Hallo, De pomp van mijn veenhuis tank is versleten, wat kost het om deze compleet te laten reviseren? En wat kost een nieuwe VMR pomp? Hoor graag van jullie
Beste, Na een kapotte spoel gehad te hebben zijn de problemen met de 4wd begonnen. Nieuwe spoel deze is gemodificeerd. niet meer een uit een geheel gegoten blokje meer maar een losse kern en een losse spoel. Deze was te zwak en kon hem niet overwinnen als de 4wd uit moest. Nu met een nieuwe spoel die sterker is overwint hij wel. Maar sinds kort wilde de 4wd er niet meer op/aan. Uitelkaar gehaad en het huisje iets opgeschuurd met waterproof fijn schuurpapier waar de schuif inzit ( hier zat een braampje aan ) Weer gemonteerd maar nu als de olie warm is de 4wd eral op als de tractor zachtjes rijd, onder de 1400 toeren zogezegd. Als ik hem juist aan wil hebben duurt dit nu een paar seconden voor reactie. Het lijkt erop of hij nu opeens lek heeft maar ik kan dit niet geloven. Nu weer uitelkaar gehaald maar het schuifje gaat soepel. Zonder speling natuurlijk. In december druk gemeten deze was 16/17 bar. Wel voor het opschuren. Heeft iemand hier ervaring mee? of de perfecte oplossing zodat ik er weer van op aan kan. Alvast bedankt!! Groet Hans
Beste, Gisteren de kabel uit de bedieningskast getrokken, nou zijn de aardertjes van de pinnetjes afgebroken. Mijn vraag is of er iemand 2 minuten tijd heeft en even de stekker open wil draaien en kijken hoe het aangesloten zit. En hier misschien een tekeningetje van wil maken. De wagen komt uit 2003. Er zit namelijk nog gras is en wil ik er graag uithebben. Het gaat dus om de stekker achter op de bedieningskast waar de kabel aan zit. Alvast bedankt
Misschien kan iemand mij advies geven. Ik heb een John Deere model 6110 SE bouwjaar 2000. Sinds gisteren start deze niet meer, althans de motor slaat niet meer aan. De accu is gewoon vol en de startmotor draait goed rond, dus dat is niet het probleem. Ik heb al geprobeerd om deze voor te gloeien en na een aantal keren met een volle resreveaccu maar de motor weigert aan te slaan. Sinds ik er de laatste keer mee gereden heb werkte alles prima. Wie kan me advies geven waar ik dit probleem moet gaan zoeken ?
Beste, Van mijn Atlas 1404 Awe 4 uit 1996 werkt het remvoetpedaal niet meer. Het begon met als je hem inhield dat deze ging sissen en dan liep de luchtketel leeg. 2 werkuren daarna zit er geen weerstand meer in het pedaal en doet ook niks meer. Open gehaald en nu kom ik deze gescheurde rubberen afdichting tegen, op de foto. Ook lijkt er iets te missen. De m8 draad is namelijk beschadigd door iets. Wie weet de oplossing ofwaar ik dit kan bestellen ? Tevens ben ik nog opzoek naar een werkplaatshandboek. Alvast bedankt
Wij hebben airco problemen bij een New Holland T6010 als het warm is , heb deze al laten afvullen en filter is schoon. s,morgens als het nog frisser werkt deze goed,alleen s,middags als het warm is werkt deze niet meer. Na het bijvullen van de airco is er kwa werking niets veranderd. Waar zou dit aan kunnen liggen?
De handleiding van de opraapwagen zegt dat de EK64 slipkoppeling geen onderhoud nodig heeft, klopt dat? Is er een manier om zo'n ding te testen? Vorig jaar een keer een prop er in en de trekker (Deutz-Fahr 7250) ging uit.
Beste, Onlangs een Atlas 1404 AWE4 18 tons uit 1996 aangeschaft. Nu ben ik opzoek naar een gebruikershandleiding en of werkplaatshandboek. Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden of hoe ik hier aan kan komen ? Alvast bedankt ! Groetjes
Heeft iemand een reparatie handleiding van een front pto van een valmet 8000. Er zit een pto op van zuidberg. Ik heb een bout nodig waarmee de slang van de oliekoeler zit bevestigt maar kan nergens onderdelen vinden voor deze pto. Als iemand denkt dat ie me veder kan helpen hoor ik het graag!
Beste, Dag mensen, ik heb een klein probleem en hoop dat jullie een goede tip hebben. Van mijn veenhuis combi wagen. Moet ik af en toe wel is een pick up tanden wisselen. Daarvoor moet ik eerst natuurlijk de 'halve maan' - gewasgeleider ' ik weet niet hoe je het noemt demonteren. Deze zitten vast met 4 bouten en de moeren zijn een soort intrekmoeren. Het probleem is dat die moeren meedraaien in het vaste deel. Nu kan ik die nieuwe moeren nergens gevonden krijgen om te bestellen. Heeft iemand hier de perfecte oplossing voor ? Is volgens hij zelfde als een mengele pick up. Groet
Waarschuwingslampje remolie brandt soms, ook al is niveau ok
Hallo, Wij zouden graag onze inter voor de wikkelaar kunnen zetten. Echter heeft n wikkelaar heel wat meer olie dan zo'n oude trekker levert. Wikkelaar heeft volgens het boekje 60L/min nodig en volgens mij levert de 956 35L. Is er iets om voor een grotere hydrauliekopbrengst te zorgen? Zoals pomp van een grotere inter erop of een andere pomp? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Beste, Afgelopen jaar met de voor ons nieuwe ploeg problemen gehad dat telkens het steunwiel stil gaat staan en gaat dozeren. Ook gleuven die de bouwland injecteur had gemaakt waren gevoelig en goed terug te zien in het ploegwerk. De band die ik nu heb is 200 breed en heeft ribbels erop met de rijrichting mee wat in mijn ogen dus niet werkt. Heeft iemand hier ervaring mee/ tips voor. Betreft een Kverneland eg 85 ploeg Groet
Beste Tractor fans, Ik ben bezig met de restauratie van een Lamborghini R603. Nu ben ik op het punt gekomen om het motorblok en de versnellingsbak aan elkaar te maken, maar voordat ik dat kan doen moet ik de koppeling centreren met een centreerpen en deze pen heb ik niet. Nu is de vraag kan ik deze centreerpen zelf maken met een ijzeren buis/as? Of zijn er nog andere idee hiervoor? Alvast bedankt voor het meedenken!
Beste, Weet iemand van jullie toevallig waar de overdruk klep van de hydrauliek olie zich bevind bij een 1056 ? Is dat toevallig het eerste blok bij de dubbelwerkende hydrauliek ventielen ? Heb maar 160 bar bij de ventielen dus vandaar. Ook met nieuwe pomp. Groet
Hallo, ik heb sinds kort een Co2 lasapraat alleen wil deze nu niet goed lassen. hij sputtert heel erg met lassen en hij brand niet diep in waar zou dit aan kunnen liggen, ik heb zelf het idee of het aan de draad aanvoer ligt want als ik de slang ook maar heel iets in een bocht ligt gaat de draad er al niet meer fijn door
Beste, De 1056XL is toe aan een nieuwe olie pomp. Nu gaat alles wat traagjes vergeleken met een modernere tractor. Nu is mijn vraag of hier een grotere olie pomp op past met meer liters. Volgens tekening zou ik nu een 11+8 cc pomp moet hebben. Heeft iemand hier ervaring mee ? Met vriendelijke groet, Hans
Voor mijn dagelijkse portie vers gras gebruik ik 2 maal daags mijn Rapide 100. Echter, met dit korte, natte gras krijg ik het er niet in. Eerst blijft het gras tussen de rotor en pick up om vervolgens te verstoppen tussen de gladde gewasrol. Is dit probleem herkenbaar bij meerdere gebruikers? Loont het om een Van der Lei of een THM rotor te plaatsen om het gras makkelijker weg te werken? Of is er misschien een ander oorzaak?
Beste, De spoel van de 4wd is overleden. kortsluiting erin. Nu is dat nooit echt betrouwbaar geweest, als je hem uitschakeld was het altijd maar de vraag of hij ook uit ging. Ook al eens die stift licht opgeschuurd, daarna was het beter. Nu moet ik dus een nieuwe spoel hebben, zo 1 2 3 lijkt dat ongeveer 300 euro te gaan kosten. Hier heb eens gelezen over iemand die dat zelf met een kogelkraan gemaakt had. Lijkt me wel omslachtig op die kogelkraan netjes in de cabine te krijgen. Nu is mijn vraag aan jullie. Gauw een orginele nieuwe spoel erop of heeft iemand een adresje voor een goedkopere imitatie? of 100 % zekerheid hebben en het met een kogelkraan maken met druk op en druk eraf? Groet Hans
Hallo allemaal. Ik heb een gebruikte front hef gekocht met sauter front hef en 1 accumulatorpot maar nu veert die niet echt of minimaal De rechtse kogel kraan is de toevoer en staat dicht met een gewicht blok er in. Het blauwe trekbandje is de slang die naar de onderkant van de cilinders gaat. Het gele trekbandje is de slang naar de accumulatorpot. Nu is mijn vraag of het goed zit zo Mvg Edwin
Beste, ik heb een vraag of jullie ervaring op oplossing hebben voor de tegenvallende snijkwaliteit. Ik slijp de messen gewoon met een slijptol, probeer de helling zo lang mogelijk te houden en is als ik hem terug in de wagen zet ook goed scherp. kan er met een vinger niet overheen aaien. Toch valt het tegen als je de wagen leeg draait. ook veel mooie reepjes kort gesneden maar ook veel dat het lijkt of er geen mes in zit. Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat over een veenhuis combi 2000 wagen. Groet Hans
Beste, Voor onze veenhuis combi 2000 wagen uit 2003 ben ik opzoek naar een werkplaatshandboek en bedieningshandleiding. Staan deze ergens digitaal of heeft iemand deze over ? Alvast bedankt ! Groet Hans
Wij hebben een agrotron 6160P en met de knopjes op de multihendel kan je dan de ventielen 1 en 2 bedienen. maar nu werkt ventiel 1 net verkeerd om. met het bovenste knopje gaat die naar beneden en met het onderste knopje omhoog. We hebben de draden achter de knopje omgedraaid. dan werkt die normaal maar staat het in de display verkeerd om. En ook de draden op het ventiel hebben we om gewisseld. maar dan herstelt de computer het zelf weer. Ook als we in de instellingen ventiel 1 en 2 wisselen naar 3 en 4 werkt ventiel 3 dan verkeer om .Ik heb er zelf bijna geen verstand van maar hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven
Beste TF leden, Hopelijk kan een van jullie mij helpen aan een Taarup bedieningskast met een breedte van 21cm (Het laatste model waarschijnlijk) wij hebben een 470 waarmee we momenteel zomerstal voederen. helaas is vandaag de bedieningskast overleden.. nu zoeken we met spoed een vervanger. Ik hoop dat jullie kunnen helpen! bedankt
Hallo allemaal, Momenteel ben ik bezig met het in orde maken van alle trekhaken. Daarbij zou ik ook graag wat aanbouwtbare gedwongen besturing willen maken (zelfde als scharmuller). Alleen vroeg ik me af hoe dik de plaat zou moeten zijn. Kan daar online vrij weinig over vinden Bijvoorbaat dank Mvg RickBoer
Heeft iemand ervaring of voorbeelden van een elektromotor op een mengwagen? Wil het mengen elektrisch laten doen dmv kabel, lossen met de aftakas. Is een aparte 3x 80 ampere aansluiting genoeg voor een 24m3 wagen?
Hallo, heb gisteren nog wat zitten werken aan mijn Fendt en deze wel een tijdje laten draaien. Ik had ineens het gevoel dat het motorblok warmer was dan anders, maar het kan ook zijn omdat ik hiervoor steeds heb zitten prullen in de wintermaanden. Ik zie dat ik op mijn dashboard een temperatuurswijzer heb zitten, maar die blijft gewoon onderaan staan, dus ik vermoed dat er iets niet klopt aan de meting. Kan iemand me zeggen waar deze temperatuurssensor zich bevindt? Het motorblok en de oliepan onderaan waren zo warm na een uurtje draaien dat ik mijn hand er niet kon op leggen. Dit zou normaal kunnen zijn, maar ik vraag het liever nog eens voor de zekerheid. De ventilator draait gewoon maar de aandrijfriem hiervan maakt wel een enorm piepend geluid.
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje, Ik heb de koppeling van mijn 8210 gen 1 vervangen door een immitatie koppeling van koop van der wal. Nu is het dat ik hem niet goed kan afstellen. Wanneer ik hem zo afstel dat die een juiste vrije slag heeft ontkoppelt de trekker niet. Wanneer ik hem zo afstel dat die wel net vrij komt heeft die helemaal geen vrije slag meer. Is er iemand die dit misschien ook heeft gehad of weet er iemand een oplossing? Alvast bedankt. Gr. Daan Flierman
Beste, Met het afsfellen van de ploeg lukt het ons niet om de eerste schaar mooi aan te laten sluiten op het geploegde. Er komt zogezegd te weinig zand We ploegen op 650 banden en 18-20 cm diep. Volgens ons hebben we alles goed afgesteld. We ploegen ongeveer 45 cm per schaar en als we dit meten is dit in de praktijk ook zo.( 1.8 meter schuiven we op vanaf de laatste voor terug gemeten ) Topstang blijft mooi recht achter de tractor dus de treklijn is ook goed volgens ons. Wel ga ik binnenkort opnieuw proberen met 520/85r38 banden. Ook heb ik gelezen over een of ander rister bij de laatste schaar zodat er met brede banden geploegd kan worden, maar weet niet wat ze precies bedoelen. Heeft iemand hier de ervaring mee of de oplossing voor ? Alvast bedankt voor het mee denken !
De waterpomp van mijn 423 lekte op de as. Daarom besloten om hem te vervangen. Dit is vrij eenvoudig gelukt, alles was gemakkelijk los te krijgen. Ik heb het heel relaxed gedaan, elke avond een paar uurtjes sleutelen, en als het laat werd, of als het niet meer lukte, ben ik gewoon gestopt. En meestal lukte datgene waar ik de dag ervoor op vastgelopen was een dag erna in 1x. Het meest zag ik op tegen het demonteren van de oude waterpomp. Maar nadat ik de moeren en bouten had losgedraaid, heb ik er gedurende 3 dagen af en toe wat WD40 op gespoten. Daarna een opstaand randje gezocht, waar ik een steenbeitel op kon zetten om het los te tikken. Aan de bovenkant steekt de waterpomp iets uit, precies genoeg op hem met een aantal gerichte en weloverwogen klappen los te krijgen. Om genoeg ruimte te maken heb ik de radiateur gedemonteerd. Aftappen van het koelsysteem is een eitje, want er zit bij mij een aftapkraantje onderaan de radiateur. Ook achter het 1e brandstoffilter zit trouwens een aftapkraantje, dit maakt ook het doorspoelen van het koelsysteem erg eenvoudig. Na demontage van de oude pomp ben ik een aantal dagen bezig geweest met een scherpe verfkrabber om de oude pakkingresten te verwijderen. Het allerlaatste heb ik gedaan met een scherp Stanleymes. Toen de waterpomp eraf was, alles netjes schoongemaakt. Ook alle bouten heb ik met de roterende staalborstel ontdaan van roest, en ik heb een druppeltje olie op elke bout gedaan, voorafgaand aan de montage. Dit maakt het losdraaien achteraf wat gemakkelijker. Voorafgaand aan de montage van de nieuwe pakking heb ik eerst een dun laagje dik vet erop aangebracht, en dit erin laten trekken. Volgens mij dicht dit beter af, en is de pakking later ook gemakkelijker te verwijderen. Daarna alles dus weer secuur monteren, inclusief een nieuwe v-snaar. Het koelsysteem heb ik gespoeld met water en soda, volgens de instructies uit de handleiding: 1kg soda op elke 10 liter water in het koelsysteem (1,3kg soda in totaal dus), en de trekker 1 uur laten draaien. Daarna de trekker af laten koelen en het water met soda aftappen. Vervolgens het hele koelsysteem met schoon water doorspoelen, totdat het water helder uit het systeem komt. En dan de verse koelvloeistof erin, en proefrijden. Alles OK! Op naar de volgende klus: vervangen van de hydrauliekolie.
Het uitklappen van de bemester doet ie niet. Wel is eerder voor gekomen. Na wat met schakelaar op en neer deed ie het wel weer. Eenmaal werkt blijft ie het doen. Alleen nu vouwt ie niet uit. Hij stuurt op schakelaar wel de hydrauliek aan. Als bemester halverwege hangt en beweeg schakelaar op uit klappen, doet ie niks. Zet ik hem neutraal valt ie naar beneden een stuk in vrije val. Slangen achter gewisseld vouwt ie uit maar niet in. Dus met cilinder is niks mis of verdeelblok. Mss relais?
Hallo, Ik heb onlangs een new holland t5 gekocht, en daar zit aan de achteras steekmaat 220-275-8 gaats steek aan. Met flensmaat 1770. Heb ook een new holland t6020 met ford steek. wat is daar precies de flensmaat van? Hoe zit het precies wat is precies landbouwsteek / zf grote steek, kleine steek. Ik kan er weinig van vinden op internet. Alvast bedankt
Hallo, Ik heb een case ih 1056XL staan waarvan de 4 wiel aandrijving niet inschakelt. Nu ben ik er zelf achter gekomen dat dit komt doordat de klep die de druk van de koppeling af moet gooien onder blijft hangen dus dicht blijft staan. Ik heb de klep al een keer helemaal gedemonteerd en grondig schoongemaakt, dan doet hij het weer 2 tot 5 keer en blijft hij weer hangen. Kan het de oorzaak zijn dat de veer niet meer sterk genoeg is? Komt dit probleem wel eens vaker voor? Mvg, Kevin
Hallo allemaal. Wij werken thuis nu met een Pottinger Europrofi 3. Maar aangezien deze een dagje ouder wordt en we meer capaciteit zoeken, zijn we op zoek naar een vervanger. We zaten zelf te denken aan een Torro 5700 D. Maar nu komt er een Jumbo 6010 D vrij. Nu is mijn vraag; vragen de Jumbo's echt zo veel meer vermogen? Er komt een trekker van 160 pk aan de aftakas voor te staan. Iemand ervaring met een Jumbo met 160 pk ervoor? Alvast bedankt Groeten Stefan
Goede morgen, onder het voerladen, als de wagen wat voller wordt en de belasting meer wordt stopt de aftakas er mee en slipt door de koppeling. Weet iemand of de aftakaskoppeling afgesteld kan worden, of dat deze versleten is? De trekker hoeft niet zwaar te trekken aan de voerwagen, 20 kuub. Dus eigenlijk kan hij niet versleten zijn?
Hallo Voor een new holland 8160 zou ik misschien de dieselpomp een beetje willen open zetten. De vorige eigenaar heeft er al een turbo op gezet. Hij heeft nu rond de 110pk Maar we zouden naar de 125 willen gaan. Vooral voor bij het ploegen wat meer vermogen te hebben. Hoe zet je de dieselpomp een beetje bij?
Woonplaats: Westerhoven Leeftijd: 26jr Laatst online: 2wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: