[quote]Een 29-jarige man uit de gemeente Opsterland is dinsdag door de politie aangehouden. Hij wordt verdacht op het veroorzaken van het ongeval dat dinsdag.....[/quote]
John Deere, New Holland, Fendt… Dit zijn de populairste trekkermerken in jouw sector, blijkt uit onze rondvraag onder 10.881 agrariërs. De rondvraag onder agrarische bedrijven, biedt inzicht in de voorkeuren van boeren in de specifieke sectoren akkerbouw, rundvee, tuinbouw en het totaal van alle agrarische sectoren. In de rundveehouderij is John Deere het belangrijkste merk gevolgd door Fendt. Case IH volgt op ca. 15% en New Holland (14,1%) valt met een vierde plek buiten de top 3. New Holland is in de rundvee t.o.v. de andere sectoren opvallend minder vertegenwoordigd als belangrijkste merk. Deutz en CASE IH zijn binnen de rundvee juist beter vertegenwoordigd dan in de akkerbouw en tuinbouw. Bij akkerbouwbedrijven onderscheiden New Holland en John Deere met ieder ruim 20% zich duidelijk van de concurrerende merken. Fendt (13,2%) en Case IH (12,3%) volgen dicht bij elkaar op plek 3 en 4. Naast John Deere en New Holland is ook Valtra relatief goed vertegenwoordigd bij akkerbouwers als belangrijkste merk. In de Tuinbouw is New Holland het meest dominante merk. Ca. 1 op de 5 geeft aan dat New Holland het belangrijkste merk is. John Deere volgt met 15,2 % en Fendt (13,2%) vervult de derde positie. De resultaten zijn uitgesplitst naar de top 8 belangrijkste trekkermerken. Binnen de tuinbouw is de diversiteit van merken groot waardoor het aandeel overig als vanzelfsprekend ook groot is.
RDW keuringseisen compact trekker John Deere 2305
Hallo, Omdat ik dit jaar maar heel erg moeizaam mensen bij elkaar krijg voor het op de wagen staan met kleine baaltjes persen heb ik besloten om verder te mechaniseren. Als eerste heb ik een trekker met voorlader gekocht welke ik wil aanvullen met een Meijer Holland systeem om de aanhangers mee vol te laden. Nu staan er hier in de buurt redelijk wat aanhangers die ik kan gebruiken, maar als ik aan het persen ben zijn anderen natuurlijk ook bezig. Ik moet dus ook een paar grote aanhangers zien te bemachtigen welke ik vol kan persen en later kan afladen. Omdat ik dit soort aanhangers nogal aan de prijs vindt, is mijn ook gevallen op een stel platte opleggers die voor relatief weinig geld worden aangeboden. Dolly erbij en rijden maar. Het spul wordt maar een paar keer per jaar gebruikt en er kunnen ongeveer 640 baaltjes per oplegger op. Helemaal fijn! Het probleem is dat ik eigenlijk weinig of niks kan over regelgeving rondom rijden op de openbare weg met een tractor/dolly/oplegger combinatie. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Met vriendelijke groet, Bouke
Ik zoek van dit soort "bucket hooks" . Foto's van een (voornamelijk) Amerikaanse facebookpagina. Weet iemand hoe ze in het knap Nederlands genoemd worden.....En heeft iemand er ervaring mee? Doel is om wat spul mee te verplaatsen zoals buizen of een pas gekapt boompje.
Ik ben opzoek naar een nieuwe kabelboom voor men ford 7710, bij men oude zijn de stekkers versleten, en geven niet goed meer door. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Tergend langzaam rijden twee tractoren met ‘stofzuigers’ door de weilanden in Ter Aar. Ze ontdoen het van glassplinters die hier zijn neergekomen tijdens en na de brand op industrieterrein Bovenland, bijna drie weken geleden.
Bierdopjes en tentharingen, het zijn voorwerpen die na een festival overal opduiken in de weiden waar het feestje is gehouden. Herman Eskes uit Hengelo heeft er nu dé oplossing voor: een magneetmachine.
Goedendag. We hebben thuis een faber beregeninghaspel, 90 mm slang en 300 meter lang. En hij word aangedreven door de trekker. Maar nu zit ik wat te kijken naar een losse motor om ervoor te zetten zodat we niet altijd een trekker kwijt zijn aan de haspel. En m'n vraag was: wat zijn de voordelen van een 4 cilinder motor tegenover een 6 cilinder moter? Een 6 cilinder loopt sowieso wel wat rustiger. Ook zijn we niet zoveel pk nodig voor deze haspel, ik investeer liever nu in een wat meer pk's, voor als we in de toekomst misschien wel een grotere aanschaffen. En wat voor merk motor word er veel voor gebruikt? Het hoeft zeker niet de nieuwste te zijn, maar onderdelen moet natuurlijk geen probleem worden. Met vriendelijke groet, karlo
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.
Woonplaats: Kampen Leeftijd: 32jr Laatst online: 13min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: