Meedoen aan trekker trek / Tractorpulling. Standaard klasse. Wat voor Trekker / Tractor? Beginner/Advies.

Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Protesterende boeren die afval dumpten op A7 moeten 35.000 euro betalen

Het Openbaar Ministerie wil 35.000 euro zien van zes boeren die in 2022 wegblokkades opwierpen en afval dumpten bij protesten op de A7 in 2022. 'Het is onredelijk de belastingbetaler op te laten draaien voor de kosten. Er moet een krachtig signaal komen dat dit niet wordt getolereerd.' Zes verdachten stonden vandaag terecht bij de rechter, die in wisselende samenstelling verantwoordelijk worden geacht voor de wegblokkades en afvaldumpingen in Frieschepalen (A7 rijrichting vanuit Drachten naar Groningen) op 28 juli 2022 en in Marum (bij de oprit A7) op 1 augustus 2022. Afval dumpen en in brand steken Een 32-jarige man uit Augustinusga (Friesland), een 33-jarige man uit Kornhorn, een 21-jarige man uit Opende en een 29-jarige vrouw uit Oldehove worden verdacht van het dumpen van afval op de afrit en tussenberm van de A7 ter hoogte van Frieschepalen, het opzettelijk versperren van de weg en het stichten van brand. Bij de dumpingen op de oprit naar de A7 ter hoogte van Marum zijn wat het OM vier verdachten rechtstreeks betrokken. Het gaat hierbij ook om de 33-jarige man uit Kornhorn en de 21-jarige man uit Opeinde, en daarnaast een 22-jarige man uit Gorredijk en een 52-jarige man uit Opende. Zij worden in wisselende samenstelling verdacht van het versperren van de weg, het dumpen van afval en het in brand steken daarvan. Geld voor Rijkswaterstaat Rijkswaterstaat heeft zich als wegbeheerder gevoegd als benadeelde partij en heeft een vordering ingediend. De officier van justitie is van mening dat het onredelijk is de belastingbetaler op te laten draaien voor de kosten als het duidelijk is wie verantwoordelijk is voor de schade. 'Het gaat om forse bedragen en dat zal problemen opleveren voor de verdachten, maar het is meer dan redelijk dat men opdraait voor de kosten', aldus de officier. Voor Marum gaat het om een schadebedrag van bijna € 17.000,-- en voor de schade bij Frieschepalen vindt de officier een bedrag van ruim € 18.000 euro toe te wijzen.

Renault onbekend

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Te veel gezeik op tf.

Goedenavond tf leden. mij is het opgevallen dat het de laatste tijd een stuk minder gezellig is op tf. teveel gezeik over merken, teveel persoonlijke aanvallen, complete dingen die uit hun context gerukt worden en zelfs zeiken onder een foto/topic dat er niks mee te maken heeft. persoonlijk vind ik dat jammer, i mean tf is een leuke site waar je altijd terecht kan voor vragen of problemen met machines, ook vind ik het leuk om door iemand oude fotos te bladeren en zo een beetje de geschiedenis van zijn bedrijf te volgen. ook vond ik het leuk om zelf fotos te plaatsen en daarbij nodige text en uitleg te geven wat ik op dat moment aan het doen was. Alleen met het gezeik van de laatste tijd is de lol van het fotos plaatsen er wel af. voordat je een foto plaatst moet je eerst kijken of alles door de keuring komt. dan word ik het gouw zat. mede dat heeft mij doen besluiten om al mijn fotos te verwijderen en voorlopig geen nieuwe te plaatsen. helaas ben ik niet het enige lid die er zo over denkt, met als resultaat dat er steeds minder fotos geplaatst worden en de fotos die geplaatst worden zijn geen spontane fotos meer. dat kan niet de bedoeling zijn. het begint zelfs zulke vormen aan te nemen dat ik erover denk om voorlopig tf maar ff te mijden. i mean als ik gezeik wil kan ik dat ergens anders ook wel krijgen, maar zover is het nog niet. daarom wou ik voorstellen om gewoon weer lekker ouderwets gezellig te doen. discussies on topic te houden, geen discussies verplaatsten naar een ander topic/foto en al helemaal die persoonlijke aanvallen te mijden. je kunt het oneens zijn met elkaar, maar discusieer dan op een normale manier. ik weet zeker dat er dan leukere spontane fotos en discussies komen, daar draait deze site ook op. psst ik weet dat er een hoop zeikende leden overkomen van prikkebord alleen die hebben over het algemeen niet veel ervaring/kennis over trekkers. dus wat mij betreft negeer je die gewoon. al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat het in de toekomst een stuk gezelliger wordt op tf.

Inspectie: rijden op stookolie moet stoppen

DEN HAAG (ANP) - De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) wil dat bedrijven nu al stoppen met het rijden op stookolie. Het brandstofmengsel is goedkoper dan diesel, maar slecht voor de gezondheid en het milieu, stelt de inspectie. Het ministerie van Financiën gaat de accijns- en milieuwetgeving voor brandstoffen volgend jaar aanpassen. Daarmee moeten de eisen voor nieuwe brandstoffen hetzelfde worden als die voor benzine en diesel. De ILT wil dat het gebruik van stookolie, ook wel designer fuel genoemd, al eerder beperkt wordt en doet een "dringend beroep" op bedrijven om nu al met deze praktijk te stoppen. Er geldt nu een lage accijns op stookolie, waardoor er een sterke financiële prikkel is voor bedrijven om stookolie te gebruiken. Het ministerie van Financiën wil per 1 januari het accijnstarief van stookolie gelijktrekken met dat van diesel, om het gebruik ervan te ontmoedigen. Stookolie is slechter voor het milieu dan gasolie door onder meer het hoge zwavelgehalte. "Het milieu en onze gezondheid kunnen niet wachten op aangepaste regelgeving en harmonisering van de accijns", zegt de ILT. De ILT heeft onderzoeksbureau TNO daarom gevraagd om in kaart te brengen wat het gevolg is van de uitstoot van stookolie door vrachtverkeer, bouwverkeer, tractoren en mobiele machines in de agrarische sector. Ook gaat de inspectie in gesprek met wegvervoerders en anderen. "De hoop en verwachting is dat betrokkenen hierdoor al eerder dan verplicht door regelgeving zullen stoppen met gebruik en handel in deze stookolie", aldus de inspectie. Bron: https://www.welingelichtekringen.nl/anp/inspectie-rijden-op-stookolie-moet-stoppen

Weide 2,7ha: welke traktor of kniklader?

Hey Iedereen, Ik verhuis binnenkort de paarden van mijn vrouw van een wei van 40are naar een wei van 2,7ha. Die wei ga ik waarschijnlijk dan ook hooien. Momenteel heb ik een Solis 26, maar om een paar redenen denk ik dat dat trekkertje van 26pk niet voldoende zal zijn: * Er komt op die grote weide een hooiopslag. Ik moet dus balen kunnen tillen met een voorlader of kniklader, en die zit momenteel niet op de traktor. Ook voor het uitscheppen van de inloopstal en naar de kopakker voeren is een hefwerktuig wel zo handig. * Een kniklader draait wel korter/handiger en heft meer dan een voorlader. Maar een kniklader + traktor heeft meer plaats onder het afdak nodig dan een trekker met voorlader... * Met 26pk is de werkbreedte van een cirkelmaaier beperkt tot 1m50, waardoor je toch net iets langer aan het maaien bent. * Ditto voor het hooien: meer pk's is meer werkbreedte * Die Solis 26 is een traktor met de takas gekoppeld aan de wielen. Als je even achteruit wil rijden met de maaier tot in de hoek, dan moet je veel geduld hebben of je sloopt de versnellingsbak. Ook de rijsnelheid regelen is beperkt tot de ratios van de versnellingsbak: tussen H en L zit een enorm gat. * De laatste is misschien megalomaan, maar ik heb een hekel om achter mensen (= loonwerkers) aan te zitten. Misschien dat ik ooit van miserie een rond balenpers wil kopen, maar dan moet het trekkertje dat wel kunnen trekken. De meeste balenpersen willen 70pk!, Bijvoorbeeld een Maschio Entry heeft genoeg aan 40pk, maar is dat uberhaupt iets... I know, een balenpers voor 2,7ha kopen. Waanzin. Maar gemoedsrust is ook een ding, en als ik weet dat ik een trekker koop waar ik die optie mee heb, dat zou zeker zo fijn zijn. * Maar een grotere trekker = grotere aanbouwwerktuigen = meer plaats onder het afdak nodig. Budget is niet de beperkende factor (anders zou ik niet eens van die balenpers durven dromen), maar plaats is dat wel: je bouwt stedenbouwkundig niet alle afdakjes die je wil. Elke machine is een rij hooi minder in de opslag. En ja, het moet het een beetje zinvol blijven, al afschrijvingstijd tot op zekere hoogte ondergeschikt aan de gemoedsrust dat je op niemand hoeft te rekenen. Daarom: * Hoeveel pk traktor? 40? Meer? 75pk?? Of het gewoon doen met de 26pk, en een kniklader bijkopen? * Die balenpersjes van 40pk, is dat uberhaupt de moeite? * Kniklader of voorlader? plaats vs draaicirkel? (mijn hooiopslag is een stalen loods waarvan ik de kop open laat: 10m breed, 7m diep, met voor die kop een 14tal meter om te maneuvreren. De inloopstal is 6,5x10,5) Groetjes, Johan

Op zoek naar een nieuwe tractor 100/120 pk

Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke

Fendt 514 Vario

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fendt Meerdere

Laatste 1 reacties (11 totaal)

walker1


Foto’s
45
Video’s
0
Topics
25
Reacties
8.327
Stemmen
4.033
Volgers
12

Over mij

Woonplaats: verwegistan
Leeftijd: 123jr
Laatst online: 17u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering