ik heb al 15 jaar een kemper be 125 maar sinds een jaar of drie gaat het niet meer vlekkeloos en vorig seisoen heb ik hem zelfs aan de kant moeten zetten omdat ik de wagen zelfs niet meer leeg kreeg. Kort samen gevat heb ik in de winter 3 jaar geleden aan de linkse kant 3 van de 4 verdiepen van nieuwe slipkoppelingen voorzien. Dat was nog niet zoals het vroeger was, de winter erop de rechtse kant ook 3 van de 4 verdiepen. maar de ketting was daar naar beneden gerold en heeft zeer veel moeite gekost om terug aan elkaar te krijgen met heel veel spanning op. de slipkoppelingen waren telkens van bepco traccpieces omdat deze minder dan de helft van walterscheid kosten. eind vorig jaar slipte de bovenste rechts door en had ik om verder te kunnen een paar lassen gelegd en dat hielp. dit seisoen was die las wel snel kapot en dan maar vervangen door nieuwe schijven maarde problemen bleven met verschillende gebroken schijven, tijdelijk zelfs een gat doorgeboord en een m6 als breekbout maar die is ook kapot gegaan en je krijgt die gaten dan niet meer over elkaar. Heb me nu walterscheidt schijven gaan halen en zal de wagen helemaal vervangen , ook de 2 onderste waar je eigenlijk niet aan kunt. Ik heb alleen schrik dat het nog steeds niet opgelost gaat zijn. Enerzijds ben ik aan t denken dat die oude schijven asbest hadden en dat die meer frictie zouden kunnen hebben dan nieuwere versies. Het feit dat de kettingspanning ook niet overal dezelfde is verontrust me ook. helemaal boven de 2 dikke lange assen zitten shimmen, heeft daar iemand weet van of r daar bij of weg moeten? Het lossen op zolder is de laatste jaren zeer moeilijk en vroeger kon de wagen de balen 10 mtr ver duwen.
Hoi, Wij hebben aan onze fendt 412 op dit moment enkel een verstelbare trekbek zitten, maar willen er ook graag een kipperknobbel, k80 en eem zwaailat bij. Nu hebben we gezien dat daar loeizware frames voor zijn die je steeds moet verwisselen, maar ik weet ook dat ze bij case bijvoorbeeld een systeem hebben dat je de zwaailat zo kunt verwisselen voor een k80 koppeling bijvoorbeeld zonder dat je hier een dikke krik bij nodig bent. Mijn vraag is of er ook zoon systeem bestaat bij fendt, omdat het anders best een zware ingreep is om even te wisselen en drie keer zon enorm frame kopen hangt ook nogal een prijskaartje aan. Alvast bedankt!
Motorgeronk, een daverende knal, gevolgd door gekraak. Pieter Heijboer schrok zich dinsdag een hoedje in zijn Ruurlose woning. Een snelle blik naar buiten. Ontzetting: er was iemand tegen de Kroezeboom geknald! De stokoude eik staat in zijn tuin. De torenhoge, metersdikke woudreus waarop de Ruurloërs zo trots zijn is nu verminkt. Maar ook verloren?
Ik ben nog wel is bezig met het vellen van bomen.. als het maar even kan laten we de vallen. Maar als het nodig is dan trekken we er met de trekker aan om hem de goede kant op te sturen . Nu doen we altijd 3 spanbanden aan elkaar, maar daar ben ik toch geen groot fan van. Ik zou eigenlijk iets willen hebben van een meter of 50 lang uit 1 stuk.. iemand tips? En ik kan een touw kopen met een breeksterkte van 60 ton.. is dat ook sterk genoeg?
Woonplaats: winterswijk Leeftijd: 38jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: