hij tussen de rollen bijv. Ook zal hij nu eerder voor een silagewagen verschijnen ipv anders toen juist vaker voor de opraapwagen. Ook maaien gebeurd nu veel minder met de trekker en ook de 6meter kopeg hangt er vrijwel niet meer achter. Hij kan nog steeds alles wel doen, en wanneer nodig gebeurd dit ook, maar dat komt niet zo vaak voor. Is nu vaak meer voor de "stage" klusjes zeg maar. Haha.

Mvg,

Siete
deJong
@Siete

hah ik ben ook een S. de jong.
Siete
@deJong Aangenaam. Denk dat er nog wel meer zullen zijn 😉
+2
triolietmax
Had altijd het gevoel dat jd zo goed was maar als ik dit zo hoor...
+7
JD3010
@triolietmax ..Is het echt zo.
Je was de zin vergeten af te maken, geeft niet hoor
+1
RobinBos
@JD3010 altijd fijn he als iemand ruimte laat voor vrije interpretatie 😀
Fendttrisixfan
@triolietmax

Om nog maar te zwijgen van de ombouws die achteraf moeten gebeuren
+1
john deere 7810
@Fendttrisixfan

noem ze eens op?
+1
Fendttrisixfan
@john deere 7810

Koppakking, uitlaatcollector, radiator, turbo, cabinesteunen, luchtinlaattemperatuursensor,...
+1
Siete
@Fendttrisixfan Kan alleen de koppakking beamen. De andere dingen hebben wij nog niet mee gemaakt.
+1
JD3010
@Fendttrisixfan terugroepacties zijn vervelend maar kosten je vaak geen geld. De fabrikant kan ook niks doen en jezelf er voor op laten draaien.
Als men zegt, bij ons gaat er nooit wat kapot, of je bent echt de enige, dan wordt ik achterdochtig. Wij hebben bij JD best genoeg problemen gehad, maar dat werd wel naar tevredenheid opgelost.
john deere 7810
@Fendttrisixfan

Weet niet of ze allemaal kloppen, 2 ervan hebben we wel geregeld gehad. en dat is de koppakking en de koeler ombouw.
930triplemaaier
@john deere 7810 de hef hebben wij ook al gehad. die krijg je vooral als je veel met zware werktuigen werkt. in ons geval was het de 5 schaar ploeg die die amper kon tillen
john deere 7810
@930triplemaaier

tja dan zoek je de grens op 😉 Doe je nu ook wel een beetje met die rapide er achter... haha
930triplemaaier
@john deere 7810 mwa het scheelt dat we er niet mee de bult op hoeven
triolietmax
Alleen jammer dat er geen onafhankelijke personen hier zitten te praten, iedereen met jd in de naam of foto vind jd geweldig, de anderen weer fendt.
ik zeg alleen dat als ik dit allemaal lees ik me wel zou bedenken om zon 6820 te kopen.
ik heb er zoiezo de ballen verstand van maar vind de verhalen wel interresant en vraag me af wat nou echt waar is
+1
JD3010
@triolietmax Klopt wel hoor, maar er zijn ook veel van die trekkers verkocht. Zetor zou veel beter zijn. 😎
JD heeft bij ons 2 trekkers teruggenomen omdat ze niet goed waren. Wij hadden daar niet om gevraagd.
930triplemaaier
@JD3010 wat voor types waren dat en wat was er dan niet goed aan?
JD3010
@930triplemaaier een 2140 en een 6400
930triplemaaier
@JD3010 het siert ze dan wel dat ze die retour nemen. daar kreeg je dan een gelijkwaarde trekker voor terug?
JD3010
@930triplemaaier de 2140 was nog geen jaar oud. Toen die na reparatie bij Nagel daar weer kapot ging werd er een nieuwe uit de rij gehaald, wielen gewisseld en meegegeven zonder mijn pa wat te vragen.
De 6400 was toen 3 jaar oud en de problemen bleven. Daar hebben we een beetje bij moeten betalen plus het prijsverschil met de 6600.
930triplemaaier
@JD3010 als je scherp in kunt ruilen moet je het idd niet laten
hoe kwamen jullie erachter dan dat ze een nieuwe uit het schap gehaald hadden?
JD3010
@930triplemaaier Omdat mijn pa erbij was. De reparaties werden in Arnhem gedaan, omdat het dichtbij was. En de 1e had een groen dak, de 2e een geel.
SJB533
@JD3010
Niet doen, alsof jullie dat erg vonden, hè 😂
+1
JD3010
@SJB533 O, maar dat is ook niet zo. Die 2e 2140 was een super trekker en die 6600 was ook een fijne trekker.
Maar wel stik vervelend als je een nieuwe trekker heb waar je geen schik mee hebt
930triplemaaier
@triolietmax als ik mag kiezen rij ik het liefste fendt maar met jd kan ik me ook goed redden hoor. Op mn werk rijden we fendt en jd en kreeg ook de opmerking waarom de fendt niet meer voor de wagen staat. En als je mn reakties terug leest noem ik zowel positieve als negatieve punten.
Siete
@triolietmax Ik heb geen groen en gele onderbroek aan hoor. Praat daarom ook alleen uit ervaringen die ik zelf heb mee gemaakt en niet van dingen die ik op internet van een ander lees 😉
930triplemaaier
@Siete precies. Uit eigen ervaring kan ik daarom de ap bak niet aanraden in de 20 serie. Bij ons is de bak al 3x los geweest waarvan 2x vernieuwd. trekker heeft nu bijna 8000 uur
Siete
@930triplemaaier Geloof je meteen. (En nu ga ik me even op glad ijs begeven 😅) Volgens mij is dat ook een bekend probleem idd. Van de 3 6920's die wij hebben lopen, zijn er twee met een Autoquad en een met een gewone powerquad bak. Daar hebben we nooit wat gehad tot nu toe.
930triplemaaier
@Siete klopt
6530JD
@triolietmax wat lees je dan?
SJB533
Quote Reactie van @triolietmax:
Alleen jammer dat er geen onafhankelijke personen hier zitten te praten,

Hoezo? De reacties van de wat oudere mannen hier zijn juist gebaseerd op ervaring. En dan is over een 6820 blijkbaar minder te vertellen aan minpunten, dan bijvoorbeeld een 6920S of 6620...
+1
930triplemaaier
@SJB533 het ligt een beetje aan bouwjaar en uitvoering.
JD3010
@930triplemaaier Wat, de reactie van die oudere mannen? Daar bedoelt hij mij niet mee. 😄
930triplemaaier
@JD3010 en mij ?
JD3010
@930triplemaaier Geen idee, ik heb geen ervaring met die trekkers. 😄
930triplemaaier
@JD3010 verschil moet er zijn
SJB533
@JD3010 @930triplemaaier
Lange tenen, DAMES?
JD3010
@SJB533 Euhhh. mis ik iets? Ik heb geen ombouwset gehad hoor.
SJB533
@JD3010
Wordt wat over leeftijd gezegd, en jij reageert... Vrouwen zijn doorgaans niet blij, als je over leeftijd begint
JD3010
@SJB533 Mijn leeftijd is gewoon zichtbaar hoor. Maar jij weet niet of die juist is.
SJB533
@JD3010
De meesten, die gereageerd hebben, zijn de 30 voorbij. Mag je toch wel 'wat ouder' genoemd worden, lijkt me
JD3010
Quote Reactie van @SJB533:
zijn de 30 voorbij.

Ooo, dan heb ik niks gezegd.
ErDee
Quote Reactie van @SJB533:
. En dan is over een 6820 blijkbaar minder te vertellen aan minpunten, dan bijvoorbeeld een 6920S of 6620...

?? Het zijn dezelfde trekkers,njuist iets meer of minder vermogen. En de 6520/6620 heeft een lichtere bak.
930triplemaaier
@ErDee de 6920 heeft een zwaardere vooras ten opzichte van de 6820
ErDee
@930triplemaaier nouja goed, maar ik bedoel, als een 6820 het een of andere probleem heeft dat lijkt het me gek dat een andere dat niet zou hebben, buiten dat bet probleem vernogensafhankelijk is.
SJB533
@ErDee
6620 heeft een lichter differentieel. En die sneuvelt wel eens!
deJong
konedata.net/traktorit/john-deere/…

voor de rest verschilt er niks met tussen de 68 en de zwaardere modellen
930triplemaaier
@deJong de 6920 heeft de amerikaanse 5 bak en de anderen hebben de europese 6 bak
JD3010
@930triplemaaier De 6820 ook.
930triplemaaier
@JD3010 klopt
mdoornekamp
@JD3010 6820 heeft 7 plaats koppeling in de 4 wd. 6920 heeft 9 platen. Vooras eindvertraging heeft 3 satellieten tegen 4
john deere 7810
@SJB533

klopt ook, Daar is ook een ombouw voor inderdaad 😉 de 1 ging bij 1000 uur al kapot en de ander bij 9000 uur.
930triplemaaier
@john deere 7810 kwam dat ook niet omdat ze nog wel eens gekieteld werden?
john deere 7810
@triolietmax

Tja krijg je als je acc op 14 jarige leeftijd aanmaakt 😉 Vind het een beetje kort door de bocht. Nietwaar?
+2
RobinBos
@triolietmax wie heeft er gevraagd om onafhankelijke personen? De vraag is toch waar op te letten bij aanschaf? Dan zijn "afhankelijke" personen die betrokken zijn bij het betreffende merk toch juist van waarde? Jouw reacties daarentegen voegen niets toe aan het gene wat al gezegd is.
ares697
Ik heb wel het idee dat de 6620 en de 6820 absoluut niet taai zijn onderin, goed op toeren houden dus, anders slaat hij zo af.
+1
mdoornekamp
@ares697 dan heb je geen common rail zeker. Er is geen betere/sterkere motor dan de 20 serie cr
Fendttrisixfan
@mdoornekamp
Sterk zijn ze wel 😛 onlangs een 6520 voor de rem gehad waarbij we gestopt zijn met testen aan 210pk op de stomp en toen nog meer dan 1000 toeren op aftakas 😃
930triplemaaier
@Fendttrisixfan die motor is niet standaard
+1
Fendttrisixfan
@930triplemaaier

Goed opgemerkt 😛
@Fendttrisixfan

Sow dat is niet niks 😄
casejxu
@Fendttrisixfan de 6520 waar ik mee rijd is nu ook een 6920+ een beetje.... alleen het differentieel is daardoor kapot gegaan. Nu een zware en inprincipe gewoon weer een prima trekker....

vind het nadeel.van de jd dat de powershuttle/powershift altijd zo bokt. En t brandstofverbruik vin ik wat hoog. Maar kwa comfort en zitpositie lrima ding. Alles netjes in bereik. Moet ook wel want na 8000 uur blijft de versnellingspook stug schakelen. Dit mag van mij wel wat soepeler.
Fendttrisixfan
@casejxu
Powerschuttle kan perfect afgesteld worden met de laptop eraan, moet je wel even tijd voor nemen om niet alleen de standaardkalibratie te doen maar handmatig nog wat fijnafstellen
casejxu
@Fendttrisixfan maar eens over hebben als we naar de nieuwe dealer gaan
SJB533
Quote Reactie van @casejxu:
vind het nadeel.van de jd dat de powershuttle/powershift altijd zo bokt.

Is de koppeling gebruiken dan verboden? 😉
+2
RobVolvo
@SJB533 Moet eigenlijk niet nodig zijn bij een powershift...
SJB533
@RobVolvo
Dat is een ander verhaal. Overigens is de combinatie powershift en koppeling gebruiken niet verkeerd. Zeker niet als je versnellingen over slaat...
casejxu
@SJB533 met een beetje lading dan blijf je koppelen. Dat is niks waard. Als er 30 tin achter hangt gaat 't trouerns wel.
mdoornekamp
@casejxu de 65 en 6620 met Europese bak schakelt de groepenpook wat stugger dan de zware types met de usa bak. Koppeling grijpt meestal ook stugger aan.
JD3010
@mdoornekamp Heb je niet met mijn 6320 gereden, die schakelt prima. 1 vd weinige. 😊
mdoornekamp
@JD3010 Mijn eerste jd was een 6506. Die schakelde ook lekker soepel.
JD3010
@mdoornekamp Die van mij komt ook uit Groningen, zou het daar aan liggen?
mdoornekamp
@JD3010 Dat Zou heel goed kunnen 😅
casejxu
@mdoornekamp hebben idd de 6 bak.
+1
john deere 7810
@casejxu

toch zegt dat nog niet alles 😉 er zijn ook genoeg 6 bakken die wel soepel schakelen.... soms is het op te lossen maar vaak koop je dat bij de trekker en zit er niks anders op dan mee te leren leven 😛
930triplemaaier
@john deere 7810 komt dat stugge schakelen soms ook niet de de kabels die jd gebruikt?
john deere 7810
@930triplemaaier

als ze wat ouder zijn kan het daar aan liggen... maar soms moet je gewoon best drukken om hem in een bepaalde versnelling te krijgen. de arretering is iets te goed 😄 daarom blijft hij na 20000 uur er nog steeds in staan haha.. het gekke is dat het gewoon per trekker nog weer verschil in zit.. en met het "dichte/nieuwe" schakelquadrant is het helemaal waardeloos.
930triplemaaier
@john deere 7810 ik heb ook een keer gehad bij een 7810 dat ie steeds uit de 5 versnelling schoot hoe kan dat dan?
JD3010
@john deere 7810 Het heeft bij mij de keus wel een keer makkelijker gemaakt om een trekker te laten staan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6820 en hebben de trefwoorden john deere en 2004 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
146
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
1.453
TREFWOORDEN