Claas Jaguar

Laatste 1 reacties (11 totaal)

International 856 - Lekkage hydraulisch remventiel (gaatje)

Beste TF-ers, Afgelopen weekend weer eens gesleuteld aan de 856xl. Regelmatig lag er een klein plasje hydrauliekolie onder. Gezien alles nat was, gekeken waar het vandaan komt. Bovenop hefdeksel was het ook nat. Hydraulische snelkoppelingen pas al vervangen, omdat deze lekte. Luikje onder de stoel open, rondom het remventiel was het nat. Drooggemaakt en een rondje gereden, daarna was het weer aardig nat (af en toe geremd en ventiel tegen overdruk bediend). Olie blijkt uit het gaatje te komen, zie https://www.tractorfan.nl/picture/1393313/ Olie komt volgens mij niet uit het rempotje, gezien ik die nog nooit bijgevuld heb. Vorige eigenaar heeft het rechtse blokje al laten reviseren. Waarschijnlijk had die er ook problemen mee, gezien er schroefdraad (m8) in het gat getapt is / blauwe kit zat. Kwam olie uit bij het loslaten van het rempedaal en bedienen van de hydraulische ventielen. Uit elkaar gehaald en blijkt dat het rubberen manchet lek is. Helaas zijn er geen tekeningen / onderdeelnummers van bekend. Een paar vragen: - Hoe komt de plunjer terug? Door oliedruk of een veer? De veer op de foto komt elders vanaf, maar geeft aan waar hij zou kunnen zitten. Veer zou mogelijk tijdens demonteren onbewust uitgevallen kunnen zijn. - Rubberen manchet lijkt groter geworden. De plunjer is 6 mm, terwijl hij ruim om de plunjerpen past. Hetzelfde geldt voor de buitendiameter (meette 20 mm), volgens mij moet deze in hetzelfde gat zitten als de plunjer (op sluitmoer zat stevig vast). Ik kom dan op een afmeting van 6 x 16x6. Kan dit en waar haal ik zo'n afdichting vandaan? Bij voorbaat dank. Corné

Hydrauliekpomp international 856xl aanpassen (vragen)

Beste TF-ers, Van de week ben ik begonnen om een hydrauliek aanpassing te doen op de 856XL. Ik wil de stuurpomp parallel kunnen schakelen met de hoofdpomp om zo meer olie te krijgen (ook al bij de 844S gedaan, zie foto's) Op zich is dit geen probleem, ik denk dat ik weet hoe het moet. Dit doe ik na het persfilter een elektrische driewegklep (met er voor een overdrukklep als veiligheid tijdens omschakelen), 1 uitgang van driewegklep gaat naar orbitrol, andere gaat naar de pers van de hoofdpomp (na persfilter). Totaal zitten er 2 persfilters op. Vanzelfsprekend, geen spanning op ventiel = olie naar stuur. Eigenlijk is dit hetzelfde idee als de hydro plus, zover ik weet. Alleen zie ik dat de hydro plus een andere pomp heeft, namelijk een pomp met gladde achterkant. De pomp die ik heb, zit een extra staart in. Zit hier een overdrukklep in? Of wat doet dit? En als hier een overdrukventiel in zit, weet iemand waar deze op afgesteld staat? Verder, de bovenste aansluiting aan de achterkant is de retour. Is deze gelijk aan de aanzuig (onderkant)? Hydro plus pomp (1328655c91): https://www.tractors-and-machinery.nl/occasion/599055/Diverse-nieuwe-onderdelen/Case-IH/1328655C91 Pomp die ik heb (3401189r94): https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/tandwielpomp-azpff-11-008-008lcn2020psxxx18-s0584-bosch-rexroth--0510465339 Note: deze international heeft sensodraulic. Alvast bedankt.

Case International 1056 XL

Case International 1056 XL

Case International 1056 XL

Claas Jaguar 690

Case International 956 XL - Opties inbouwen hydraulische koppeling bekrachtiger

Beste leden, Sinds kort bezig met het opbouwen van een voorlader op onze 956XL. Voorlader betreft een Stoll met elektronische bediening. Dit ventielenblok heeft aansluitingen; P (pers), T (tank), P1 (doorvoerleiding). De bedoeling is om de olietoevoer achter het filter door te halen, de pompzijde aan P, T aan tank en P1 aan het doorlopende stuk afgekapte olieleiding aan te sluiten. Hierdoor krijgt de voorlader prioriteit op de hef en de ventielen. Nu zit ik met het volgende. Voor de koppelingsbekrachtiger heb ik een Northman 6/3 elektrisch ventiel volgens onderstaande schema. http://www.northmanfp.com/SWH-G02.html Nu wil ik deze aansluiten op het systeem van de trekker, en dat deze eigenlijk ook prioriteit heeft, met het oog op het gebruik tijdens het rijden etc. Alleen is deze naar mijn idee niet in lijn met de toevoer van de perslijding te zetten. Heeft iemand tips hoe dit te kunnen laten werken, en mogelijk welke componenten extra benodigd zijn?

redeagle14


Foto’s
93
Video’s
4
Topics
3
Reacties
1.141
Stemmen
587
Volgers
10

Over mij

Woonplaats: Harreveld
Leeftijd: 57jr
Laatst online: 1u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering