Fendt 309 LSA

Laatste 1 reacties (22 totaal)

Soms pakt een risico goed uit

Ik was op zoek naar een kleine degelijke tractor 40pk en vond niet veel degelijk, allemaal max 30pk, ik zag dan een Chinese site en heb het risico genomen om die als particulier daar rechtstreeks te bestellen. Thuis aan de deur afgezet 8000 euro. Hij is geweldig uitgerust zelfs contragewichten op de wielen en vooraan zijn erbij, zelfs extra oliefilters. 2 snelheden aftakas, sperdif, batterijsleutel, en zelfs aflaatkraantjes op motor en radiator. Ik heb ook een paar kleine filmpjes maar krijg ze niet geplaatst. Ik moest eerst een voorschot betalen en als hij klaar was net voor verzenden de rest, prima communicatie via waths App. Opgelet, ik verkoop niks!

Duitse machinefabrikant Knoche in zwaar weer - Trekker

[b]De Duitse machinefabrikant Knoche Maschinenbau verkeert in financiële moeilijkheden. Het bedrijf heeft faillissement aangevraagd.[/b] Knoche Maschinenbau in Bad Nenndorf (D.) stevent volgens nieuwswebsite Profi af op een faillissement. Vanwege de tegenvallende verkoopcijfers dit jaar is het bedrijf in de financiële problemen gekomen. Directeur Jörg Knoche heeft de 40 werknemers inmiddels op de hoogte gesteld. De salarissen worden voor de komende drie maanden doorbetaald. Duitsland grootste markt voor Knoche Knoche Maschinenbau is fabrikant van schijveneggen, cultivators en walsen. De grootste markt voor Knoche is Duitsland. De machinefabrikant verkoopt ook machines aan Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europese landen en Japan. Reesink Agri is de importeur van Knoche-machines in Nederland. Auteur: Annelies Bakker

Een Bobcat is onmisbaar voor elke grondwerker

Bobcat ontwikkelt een compleet programma aanbouwdelen Persbericht 9 oktober 2024 Met keuze uit 120 aanbouwdelen kunnen bedrijven al hun werk in principe met één machine uitvoeren Het belangrijkste doel van Bobcat is om klanten in staat te stellen hun werk snel en efficiënt uit te voeren. Daarom biedt het bedrijf niet alleen een steeds groter assortiment compacte machines aan, maar ook een programma van zo’n 120 aanbouwdelen. De Bobcat-machines zijn ontworpen als universele werktuigdragers. Het vermogen, de koppelsystemen, de hydraulica en het Attachment Control Device (ACD) zijn allemaal bedoeld om aanbouwdelen nauwkeurig te bedienen en aanbouwdelen snel te kunnen wisselen. Bobcat streeft naar een compleet aanbod aanbouwdelen, zodat de gebruikers met één en dezelfde machine zoveel mogelijk verschillende taken kunnen uitvoeren. Vooral voor bedrijven die veel verschillende werkzaamheden uitvoeren zijn aanbouwdelen ook uit financieel oogpunt aantrekkelijk. “Bobcat heeft een van de meest uitgebreide programma’s met aanbouwdelen. Onze machines zijn ontworpen als werktuigdragers, zodat je met die aanbouwdelen alle veel voorkomende werkzaamheden in de bouw, de groenvoorziening, landbouw, sloop, recycling en materiaalverwerking kunt uitvoeren”, legt Katinka Kincses, productmanager Attachments bij Bobcat EMEA, uit. “Je moet echter wel goed kijken, welke machine je aanschaft. Een schranklader is bijvoorbeeld krachtig en wendbaar, maar als je de bodem niet wilt verstoren bij je werk, kun je beter een rupslader gebruiken. Het vermogen is eveneens belangrijk. Als je wilt werken met een boomfrees, een sleuvenfrees of een sneeuwruimer, moet je een krachtige machine hebben. Als je snel moet kunnen rijden, is een schranklader minder geschikt dan een compacte wiellader. Als hefhoogte en bereik belangrijk zijn, is een compacte wiellader of een verreiker de betere keuze. Een ander voordeel van deze machines is, dat de bestuurder hoger zit en dus een beter zicht heeft op het werkterrein.” Kincses raadt klanten aan, alleen een gespecialiseerde machine te kopen als zij daarmee de hele dag hetzelfde, specifieke werk doen. “Voor het onderhoud van een golfbaan is een zitmaaier een goede investering. Voor divers werk is een machine met meerdere mogelijkheden een verstandiger aanschaf, omdat je meer werkzaamheden en projecten aankunt, het hele jaar door kunt werken en de machine dus beter benut. We zien vaak dat een nieuwe klant in eerste instantie een machine met drie of vier aanbouwdelen koopt en er later nog een paar bijkoopt, zodat hij meer werk met dezelfde machine kan doen.” Programma met 120 aanbouwdelen Als een klant eenmaal een machine uitgekozen heeft, kan hij kiezen uit een assortiment van meer dan 120 Bobcat-aanbouwdelen. Voor het gemak heeft Bobcat de aanbouwdelen ingedeeld op basis van de toepassing: sloop, bouw, wegwerkzaamheden, groenvoorziening, bosbouw, landbouw en materiaalverwerking. Vooral de assortimenten voor wegwerkzaamheden en groenvoorziening is erg uitgebreid. De meeste aanbouwdelen zoals bakken, grijpers, klemmen, palletvorken, vegers, dozerbladen, graders, harken, klepelmaaiers, sleuvengravers, boren en sloophamers zijn geschikt voor veelvoorkomende werkzaamheden. Daarnaast zijn er specialistische aanbouwdelen leverbaar zoals trilwalsen, betonmolens, betonmengbakken, asfaltfrezen, hogedrukreinigers, werkplatforms, takkenversnipperaars en zelfs boomverplanters. Attachment Control Device Bobcat heeft de machines en aanbouwdelen voorzien van geïntegreerde functionaliteit, zodat ze beter op elkaar aansluiten en gemakkelijker te bedienen zijn. “Ons eigen Bob-Tach-systeem voor het koppelen van aanbouwdelen is de standaard in de sector”, zegt Kincses. “Daarnaast is het hydraulische Power Bob-Tach-systeem leverbaar, waarmee de bestuurder aanbouwdelen die niet hydraulisch worden bediend aan en af kan koppelen zonder uit de cabine te stappen. Een andere nuttige en productiviteitsverhogende functie is de snelheidsregeling, waarmee de rijsnelheid onafhankelijk van de bediening van het aanbouwdeel geregeld kan worden. In de aanbouwdelen is het Attachment Control Device ingebouwd. Dit is een CANbus-systeem voor de communicatie tussen de machine en het aanbouwdeel. Dankzij het ACD herkent de machine het aanbouwdeel en worden automatisch de instellingen voor onder meer de joystick en de hydraulica aangepast. Op het display in de machine kan de bestuurder de instellingen wijzigen en gegevens aflezen zoals de bedrijfsuren, prestaties en status van het aanbouwdeel. Als de bestuurder de machine bestuurt met de afstandsbediening, zijn automatisch ook alle functies voor bediening van het aanbouwdeel beschikbaar. Bobcat met Bobcat Katinka Kincses adviseert klanten om op hun Bobcat-machines Bobcat-aandelen te gebruiken: “Onze machines en aanbouwdelen zijn optimaal op elkaar afgestemd en getest. Je kunt er bijvoorbeeld op vertrouwen dat de software van het aanbouwdeel altijd up-to-date is en alle functies kunnen worden bediend met de besturing in de cabine. Ook weet je zeker, dat het hydraulische systeem op het aanbouwdeel berekend is en dat je alle functies van het aanbouwdeel kunt gebruiken. Bobcat lost bovendien alle technische problemen binnen de garantietermijn op. Je zit dan niet tussen de leverancier van de machine en die van het aanbouwdeel, die bij problemen naar elkaar wijzen.” “Een goed voorbeeld van de afstemming van machine en aanbouwdeel op elkaar is de combinatie van de nieuwe boomfrees FRC 200XT en de moderne laders S86 en T86. Om met zulke krachtige werktuigen te kunnen werken, bieden deze machines optioneel een High Flow- en een Super Flow-functie. Daarmee wordt het standaarddebiet van de hulphydrauliek vergroot van 87 l/min tot 138 l/min of zelfs 159 l/min. Voor werk met de boomfrees moet ook een speciale, gebruiksklare bosbouwkit op de lader worden geïnstalleerd, die de motor, machine, koppelingen en de bestuurder beschermt.” Productontwikkeling Als productmanager Attachments is Katinka Kincses verantwoordelijk voor ontwikkeling, marketing, aanvullende services en trainingen voor de aanbouwdelen. “Ik zie mijn afdeling als de stem van de klant. Wij brengen zijn wensen in kaart en doen onderzoek om nieuwe aanbouwdelen en functies te ontwikkelen. We zien op dit moment twee belangrijke trends. Ten eerste worden werklocaties steeds kleiner, waardoor de vraag naar compacte machines en compacte aanbouwdelen toeneemt. Daarnaast komt er steeds meer nadruk op gebruiksgemak te liggen. Veel bedrijven kampen met een tekort aan personeel en zoeken dus alternatieven voor menskracht. Om de productiviteit op peil te houden, moeten ook jonge, onervaren werknemers de machines en aanbouwdelen zonder uitgebreide training kunnen bedienen. Ook verdere automatisering is een oplossing. Neem nou de moderne graders. Daar zit zoveel technologie in dat de machine het werk bijna autonoom uitvoert. Deze trends bepalen voor een groot deel de richting, waarin we met de productontwikkeling opgaan.” Ga voor meer informatie over Bobcat en de producten van Bobcat naar www.bobcat.com.

Wat is de ideale voertrekker?

Zoals de titel al aangeeft loop ik met de vraag: wat is nu eigenlijk de ideale trekker om mee te voeren? En dan bedoel ik niet dat een Fendt beter voert dan een John Deere of andersom. Maar wel dingen zoals leeftijd, diesel verbruik, opties zoals airco, cabinevering en ga zo maar door. Hier is de Ford 7710 sinds 2004 de vaste voertrekker maar de laatste tijd voeren we met de NH T6030 omdat de 7710 het er toch wat zwaar mee heeft en de T6030 de meeste dagen toch vrij staat nu het mest seizoen over is. Los van het feit dat dit veel beter en wellicht ook zuiniger (nog niet gemeten) gaat ivm het hogere motorvermogen is de extra luxe ook wel prettig. Nadelen zijn dan weer dat de T6030 groter is en met de 4wd een grotere draaicirkel heeft. Ook is zo'n moderne trekker duur om aan de mengwagen te laten staan en zitten er tal van opties op die totaal overbodig zijn voor zulk "simpel" werk. Door het hogere vermogen combineren met een oude simpele trekker kom je uit bij bijvoorbeeld een Ford TW, JD 4440 of vergelijkbare modellen. Nu ben ik bang dat deze types tegen vallen qua luxe, betrouwbaarheid en vooral ook qua brandstof verbruik. Wat wel belangrijk is omdat het voeren iedere dag terugkeert. Nieuwere trekkers daarentegen zullen zuiniger zijn (evt met 540e aftakas) en een beter comfort hebben. Echter zijn deze weer duurder in aanschaf en zitten er meer overbodige opties op. Het voordeel hiervan is weer dat hij makkelijker breder in te zetten is op het bedrijf maar dat is natuurlijk niet de eerste insteek. Ik hoor graag wat jullie belevingen/ervaringen zijn hierbij en waarom. We zijn nog niet direct op zoek naar iets anders maar we zien ook dat de 7710 geen trekker is waar we nog jaaaren mee kunnen blijven voeren ivm het steeds voller raken van de mengwagen. Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid naar de kijk en ervaringen van anderen dus.

Fiat 180-90

Fiat 180-90

Wat heb ik nodig?

Ben net 67 en ben van plan mijn langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan. En dat is 6 maanden per jaar per trekker en schafwagen rondtrekken door Nederland. Enige wat ik tot nu toe heb zijn de plannen. Als ik rondkijkt op internet word ik helemaal duizelig van alle mogelijkheden als het om gebruikte tractoren gaat. Wat heb ik nodig? Wat gaat er achter? Er achter gaat een - éénasser - schaftwagen met een eigen gewicht van rond de 800 kg. Gooi en een inventaris bij en je zit rond de 1000 kg. Wie beschikt er over voldoende wijsheid mij weg te maken in tractorland. Eisen voor de tractor zijn: goede staat, een cabine en simpele techniek die ik in principe zelf wil onderhouden.

Wellicht een domme vraag....

Hallo allemaal, Ik schaam me een beetje... jullie hebben mij 4 jaar geleden zo goed geholpen toen ik mijn eerste trekker ging kopen, nu ben ik hier zo lang niet geweest en kom ik er weer in met een vraag, en wellicht nog een hele domme vraag ook. Maar ik hoop dat ik jullie weer om advies mag vragen, ik kom hier in mn eentje niet uit. Er is in de tussentijd een hele hoop gebeurd, ik heb zoveel plezier gehad van de JD 1140 die ik met jullie hulp kocht, deed er alles mee, had er zelfs zonder moeite een dikke rol achter hangen! Maar na een scheiding was Nederland niet meer te doen voor mij, ik moest de boerderij verkopen en kon geen plek vinden waar ik mijn paarden kon houden, verkopen was geen optie dus ik heb mijn paarden en mijn hele hebben houwen ingeladen en ben naar Spanje verhuisd. Ik kocht hier een boerderij met 24 ha grond, een prachtige plek. Maar ik moest mijn trekker achterlaten in Nederland en ben hier nu op zoek naar een andere trekker. Maar de grond is hier hard en er zitten heel veel stenen in, die ik er uiteindelijk met een machine uit wil halen. Ik moet brandgangen ploegen, en ik vermoed dat ik daar wel wat PK's voor nodig heb. Wat denken jullie, red ik dat met 80 PK? Ik was zo blij met die JD, ik zou eigenlijk zou ik het liefst weer een JD terug kopen, ook omdat ik weet hoe het werkt en voor mij is het heel makkelijk dat de takken op de driepunt uitschuifbaar zijn. Maar trekkers zijn duur hier!! En uiteraard hoe meer PK's hoe hoger de prijs. En dan zit ik nog ergens mee, ik vermoed dat het een hele domme vraag is maar zou het toch graag willen weten... ik rij hier door ruig terrein, en de JD's die binnen mijn budget vallen hebben allemaal die kleine voorwielen. kan ik daar grote voorwielen opzetten? Willen jullie me alsjeblieft nog een keer helpen?

Geen Geen

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Meedoen aan trekker trek / Tractorpulling. Standaard klasse. Wat voor Trekker / Tractor? Beginner/Advies.

Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!

Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Protesterende boeren die afval dumpten op A7 moeten 35.000 euro betalen

Het Openbaar Ministerie wil 35.000 euro zien van zes boeren die in 2022 wegblokkades opwierpen en afval dumpten bij protesten op de A7 in 2022. 'Het is onredelijk de belastingbetaler op te laten draaien voor de kosten. Er moet een krachtig signaal komen dat dit niet wordt getolereerd.' Zes verdachten stonden vandaag terecht bij de rechter, die in wisselende samenstelling verantwoordelijk worden geacht voor de wegblokkades en afvaldumpingen in Frieschepalen (A7 rijrichting vanuit Drachten naar Groningen) op 28 juli 2022 en in Marum (bij de oprit A7) op 1 augustus 2022. Afval dumpen en in brand steken Een 32-jarige man uit Augustinusga (Friesland), een 33-jarige man uit Kornhorn, een 21-jarige man uit Opende en een 29-jarige vrouw uit Oldehove worden verdacht van het dumpen van afval op de afrit en tussenberm van de A7 ter hoogte van Frieschepalen, het opzettelijk versperren van de weg en het stichten van brand. Bij de dumpingen op de oprit naar de A7 ter hoogte van Marum zijn wat het OM vier verdachten rechtstreeks betrokken. Het gaat hierbij ook om de 33-jarige man uit Kornhorn en de 21-jarige man uit Opeinde, en daarnaast een 22-jarige man uit Gorredijk en een 52-jarige man uit Opende. Zij worden in wisselende samenstelling verdacht van het versperren van de weg, het dumpen van afval en het in brand steken daarvan. Geld voor Rijkswaterstaat Rijkswaterstaat heeft zich als wegbeheerder gevoegd als benadeelde partij en heeft een vordering ingediend. De officier van justitie is van mening dat het onredelijk is de belastingbetaler op te laten draaien voor de kosten als het duidelijk is wie verantwoordelijk is voor de schade. 'Het gaat om forse bedragen en dat zal problemen opleveren voor de verdachten, maar het is meer dan redelijk dat men opdraait voor de kosten', aldus de officier. Voor Marum gaat het om een schadebedrag van bijna € 17.000,-- en voor de schade bij Frieschepalen vindt de officier een bedrag van ruim € 18.000 euro toe te wijzen.

walker1


Foto’s
47
Video’s
0
Topics
25
Reacties
8.567
Stemmen
4.213
Volgers
12

Over mij

Woonplaats: verwegistan
Leeftijd: 123jr
Laatst online: 9u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering