Goedendag. We hebben thuis een faber beregeninghaspel, 90 mm slang en 300 meter lang. En hij word aangedreven door de trekker. Maar nu zit ik wat te kijken naar een losse motor om ervoor te zetten zodat we niet altijd een trekker kwijt zijn aan de haspel. En m'n vraag was: wat zijn de voordelen van een 4 cilinder motor tegenover een 6 cilinder moter? Een 6 cilinder loopt sowieso wel wat rustiger. Ook zijn we niet zoveel pk nodig voor deze haspel, ik investeer liever nu in een wat meer pk's, voor als we in de toekomst misschien wel een grotere aanschaffen. En wat voor merk motor word er veel voor gebruikt? Het hoeft zeker niet de nieuwste te zijn, maar onderdelen moet natuurlijk geen probleem worden. Met vriendelijke groet, karlo
Bij onze 6310 gaat de pomp om de paar minuten even kort aan zonder dat er olie vraag is. Ik denk dat er ergens een inwendige lekkage is, daar door de druk weg valt op de loadsensing en de pomp een reactie krijgt. Weet iemand hoe ik de lekkage kan vinden, of weet iemand welk onderdeel het zou kunnen zijn.
Hallo, ik heb een John Deere 6220 van bouwjaar 2002 met de PQ+ bak. Deze heeft nog de originele vooruit/achteruitpook waarmee die in 2002 geleverd is. Enkele jaren later kwam er een verbeterde versie van dat pookje en ben ik nog gebeld door de dealer of ik ook die nieuwe versie wou (als modificatie/terugroepactie/coulance of hoe je het ook wilt noemen voor de helft van de normale prijs). Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik toen de oude versie fijner vond werken. Ik heb dus de gok genomen en dat ging best goed, hij begint nu jaaaren later pas een klein beetje te haperen. Wie heeft er ervaring met die pookjes? Kan ik er nog jaren mee doorrijden of is de kans heel groot dat ik binnenkort plotseling helemaal stil sta? Valt er iets aan te doen of wordt het een ritje dealer voor een (duur) nieuw pookje? Ik zag online ook gebruikte te koop van het oude type, die ik nu dus ook heb. Ik vermoedt dat dat gedemonteerde zijn van trekkers van eigenaren die wel mee hebben gedaan aan de terugroepactie, en dus al snel 15 tot 20 jaar oud. Zou dat een goede optie zijn?
Goedendag, Betreft een fiat 80-90DT met comfort cabine. Ik heb geen stroom meer in het paneel boven in de cabine waar de ventilator, ruitenwisser, zwaailamp en radio op zit. Er zit al een compleet nieuwe zekeringskast in. (werkverlichting was een keer warm geworden en 1 aansluiting was gesmolten) Werkverlichting vervangen voor led. Nieuwe aansluitingen op de lampen en zekeringskast en nog steeds heb ik geen stroom boven in de cabine. Het probleem was er al voordat de werkverlichting warm is geworden dus het zijn twee verschillende problemen. Zit er nog ergens een zwevende zekering die ik nog niet gevonden heb? Alvast bedankt! Groeten Koen
Leeftijd: 34jr Laatst online: 6d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: