Beste leden. Mijn johndeere 6230 met exact 95 pk aan de water rem moet eigenlijk iets meer motor vermogen hebben om straks wat vlotter een 4 elements hark te kunnen trekken. Heb betreft een standaard uitvoering met een a tot f Bak. Zijn er leden die het zelfde type bijvoorbeeld gechipt hebben ofzo? En goede ervaring hebben en kosten plus brandstof etc. Laat maar horen :D Mvg,
Ik ben op zoek naar goede siliconenvrije ontvetter. Wie kan mij goede ontvetter aanraden voordat ik de trekker ga herspuiten
Beste tractorfans Ik bevind me in de eindfase van het restaureren van een Ferrari 72S, nu loopt de motor echt soepel en met zo goed als geen rookproductie. Perfect dus, .... Dacht ik! Na een halfuur lekt hij een soort van olie/diesel vloeistof van de uitlaatpoort op de grond. Uitlaat gedemonteerd en inderdaad, na 10 sec stationair draaien verzamelt er zich olie rond de uitlaatpoort en deze sproeit hij ook over de starter en kabels en banden. [ZIE VIDEO] Videolink: https://www.youtube.com/watch?v=XG26AEBu_Lg&feature=youtu.be Hoe is dit nu mogelijk, olie in de ontbrandingsruimte leidt toch tot rook? De kleppen en klepzittingen zijn ook net vervangen door een revisiebedrijf dus dat is het zeker niet. Alvast bedankt
Hallo allemaal, Een poos geleden heb ik een tuinfrees aangekocht met vastgelopen motor als opknapproject. De motor heb ik weer los gekregen (het waren de glijlagers die ingelopen waren zoals op dit forum werd voorspeld). Deze zijn nu vervangen, ook heb ik een nieuwe batterij gekocht. Wel, nu ik de motor (Lombardini 3LD510 dieselmotor) wil starten hoor ik gewoon de motor overslaan op het ritme van de starter maar verder gebeurt er niets. Geen rookproductie of niks. Wat ik al gedaan heb ondertussen: -dieselleidingen ontlucht en gecontroleerd -verstuiver gecontroleerd op goed spuitbeeld -nieuwe batterij -koperen cilinderkopring veranderd (de andere gaf 0.10mm te weinig ruimte) -kleppen geregeld Al deze zaken zouden normaal in orde moeten zijn. Toen ik echter de cilinder open deed om de koperen ring te vervangen met een dikkere zag ik dat er diesel in de cilinder/op de piston lag. Wat is hier het probleem? Een verkeerde timing, slechte compressie, te zwakke startbatterij, ...? Hier is een link naar een YouTube filmpje van het probleem, dank bij voorbaat! https://www.youtube.com/watch?v=g4Vo2GBom5s
[b]Originele beschrijving[/b] NIJMEGEN - Boerenorganisaties hebben een brief ontvangen waarin wordt gedreigd met sabotage en brandstichting op boerderijen als ze ‘niet inbinden'. De briefschrijvers noemen de trekkeracties van de boeren ‘puur terroristisch'.
Woonplaats: Hoogeveen, in het altijd mooie Drenthe Leeftijd: 26jr Laatst online: 6d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: