SJB533


Foto’s
1910
Video’s
89
Topics
46
Reacties
50.347
Stemmen
5.757
Volgers
63
Prestaties
Top 30
Aantal punten bij topics
Top 30
Aantal aangemaakte agendapunten
Top 30
Aantal suggesties
Top 30
Aantal reacties
Top 30
Aantal 'beste reacties'
Top 30
Aantal stemmen op reacties
Top 30
Aantal punten bij reacties
Top 30
Aantal stemmen op topics

Advertentie


14 Sep 2020

International 85-serie - Hoe werkt de hef van de Internationals uit Doncaster?

Goedemorgen,

Naar aanleiding van de vraag van @Woutflier en @Mdbm, hoe de hef van de Britse Inters werkt, dit topic.

De basis van de hef is al decennia gelijk. De types als de 574 hadden deze hef al, al ziet de console er wel anders uit, dan op de bijlage. De 84-serie had deze hef uiteraard, en zijn opvolger de Case International 95-serie ook. (De 85-serie is gekomen bij de invoering van de XL cabine, in de VS bleef de 84-serie). De 3200/4200 hebben ook bijna dezelfde bediening, maar ook daar heeft het interieur een opfrisbeurt gehad. De C-serie (de Engelse dus, niet de Oostenrijkse) had dit ook. Verder heeft ook Volvo BM inkopen gedaan in Doncaster. De 500, 2200, 2250/2254 zijn ook gebouwd met die achterbrug. Ik weet echter niet zeker, in hoever de bediening daarop aansluit...

Legenda
Blauw: Trekkrachtregeling
Rood: Positieregeling
Groen: Hefsnelheid (?)
Geel: Aftakaskoppeling
Paars: Sleuf voor de hendel van de voorwielaandrijving (vanaf 1986 in principe ongebruikt door elektrische inschakeling) en de sleuf met de aanslag voor de positieregeling


NB: Op voorhand wil ik even zeggen, dat ik wel met deze hef gewerkt heb (meer dan 10 jaar geleden, op een 485XL), maar niet precies meer weet hoe het precies werkt. Dat wat hier staat geeft dus geen volledige zekerheid.

De positieregeling gebruik je altijd bij het heffen en zakken van de hef onder gewone omstandigheden. De trekkrachtregeling gebruik je dan niet.

Als je de trekkrachtregeling wel gebruikt, stel met de blauw gemarkeerde hendel de weerstand in. De rood gemarkeerde hendel gebruik je dan om de hef te heffen of te laten zakken. De aanslag gebruik je om het onderste punt, dus je werkdiepte, in te stellen. Met de hendel erachter stel je de hefsnelheid in.

9 reactie