Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
Ik mis onze vaste rots in de branding al een poosje hier op de site. Ook op z'n profiel staat dat hij al een week niet meer online is geweest. Ik volg niet alles op deze site, maar in z'n laatste posts zag ik dat hij in een gezellige discussie was beland. Weet iemand hoe het met hem is? Hopelijk is er niks ergs aan de hand en was hij het gewoon even zat hier. Wat ik overigens ook wel erg jammer zou vinden.
Goedendag. We hebben op het werk een john deere 3140 staan die problemen met de hilo heeft. Als hij in de lo staat, begint de trekker zwaar te lopen en als je rijd en de koppeling in trapt, dan remt de trekker fors af. Als hij in de hi staat is er geen enkel probleem. Het is bij de klant tijdens het ploegen gebeurt, waardoor de achterbrug hardstikke warm is geweest omdat ze er pas achter kwamen toen de achterbrug begon te stomen/,roken. Het lijkt er dus op de de afdichtingen uit de hilo liggen. Deze moeten we dus repareren, maar is er toevallig iemand die dit vaker heeft gehad bij een 40 serie en misschien tips of dingen waar we op moeten letten als we hem uit elkaar halen? Het betreft een 3140 met sg2 cabine en de hilo bediening op de versnellingspook. Grt karlo
Koelwater komt uit overloopdarm bij stationair draaien. geen olie bij water en geen water bij de olie . ook geen witte rook bij starten Kan de koppakking dan kapot zijn ?
Hallo allen, Nu het weer kouder wordt komt de vraag bij mij weer naar boven. Mijn Mecalac 11CX heeft zodra het kouder weer wordt moeite met starten doordat hij niet vlot genoeg rondgaat. Overstarten met de tractor bied soulaas en dan slaat hij ook direct aan omdat de startmotor dan net wat harder rond gaat. Bij koud weer is de olie natuurlijk dikker en zoals ik het begrepen heb moet de startmotor dan twee hydrauliekpompen en de motor rondtrekken en daar heeft hij dan moeite mee. Accu is nieuw en 145Ah met Een startstroom van 700Ah als ik mij niet vergis (zoals aangegeven in de boekjes). Is dit een herkenbaar probleem bij een 11CX(i) en zo ja hoe is dit het handigst wel of niet op te lossen?
De oliedrukcontrolelampje op klok in dashboard bij mijn Fendt 304 LS brandt heel flauw oranje hele tijd. Zie foto. Geen idee wat de oorzaak is. De oliedrukzender is onlangs nieuw, de motor loopt normaal goed. Weten jullie hoe ik die lampje uit doe?
Al een aantal maanden houd onze john deere 6230 in op de weg. wanneer hij 40,5 km/h rijd houd hij soms willekeurig in en gaat hij strak 39 km/h rijden en merk je dat hij in houd. dit gebeurt willekeurig zowel met warme/ koude motor en met of zonder aanhanger. 2 weken geleden voor de waterrem gehad en bleek hij maar 71pk op de aftakas te hebben. dit hoort minimaal 85pk te zijn. alle filters zijn vervangen, turbo heeft geen speling en brandstofpomp houd de juiste druk. iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Ik heb nu al zo vaak gezien: het volgende pilsje is van.... En ook ik zal de nodige weg moeten geven. Tijd voor een tractorfan festival om al die vaten bier op te maken? 😊🙃
[b]Alle merken die door het Ploeger Oxbo-concern worden gevoerd gaan op Oxbo. Dat betekent dat de merknamen Ploeger, Bourgoin, PMC, Byron, Pixall en FMC verdwijnen.[/b]
Is het mogelijk om de schakelvork van de voor/achteruit te vervangen door het zijdeksel ?
Pöttinger novacat 302 cross flow Heeft er iemand ervaring met deze maaier met afvoer en is het wat? Ben benieuwd naar jullie meningen.
Onze jd 6320 verliest sinds begin dit jaar langzaam koelvloeistof. We zagen eerst water bij de intercooler staan, dus dachten dat die lek kon zijn. De trekker koelt nog wel goed genoeg, maar de temperatuur daalt niet meer zo snel bij stationair draaiende motor. Dit komt logischer wijs door dat er minder koelvloei stof inzit. Toen ik vanmiddag na het grasmaaien het scherm voor de radiateur ging uitkloppen zag ik dus dat die koelwaterleiding helemaal nat was. Nou lijkt het bij de koppeling van de waterpomp weg te komen (de roestige leiding op foto 1). Zou je dat makkelijk kunnen afdichten? Of heeft iemand een oplossing?
Ik ben op zoek naar een cartridge voor de koppeling te bedienen van een laforge frontpto. Waar kan je ergens onderdelen van Laforge bestellen? Heb al bij verschillende dealers geïnformeerd maar onderdelen bestellen zou lastig zijn. Ik schat dat dit een 2/2 ventiel is. Momenteel zit er een afsluitstop in en de aftakas draait niet (ventiel zal normaal open (NO) zijn dan? De schroefdraad is M18*1.5. Merk dat op de spoel zelf staat is J-tekt. Alvast bedankt
Mijn john deere 6810 loopt snel warm tijdens maaien of ander zwaar werk. Maat bij ploegen met een 4 schaar wentel gaat het wel prima. Ik heb de termostaten vervangen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Wil hem namelijk deze week weer gebruiken met maaien. Groet matthijs jansen
Goedemorgen, Ik ben op een John Deere 2250 een voorlader aan het opbouwen, alleen kom niet uit het aansluiten van het ventiel. Ik heb dit ventiel erbij; https://nl.allmakes-nhag-granit.com/e/product/87001025?q=Voorlader%20kit&id=34187314 Ik heb de leiding vanaf de pomp doorbroken, daar de pers vanaf gepakt en aangesloten op het blok. De retour heb ik weer aangsloten op waar de originele leiding vanaf kwam. Zodat hij in het circuit zit aangesloten, in serie. Als ik de hendel bedien doet de lader het maar eventjes, want na een tijdje ontstaat er aan beide kanten van de cilinder druk waardoor hij stopt. Wanneer de slangen los gepakt worden is ook te zien dan uit beide slangen olie komt, dat klopt dus niet. Wie kan me hierbij adviseren wat er mis is?
Heeft iemand het aansluitschema van de videoconnector in de cabine waar je een camera kan op aansluiten? Dat is de ronde amp connector met 7 pinnen. Ik wil hierop een camera aansluiten. Heb reeds een verloopkabel voor naar de camera van kramp maar deze zal ik nog moeten aanpassen naar de signalen van de trekker. Iemand hier ervaring mee?
Hallo, we hebben een mestwagen staan die we misschien gaan opknappen, maar er moet een nieuwe bodem in. wat is goede kwaliteit hout voor een laag mogelijke prijs. of het nou platen of planken zijn maakt me niet zoveel uit. alvast bedankt
Sinds wat langere tijd heb ik het probleem dat mijn koppeling pas op het laatste moment opkomt. er zit gewoon bijna geen proportie in. nu heb ik al met de dealer gebelt en die zij dat het niet de koppeling zelf was maar de aansturing dat die waarschijnlijk defect is. opzich ben ik zelf wel handig en is de trekker niet elke dag nodig. heeft iemand een idee waar precies het probleem zit en de eventueel oplossing en de eventueele kosten.
Tijdens het rijden begon er een geratel. Dit terhoogte van de pomp vanvoor onder de radiator. Waar kan dit aan liggen of hoe kan ik dat oplossen. Ik heb al gekeken of het vliegwiel van de radiator niet slaat maar dit is het niet. Alvast bedankt https://youtu.be/HTIbZ65Lav4
Goedemorgen mede TF'ers. Ik zit niet zozeer met een probleem, maar misschien is er wel iets aan te doen. Mijn John Deere 4240S heeft volgens de geleerden 95 liter olie opbrengst met 155 bar, mijn John Deere 7710 geeft 100 liter en 200 bar. Nu is het zo dat ik nooit echt last had van "klapperende" olieslangen voor de mesttank, enkel een keer bij een kipper of dumper. Maar voor de 4 elements Kuhn GA13131 loopt het niet zo lekker, ik kan alles wel bedienen en uitklappen. Maar de slangen blijven wat "tikkeren" bij weinig toeren en bij volgas. De Kuhn zelf heeft een koppeling tussen de pers leiding zitten die de stroming regelt tot 45 liter. Theoretisch gezien zou ik het qua liters kunnen doen. Wat ik ook verander, op de SCV de olie terug zetten of de drukloze retour bij het dubbelwerkend ventiel opzetten verhelpt niks. Ligt dit er nou aan dat het te lang duurt dat de retour olie terug bij de pomp is, of komt dit door het verschil in bar's. Heb er bij mijn 7710 namelijk geen last van. En stel dit ligt wel aan de pomp, kan de druk ook iets omhoog bij zo'n pomp? Alvast bedankt voor de tips.
Hallo, Binnenkort ga ik mijn 3130 doormidden halen bij het aftakas pakket en de hi-lo. Dit omdat de aftakas rem niet werkt en de priceas keerring lekt. Zijn er nog meer: afdichtingen, lagers of slijtdelen waarvan de 3130 kenners zeggen dat ik deze beter preventief controleren of vervangen kan? De hi-lo werkt nog goed, deze dan gewoon in elkaar laten zitten of toch de afdichtingen vervangen? Ik ben namelijk best gek van sleutelen maar niet als iets voor de 2e keer moet. En wil de trekker nog een hele tijd houden dus wil het gewoon in 1 keer goed in orde maken. Met vriendelijke groet, Jasper
Afgelopen voorjaar is de teller van de 6410, van de stand (1)3100 zomaar weer op 0 begonnen. Dit gebeurde tijdens het gebruik van de trekker. Zijn er mogelijkheden om de werkelijke urenstand van de trekker te zien of terug te zetten. De trekker heeft jaren last gehad van een electronische storing, na ongeveer een uur gebruik verdwenen er steeds meer parameters van de BIF, urenstand werd dan streepjes, geen aftakas toerental, geen rijsnelheid, ook enkele controle lampjes begonnen random te branden. Maar tijdens groot onderhoud een jaar geleden heb ik de aanleiding van deze storing dan toch gevonden........slechte massa. Ik heb de massa kabel een nieuwe klem en positie gegeven, en heb het probleem niet weer gehad. Ten tijde van de nog active storing was het wel zo, dat als de urenstand weer in beeld kwam, dat hij dus wel netjes had door geteld in de BCU. De storing had werd dus veroorzaakt door het vast/vol lopen van de Can-Bus richting de BIF. Tijdens een active storing kon je ook gewoon doorwerken, alles functioneerde nog gewoon, maar, deed je de trekker uit en weer aan, dan had je geen Power-Shift meer, trekker is een PQ+, na afkoelen kwam alles weer in beeld. Maar, dat is opgelost, rest dus de vraag, kan ik de originele urenstand zien/ terug krijgen
Mijn john deere 6920ap geeft sinds gisteren volgende foutcode weer: tcu 304073 Het oranje lampje in het daschbord gaat dan knipperen. Als de tractor dan stil staan wil deze daarna niet meer vertrekken. Als je de motor dan uit zet en terug start gaat het weer even tot het lampje terug gaat branden, dan kan je blijven rijden tot je weer stil staat. Iemand een idee wat hier het probleem is, soms gebeurd dit constant en soms kan je even rijden zonder probleem.
Goede dag... Ik heb op mijn 6230 op de knipperlicht een Werk lamp zitten met stads lich, dim en groot licht functie. Deze gaan aan als ik in de cabine een schakelaar omzet en de koplampen dan uit gaan en die op de knipperlicht dan aangaan. Nu mijn vraag. Hoe sluit ik de draden aan als ik hem vervang voor een led lamp? Stads licht vervalt dan Maar dan is er een keuze met 1 draad op de dim of 1 draad op groot licht? En kan ik de schakelaar om bouwen dat zowel de koplampen aan zijn en ik de positie Lichten ook extra kan in schakelen? Mvg Edwin
Hallo, Na schoonmaken en stofzuigen/blazen in de cabine doet de blazer van de kachel het niet meer. Voorheen deet hij het gewoon goed. De zekeringen zijn nog heel en het relais klikt ook als je hem aanzet. Waar kan ik de blazer/ventilator vinden? Iemand nog andere veelvoorkomende storingen? Mvg marten.
Hallo medestrijders, Heeft er iemand tips of ervaring hoe je een b.v. 6410 50 km naar 40 km zet, in de bcu adressen aanpassen heeft geen zin.
Beste tractorfanners, Ik heb een vraagje ik wil binnenkort graag mee doen met een kerstrun met de lichtjes op de trekker met kerst maar ik wil ze ook graag in de velg vastzetten want dat vind ik wel mooi. Maar de vraag is hoe kun je dat met een beetje fatsoen en stevigheid vastzetten in de velg? Alvast bedankt
Beste gebruikers wij hebben een Massey ferguson 6613 hiervan blijft de airco pomp continu draaien dus deze bevriest wat hebben we al gedaan systeem opnieuw leeg gehaald en gevuld potmeter vervangen achter de draaiknop waarmee je kouder of warmer zet van de airco relais+ voeler vervangen wat de tempratuur meet boven in het dak wat dus normaal regelt of de pomp aanspringt of niet wat zou dit wel kunnen zijn ?
Hallo, Kan iemand mij het hydraulische systeem uitleggen van deze trekker? De hydrauliek fibbert vrij fors. Heb de hydrauliek pomp voorop de motor al uit elkaar gehad. Hier was een zuig/pers klep kapot. Na deze te hebben vervangen is het nog niet veel beter geworden. Heb het retourfilter al los hier is weinig aan te zien. Ook het zeefje wat onder in de bak ligt deze is vrij smerig. Is dit de aanzuig van de pomp? Zit op deze trekkers ook een vulpomp voor de hydrauliek pomp of is deze zelf aanzuigend? Mvg,
Momenteel een john deere 1120 binnen Deze heeft momenteel een lekke prise-as keering. Ik moet hierbij de bus demonteren waar het druklager overheen gaat. Hoe is deze bus te demonteren Alvast bedankt Tvh
Kan iemand mij vertellen of ik de potentiometer van de voorasvering zelf kan kalibreren van een John Deere 6830? Dit is nodig door een storing in de potentiometer. Bij New Holland tractoren weet ik precies hoe dit moet en is goed zelf uit te voeren.
Waar vindt ik het serienummer van een John deere gator ?
Hallo, Er zit best veel speling op de waterpomp en ik heb daar nu een reparatieset voor alleen nu wil ik de puly demonteren maar hoe krijg ik die er af? Alvast bedankt voor de hulp.
Waar de leiding aan de oliekoeler zit, is er een lek. ik heb de oude leiding al vervangen en ook stevigere klemmen gezet. Maar ik krijg het niet dicht. Eerst was er enkel een probleem aan de aansluiting vanboven. Maar met de nieuwe leiding is er ook een lek vanonder. Het is er dus slechter op geworden. Iemand tips om dit toch dicht te krijgen?
Hallo, De hef van onze 3130 nieuwe neus wil niet zakken als we de hendel naar beneden doen en als we erop gaan staan zakt hij ook niet. Hij is nu helemaal naar boven. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Hallo Ik was bezig met een dichting te vernieuwen in de brandstofpomp, toen ik deze terug monteerde en de tractor wilde starten ging deze enorm hoog kn toeren. Had de pomp verkeerd afgesteld,dom van me. Nj ik de tractor weer probeerde te starten plofte deze langs de inlaat. Waar kan dit aan liggen? Ikzelf dacht aan een kromme inlaat klep maar na het demonteren van het kleppen deksel was er niets speciaals te zien. Compressie is ook nog goed. Wat ks dit volgens jullie? En de volgende keer blijf ik van mn pomp af 😅
Onze mesttank wil niet goed leeg, er wil hooguit maar een kwart uit. Hij bouwt ook niet echt druk op dus daar gaat waarschijnlijk iets mis. We hebben de schoepen van de pomp al vervangen maar dit bood niet het gewinste resultaat. En als de tank net vol zit dan gooit hij mest via de pomp naar buiten wat ook niet klopt volgens mij. Wie kan mij bij dit raadsel verder helpen?
Toerental meter gaat af en toe wat op en neer en zakt soms maar zo naar nul, nou ben ik op zoek naar de toerental sensor, plaats en graag foto v.d plaats??
Hallo Allemaal De aanjager en zwaailamp van mijn John Deere 2250 met sg2 cabine doen het niet meer. Ik heb het dak er afgehaald om bij het relais te komen, relais is vervangen, het relais blijkt het probleem niet te zijn maar er staat geen spanning op de aanvoerdraad, de draad om het relais aan te sturen staat wel onder spanning. Alle zekeringen in het dashboard zijn goed. Weet iemand wat ik over het hoofd zie? kan het zijn dat er nog ergens een zekering zit?
Hallo, John deere 6620 geeft bij een koude motor storing op het dashboars. Linkboven en gloeilampje en in de midden het informatie deze blijven knipperen. Dit alleen bij een koude motor als de motor goed op temperatuur is niet meer. War zou dit kunnen zijn? Alvast bedankt
Het kan niemand zijn ontgaan: de boerenoptocht door Alkmaar, de Schermer en de Beemster, zaterdag 19 december. De boeren trokken ’s middags Alkmaar, gezeten op prachtig verlichte trekkers, om kerstpakketten uit te delen.’ s Avonds reden de boeren de Schermer en de Beemster in met naar schatting meer dan 300 tractoren. Dat waren er te veel. Het hele verkeer kwam vast te zitten. https://img.noordhollandsdagblad.nl/d2kuoR9ng-Y8kurpnHeQlUgbzf4=/fit-in/660x440/https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2Fe69c61b2-4220-11eb-a44a-0255c322e81b.jpg De boeren vonden het erg sneu dat ze niet konden vasthouden aan hun geplande route, aangezien er publiek langs de route stond te wachten op de komst van de lange stoet van de met lichtjes versierde trekkers. Maar nee, het was volgens de politie beter om er niet langs te rijden. ,,Het is niet anders”, zei mede-organisator Ad Baltus die in overleg was met de politie. Agenten regelden het verkeer. Om 20.15 uur viel het besluit: Route inkorten. De politie was elders nodig, lieten de agenten de organisatie weten en had daardoor niet mankracht meer om alles in goede banen te leiden. Zaterdagmiddag waren drie kleinere colonnes van trekkers de stad al binnen getrokken. Dit gebeurde aanvankelijk onder politiebegeleiding. Bij sommige woningen stopten ze om kerstpakketten uit te delen. Het charme-offensief van de boeren trok heel veel aandacht en kon op steun rekenen van het publiek. De actie ’s middags werd door omstanders sympathiek gevonden.
De kuhn frontmaaier laat vaak plukjes gras staan. Dit gebeurt altijd tussen de schijf die naar recht draait en de schijf die naar links draait. Iemand hier n oplossing voor of mensen die er ook last van hebben?
Beste TF'ers, Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de JD 6820 met commanrail motor. Momenteel gebruiken we een 6330 Autopower als hoofdtrekker. Deze wordt voor diverse werkzaamheden ingezet, waaronder woelen en kopeggen in één werkgang (imants 6 tand i.c.m. pöttinger kopeg) Deze combinatie wil ik in het voorjaar uitbreiden met een extra kruimelrol (zwaardere gronden) en in het najaar combineren met een zaaimachine voor het zaaien van groenbemesters/graan. Dit gaat de 6330 qua hefvermogen niet redden (al eens geprobeerd). Na een beetje speuren ben ik een nette 6820 tegen gekomen. Wanneer ik op internet rond kijk zou deze een hefvermogen van 8,4 ton op de heflatten moeten hebben, nogal wat meer dan de 5,9 ton die ze voor de 6330 aangeven. Wat zijn zwakke/sterke punten van dit type? Tips waar ik op moet letten? Zijn deze qua pk's en hefvermogen duidelijk sterker dan de 6520/6620? Alvast bedankt!
Hallo nu de deutz verkocht is ben ik me aan het oriënteren naar een frondhef met pto voor de john deere 6320. Welke zouden jullie nemen? een zuidberg of een sauter en zoja waarom.
Goeiedag, we maaien met een johndeere/kuhn triple met kneuzer, van het nieuwste type maaiers (2018). de rechter legt het gras altijd perfect egaal neer zoals jullie kunnen zien op de foto. de linker echter niet, en de frontmaaier met breedspreidstand ook niet mooi egaal. heb alles al geprobeerd uit te dokteren, maar kom er niet uit. de linker en rechtermaaier staan met alles precies gelijk, zwadborden breed, en spreidvinnen achter de kneuzer wijzen ook dezelfde kant op dus in theorie zou die linker het net zoals de rechter moeten neergooien. hier zou ik net de bocht om gaan op het kop eind. heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
stuurcilinder schoon gemaakt pompcilinders en klepjes nagekeken maar hij loopt niet
Onze Deutz dealer heeft een hydraulisch remventiel op onze trekker gebouwd, maar reageert erg traag, duurt wel een paar seconden en omdat je tegen die tijd de rem van de trekker al flink indruk remt hij dan ook erg abrupt. Als je direct daarna nog een keer rem werkt het wel goed. Hebben al meerdere keren ontlucht en ander remventiel geprobeerd maar helpt allemaal niets. Iemand een idee? Trekker zelf is luchtgeremd.
Hoi Fendt specialisten, ik heb een probleem met een Fendt 311 waar de aftakas achter niet meer elektrisch inschakelt, nieuwe computer die is omgenummerd maakt geen verschil, en het lijkt me sterk dat ineens beide pto knoppen stuk zijn (2e op spatbord), de relais vervangen en zekeringen zijn heel, zit er nog ergens een veiligheid die roet in het eten kan gooien?
Sinds kort heb ik bij het rijden een fluitend geluid bij mn John deere 6300 . Soms gaat dit weg . Normaal bij het remmen krag ik enkel dit lawaai maar nu ook gewoon al rijdend . Hij rijd perfect en remt goed zoals ervoor. Het is enkel niet aangenaam om te rijden . Kan iemand me helpen ?
Hallo wij hebben een probleem met onze john deere 1640 de hef blijft een soort pompen als er iets in hangt nu hebben we hem bij de dealer gebracht die heeft het hefdekel eraf gehad alle ringen vervangen en hefmachet maar nu nog hetzelfde iemand ideeën mvg marco
Woonplaats: Stompetoren Leeftijd: 42jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: