Hallo allemaal, Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past? De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen? Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven. Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost. Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in) Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geïnstalleerd. Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal. Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg) Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen Druk op gemeten van de pomp. Koud: 170 Bar Warm: 165 Bar Dus de pomp is hst niet volgensmij. Alles is welkom Bedankt !!
koppeling staat helemaal boven in . als de trekker stil staat kan ik hem soepel in elke versnelling krijgen
Hallo, Ik begin er bij mijn kieper steeds meer aan te ergeren dat ik de kieper te kort op de tractor zit waardoor ik elke bocht moet oppassen dat ik niet de banden tegen de dissel heb en ik met achter uit rijden de kieper niet haaks om krijg. Een oplossing zou zijn de kieper in de zwaailaat te hangen maar daar ben ik niet zo weg van. Mijn andere idee is de dissel verder naar voor te laten zetten? Ik hoor graag jullie mening hier over of andere ideeën.
bestaat er een tekening van een steyr 760 over de versnelingsbak/overbrengining (bouwplaatsboek)over de hele steyr 760 al vast bedankt
De zuigerstang afdichting van de wentelcilinder van onze Rumpstadt ploeg ligt er uit. Hoe haal ik de cilinder uit elkaar? Ik zie ook geen las, oid.
Goeiedag, Wij zijn in het bezit van een grote vrachtwagen trailer met luchtvering. Wat opzich niet heel handig is want onze John Deere heeft geen lucht. Zouden we hem op stalen blokken kunnen zetten en ongeveerd kunnen rondrijden? Het is voor balen rijden. Of kan het frame dat niet hebben? Of een andere oplossing mag ook.
Hoi allemaal, De wabco compressor op mijn 856 maakt een heel akelig geluid boven de 2000 toeren. Nu schrik ik nogal van een nieuwe en vraag mij af in hoeverre deze nog te repareren zijn? Ik heb zelf geen ervaring met compressors dus durf m niet zomaar uit elkaar te halen.
Gisteren was niet zo'n topdag want voor de zoveelste keer moest ik het snijbord van mijn trioliet voerbak voor de zoveelste keer uit elkaar trekken. Het is allemaal niet zo'n ramp als het een keertje gebeurd maar de algehele staat van het snijbord wekt niet echt vertrouwen en ik zal dit jaar er wel een beetje geld in moeten steken. Of, ik ga op zoek naar iets anders en zijn er goede ideeën hier. Eisen: zelfladend en moet een net snijvlak achterlaten, ook bij heel droog spul. En het zou ook leuk zijn als ie met matig gesneden ronde balen zou kunnen omgaan en als emdat zonder bewegend mes kan zou het prachtig zijn. Ik kwam laatst een kleine zelfrijdende RMH voermengwagen tegen, dat lijkt me ook wel. Jaren geleden heb ik naar een VDW voerbak gekeken met vast mes maar ik vond het de kwaliteit om te huilen en droge kuil maakte die een beetje een bende van.
Een vacuüm mesttank is nooit helemaal vol. Ook met een turbovuller bereik je wat meer maar helemaal vol is ie nooit. Verder hebben wij thuis ook een mestpomp om over te pompen, een verdringer of lobbenpomp. Met die zou je dus theoretisch gezien de tank helemaal kunnen vullen. We zuigen meestal aan dezelfde put dus zou ik dan de mestpomp met een kleine trekker daar positioneren vacuümpomp los zetten en de tank vullen, en eventueel misschien boven aan de tank een overloop monteren zodanig als de tank aan het vullen is ik op het gemak de overloop aankoppel, en als ik de mest voel lopen weet ik dat ie helemaal vol is. De vraag is nu, zou het dan mogelijk zijn om de tank nog op druk te krijgen bij het lossen? Want normaal heb je een luchtkamer bovenop de mest waar druk kan worden opgebouwd, maar dan is er geen ruimte meer in de tank. Verder wou ik ook nog vragen of mensen dit al eerder deden, of dit een nieuw (stom) idee is. Ter info: Bezit momenteel een Joskin Komfort 2 14000TS Heb 3 weken geleden een 8 duims turbovuller gekocht bij kramp, maar deze is nog niet gemonteerd.
Beste mensen, ik heb onlangs een voorhef op de kop kunnen tikken voor mijn McCormick d439. Het is een voorhef met 2 enkelwerkende cilinders voor omhoog/omlaag sturing en 1 dubbelwerkende kopcilinder om de bak te kunnen kantelen. Helaas ontbreken er op mijn trekker de nodige aansluitingen. Ik heb slechts 1 enkelwerkend ventiel beschikbaar. Ook mis ik in elk geval de leidingen die op bijgevoegde afbeelding geel gemarkeerd zijn. De vorige eigenaar heeft die verwijderd (of ze hebben er nooit gezeten…) Ik heb een aantal vragen waar jullie mij wellicht verder mee kunnen helpen: 1. Is de gemarkeerde leiding ergens verkrijgbaar? Of moet ik deze zelf opnieuw maken. En als ik hem zelf moet maken, is het dan beter om stalen leidingen te gebruiken of kan het ook met flexibele slangen. 2. Ik wil ook graag de dubbelwerkende kopcilinder kunnen gebruiken. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik deze kan inpassen op het bestaande hydraulische systeem. Willen jullie aub even meedenken?
Ik was bezig met het berekenen van de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt. Nu had ik een berekening gemaakt maar dat lijkt me vrij veel. Nu was mijn vraag hoe bereken je de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt? Gegeven zijn: Gewicht trekker 8 ton Gewicht mesttank leeg 9.5 ton 4-in-line met Tankinhoud van 12m3
Hallo, Ik heb een aantal vragen wat betreft de hydrauliek van mijn fendt. Motorisch red ik mij aardig maar van hydrauliek heb ik de ballen verstand.. Ik heb een ander ventielenblok gekocht waar een extra EW stuurventiel bij zit. Nu vraag ik mij af of je met beide EW ventielen een DW cilinder kan aansturen? Of toch kijken om een DW ventiel? Op de foto zie je hoe het eerst zat. Ik vraag me af of je die 3 weg-kraan weg kan laten? Want op het stuurventiel zit een klein hendeltje daarvoor toch? Ik ben van plan om nieuwe leidingen aan te leggen. Is het verstandig om een drukloze retour erbij tussen te zetten?
Hoeveel druk heeft iedereen op de topdruk cilinder staan, en wat is de diameter van de cilinder? Bij onze tank staat hij op 50 a 55 bar met een cilinder van 70 inwendig. Je merkt het goed maar volgens mij is dit best voorzichtig vandaar mijn vraag.
Hoe kom ik via de cijfers op het typeplaatje aan de juiste lagers?het gaat om het lager boven (bij het stuur)en de middelste (er zitten er drie op de as maar de onderste is nog goed
Het tandwiel nummer 8, trommelas nummer 16 en de bijpassende moer nummer 32
1 vd trommels is tijdens maaien losgeraakt. hoe wordt dit geborgd?
Ik heb een baeke grondbreker aangepast van 4m ( 19tands) naar 3m (15tands) nu trekt deze bij gebruik naar links als hij in de grond is ... van hoogte blijft hij mooi vlak hangen. Ik weet niet of hij het ook deed toen hij 4m was . Heb hem tweedehands gekocht en gelijk aangepast ..de rol heb ik eveneens aangepast. Ik heb wel ondekt dat het punt waar je topstang aankoppelt ,1a 2cm iit de haak staat ( is ook zichtbaar op het oog ) Zou dit de oorzaak kunnen zijn .. Is nu geen groot probleem , maar heb het graag mooi recht achter de tractor... In had oon even geprobeerd mijn liftarmen wat te fixeren (aan 1 kant) maar heb de indruk dat hij dan rechter komt , maar dan gaat hij aan 1 kant dieper de grond in weer...
De relaiswerkengoed
Ik weet niet hoe het elders is maar hier in Drenthe loopt het de spuigaten uit Dagelijks sterven er hier dieren door de wolf. Schapen /Geiten /Ponys /Paarden /Koeien / wild enz Te veel om op te noemen . Vandaag een vaars en woensdag een 8 maanden drachtige koe Het is vechten tegen de bierkaai om ze te laten verdwijnen op legale wijze (ander is te link ) https://www.facebook.com/reel/1656662238188088
Welk water voor koelwater gebruik je best om te mengen met antivries: leidingwater, grondwater, regenwater of gedemineraliseerd water
Beste, Mijn MAN 2F1 loopt slechts 20 km/h, hoe kan ik de snelheid verhogen van deze kleine tractor. Ik dacht aan andere tandwielen te plaatsen in de beide reductiekasten van de achterwielen, iemand een beter idee?
Vandaag een Miedema 2tons landbouwwagen opgehaald en nu viel me op dat er een onder en boventrekhaak opzit. Maar nu vraag ik me af waarvoor deze verticale koppeling voor is bedoeld.
Hallo allemaal, Ikheb al meerdere forums geplaatst over een aankoop van een fendt favorit 3. Nu heb ik serieuze interesse in een trekker. Ik heb advies nodig over de prijs. De beste man wil er graag 4250 euro voor hebben, meer er af wil die niet. Denken jullie dat dit een nette prijs is? De technische staat is goed, lekt niet en ziet er nog wel goed uit zonder slechte motorkap en spatborden. Er zitten Belgische documenten bij, maar geen kenteken. Typeplsstje is wel goed leesbaar. Alvast bedankt!
Beste mensen, ik ben de trotse bezitter van een McCormick d439. Sinds dit weekend heb ik een startprobleem. De accu lijkt te weinig stroom te geven om voor te gloeien (lampje brand nauwelijks) en bij het daadwerkelijk starten door de startknop uit te trekken gebeurt er niets. Ik heb de accu aan een lader gehangen. Daarna weer geprobeerd te starten, maar ik hoor bij het uittrekken van de startknop soms een ‘tik’ en daarna niets meer. Startmotor slaat dan niet aan en het lampje dat aangeeft dat ik voorgloei brandt dan ook niet meer. Heb inmiddels ook al met startkabels geprobeerd om te starten en heb ook de accu gewisseld voor een nieuwe, maar niets helpt meer. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Hebben jullie nog suggesties? Dank je wel alvast. Mocht ik niet verder komen, kennen jullie dan een monteur in de buurt van Tilburg die ik wellicht kan benaderen voor dit probleem?
Beste , Ik begin stilaan ook een beetje de hoop de verliezen in mijn motorblok om hem te lassen. Dus heb ik wat zitten rondkijken naar een motorblok. Fendt 105LS maakt gebruik van de motorblok met als type MWM D226 4.2. Als je dan zijn tegenhanger bekijkt dan zie je dat ze gebruik maken van de D226-4( De S versie) De LS heeft een volledig gesynchroniseerd versnellingsbak ( ik vermoed ook een versnellinsbak van een 300 serie,net zoals de motorblok die wordt ook gebruik in een 300 serie) Mijn vraag is nu: is de LS versie van motorblokken compatibel met de de oudere versnellingsbak van bevestiging ? Als bijlage voeg ik de kenplaat toe als bewijs dat ze hier gebruik maken van een 4.2 motorblok van MWM Alvast bedankt
Ik heb een trekker gekocht alleen doet die helemaal. Niks ook geen lampjes op het dashboard ik heb er een goeie accu op 12v alleen heb bij het contact slot maar 0.04 v en bij de start moter ook vraag me af hoe dat komt mis ik een schakelaar of iets dergelijks of licht het aan de kabel boom iemand enig idee alvast bedankt
Hef inrichtig werkt niet. Achterbrug olie gepeild, verder onbekend met deze trekker, zit een MWM322.3 motor in, volgens de eigenaar van1956, maar als ik op afbeeldingen kijk lijkt hij op een Super 6D. Wel een extra hydrauliek ventiel voor machines.
Hallo, Ik heb voor hobby doeleinden een Renault 53 aangeschaft met daarachter een klepelmaaier voorzien van hamers (Blackstone BL 140). Ik was in de veronderstelling dat een klepelmaaier al snel overal wel doorheen moet komen. Maar ik heb de grootste moeite om mijn hectare aan weide kort te maaien. Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende diepte instellingen, naar achter kantelen met de topstang, met en zonder schraper achter de roller, hamers geslepen, etc . Het ding wil gewoon niet mulchen. Zodra het gras meer dan 15cm hoog staat raak alles verstopt. Gras hangt in lange stukken over de roller. De hamers zitten vol gras, en vanaf daar rol ik het alleen maar plat. Het is om te huilen. Nu ben ik er ondertussen achter dat het vermogen van de traktor op het randje is. Of zelfs te laag? Het kan ook goed dat de maaier ronduit slecht van kwaliteit is, of misschien verwacht ik wel te veel? Voordat ik verder ga experimenteren ben ik benieuwd naar jullie mening. Mijn volgende stap zou het vervangen van de hamers door Y messen zijn. In de hoop dat die minder vermogen vragen en beter door het hoge gras komen. Wat denken de experts?
Heeft er iemand ervaring met een talex front maaier voor op een mini shovel? Ben benieuwd naar jullie reacties Zie foto.
Ik heb het ergens een keer zien staan, maar kan het bij topics niet terugvinden. Afgelopen week aan het meststrooien geweest tot helaas 1 nest wiel het begaf. Dus nu de hele meststrooier ongeveer uit elkaar en lijkt de houten bodem toch ook een eind van zijn dienst te komen. Nu ik toch bezig ben deze misschien ook maar vervangen. Nu is mijn vraag, wat zijn de ervaringen met het vervangen van de bodem voor een redelijke prijs? Ga je voor hout (en welk soort dan?) Of is een stalenbodem een betere keus? En zijn er mensen met ervaring met coatingen in de bak? Een snel google momentje kwam ik bijvoorbeeld bij farmcoat. Ze zeggen zelf dat dit ook op hout en staal kan, chemisch bestendig is en slijt vast. Klinkt mooi natuurlijk maar zijn hier ervaringen mee? Gaat maar om een Kemper e25 en hoeft niet de knapste te worden maar moet wel goed functioneel blijven. Maak hem na gebruik wel direct schoon, alleen moet hij nog wel buiten slapen momenteel, is binnen nog niet genoeg plek. Ik hoor graag wat de ervaringen hier zijn
Onze Dexta werkt inmiddels prima. Voorlader doet zijn werk. Inmiddels ook een palletvork gescoord bij epic auctions, die binnen 5 minuten zo krom als een hoepel was (dat wordt recht trekken en verzwaren) Desalniettemin is het een leuk ding. Maar nu waren wij de rijbak aan het slepen (wit zand) met een sleepeg met pallet en 2 grote broken steen erop. En dan blijk je af en toe een passagier op je eigen trekker te zijn.... Zelfs bij minimaal insturen gaan de wielen de hoek om en beginnen te ploegen, maar de Dexta zelf gaat vrijwel rechtdoor. Tot je in een spoortje komt en dan volgt hij dit steeds dieper wordende spoor. Enfin, na dit 2 a 3 keer gedaan te hebben resulteert dit in 2 prachtige zandfonteinen van de achterbanden en na wat geworstel kom je er wel weer uit, (verbazingwekkend als het ding op een bepaald moment bijna op zijn buik/bak ligt) Mijn vraag is of hier iets aan te doen is. Met de remmen sturen heb ik geprobeerd, maar is niet echt een succes omdat je nog meer ingraaft bij voorwielen. Dubbele banden maakt hem den ik te breed (en kan er dan stal niet mee in) en doet qua sturing niets. Druk in banden verlagen wellicht?
Hallo allemaal, Ik wil binnenkort mijn eerste trekker aankopen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een fendt favorit 3. Kunnen jullie mij helpen ,et wat informatie over deze trekkers? Heeft die een doordraaiende aftakas? Kun je er een 4 element schudder achter hangen, zijn ze makkelijk in onderhoud? Zijn er veel onderdelen voor te krijgen ect. Ik heb er nu een op het oog, en hij ziet er mooi uit, maar ik denk dat die er op de foto’s beter uit ziet als in het echt. Dat vind ik zelf niet een heel probleem, maar de eigenaar vertelde dat de prise-as kering lek is. Ik ben zelf best technisch, maar kun je dat makkelijk verhelpen? De trekker moet dan waarschijnlijk in 2 delen denk ik zelf. En wat is zo’n fendt nou ongeveer waard? Want er zijn er niet veel te koop dus ik kan niet echt vergelijken. Alvast bedankt!
Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.
Mijn pz 135 maaiertje, krijgt last van inslijten van de mesjes in de trommels thv de meshouders. De meshouders zijn al eens 90 graden verzet. (is dus op alle 4 punten ingesleten).Bij de trommels boven de mesjes, word het staal telkens dunner en slijt weg. Gevolg is dat de mesjes niet altijd goed meer meedraaien en last krijgen van opwaartse krachten. (deze gaan hoger dan gewenst) Valt hier nog iets aan te doen? Voor de rest is het nog een goede en strakke maaier
Hallo allemaal, ik heb een Farmer 2 en de hef wil wel heffen maar niet dalen ook niet met een last in de hef. als de motor uit staat zakt hij uiteindelijk wel maar heeeel langzaam. het lijkt mij of de hefcilinder niet drukloos gemaakt wordt. Iemand een idee hoe we dit kunnen fixen?
Dag tractorfans, Ik heb een probleem met mijn Fendt, de heft zakt op eens niet meer, deze blijft in de hoogste stand staan. Ik heb de daalsnelheid hendel al eens helemaal links om gedraaid en terug in de normale stand rechtsom gezet. Ik heb olie 15W40 bijgevuld, in het reservoir tot aan het kijk glaasje, dus dat is het niet volgens mij. Als het te weinig olie was, zou deze ook niet naar boven gaan. Iemand enig idee of er een makkelijke oplossing is of moet het regelventiel dan helemaal losgemaakt of vervangen worden? Ik heb hier alle onderwerpen al eens bekeken, maar vind niet direct een duidelijk aanwijsbare reden. En even voor mezelf, die hendel "lage/zug", waar moet die eigenlijk naartoe wijzen? Ik heb deze winter wel een cilinder van de frontlader vervangen, is er misschien lucht in het systeem gekomen en zo iets gaan roesten?? De O-ringen van de hefcilinder heb ik verschillende jaren geleden vervangen Hopelijk is het niet een al te groot probleem, want het hooiseizoen is in aantocht. B.v.d. mvg,
Ik heb recent mijn hydrauliekpomp vervangen en nu maakt de tractor een licht jankend geluid als hij op stationair toerental draait. Enkel bij warme motor. Het geluid lijkt uit de pomp zelf te komen. Ik heb ze al terug los gehad en met de hand draait de pomp soepel. Ook het aandrijftandwiel ziet er OK uit. Is dit geluid normaal bij een nieuwe pomp?
Ik ben laatste paar dagen het probleem aan het zoeken hoe het kan dat mijn hydrauliek pomp geen druk op bouwt. De olie stroomt wel ui de lijdingen met een gang. Maar mijn druk meter geeft niks aan en er komt geen druk op de slangen van werktuigen te staan. Kan iemsnd min helpen wat ik moet doen of controleren?
Motor doet niks . Bij het starten maakt hij een tikkend geluid aan de achterkant . Iemand een idee ?
Ben een amigo aan het slopen is er iemand nog wat nodig? -het voerbandje is gescheurd. -hydrauliekventiel en cilinders ben ik zelf nodig.
Ik heb een pz 135 maaier gekocht voor achter mijn trekker. Ik heb alleen geen ervaring met maaien. Kunnen jullie mij op weg helpen met het afstellen van de machine en waar ik op moet letten tijdens het maaien?
Zit hier in berg/heuvelachtig gebied en wil op de schuine vlakken gaan bewerken. Wil dat graag veilig doen en zoek een oplossing om de tractor veilig schuin te laten rijden, lees met voldoende marge. Rij een Deutz D6000 waarvan de vooras maar ook de achtervelg, te verbreden is, maar hoor goede verhalen over dubbellucht en de mede gewonnen massa bij de grond. Mijn vraag is tweeledig: 1. Is dubellucht de beste oplossing? 2. Hoe schuin kun je met dubbellucht?
Ik ben opzoek naar een betaalbare en betrouwbare dieselpomp voor op mijn brandstoftank. Heb hier een tank van 2000 liter rode diesel staan voor het huis te verwarmen, maar wil dat ook voor mijn pas aangekochte Deutz d6006 gaan gebruiken. Heb daarvoor een elektrische pomp nodig met opvoerhoogte v een paar meter die goed met diesel kan omgaan wat een beetje betaalbaar is. Iemand tips?
Goeden avond. iemand waar ik veel kom heeft pas een gebruikte trololiet kuilvoersnijder overgenomen.die boer gebruikt hem om pakken mks te snijden.en dat gaat super mooie strakke kuilwant.maar tijdens het snijden gaan de messen rond staan .wat zou daar de reden van kunnen zijn.
Hallo allemaal, ik zat me van de week te verdiepen in een lely lotus 300 combi. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ? Als ik er 1 aan zou kopen zal die voornamelijk voor het harken gebruikt worden. Schudder heb ik een 4 elements
Leeftijd: 50jr Laatst online: 18u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: