Illustratie van:

Fendt 309 - Verschil tussen ca ci c cai

Thuis hebben wij een 309c(a) er staat op het typeplaatje 309ca en op de motorkap 309c waarom is dat? En wat is het verschil tussen ci ca c cai zit dat verschil soms in bouwjaar cabine..... ?

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Weus Jr.: Het verschil zit met name in de motor: De 309Ci heeft meer peekaas dan de 309C.

Zoek de verschillen:

309C (100 p.k.):
konedata.net/traktorit/fendt/…

309 Ci (105 p.k.):
konedata.net/traktorit/fendt/…
weusjr
@Wimsumar bedankt!
deJong
Als het goed is, is de ca een waardeloze aftakas trekker.
Jasperfendt
@deJong En waar slaat dat nu op?
deJong
@Jasperfendt door een lichtere aftakaskoppeling/overbrenging geloof ik.
Jasperfendt
@deJong Koppeling is te licht, maar met de aftakas is niks mis hoor. Er zijn hier onderhand wel mensen die zitten te preken dat de hele trekker niks is, maar op de koppeling na zijn ze gewoon goed hoor. Grasmaaien ook loopt super zo niks op aan te merken, enige is dat daar de koppeling wel van op de kloten krijg bij dat geschakel en gekoppel bij 2000 motortoeren.

Aftakas zit alleen op de vloeistof koppeling, dus als je hem met heel weinig motortoeren wilt mengen bijvoorbeeld gaat die in de vloeistofkoppeling. Maar dat is precies het zelfde als in jullie 309 lsa die gaat dan ook door de vloeistofkoppeling.
redeagle14
@Jasperfendt waarom zit er voetgas op? Met 2000 toeren schakelen is onzin. Handgas op 1200 de rest met de voet.
+2
Jasperfendt
@redeagle14 Dat is lekker wil je zeggen heletijd gas loslaten met maaien 😂 Dan brand je je V snaren er wel af idd
fendt308-driver
@Jasperfendt tijd voor een degelijke maaier 😂
+1
Jasperfendt
@fendt308-driver Die hebben we ook wel, op voetgas maaien zoiets heb ik nog nooit gehoordt. Staan niet voor niks grote stickers op dat dat NIET mag
redeagle14
@Jasperfendt onzin die snaren brandt je niet weg. Je spaart koppeling en brandstof. Je moet niet als een gek op dat gas trappen. Zeven jaar als loonwerker draaien met een 320 frontmaaier zonder een snaar te vervangen.
Jasperfendt
Quote Reactie van @redeagle14:
Je moet niet als een gek op dat gas trappen.

Inderdaad, een keer op toeren laten komen 2000 motortoeren en de rest van het perceel er afblijven, En @deJong de koppeling roken wij er gelukig ook niet uit hoor
Jasperfendt
Zeker bij werk zoals grasmaaien waar je hem wel op toeren hebt wil het blokje wel, kilveren netzo die deutz blokjes zijn niet lui
+1
deJong
@Jasperfendt

wij hebben een ca te leen gehad van Meinderts maar zei zeiden er wel bij dat hij eigenlijk niet geschikt was voor het werk wat we ermee wilden doen... voorladeren.

toen uitgeweest voor een shovel. daar hebben we nu een berg meer plezier van.

met de 514 gooi ik het gas altijd terug naar 1500 motortoeren om te schakelen vooruit achteruit is veel beter.
Jasperfendt
Quote Reactie van @deJong:
met de 514 gooi ik het gas altijd terug naar 1500 motortoeren om te schakelen vooruit achteruit is veel beter.

Voor je trekker ja voor je V snaren niet. Hier maaien we redelijk veel en aardig veel kleine hoekjes en puntjes. Stalvoeren doen we er ook mee dus allemaal op toeren van voor naar achteren maar koppeling hebben wij er niet eerder uit dan bij een gemiddelde C eerder later.

Maar voorladeren heeft ja compleet niks met de aftakas temaken?
deJong
@Jasperfendt

gewoon voorzichtig met gas zijn.

ik brand liever een paar v snaren weg dan dat ik de koppeling oprook.
deJong
@Jasperfendt

het is nog steeds mwm alleen deutz heeft het overgenomen en nu Caterpillar
en.wikipedia.org/wiki/MWM_GmbH/
+1
weusjr
@deJong kopeling is inderdaad wat zwakker dan bij andere trekkers dat klopt maar verder top trekker onze 309ca doet het perfect maarja hij heeft ook nog maar 5000 uur he
fendt308-driver
@deJong
Ik moest wel ff wennen dat het mooie knopje van vooruit achteruit is vervangen door een hendel van 20cm lang 😂😂
deJong
@fendt308-driver handbediening was goedkoper denk ;p

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 309 en hebben de trefwoorden fendt , cabine , 309 , ca , motorkap , ci en cai geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
840
TREFWOORDEN