Heeft er iemand extra hydrauliek op zijn (/haar :-) ) B7001 gebouwd? Ik las dat je direct in de leidingen na de hydrauliekpomp aftakkingen kan maken. Ik ben wel technisch maar heb nog geen ervaring met hydrauliek. Kan je een T-koppeling in de leidingen zetten of moet je een "lus" creëren, die via een "open centre"-ventielblok weer op de aan- en afvoer aangesloten worden? Wat is de maximale druk die de pomp mag leveren? (Draai hem liever niet stuk). Iemand foto's? Veel vragen. Eerst maar goed oriënteren voordat ik leidingen ga doorzagen :-). Mvg, JP
Hallo allen, We hebben een Stiga zitmaaier met een Hatz 1B50 motor. Deze rookte heel blauw, dus die hebben we van de winter los gehad. Het hoonbeeld was bijna helemaal verdwenen en de zuigerveren hadden wat veel slotspeling. De cilinder is opnieuw gehoond, nieuwe zuigerveren er in en een nieuwe verstuiver. Inmiddels zit de motor weer in elkaar en hebben we hem weer aan de babbel, maar hij rookt nu heel erg grijs/zwart. Volgens mij is dat een overschot aan diesel / te weinig lucht, maar ik kan niet vinden waar het in zit. Met of zonder brandstoffilter maakt geen verschil, met of zonder luchtfilter maakt geen verschil, klepspeling nog een keer gecontroleerd. Motor start vlot en loopt zo op het eerste gehoor best netjes. Van de week een uur gemaaid, maar hij blijft het doen. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Bij voorbaat dank!
Hallo allemaal, Hierbij een paar fotos van de rotor van mm rapide 130 wagen. Graag de mening van een paar deskundigen over de staat van mn rotor (hoe ver is ie versleten?) . Danku
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.
Hallo, Ik heb vorige week een front klepelmaaier gekocht voor mijn unimog 406. Aangezien ik mijn aftakas nog nooit echt gebruikt heb vroeg ik mij enkele dingen af: Rond welk toerental zit je op je 540 toeren en bij veranderen van de hendel op 1000 toeren? Hoe kun je weten als je een dubbele koppeling hebt, heb nog nooit met een dubbele koppeling gewerkt dus weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen Achteraan heb ik een tussenbak die de aftakas naar beneden brengt, heb gehoord dat deze niet al te sterk zijn, klopt dit? Alvast bedankt! Gillian
Zijn er mensen die ervaring hebben met een elektrisch zijmes of koolzaadmes op het maaibord? Is deze sterk genoeg onder moeilijke omstandigheden? Heb je zoiets nog liggen dan heb ik wel interesse.
Goedendag, wij hebben dus sinds kort een Hinomoto c 174. Absoluut ideaal voor de smalle stukken. Nu heb ik echter op dat leuke kleine ding de accu absoluut niet kunnen vinden. Kan iemand mij helpen waar dat ding zit?
Beste tractor liefhebbers Momenteel ben ik bezig met het reviseren van een mc cormick d439 alleen blijkt het dat mijn vooras gescheurd is. De las waar de schommel as doorheen gaat is gescheurd. Deze wil ik weer opnieuw lassen alleen weet ik niet precies wat het nu voor een soort staal is en of het uberhaupt te lassen valt. alle informatie is van harte welkom
Ik heb een renault 551 voorzien van nieuwe verlichting achterop incl nieuwe bedrading daarvoor. Dashboard bedrading is niet vernieuwd. Nu wil ik de knipperlichten aansluiten maar dat gaat niet zoals verwacht. Sluit ik het relais verkeerd aan of gebruik ik verkeerde lampen? Ik heb nu een Hella universal blinker er tussen maar lampen gaan niet werken. Aansluit polen relais zijn weergegeven met x,31,rp,cl
Goedendag, Ik ben in het bezit van een Major van 1952. Deze ben ik helemaal aan het opknappen. Nu ben ik tegen een 2-tal motoren aangelopen om te gebruiken voor het ombouw project naar een 6 cilinder. 1. Een 590E motor. De gebruikelijke motor met c.a. 90PK. 2. Een 2725E motor (6.2 ltr) met 120 - 130PK Voor beide motoren heb ik geen stalen carterpan. Ik zal dus iets moeten maken voor de vooras. En uiteraard nog vele aanpassingen. Ik heb een aantal vragen. 1. Welke motortype moet ik kiezen? Passen beide redelijk op het koppelingshuis? 2. Zijn er fotos te vinden van de aanpassingen die gedaan moeten worden? 3. Heeft iemand nog onderdelen te koop voor een dergelijke wissel? Hoeveel uur werk haal ik op de hals met dit project? Gewoon gemiddeld ervaren. Groet, Wim
Hallo, ik had graag de disselvering aangepast op de kipper van het werk. nu moet je deze op druk zetten met het pompje van de steunpoot, maar bij een lege kar staat de dissel te hoog en daardoor slepen de voorste wielen bij het remmen. is het mogelijk om ipv met dat pompje op druk zetten gewoon een leiding te trekken naar de trekker met een smoorklep er tussen? en dan op.de dissel een markering te zetten van de rijhoogte? de dissel kan wel afgesteld worden door de pen een gat hoger of lager te steken maar dan loopt de kipper vol met de voorkant te laag. graag hoor ik jullie ervaringen. mvg jelle
Hallo, We hebben nu 3 jaar een goudland g40 in bezit die af en toe wordt gebruikt voor wedstrijdploegen. Sinds kort is de kantelilinder steeds langzamer gaan bewegen totdat deze nu gewoon helemaal niet meer kantelt. We hebben de smoring die erop zit volledig uitgedraait maar dat maakt geen verschil Het lijkt erop alsof er van beide kanten druk op komt te staan op de cilinder want de motor gaat wel lager in toeren draaien tijdens het bedienen We hebben de cilinder uit elkaar gehaald en kunnen eigenlijk niks geks vinden. De precieze werking is voor mij ook nog een beetje vaag te begrijpen dus vandaar weet ik ook niet zo goed waar we het probleem moeten gaan zoeken.
Hallo allemaal, Ik heb een vraag over de oliestop van het hefdeksel van een case 745xl, ik wil hier graag drukloos retour op bouwen en daarvoor wil ik graag weten welke draad er in deze stop zit. Zodat ik hier een snelkoppeling op kan bouwen. Mvg Gerjon
Heeft iemand een foto van hoe zijn startmotor bij een fordson power major is aangesloten Bij mij is enkel achter de bovenst verbonden De onderste hangt niets aan , dit klopt toch niet ?
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Hallo, Ik begin er bij mijn kieper steeds meer aan te ergeren dat ik de kieper te kort op de tractor zit waardoor ik elke bocht moet oppassen dat ik niet de banden tegen de dissel heb en ik met achter uit rijden de kieper niet haaks om krijg. Een oplossing zou zijn de kieper in de zwaailaat te hangen maar daar ben ik niet zo weg van. Mijn andere idee is de dissel verder naar voor te laten zetten? Ik hoor graag jullie mening hier over of andere ideeën.
gezocht diverse onderdelen voor een claas jaguar 690. heeft u wat liggen mag je het mij laten weten mvg bram
Ik wil graag een mf 35 3 cilinder opknappen. Hiervan is de versnellingsbak slecht nou heb ik de mogelijkheid om een mf 35 4 cilinder te kopen die niet meer loopt maar wel nog een goede versnellingsbak heeft. Zijn deze van een 3 cilinder het zelfde als de 4 cilinder? En is de achterbrug het zelfde?
Goedendag, Ik ga nieuwe verstuivers in mijn d3005 zetten 2fl 812 , en nu vraag ik mij af wat de functie is van de stelbout boven de verstuiver, deze drukt een veertje aan, maar hoe werkt dit en hoe moet dit ingesteld worden ? Het is de Ronde bout met gleuf er in. Wie heeft het antwoord voor mij?
Graag zou ik de aanhaal momenten willen weten van de kop van een inter 845 en het aanhaal moment van de bouten van de kleppenstang en de klepspelling. B.v.d. Bram van Dijke
Bij de internationals heb je dus 2 aftakas stompen Als je erachter staat is dan de linker of de rechter 540?
Veel onderdruk en olie uitstoot
Hallo allemaal, Ik heb laatst de gloeibougies vervangen van mijn farmall d 430 Voordat ik ze verving starte hij zeer slecht maar had hij nog wel ontbranding Na het vervangen heeft hij geen ontbranding meer de gloeibougies doen het ze gloeien ik heb ze allemaal doorgemeten Weten jullie nog wat ik kan doen
Toegegeven, de 845 is in vergelijking met mn Zetors altijd al een vreemde starter geweest. Accu vervangen, dynamo ok, bekabeling nagekeken. Maar soms, zoals gisteren breekt het angstzweet je toch weer uit. Heb je 4 uur staan takken hakselen, motor even uit, bakkie koffie, wil je vertrekken naar huis... eerste poging, tik, dat ist, tweede keer, tik, dat ist, na 4 keer proberen wil hij dan toch starten. Veel heeft ie wel niet nodig, een korte draai van de startmotor en hij fluit in gang. Zijn er buiten de startmotor nog dingen die ik beter eerst controleer? Startrelais?
Ik heb 1 enkelwerkend ventiel achter. Wil er graag een dubbelwerkende bij zetten maar vraag me af welke leidingen welke zijn. Heb de schema's in de handboeken bekeken maar kan achterhalen welke leiding welke functie heeft. Door ventielblok heen loopt waarschijnlijk ook een kanaal. Moet eigenlijk weten wat drukloze retour is.
Ik zoek nog een (gebruikte) 4-traps telescoopcilinder voor een 8-tons Cebeco kiepwagen. Wie heeft er nog een liggen?
Waar moet je ergens olie opdoen bij een international 745 ?
Goedenavond, Ik ben bezig met het vervangen van de keerring achter de aftakas-koppeling, welke ervoor zorgt dat er geen versnellingsbak olie naar het koppelingshuis kan lopen (zie foto). Om bij deze keerring te komen moet het huis van het aftakas-platen pakket eruit samen met de flens die daarachter zit. Nu zit ik met het probleem dat dit deel (de flens nr 44) er niet uit wil waardoor ik niet bij de keerring kan komen. Er zit ook geen ruimte achter voor bijvoorbeeld een slagtrekker of wringijzer. Ik hoor graag of iemand dit eerder uit elkaar heeft gehad en een oplossing heeft. Bij voorbaat dank.
Ik zoek een brandstoffilterhuis voor een Fordson super dexta. Het gaat om een filterhuis met filterdeksel die 3 aansluitingen heeft.
Goedendag beste forum leden. Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum werkt maar heb een vraag. Ik heb een mc cormick international 353 gekocht. Nu heb ik een hydrauliek pomp aan mijn vliegwiel gekoppeld zitten die druk geeft aan een hulp stuurcilinder. Nu vraag ik me af is dit origineel en wat zijn de voordelen. Het is namelijk nu zo dat er maar 1 persleiding van de hydrauliek pomp naar de cilinder gaat en dan weer een terug naar het olietankje (lijkt wel met terugslagklep of reduceer) het olie vat zit weer met een grote zuig op de pomp zit aangesloten. Ook stuurt de trekker steeds vanzelf naar links ook als de trekker stil staat. (Je stuur draait echt rond en rond) Linker stuurstang is ook krom gedrukt ik denk doordat de (hulp)cilinder aan de rechterzijde zit. Ook is naar rechts sturen of de wielen recht zetten als deze weer eens naar links gedraaid zijn een zware optie en lijkt het wel of de hulp cilinder juist tegenwerkt. Ik vraag me dus de meerwaarde van deze hulp stuur cilinder af. Ik zal foto's proberen toe te voegen ter verduidelijking. Weten jullie wat er aan de hand is en of dit wel klopt, kan ik deze mosschien beter niet gewoon verwijderen?
Heb een lekke koppakking gehad waardoor er olie in de radiateur is gekomen. bij het vullen komt er weer olie op het koelwater te staan, hoe kan ik deze goed schoon krijgen van binnen
Omdat ik zo her en der wat meer klussen krijg in natuur gebieden in Duitsland, overweeg ik om mijn machines af te gaan vullen met Panolin of een andere biologisch afbreekbare olie. (vaak wordt dit dwingend voorgeschreven) Wat me een beetje tegenhoud is dat ik op internet weinig ervaringen tegenkom. Ik ken een vereniging die dat spul gebruikt en die hebben tot nog toe weinig problemen. Een ander ding is de prijs. Het lijkt ongeveer drie keer zo duur als gewone olie. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en die misschien nog andere merken kennen. Ook tips/opmerkingen waarom wel of niet te doen zijn welkom. Grts. Bouke
Hallo Ik ben bezig met een motor revisie van een deutz d13006 Nu ben ik opzoek naar dikke koppakingen degene die er in zaten zijn 3.3 mm dik iemand ervaring hiermee en weet of deze nog te krijgen zijn Groeten corne
Hallo allemaal, Mijn waterpomp van een International 533 heeft het begeven, deze lekt water. Na het demonteren van de pomp bleek dat de bouten in een zeer slechte staat zijn, waarmee de pomp vastzit en wil deze graag ook vervangen. Wie weet welke type bout is ( ong 85 mm lang ) en moeren. Waar kan ik deze kopen?? Dank alvast voor de reacties
Ik ben aan het twijfelen om mijn goed werkende vloeistofkoppeling van mijn 1455xl die niet is bijgevezen er uit te halen om een gewone koppeling er in te steken. Vandaar mijn vraag wat zijn de voor en nadelen van een vloeistofkoppeling?
Hallo Ik wil graag de achterlichten ombouwen naar led achterlichten. Moet er tussen de richting aanwijzer een weerstand geplaatst worden? Want al een lampje gesprongen is gaan op het dashboard de lampjes voor links en rechts tergelijk branden maar minder fel. Het gaat op een fendt 309 model 500 serie Mvg jelle
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
De tractor werkte bijna perfect (enkel soms problemen met de ontkoppeling) vooraleer hij daar vele jaren geleden is gestrand door de al vele jaren gepensioneerde eigenaar. Nog niet uitgetest of de motor los is. Is een speciale uitvoering naar Bull omgebouwd in België (zonder attest maar wel met de papieren). De laadbak is ongeveer een 1,5 m breed. Kan op zaterdag worden bezichtigd te 8851 Koolskamp. Hoe vlugger, hoe liever :) want het zou blijkbaar zonde zijn aan de vele clicks op Marketplace (3325 op 1 dag) moest dit stukje geschiedenis op de schroothoop verdwijnen.
Beste forum gebruikers, zoals bekend zijn Ford 590E motoren veel gebouwd en gebruikt, maar ik kan geen nokkenas lagers vinden. Wie kan mij een tip geven waar ik ze zou kunnen krijgen?
Ik weet niet of ik de vraag hier kan stellen. Maar ik heb een kiep aanhanger met elektrische bediening. deze accu van de aanhanger wil ik onder weg gaan laden met een auto. Zijn er mensen die dit ook doen. en hoe hebben Julie dit aan gesloten??
Hallo, Ik heb de radiator lek van onze 75-12. het middenblok is overal nat en hij lekt nu ook behoorlijk... origineel is ie niet meer te koop en ik kan zo gauw op internet geen vervanger vinden. weten jullie waar ik een nieuwe kan bestellen, want daar gaat toch mijn voorkeur wel naar uit. mvg, Tom
Goedeavond ik heb een steyr 870. En vraag me af of iemand weet welke versnelingsbak olie er in moet Alvast bedank
Hallo allemaal. We hebben sinds kort een andere tank gekocht. Een Schuitemaker Robusta 116. Hier zit een topdrukcilinder bij. Nu wil ik er zelf een bok voor maken in de trekhaakslede. Heeft iemand eventueel een voorbeeldfoto? Kan op tf namelijk nog niet veel vinden. De cilinder moet ongeveer 10 cm boven de bovenkant van de slede uitkomen. Verdere tips zijn natuurlijk zeer welkom. Groeten Stefan
Ik heb een claas hakselaar en zoek een extra hakselkooi zodat ik voor gras of mais de kooi alleen maar hoef om te ruilen als ik van gras naar mais ga.Heeft iemand er een voor de verkoop?
Heeft iemand op de tf een onderdelenboek van een new holland 386? Heeft u 1 of weet u 1 dan hoor ik het graag Zou hem graag willen kopen
Hallo, ik heb een schudder die opklapbaar is met een enkelwerkende hydrauliek cilinder maar ik heb op mijn trekker alleen maar twee dubbelwerkende ventielen. kan het kwaad als ik die gebruik voor de schudder? of moet ik dan een enkelwerkend ventiel opbouwen?
Ik wil een rufa op 615 is daar nog aan te komen, ik heb geen idee wat dat kost weet iemand dat
Goeiedag, Bij onze Fendt hebben we het probleem dat als hij enkele dagen tot een week stil staat in de schuur hij niet meer wil starten. Ergens moet er dus een elektronische component zijn, een sluimverbruiker die stilaan de accu leeg trekt. Iemand hier ervaring mee? Zat zelf aan de alternator te denken aangezien hier diodes in zitten om de wisselspanning om te vormen tot gelijkspanning om de accu op te laden. Zou het kunnen dat hier een elektronische component in stuk is? Valt dit te meten of te testen? Alvast bedankt.
Alternatieve olie moet wel minimaal de case ih B6 specificatie hebben.
Hallo, Ik heb een probleem met storende led lampen op de radio. Maar mij is verteld dat je dat kunt oplossen met een (ferit kern)?? tussen de kabels dit probleem kunt oplossen. Wie weet hoe dat zit en als dat zo is? Groeten
Hoeveel druk heeft iedereen op de topdruk cilinder staan, en wat is de diameter van de cilinder? Bij onze tank staat hij op 50 a 55 bar met een cilinder van 70 inwendig. Je merkt het goed maar volgens mij is dit best voorzichtig vandaar mijn vraag.
Hooi, tf Heeft iemand een turbo op een 106 of 108 gezet? Evt fotos waar de oliedruk vandaan gehaalt kan worden en de retoer. Heeft iemand ook een voorstel voor een type turbo? Zou en k14 te klein zijn? K27 lijkt mij tegroot Groet
Wie kan ik blij maken met 3 nieuwe zuigers, 3 geëmailleerde cilinder bussen, draadeinden, en nog een paar koppakkingen voor een Urgent waterpomp,, pompen werden 40jaar terug onder bv spuiten geplaatst van urgent.. voor een slagroom taart op te halen
Dag allen, Ik ben aan het puzzelen met de luchtdrukinstallatie op de Fendt 611LS. De compressor kwam eerst niet over de 5 bar. Deze nagekeken en weer geplaatst, pompt vrolijk 12 tot 13 bar. Maar de lucht wordt niet afgelaten. Heeft iemand een schema voor dit systeem? Ik denk zelf dat de drukregelklep achter de ketel de lucht niet af laat. Voor de ketel zit enkel de compressor, verder niets. Hoor graag.
Bij ons gaat elke keer de Oliekeering van de hydromotor van de turbovuller kapot. Deze nu al een aantal keren vervangen, maar na een paar dagen rijden is het weer mis en lekt de olie eruit. De tank is niet loadsensing, maar gewoon ventiel op druk zetten en gaan. De slangen van de hydromotor van de bemester zitten op dezelfde retour als van de turbovuller, maar deze blijft wel heel. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? En hoe te verhelpen?
Ik zoek een bovenmes voor mijn gemeentemaaibalk 117 cm (ESM), passend op een Agria 5400
Ik heb jd 3130LS oud model Met het remmen remt het linker wiel sneller (eerder) als rechts, Wat kan dat zijn versleten ? En De pedalen trappen er niet doorheen per kant M.V.G Reinoud
Beste TFers ik weet niet zeker ok er ook mensen op deze site zitten die ook iets weten over Stationaire motoren en vooral van de Stationaire motoren van Guldner ik heb dit jaar een Guldner Diesel Stationaire motor van 6 Pk gekocht maar ik weer niet precies welken kant ik dezen moet op draaien om hem te starten ik hoop dat iemand me hier bij kan helpen B.V.D Steyrlanzboy
Fendt brengt in 2024 een elektrische trekker op de markt: de e100. Het gaat om een smalspoortrekker. In 2024 is het productieaantal nog beperkt,en is de trekker slechts beschikbaar in drie landen waaronder Nederland. In 2025 volgt de daadwerkelijke serieproductie. Meer: https://www.boerderij.nl/elektrische-fendt-trekker-gaat-in-productie
Ik zoek deze rem pedalen https://www.tractorfan.nl/picture/1539181/recent/
We zijn bezig de klep van onze schuitemaker hydraulisch te maken door aan beide zijden een dubbelwerkende cilinder te plaatsen. Nu vroeg ik mij af of daar een volumesplitventiel tussen hoort zodat beide cilinders altijd gelijkmatig bewegen. Of is dat in de praktijk niet nodig en gaat de klep vanzelf wel evenwijdig open en dicht?
Iemand ervaring met het aansluiten van Camera's op het scherm van een Deutz Fahr (iMonitor)? Ik heb een camera aangesloten op het scherm, maar ik krijg geen beeld. Een camera van Ams werkt niet en een camera van Kramp ook niet. Als je een camera zou kopen van Deutz fahr zelf zou dit wel moeten werken maar deze zijn nogal prijzig. Aangezien Deutz die camera's ook niet zelf maakt zou het toch moeten mogelijk zijn om beeld te krijgen op mijn scherm van een bepaald merk / type camera?
Gezocht Kleine tuin trekker mag ook mf 14 zijn
Hallo Ik heb een Stihl HS 82 R van 2020 liggen. Deze start perfect zonder problemen. Stationair werkt ze ook zeer goed. Als je horizontaal begint te werken is er geen probleem, ze werkt super. Na een 5tal minuten werken gaat ze soms veel te hard in toerental en een andere moment heeft ze te weinig kracht. Ze zal nooit stilvallen. Als je ze ondersteboven houdt, verticaal met de messen naar beneden, verliest ze haar toerental en heeft ze nog weinig kracht. Stilleggen, en opnieuw starten en werkt weer goed, ondersteboven houden en opnieuw zelfde probleem. Iemand die weet wat hier het probleem zou kunnen zijn ? Heb er al eens een andere carburator ingestoken maar nog steeds hetzelfde probleem.
Hallo, Ik zoek voor mijn major met een 590e een gietijzeren carter. Ik hoor graag als iemand 1 heeft liggen of 1 weet
onze fordson super major maakt een ratelend geluid uit de achterbrug, we hebben de versnellingsbak al gecontroleerd op speling maar daar is alles oké, waar zou dit dan vandaan komen? iemand hiermee ervaringen ???
Is bij fordson major chassis massa of leg je plus aan chassis?
Iemand die informatie weet over deze motor alles is welkom ? Vermoedelijk ford cargo motor Welke inhoud heeft deze ? Welke olie hoeveel liter Enz Is voor boerensport tractor
Ik wil graag een hydraulisch geremde kieper ombouwen naar lucht rem. Nu zit er 1 cilinder die 4 stalen draden aantrekt. Mijn idee is om bij elk wiel een rem booster te zetten. Heb zelf nog weinig ervaring met luchtremmen dus vroeg mij af of er hier een schema voor is of iemand die het mij kan uitleggen?
Beste mensen, sinds kort in het bezit van een Fendt 308/90 Holland farmer uit ‘99.Maar nu vind ik het wel makkelijk dat je bij verschillende werkzaamheden de olie toevoer kunt afsmoren Tot op heden niet gevonden hoe en waar dit kan? Naast de kruishendel zitten 2 draaiknoppen waarmee je hem alleen maar mee kunt blokkeren dacht ik. Onder de cabine een kogelkraan gevonden met haas-schildpad erop maar dit helpt ook niks. Iets verder onder de cabine nog 2 draaiknoppen gevonden, deze kun je iets uittrekken en 90 graden verdraaien maar heeft ook geen invloed. Ben eigenlijk op zoek na een reduceerknop maar kan nergens wat vinden. Jullie hier nog antwoorden of ideeen op? In afwachting M.v.g. Robert
Case -95 reeks is mij eigenlijk nkiet zo bekend, maar liep onlangs een 795 4WD tegen het lijf. Dus vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze reeksen: betrouwbaar, degelijk, aandachtspunten? Of misschien net een van de mindere reeksen van case? Vind er ook niet veel van terug op internet eerlijk gezegd. Weet ook niet waar deze reeks past tussen de andere reeksen van destijds, bvb de -45 reeks of -56 reeks.
Waar kan of zou ik deze stukken het best kunnen bestellen ?
Beste tractorfanners, Is er iemand die verstand heeft van de timing van de pomp op een 510e motor? Ik geraak er niet meer aan uit. Ik zet het vliegwiel op 21°, 1 en laatste cilinder staan vrij. Wat doe ik nog verkeerd? Groeten Vincent
Hoi, ik heb sinds een tijdje een 644 en die heeft nogal wat aandacht nodig, nu vroeg ik me af of de achterasolie hetzelfde is als de hydrauliekolie? Op een duitse site had ik wel wat gevonden maar daar werd ik niet veel slimmer van. Kan iemand mij vertellen of dat dus hetzelfde is (as en hydrauliek reservoir) en zo ja, hoeveel olie moet erin en welke het beste? Alvast bedankt. MVG Bob.
Hallo, ik zou een hydraulisch stuur willen plaatsen op mijn DB 990. Het is niet zo simpel om er een hydraulische stuurpomp op te zetten. Mijn vraag: kan ik niet de oliedruk van de hydrauliek ervoor gebruiken ? de vorige eigenaar heeft alle originele bedieningen eraf gedaan, heb nu 4 ventielen, één voor hef,één voor extra koppeling en 2 voor laadschop. Moest ik nu van drukleiding naar orbitrol direct gaan, zou dat werken ? Alvast bedankt!
Hoi allen, Op onze veenhuis mesttank zit een hydromotor die de vacuümpomp aandrijft. Nu is de keerring van de hydromotor kapot en lekt er aardig wat olie uit, (waarschijnlijk heeft de drukloze retour tegendruk gehad). Bij veenhuis hebben ze dit soort afdichtingen niet meer, en is ook niet meer leverbaar. Dus ben ik opzoek naar een passende afdichting met een doorsnede van 8,5 cm, maar ik weet niet of het universeel is. Alvast bedankt
Heeft iemand tips hoe ik de voorste krukas keering moet vervangen heb alles los maar nu wou ik die 3 voetjes los halen maar dat gaat niet dan draait de moter mee wie weet wel hoe dat moet
Ik ben bezig met de bedrading te vernieuwen van een deutz d40.2. nu is mijn probleem dat het knipperlicht en remlicht bediend word via 1 lamp. Hoe sluit je dit aan? Wat heb je allemaal nodig? Kan er me daar iemand mee helpen?
De nippel die je op de inspuitpomp schroeft en vastzit aan inspuitleiding, die naar de verstuiver gaat, is dat iets wat je bij een hydrauliekboer kunt vinden?
Een gewone bout met sterkte 8.8 houd het niet lang vol .
Goedendag, Ik heb een International gekocht, helaas zit er geen typeplaatje op. Op de motorkap staat international 845 echter is het volgens de verkoper een international 844 S(B). Het typenummer recht voorop de tractor is D030268 F034187. Ik begrijp hieruit dat het een franse is en ik weet dat hier weinig over bekend is maar misschien kan iemand mij hierbij helpen? EDIT: Zover ik het op de bekende sites kan zien is zowel de 844 als de 845 met D268 motor uitgebracht, weet iemand hoe je het verschil kunt zien? Alvast bedankt
Beste tf''ers, ik zou graag een beetje mijn las kunsten verbeteren maar toch aan de agrarische kant willen blijven, daarom had ik bedacht om werktuigen voor trekkers/tractoren te lassen. zelf dacht ik om trekbokken/driepuntsbokken te maken met kogeltrekhaak erop en een normale trekhaak, maar ik vraag me af of er wel zoveel vraag daarin is. als jullie nog andere ideeën hebben hoor ik het graag. alvast bedankt
Ik heb 4 nieuwe gloeikaarsen van 1,7v van histoparts en ook een nieuwe controleoog van 12 v 38 a gemonteerd .nu word de controleoog in 7 sec bloedrood terwijl de gloeikaarsen nog maar beginnen te roken. Ik heb de gloeikaarsen naast de tractor gehangen en aangesloten om dit te kunnen zien Dus de contoleoog is veel rapper de de gloeikaarsen. Ze zijn aangesloten volgens schema en voor zekerheid nog eens gaan kijken bij een in de buurt. Zou het een verkeerde controleoog kunnen zijn?
Goedendag. We moeten op het werk een extra hydrauliektank bijplaatsen omdat de case niet genoeg hydraulische olie heeft. Het is zo'n tank die aan het spatbord komt. En dan komt de olie van de extra tank, via de originele vuldop in de hydrauliek tank. Maar nu moeten we er een koppeling maken op de plek van de vuldop naar de extra tank, maar weet iemand wat voor maat schroefdraad dat is? Grt karlo
Zou iemand me een foto willen sturen waar het voorgloeirelais zit?
Ik zoek een ondertrekhaak met kieperknobbel en een zwaailat, heeft iemand nog wat liggen?
Dag, Enkele weken geleden had ik mijn fordson super dexta eindelijk rijdende gekregen. Toen heb ik er een uurtje met aan het rondrijden geweest. Vandaag ging ik er terug wat met rijden. Hij starte zonder problemen, maar na 100 meter kon ik niet meer schakelen. De versnellingspoken er af gehaald en koppeling ingetrapt en gezien dat hij niet meer ontkoppelt. Het rare is dat de aftakas nog wel ontkoppelt. Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn? Alvast bedankt.
Ik ben voor onze Rumpstad ploeg opzoek naar wat onderdelen. Dit blijkt nogal lastig te krijgen. Kramp heeft alles op de site staan maar daar is een gedeelte niet (meer) leverbaar. We zoeken nog 1 ploegzool. Bartsparts zou er nog 4 kunnen leveren maar dat bleek na bestelling ook niet zo te zijn. Iemand enig idee waar we nog kunnen kijken? Het is een ploeg uit de jaren 90
Mijn Iseki TX1500 wilde niet starten nadat hij lopend is weggezet. Inmiddels zijn de Accu, startmotor, dieselfilter, oliefilter en luchtfilter vervangen. Hij draait met de nieuwe accu prima rond maar slaat niet aan. Na alles geprobeerd te hebben heb ik gemerkt dat de gloeibougies in het blok niet heet worden. Als ik ze eruit haal en tegen het blok hou en voorgloei worden ze mooi oranje heet en zijn ze niet meer vast te houden. Zodra ik ze weer terug in het blok draai en voorgloei worden ze niet heet. Met een multimeter heb ik gemeten dat ik 11 volt krijg op zowel het punt op het blok waar ik de bougie tegenaan gehouden heb als bij het schroefdraad wanneer de gloeibougie in het blok gedraaid zit. Wat kan de reden zijn dat de gloeibougie niet gaat gloeien als hij in het blok gedraaid zit? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groeten Arthur
Dag iedereen, Ik ben bezig een fordson power major met dubbele koppeling te voorzien van een 6 cilinder motorblok, het type 510e. Ik vroeg me af of de standaard dubbele koppeling sterk genoeg is, want deze is van aluminium heb ik me laten vertellen. Die koppeling is maar bestand voor een standaard 50 pk ipv 100. Iemand die ook al zo een tractor verbouwd heeft en eventueel een oplossing hiervoor? Alvast bedanmt iedereen!
Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een setje verloop ringen om onze 28 inch cultuur banden langs onze 24 inch brede banden te kunnen zetten als dubbellucht. heeft iemand hier iets voor liggen? GS haken heb ik al, en wou ze er daarmee tegenaan trekken. Als iemand iets heeft dan hoor ik het wel. Groet Robbin
Hallo, Ik zit al 2 uur op internet te zoeken. Maar ik ben opzoek naar een tekening van de stuurkolom van een inter 844-s Bj 1976. Er zit namelijk speling op het stuur. het bovenste lager zit speling op. Nu dacht ik even opzoeken en nieuw lager bestellen. Alleen kan alleen een tekening gevonden krijgen ven het geheel. wel vindt ik er een van de 33 serie. Deze staat hier ook als voorbeeld. dus die moet ik hebben van de 844-S Hydraulisch gestuurd. Graag ook met de onderdeelnummers. Groet Fires
Ik ben recent gaan kijken naar een international 844S. Mooi opgemaakt qua carrosserie, motorrevisie, nieuwe koppeling en remmen. Enige wat me opviel: bij inschakelen 4x4 (nog volledig mechanisch bij deze, gelukkig) hoorde ik als ik wat sneller reed een ratelend geluid. Is dit normaal? Of indien niet wat zou dat kunnen zijn? Volgens mij van de kardanas maar weet niet of het normaal is dat deze wat lawaai maakt als je wat sneller rijdt?
Na het maaien en mulchen sloeg de motor af en start niet meer. Na controle bleek dat de bougies niet meer vonkten. Ontstekingsspoelen gecontroleerd, maar die zijn in orde. Er zitten 2 ontstekingsspoelen in. Nou zit er een zwarte draad op deze spoelen, deze los gemaakt, nu vonkt hij weer en de motor werkt weer. Wat is het probleem? De zwarte draad ligt niet aan aarde.
Ik gebruikte altijd kopervet, maar tegenwoordig keramisch vet. Bijna elke schroef gaat het op. Jullie?
Hallo, ik ben mijn motor van mijn david brown 995 compleet aanbhet reviseren, blok is uitgeboord, gebust en opnieuw uitgeboord, tevens is de kop en de onderblok gevlakt, nu heb ik nieuwe pistons maar zou graag willen weten als deze mogen uitsteken boven het blok, gelijk moeten zitten of... zoja hoeveel? Zodat deze niet zijn kleppen gaat krom duwen maar nog genoeg compressie heeft. Alvast bedankt!
Hallo, Ik het een vraagje heeft er iemand ervaring met het opbouwen van een hydraulisch remventiel op een fiat 80 serie.
Ik heb de drie verstuiver nozzels vervangen en nu loopt de motor stationair onregelmatig. Waaraan zou dit kunnen liggen. Het zijn de juiste vervangings nozzels. Ik heb alles goed schoongemaakt, op de juiste manier gemonteerd. Vast dank voor het lezen van dit topic.
Hallo allemaal, Een paar vrienden en ik hebben onlangs een belarus 940 gekocht met name voor de tractorpulling. Wat ons nogal opvalt, is dat er heel erg weinig te vinden is over de 940: wat voor blok er bijvoorbeeld in ligt, etc. Na wat onderzoek kwamen we erachter dat er waarschijnlijk een d240 blok in ligt, maar ik kan nergens verifiëren of dat echt zo is. Bij onze Belarus is een turbo opgebouwd, zit deze er wellicht gewoon origineel op? En wat zijn de verschillen tussen bijvoorbeeld een 800 en een 940? Ik zou graag zo veel mogelijk info krijgen als kan, dus als je er ook maar iets over weet, laat je horen! Alvast bedankt!
Hoi, Ik heb een international 844 Bij koud weer moet ik erg lang starten voor ie loopt. Nu begreep ik dat je met een simpele handfohn via de luchtfilter warme lucht kan inblazen. Diesel en koud weer is volgens diegene het probleem van te koude lucht. Nu is mijn vraag waar zit de luchtfilter inlaat?? ik heb de bovenkap er nog niet eerder af gehad groet Sjoerd
Beste collega's zijn er hier TF'ers die met een Fendt 600 serie duospeed rijden . Ik ben namelijk op zoek naar het stucklistnr dat op het typeplaatje staat van de versnellingsbak . Bestaat geloof ik uit 10 getallen . Alvast bedankt Groeten Jo845xl
Wie heeft er ervaring met een zwenkploeg? Ik ben benieuwd naar de werking en plus en min punten
Ineens staat de tractor er zo bij... ken je dat?
De trekker stuurt heel zwaar ook als deze stationair draait en wil steeds naar rechtst sturen Wat zou hiervan de oorzaak zijn?
Wat is het verschil tussen de duitse en de franse versie? En klopt het dat ik de franse herken omdat in het serienummer de tweede letter een F is ipv een D? Zijn in belgie beide versies geleverd?
Hallo Graag had ik wat informatie gekregen van O&K machines/graafmachines zijn dit betrouwbare machines? klopt het grapje van Olie & Kosten :) In welk jaar zijn deze gestopt met machines te maken en welk bedrijf heeft hen overgenomen? Alvast Bedankt (Op google niet gevonden, anders vroeg ik dit niet natuurlijk)
Wie kan mij vertellen hoe ik de vrije slag van m’n koppeling moet afstellen? Of is er een boekje of iets voor?
Hallo, Iemand heeft mijn tankmeter vervangen. Echter nu is de persoon in kwestie on vindt baar geworden. Maar nu zakt mijn brandstof niveau als ik de tank vul. Op de meter zakt hij dan alleen de tank gaat wel voller. Wat is hier een oplossing in? Met vriendelijke Fires
Hallo allemaal, We willen onze trekker graag gebruiken voor de mesttank, hiervoor zijn vier dubbelwerkende ventielen nodig. 1 voor de hef en snijverdeelmolen, 1 voor de voorsnijkast, 1 voor in- en uitklappen en 1 voor de hydraulische afsluiters. We hebben wel een trekker die hiervoor past, maar wij willen graag de mogelijkheid houden om van trekker te kunnen wisselen mocht er 1 defect raken. Onze Fiat-trekker heeft al twee dubbelwerkende ventielen, maar weet iemand of het (gemakkelijk) mogelijk om hier twee bij te plaatsen en zo ja heeft iemand een indicatie van de kosten? Alvast bedankt!
Beste, Wij hebben een Deutz Fahr 6.05, wellicht een Engelse, met 2 aftakassen. Ik vermoed dat er één op 1000 t draait, maar het is een as met heel fijne groeven. Bestaat er een overgang naar een normale aftakas? alvast dank, Frodo
Heb een occasie gekocht om wekelijks te gebruiken in de Ardennen. in de zomer startte hij al moeilijk omdat de batterij snel plat was. Nu is het helemaal niet meer te doen, dus ga ik een nieuwe kopen. Wat voor type batterij heb ik nodig (sterkte?), waar moet ik op letten? De tractor staat wel in een schuur, maar kan er somt toch verdomd koud zijn, dus zijn er soorten batterijen die er beter tegen kunnen?
De aftakas blijft doordraaien , al is die uit geschakeld, wie weet de oorzaak , en de oplossing ,en hoe te werk gaan
Hallo, Na recentelijk een Fendt 312 lsa uit 1993 aangeschaft te hebben wil ik alle olie vervangen en overal nieuwe filters op zetten. Mijn vraag betreft de filter van de versnellingsbak/achterbrug. Ik zie als ik aan de achterkant van de tractor kijk langs de linker hefarm wat ik denk een potje zitten met daarin denk ik een filter. Is dit de enige filter van de achterbrug of zit er net zoals bij de Fendt 600 serie er een filter intern in de versnellingsbak die je kan vervangen door aan de onderkant van de bak een plaat los te schroeven. Bij voorbaat dank, Swen
Hallo De tractor heeft laatst een nachtje buiten gelogeerd en hij starte in de ochtend wat moeilijk. Kun je deze trekker laten gloeien? Ik kan nergens op of rondom de motor een gloeispiraal vinden. Alles goed bekeken. Dus ik denk haast dat het niet kan. Trekker is van 1991. Groet Thomas
Beste TF-ers, Voor een machine zijn we op zoek naar een serie / parallel schakeling van hydromotoren. Er zitten 2 motoren op voor de kracht, echter is dit niet altijd nodig. Voor de snelheid zou het fijn zijn als je ze dan in serie kunt zetten en bij te weinig kracht omschakelt naar parallel. Wie weet zo'n schakeling en wat heb je er voor nodig en het liefst elektrisch? Alvast bedankt.
Weet u of er een tankvlotter voor een fordson dexta te koop is en waar is het te koop?
Dag iedereen, ik heb een probleem bij een deutz D6806 van mijn buurman. Deze wilt hij ombouwen van een stuur zonder servo naar originele servo van merk Danfoss/Rau Serta. Nr van de kit is HK 207177 Nu heeft hij dus alles gemonteerd nu is er enkel twijfel bij het aansluiten van de leidingen. Uit de beperkte documentatie dat erbij is zou positie 1 en 2 de aansluiting van de dubbelwerkende piston van de sturing zijn? Enkel de P en EF en T aansluiting is niet helemaal duidelijk. Heeft er iemand een idee wat er op welke aansluiting moet zitten? Mvg
Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Welk merk of type van opraapwagen heeft toch wel een aantal messen om te snijden maar is toch voor een 50 pk tractor geschikt. Veel van de oudere opraapwagens kunne makkelijk aan een 50 pk tractor, maar ze hebben geen messen. Of maar een paar Wie weet er iets Mvg
Dag tfers had een vraagje hoe je de koppeling goed kunt afstellen. het zit zo de koppeling komt pas vrij als pedaal bijna helemaal bovenin zit. en wat is de vrije slag bij deze trekkers
Ik zoek een volledige koppeling voor een MF565. Ik heb al over het internet gesurft voor de koppeling moar ik kan hem nergens vinden
Hoe wordt t carter geventileerd bij uitvoering zonder beluchtingsfilter op t distributiedeksel? Dus gewoon blind deksel. Gr, Sjors
Ik heb een brandway losse bedrade camera aangesloten maar deze geeft alleen maar sneeuw op de terminal van de 516.
Goedemiddag, Al een tijdje maakte mijn 309 LS een piepend geluid tijdens het remmen, daarop haalde ik de trompet los (linkerkant in rijrichting) omdat het geluid van deze kant kwam (dacht dat het weer de remmen waren). Hier vond ik niets abnormaal. Na verder zoeken kwam ik uit bij de lamellenkoppeling van de 4WD inschakeling. Ik haalde het achterste deel van de tandwielkast los waar ik zag dat er normaal gesproken 3 spanbussen een verbinding maken tussen de drukplaat van de lammellenkoppeling en de kern van de lamellenkoppelling zelf. Deze spanbussen zijn alle 3 afgebroken. Nu vroeg ik me af of dit vaker voorkomt bij deze trekkers en hoe het zou kunnen komen dat deze afbreken alvast bedankt !!!
Woonplaats: Harreveld Leeftijd: 59jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: