Ik heb gezien dat er bij mijn John Deere 6110 SE uit 2000 een klein plasje olie onder de tractor ligt. Ik ben zeker dat het niet afkomstig is uit het carter en het dus geen motorolie betreft. Ik heb onder de tractor de volgende foto gemaakt. De olie is afkomstig net bij de aansluiting van de cardanas en ik vermoed dat het om hydraulische olie gaat. Heeft iemand een idee waar ik het lek moet gaan zoeken en is dit een bekend fenomeen bij deze tractor. Wie kan me advies geven ?
Beste leden ik zoek voor een john deere 1120 het orginele controle lampje in het dashbord. Welke maakt niet uit als het maar een echte oude is. Mag ook van een 2120 of 30 zijn enz. Hier een foto voor de beeldvorming.
Al een aantal maanden houd onze john deere 6230 in op de weg. wanneer hij 40,5 km/h rijd houd hij soms willekeurig in en gaat hij strak 39 km/h rijden en merk je dat hij in houd. dit gebeurt willekeurig zowel met warme/ koude motor en met of zonder aanhanger. 2 weken geleden voor de waterrem gehad en bleek hij maar 71pk op de aftakas te hebben. dit hoort minimaal 85pk te zijn. alle filters zijn vervangen, turbo heeft geen speling en brandstofpomp houd de juiste druk. iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Ik heb zelf onze nieuwe schudder behoorlijk gemold. 7min. na in bedrijfstelling een hoogspanningsmast geraakt. Die stond er pas 40jr. Totaal verkeken op de 15mtr. werkbreedte wat natuurlijk geen excuus is. Gruwelijk balen. Is 3jr. geleden gebeurt maar nog steeds zeer attent bij elke nieuwe schudbeurt. Eerste en enigste ketser tot nu toe in 22jr. En bij jullie beste tractorfans????
Beste leden, Ik heb het volgende probleem met mijn valmet 2005. De temperatuur meter staat als ik met een koude motor rustig wegrijd met 10 min in de gele zone. Ik heb toen met een infrarood meter de motortemp gemeten dit was na 20 min de temperatuur was volgens de meter 78 graden. Als ik tijdens een draaien de motor het contact uitzet dan staat de meter een minuutje in de groene zone en gaat dan uit, als ik dan het contact aanzet dan staat de meter in het groene en klimt dan langzaam omhoog naar de gele zone. 2 weken geleden tijdens het woelen op het landt sloeg de meter helemaal in door in de rode zone, en ging dan soms weer terug naar groene, heb toen hij in de rode zone stond de temp gemeten en die was 84 graden max. Ook als je naast de trekker staat blaast hij gewoon koele lucht bij de koelvin. Waterpomp, thermostaat tempsensor zijn vervangen de radiateur is ook vrij nieuw. De toerenteller danst ook bij stationair toerental. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
Weet iemand waar het filter van de achterbrug op de Volvo 430 zit?
Dag, hoe kan je de olie-het vet in de grote balk van de rotoreg aflaten om er nieuw EP0 vet in te doen
We hebben een john deere 6120 die ineens motorolie begint te lekken uit de carterontluchting. In ieder geval ik denk dat dat pijpje van de carterontluchting is. Wat kan de oorzaak zijn, en wat is er eventueel aan te doen? Ik hoop dat het niet ernstig is... Zelf zat ik te denken aan verkeerde olie, of teveel olie? ik heb al gepeild, er zat zeker niet teveel in. Alvast hartelijk bedankt!
Na wat kleine probleempjes opgelost te hebben dit keer een serieuzer probleem De tractor werd de afgelopen maanden niet stevig gebruikt, maar toen dat onlangs wel een keer moest liep die snel op richting het rood (temp) Bij controle bleek de koelvloeistof leeg, deze aangevuld en na goed 10 liter was deze weer vol Een half uurtje met de trekker bezig was dit peil weer gezakt (lucht ?) Nogmaals aangevuld met een paar liter en daarna leek het goed te blijven Vandaag met een groepje zijn we gaan sleeën achter de trekker, na een goed half uur werd de trekker weer erg warm, bij controle bleek de koelvloeistof weer foetsie (hoeveel week ik nog niet) Toen we de peilstok er uit trokken gutste de olie in een redelijke straal er uit, we hebben toch wel enkele liters opgevangen eer de olie weer op peil was Het vermoeden bestaat dus dat er koelvloeistof in de carter terecht is gekomen verder onderzoek moet nog volgen alle tips en adviezen zijn welkom, heb wel 2 rechterhanden maar sleutelen aan auto's en tractoren is niet bepaald van noemenswaardig niveau
weet iemand een set deuren te liggen van een Volvo BM t430, weet u een set te liggen?
Hallo. Ik ga over een weekje de motor van de inter reviseren. Nu heb Ik al aardig wat blokken van minitractoren gedaan maar dit is toch iets groter. Wat ik in ieder geval van plan ben om te vervangen is. Zuigers bussen drijfstanglagers alle pakkingen en keerringen kop laten vlakken afpersen nieuwe klepsteel rubbers verstuivers laten testen. Wat vergeet ik nog? Is het ook slim om de hoofdlagers te vervangen? Ik heb ook gelezen dat het slim is om de krukas op te laten meten. Is dit waar? En zoja hoe moet die joekel eruit? Ben een beetje schrikachtig om hem van tijd af te halen. Is dat allemaal gemarkeerd? Als ik iets vergeet hoor ik het heel graag Groet Thomas.
Onderaan de cabine deur bij bijvoorbeeld de 05 serie en mezzo serie staat soms GLOX of GOS. Waar staat dit voor?
Beste TF'ers, Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de JD 6820 met commanrail motor. Momenteel gebruiken we een 6330 Autopower als hoofdtrekker. Deze wordt voor diverse werkzaamheden ingezet, waaronder woelen en kopeggen in één werkgang (imants 6 tand i.c.m. pöttinger kopeg) Deze combinatie wil ik in het voorjaar uitbreiden met een extra kruimelrol (zwaardere gronden) en in het najaar combineren met een zaaimachine voor het zaaien van groenbemesters/graan. Dit gaat de 6330 qua hefvermogen niet redden (al eens geprobeerd). Na een beetje speuren ben ik een nette 6820 tegen gekomen. Wanneer ik op internet rond kijk zou deze een hefvermogen van 8,4 ton op de heflatten moeten hebben, nogal wat meer dan de 5,9 ton die ze voor de 6330 aangeven. Wat zijn zwakke/sterke punten van dit type? Tips waar ik op moet letten? Zijn deze qua pk's en hefvermogen duidelijk sterker dan de 6520/6620? Alvast bedankt!
De aandrijfas vanaf de koppeling draait en de Hi/Lo draait niet meer. Er zit volgens de tekening een los ring in de aandrijfas die de Hi/lo as moet meenemen en dus vervangen moet worden. Moet de tractor in tweeen of kan het ook op een andere manier want er loopt ook de as van Hydraulisch pomp en aftakas door heen.
Ik heb een Caprari aftakas pomp welke geen water meer geeft. Vorige week moest het toerental al omhoog om hem nog wat te laten verpompen maar nu is hij helemaal gestopt. Wat is er dan meestal kapot? Hij lekte niet, draaide goed, pomp vanuit een put.
Leeftijd: 27jr Laatst online: 2d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: