Ik vroeg me af hoe ik het beste/makelijk deze mais bek passend kan maken voor de jd 6710 . Op de mais bek is nu nog passend voor een fx volgens mij. Hoe kan ik dit het beste aanpakken staat er ergens aanbouw delen of iets van een verloop bok tekoop?
Moi! Sinds een tijdje bezit ik een Fendt 724 S4. Deze Fendt heeft alleen geen rail in de cabine om steunen voor bedieningskasten aan te hangen. Weet iemand een adresje waar ik deze steunen kan vinden? Tevens opzoek naar maaiersteunen voor de fronthef, als iemand hier ook nog een adres voor weet. Het antwoord; je dealer, kan je noemen maar in houdt de centen liever in de broekzak. Alvast bedankt!
Hallo, Ik ben op zoek naar goede 800 70 R38 banden met minimaal 55mm profiel. Het liefst met een John Deere open rim velg 12 gaats. En onder goed versta ik -geen of minimale nokschade, - geen tot weinig droogtescheurtjes - soepel - geen lapwerk (vulcanisatie) - recht afgesleten - max 5 a 6 jaar oud - VF i.p.v. IF Voorkeur gaat uit naar Trelleborg, Michelin en Pirelli! Dankjewel voor de serieuze reacties Nico P.s Geen opmerking als je niet serieus bent! Pb als je iets hebt.
Hallo iedereen kunnen deze banden op ( 400 15.5) ook op een velg 15.3? Het lijkt mij niet zo groot verschil. En misschien een domme vraag maar hoe draagt een band eigenlijk zijn belasting over op de velg? Moet de hiel van de band de velg raken ?
LMB Oosterhof opent half mei een nieuwe servicelocatie in de voormalige GroeNoord-vestiging in het Groningse Oude Pekela. Het landbouwmechanisatiebedrijf meldt daarnaast dat het is aangesteld als officiële regiodealer van aardappelmachinefabrikant AVR.
Wat zijn jullie bevindingen van een Claas of Deutz trekker met 180-220 pk ? Voor en nadelen van elk?
John Deere-dealer Kraakman heeft negen vestigingen van GroeNoord overgenomen. Dat melden de curatoren van mechanisatiebedrijf GroeNoord, dat op 10 februari failliet werd verklaard.
In de weken na het faillissement is gezocht naar een (gedeeltelijke) doorstart, dit blijkt vooralsnog niet haalbaar. Daarom is besloten om de inboedel van GroeNoord per vestiging online te veilen via Troostwijk Auctions. “GroeNoord was een grote speler in de markt, met een indrukwekkende voorraad aan machines en onderdelen,” aldus Sjoerd Baars, insolventie coördinator bij Troostwijk Auctions. “We verwachten dan ook veel internationale belangstelling voor deze veilingen.”
Kraakman en John Deere melden een intentieverklaring te hebben ondertekend voor een dealernetwerk in Noord-Nederland. Kraakman duikt daarmee in het gat na het faillissement van GroeNoord.
Deze Claas-combinatie van Loonwerk & Transport Postel in het Overijsselse Tilligte is momenteel volop mest aan het uitrijden. 'Fantastisch! Een prachtige combinatie en je hebt veel bekijks onderweg.' https://youtu.be/s6SfaqBQzgE?si=SH8fOA5YngflVL8L
Machines zijn steeds duurder geworden. Nu vroeg ik me af hoeveel procent is er af te praten van een trekker van bv €100000 euro
Dag iedereen, Het is misschien een domme vraag, maar ik kan jullie hulp wel gebruiken. Is er mogelijkheid hoe ik de heflatten breder kan maken om een strooier aan te koppelen op mijn kleine tractor? De foto geeft een idee van het breedteverschil. Gegroet, een beginnende hobbyist. Alvast bedankt voor jullie aandacht
Hallo, bv een autopower/command quad van johm deere loopt zachtjes aan bij selecteren van een rijrichting en moet de rem inhouden om stil te staan (als bij een auto met automaat) Is john deer de enige di dat doet? (case, fendt en new holland niet
Zoek een set nette Michelin XM25 banden met zo'n 3 cm profiel.
Welke 1 tons minigraver is goed die door een deur past waar eventueel prikker of grijper aan past voor sloop en groen werk
[quote]GroeNoord, de John Deere-dealer met 17 vestigingen in midden- en noordoost-Nederland, is failliet. John Deere-dealer Groenoord is failliet. Het[/quote] Gaat dit om het hele bedrijf of een onderdeel ? Op hun eigen site staat Ag&Turf ?
De vertragingsbak van onze mengwagen maakt behoorlijk kabaal in beide versnellingen en bouwt oliedruk op dit komt uit het overdruk ventiel na 15-20 min mengen, olie heb ik al wel ververst.
Beste boeren en handelaren, Bij inruil krijg je vaak minder dan je machine echt waard is. Dealers bieden inruilmachines vaak zelf door aan handelaren, terwijl ze jou een nieuwe verkopen. Mijn idee: Een platform waar je als boer zelf je inruilmachine laat taxeren via een app. 50+ handelaren kunnen bieden en jij kiest of je accepteert. Meer bieders = vaak een beter bod. Zo bepaal je zelf de beste prijs, zonder dat een dealer er marge tussen houdt. En je kunt gewoon je nieuwe machine bij de dealer kopen, zonder dat hij jouw inruil overneemt. Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie mening! Ben je handelaar en wil je meedoen? Stuur me een berichtje.
[b]Originele beschrijving[/b] Eind 2024 nam Kotte Landtechnik GmbH und Co. KG alle productierechten, evenals de afdelingen service en reserveonderdelen, over van Kaweco, een Nederlandse producent met een lange geschiedenis.
Onze AGM mengwagen begint na 30 jaar trouwe dienst nu toch hard te verslijten en nu moeten we toch ons een beetje oriënteren op een nieuwe mengwagen. Nu worden AGM mengwagens tegenwoordig gemaakt door sitrex en mijn verwachting is dat deze niet de kwaliteit van vroeger kunnen evenaren. Nu vraag ik me af wat een goede mengwagen is voor een rantsoen met zo'n 60% mais, 30% gras en 10% krachtvoeders. Qua formaat wordt er gekeken naar zo'n 18 tot 20 kuub. Er komt een 100pk tractor voor te staan. Welke wagens kunnen de 30 jarige levensduur van onze AGM evenaren en leveren een goed mengresultaat?
Goededag wij zijn opzoek naar iemand die goed is in foto's en filmpjes maken voor promotie matriaal een een promo film van de baliwrap (vierkante pers wikkel combi) iemand die 1 of meerdere malen zou willen komen om wat beelden te schieten en daarna te bewerken tot een professionelen video het zal leuk zijn al heb die gene ook kijk op machines zodat die wel weet waar die op moet letten met beelden maken uiterraad tegen betaling natuurlijk mvg ruben
We kijken naar een compacte tractor voor bij de paarden. Mestophogen, bakslepen, weidesleep, grondschaaf, voordroogprikken etc. Ik krijg maar geen gebruikerservaringen gevonden. Iemand ervaring met de Knegt 304 G2 voorlader? Hij heeft wel een mooie kiephoogte en is makkelijk in gebruik, maar wat zijn veelvoorkomende mankementen, beschikbaarheid onderdelen en restwaarde? En in vergelijking met een Kubota B1-241 met voorlader? Deze zou een echte Kubota motor hebben maar lijkt lager te kiepen dan de Kubota EK-261? die laatste heeft ook behoorlijke cijfers als het om heffen gaat. Zijn hier mensen met ervaringen met deze typen?
Omdat de vorige discussie het topic van iemand anders kaapte (en tevens uit de hand liep) hier even opnieuw: Ik heb het bericht over de Kindheid des Vario nog eens uitvoerig gelezen. https://www.fendt.de/vario_kindheit.htm Wat me opviel was de snelheid-trekkrachtdiagram van de testtransmissie in 1986 getest in een Favorit 615: in tegenstelling tot de ontwerp-eisen die Marschall zich in 1973 ten doel gesteld had (max kracht vanaf 5kmh over te brengen, met 1 rijbereik) zat ie inmiddels al op twee rijbereiken, om maximale trekkracht vanaf 3kmh te hebben: Dit testmodel is dus de blauwdruk voor alle Varios van de bouwserie ML (de lateren in bijvoorbeeld de 1000 serie heten TA 400) en de karakteristiek van de serieproductie zal zéker niet slechter zijn dan die van het testmodel. https://www.fendt.de/zugkraftvergleich2.pdf Je ziet in deze grafiek de karakteristiek: Tot 3kmh is het uitgangskoppel aan de wielen gelijk, omdat de oliedruk van de hydrostaat de beperkende factor is. Daarna neemt de trekkracht af omdat het motorvermogen de beperkende factor is. Conclusie: Siete en Noorderling hebben gelijk: Het punt waar de variobak tegen zn fysieke grenzen aan loopt wat betreft de maximale trekkracht, dat punt kun je ONMOGELIJK bereiken in de praktijk: een schakeltrekker heeft vaak niet eens versnellingen die laag genoeg zijn om de maximale wielkracht van een Vario te bereiken. Om de 12.75 ton trekkracht van deze 615 met TriStat getriebe te bereiken in de praktijk, op droog asfalt met n wrijving van 0.85, zou je de 615 moeten verzwaren tot 15 ton (ver boven het toegestane totaalgewicht) om uberhaupt die vario te kunnen overlasten voordat de wielen slippen.. In het veld met wrijvingsfactor van rond de 0.4 kom je daar in de verste verte niet bij in de buurt tenzij je de 615 verzwaart tot 32 ton, wat natuurlijk waanzin is. Dit zal voor de productieversies van de jaren 90/00/10 niet anders zijn. ===edit: Voortschrijdend inzicht na de uitvoerige discussie hieronder in de conclusie verwerkt:=== Conclusie: Diegene die tegen mij zei dat de Vario "door zijn olie gaat" bij erg lage snelheden en niet trekt, ===bij zwaar trekwerk VOORUIT== kan gewoon niet met n Vario overweg, dat kan niet aan de techniek liggen. ===bij zwaar trekwerk ACHTERUIT klopt dit, omdat de Vario achteruit rijdt door een rijpomp om te schakelen is ie achteruit minder sterk dan n CVT met powershuttle=== Wat je ook ziet aan de grafiek van de 615 testmodel, is dat die bak t niet fijn vindt als je zwaar trekwerk onder de 7kmh in Fahrstufe 2 doet: Dàn pas gaat ie door zn oliedruk. Duik je verder in de techniek, dan is een Vario, door zijn opbouw waarbij de hydrostaat op zwaar trekwerk juist met hoge druk en laag toeren werkt, het meest effient; Dat maakt een Vario misschien wel een betere bak voor zwaar sleepwerk bij lage snelheid, dan de CVTs van ZF, CNH, Claas.
In mijn zoektocht naar een vervanger voor mijn John Deere 6530 kwam ik een Deutz-Fahr 6165.4 ttv tegen. Deze staat toevallig bij een filiaal van mijn JD dealer, dus contact opgenomen met mijn vertegenwoordiger. Hij wilde me de trekker wel verkopen, maar volgens hem waren de bakken van deze types niet zwaar genoeg. Ze ruilden op het moment veel Deutz in omdat de gebruikers bang waren voor grote reparaties die tot wel 30000 € konden kosten, volgens zijn verhaal. Verkoop praat of zit er ( een kern ) van waarheid in?
Een Groningse boer die zijn giertank tijdens het carbidschieten met oud en nieuw liet ontploffen, heeft tot zijn verrassing ontdekt dat de zware explosie als aardbeving door het KNMI is geregistreerd. Het liep een beetje uit de hand, erkent hij tegen RTV Noord. „Vorig jaar hebben we het voor het eerst gedaan met deze tank en toen ging het wel goed.” De ramen in zijn stal zijn gesneuveld.
Woonplaats: Elspeet Leeftijd: 30jr Laatst online: 15min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: