Goedeavond, bij mijn john deere 3130 zakt als er iets in de hef hangt soms de hef na beneden, begint dan ook te trillen en te schokken ( net of er te weinig olie in zit maar die is netjes aan peil). Als die warm is heeft die er meer last van als dat die koud is. Schakel je tussen hi-lo is er geen verschil, hi-lo werkt wel na behoren. Als je ondee het schokken/trillen doet sturen is het over. Zet je de tractor uit is de hef binnen een paar seconden beneden. Is de pomp versleten of is er iets anders loos? Iemand hier ervaring mee? Hoor graag van jullie. Groet bart
Dag allen, Probleem is dus de trilling in de cabine, vorig jaar is de trekker door de midden geweest, cabine is er af geweest. Hierna is de trilling pas begonnen en later ook nog een keer naar gekeken of alles wel goed zat, maar alles zit (Voor zover we weten) goed. Was bij de dealer zelf Onze cabine is wat luidruchtig, naar mijn mening te veel.. Vraag is, heeft er iemand ooit wel eens een dubbele cabine rubber (Zo'n Hockey puck) tussen de cabine en het frame gezet? Zo ja, hielp dit? en hoe heb je het gedaan met een langere bout en extra lang busje? Zo nee, zou dit een optie zijn zonder dat de cabine te ''wankel'' boven op komt te staan. Rubber is maar een cm of 4 a 5 cm dik dus veel is het niet JD5720
Goeiemiddag, Mijn 6910 geeft de foutcode BIF 143 aan op het dashbord. Hij stuurt heel kort een stroompje naar het relatis van de gloeispiraal. Het relaris schakeld dan even aan en uit. Daarna geeft hij de foutcode. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb het relaris vervangen omdat de oude niet meer schakelde. Als ik de sleutel 1 tikje draai en indruk gloeit hij ook niet. Zou mooi zijn als het weer werkt, start een stuk beter.
Goedendag allemaal Op t werk ideeën om bij 2 trekkers de achterspatborden te verbreden. Vanaf de trap tot achter aan toe en daar waarschijnlijk nog enkele cm's verlengen. Vanaf daar zullen spatlappen het overnemen. Het gaat hier om deutz ttv5120 en Jd 6140R. Deze staan op breder spoor waardoor ze heel snel alles smerig maken. Zelf bedacht om het uit een kunstof? Plaat te halen maar beetje meet werk kom je al snel aan een plaat van 3 bij 1m per trekker. Zou geen probleem zijn maar van welk type kunstof Zou je dit het beste kunnen maken? Wil ze van voor tot achter uit 1 stuk maken. Materiaal moet dus wel buigzaam zijn. En niet zomaar breken/scheuren. Graag zie ik van jullie wat voorbeelden en welke materialen hebben jullie dan gebruikt? Let op het gaat om verbreders. Spatlappen komt helemaal goed
Hallo Bij onze john deere al een tijdje aan het klooien met 1 rem. Remschijven vernieuwd en afdichtingen in achteras. De dichting in de achteras was lek. Drukte de olie door naar de bak in. Nu is het probleem dat de remmen ontlucht zijn en goed. Echter na 1 dag stilstand moet je 5x op het pedaal drukken voordat er tegendruk komt. Het lijkt net dat de olie terug loopt. Wat zou dit kunnen zijn? M.v.g.
Vraag: We hebben een John Deere 6430, de achterbrugolie wordt wit. Het komt niet door water of vocht. Mogelijk door lucht, de pompen doen het allemaal goed. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hallo mede Tf ers, ik ben me wat aan het verdiepen in de wereld van kuilverdichtingswalsen voor wat extra capaciteit op de kuil. Nu is mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen daarmee, welk merk moet je wel of juist niet hebben? Gr. Marinus
Beste tf'ers, Ik heb meerdere (kleine) mestputten die gemixed kunnen/moeten worden. Hiervoor gebruik ik een mixer (70x70) met omkeerkast. Bij alle putten zijn de sledes versleten (ruim 30 jaar oud), destijds bij de bouw van de stal ingebouwd. Zonder slede valt het niet mee om de mixer in het kozijn te plaatsen... Is het mogelijk om deze sledes op een veilige manier vanaf buiten de mestput te vervangen d.m.v. hulp van een mobiele kraan o.i.d.? Ik dacht zelf dat dit wellicht mogelijk moet zijn als de put leeg is en je dus zicht op het mixkozijn hebt. Alvast bedankt.
Beste We beschikken over een John Deere 2250. De laatste tijd valt onze hydraulische druk soms helemaal weg. Op zo een moment werkt de servo, de brug en de hydrauliek van bv een aangekoppelde hefmast niet meer. Een 30 seconden wachten en je kan dan weer verder voor een tijdje. Tot de druk weer wegvalt. Bij gewoon rijden hebben we hier geen last van. Meestal bij het gebruik van een hydrailisch gekoppeld appaart aan de tractor, onze hefmast dus. Hebben jullie enig idee wat het probleem hier kan zijn? (de olie is recent vernieuwd en staat mooi op niveau) (filters en dergelijke ook recentelijk vervangen)
De maaiers al aangekoppeld of toch nog een weekje wachten?
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
Met de huidige kosten is het extra belangrijk om voer dat je in de kuil krijgt goed te conserveren. Dat begint met een goed inkuilmanagement én het gebruik van een effectief kuiltoevoegmiddel.
Vandaag stilgevallen met mijn (trouwe) JD2030: de schakelhendel voor de groepen was niet meer te bewegen (stond in neutraal, gelukkig niet in parkeerstand). Heb het schakeldeksel eraf gehaald en blijkt dat er een lipje van de schakelstang (nr 13 op de tekening) afgebroken is. Een nieuwe schakelstang is nog wel verkrijgbaar zie ik, maar heeft iemand ervaring met wat je allemaal moet demonteren om deze te vervangen? Dank voor reacties
Ik heb loadsensing opgebouwd op de 6810 En heb hem aan de opraapwagen gedaan. Nu werkt alleen de bodem ketting heel zachtjes. Of als ik een ander ventiel onder druk zet dan werkt alles wel Wat kan dit wezen ? Slecht signaal van de ls aansluiting opraapwagen ?
Welke druk moeten de accumulatoren van de voorasvering hebben?
Beste leden, Het is al meermaals ter sprake gekomen en ook dit weekend weer. Ook ik heb het er al eens over gehad. Dan heb ik het natuurlijk over de TF barbecue! Zoals het spreekwoord luidt; geen woorden maar daden, dus bij deze zou ik graag een inventarisatie willen doen voor de mensen die hier interesse in hebben. Een exacte datum en locatie is er nog niet, al zijn er wel ideeën. Ook is er nog niet bekend welke leden dit organiseren. Ik wil best een barbecue organiseren en hier tijd in steken, maar weet niet of er nog andere leden zijn die het ook mee willen organiseren? Deze mensen mogen zich dan gerust melden! Qua drukte op de bedrijven zal het waarschijnlijk in de herfst plaats vinden, alhoewel het weer dan wel een risico is. Voor meer ideeën over datum/ plaats/ locatie zie ik het wel in de reacties voor bij komen. Dus wie heeft zin in een lekkere en vooral gezellige barbecue?? Terwisscha
Ik voer het groot onderhoud uit van een 6R195 autopowr na 1500u. 1)Transmissie en hydrauliek: Aflaten van transmissieolie door 3 aftapbouten uit te draaien: 1 onder vertrek voorwielaandrijving, 1onder transmissie en 1 onder differentieel. Heeft het zin om er nog meer uit te draaien? Verwijderen oude filters: transmissiefilter halverwege trekker, hydrauliekfilter naast rechter achterwiel en reinigen aanzuigfilterbuis met filter. monteren nieuwe filters en vulllen nieuwe olie. 2) Motor: 2nieuwe luchtfilters. Carterontluchtingsfilter verwijder ik en steek geen nieuwe erin. ik laat het gewoon leeg. Dieselfilters: vooraan aan de radiator de dieselvoorfilter en naast motor de gewone dieselfilter. v- riem controleren en luchtaanzuigcircuit controleren op lekken of losse spanbanden. 3) vooras: 2x eindreductie olie aflaten en opnieuw vullen Centrale huis van vooras ververs ik niet omdat ik weinig vervuiling aan de olie zie. 4) Cabine 2 cabninefilters uitblazen die achter de bestuurdersstoel zitten 1 filter buiten achteraan de cabine reinigen Zijn er nog puntjes die moeten ververst of gecontroleerd worden?
De kubsprijs is dit jaar 3 euro of hoger. als ik het laat doen. heb zelf 20 ha huiskavel en 10 ha laagland 1 km van huis af liggen. bemester is er 6 meter als nieuw en trekker ook 130 pk alles is zandgrond doen aan stalvoeren. en weiden wat raden jullie aan goede tank kopen en zelf doen of laten doen? dan kan de bemester de handel in
Wat zijn de ervaringen met een fella 4000 hark?
Woonplaats: Stompetoren Leeftijd: 44jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: