Ik heb dit voorjaar een nette 885 gekocht met 2500 draaiuren. Alle meters werken nog, de kabelboom is origineel en aan de pedalen is te zien dat ie niet veel gedaan heeft. Na de eerste lange rit (120+ km) was er daarna iets geks. Koppeling intrappen en inschakelen gaat met gekraak. De ene keer beter dan de andere. Maar sinds kort is het zo dat de trekker bij inschakelen eigenlijk al weg wil. Ik heb bij pedaal gekeken en bij dit type kan je het armpje wat onder het pedaal zit van de as afhalen en een aantal tandjes omsteken. Dat is wel ff rommelen, maar ik heb m gemonteerd en toen geen gerammel in de bak, maar een slippende plaat, kortom, de plaat blijft soort ingetrapt. Weer een keertje zitten rommelen en nu lijkt het goed te gaan. De plaat is wellicht zo oud als de trekker zelf, en het klinkt nu logisch dat de plaat naar mate de tijd voorbijgaat dunner wordt en dus het druklager verder moet om te ontkoppelen. Dat verklaard waarom de bak tandenknarst, het druklager kon niet verder. Iemand enig idee of het verstellen van dat koppelingsarmpje op de as met al die tandjes de juiste oplossing is? Mvg Ruud
Woonplaats: Leerdam Leeftijd: 30jr Laatst online: 9mnd geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: