Ford 7000

Laatste 1 reacties (17 totaal)

Deutz D2505 - Vervanging van originele hydrauliekpomp niet te vinden

Ik ben gestart met het restaureren van een Deutz D2505 trekkertje (motortype: F2L 812S type S1). Trekkertje loopt al een jaar of 50 bij ons rond is gewoon handig ding. Het hydrauliek pompje maakt een enorme herrie dus deze is aan vervanging toe. Helaas kan ik nergens meer een nieuw correct pompje verkrijgen. He probleem is de as, de originele pomp heeft een conisch as van rond 12 naar rond 15 of 14 mm met een M10 schroefdraad. Alle nieuwe pompen hebben een conische as van 13 naar 17 mm en M12 bout. Aansluitingen passen dan wel allemaal muv het tandwiel natuurlijk. Nu lijkt het erop dat deze as dikte op een gegeven moment is aangepast en er dus wel tandwiel bestaat die past op deze nieuwe assen. Nu is het dus zoeken naar een speld in de hooiberg.... of ik ga opzoek naar een pomp met een kleinere as (12/15) of naar een ander tandwiel dat past op een as 13/17(tandwiel 18 in de afbeelding). Helaas heb ik alle voor mij bekende opties nu wel zo'n beetje gehad (Stio/Mechashop/Hydrauliek24/Oldtractorshop/Histoparts) Zijn er misschien meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn en dat op andere misschien meer creatievere manieren hebben opgelost? Mischien adressen die handelen in gebruikte onderdelen? Graag jullie hulp, dit wordt zeer gewaardeerd Reactie

Same Centauro 70 - lekt aan buisjes kleppenstoters

Hallo iedereen, ik zal misschien best gans men verhaal doen. Nog niet zo lang geleden heb ik een Same centauro 70 gekocht. Na enkele uren werken hadden we snel door dat de motor ver op was. Dus heb ik gekozen om de motor te laten reviseren. Ik ben met men probleem bij aerts in zottegem geweest ( same verkooper) Geen probleem ik mocht de trekker binnenbrengen en dat heb ik ook gedaan. een weekje later belde hij me om te zeggen dat hij klaar was. Ik vol spanning naar zottegem gereden. Alles zag er goed uit, starte goed, reed goed, rookte niet meer... ik dus naar huis 25km rijden Kom ik thuis toe en merk dat de motor lekt aan de kleppenbuisjes van de eerste cilinder onderaan. ik bel dus om dat te melden, en mocht eens binnenbrengen om naar te kijken. Heb ik dan ook gedaan maar toen bleek het van een leiding van men stuur te zijn. die heb ik dan ook moeten betalen. kom ik terug thuis, wat blijkt dat de leiding niet stuk was wand het lekte nog altijd aan de 2 buisjes. ik weer gebeld: breng nog maar eens binnen. Ze gingen er naar kijken en op aanvraag van mij ook de koppelingsplaten vervangen, en eens kijken naar de druklager( die maakte lawaai had ik hen verteld )en de dichtingen( kant motor en kant versnellingsbak ). De trekker was klaar, ik terug naar daar. niks aan op te merken tot ik thuiskwam. de eerste 2 buisjes waren eindelijk mooi afgedicht, nu waren wel de 6 andere aan het lekken, onderaan de trekker ter hoogte van de koppeling is er een klein gaatje. lang daar lekt hij kleine druppeltjes olie ( dit kan volgens mij enkel omdat de dichtingen niet vervangen zijn ) de druklager maakt lawaai als ik de koppeling ingetrapt hou.(elke keer ik de trekker binnenbracht heb ik zen werkuren moeten betalen, volgens hem zijn de dichtingen vervangen en lawaai aan de druklager heeft hij nooit gehoord zegt hij. nuja die problemen ben ik momenteel zelf aan het oplossen trekker is momenteel in 2 en inderdaad druklager stuk dichtingen niet vervangen geweest. nu is men grootste zorg nog de lekkage aan de kleppenbuisjes. wat kan de oorzaak zijn? is het slecht om zo verder te rijden- werken ? is het lang werk om dit allemaal te demonteren en terug te monteren ? alvast bedankt

Eicher 2070

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Fendt 106

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fahr M66

Laatste 1 reacties (13 totaal)

Case IH CVX 1155

Laatste 1 reacties (25 totaal)

Fendt 104 S

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Geen

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Renault 486

Laatste 1 reacties (11 totaal)

Guldner A4M

Oldtimers Diverse

Laatste 1 reacties (11 totaal)

De 7 grootste misverstanden over registratie van (land)bouwvoertuigen

De klantenservice van de RDW merkt dat bij sommige eigenaren misverstanden bestaan over de registratie van (land)bouwvoertuigen. Die kunnen vergaande gevolgen hebben, omdat de (land)bouwvoertuigen maar tot 1 januari 2021 online zijn te registreren. Daarna kan de registratie alleen via een keuring – en dat is veel lastiger en duurder. RDW zet 7 veelvoorkomende misverstanden op een rij. 1. 'Ik kom nooit op de openbare weg, dus registreren hoeft niet' Op zich helemaal waar, maar is het wel duidelijk wat er allemaal tot de openbare weg behoort? Het gaat niet alleen om alle asfalt-, klinker-, zand- en andere wegen. Het gaat ook om het eigen terrein of een bedrijfsterrein dat toegankelijk is voor anderen, zelfs als er een hek of slagboom staat. Zelfs bij het oversteken van een weg om van het ene stuk land naar het andere te komen dan is er sprake van de openbare weg, hoe kort het stuk ook is. En die 18 euro voor een kentekenbewijs staat in geen verhouding tot de boete als de politie je wél staande houdt. 2. 'Mijn voertuig hoeft niet geregistreerd te worden' De vuistregel is: heeft een voertuig een afgeknotte driehoek, dan moet ‘ie ook geregistreerd worden. Vooral de zogeheten motorrijtuigen met beperkte snelheid (MBBS) worden dan over het hoofd gezien. Dat zijn rijdende werktuigen die in de bouw, infra, groen, transport, recreatie of op het land gebruikt worden. Denk aan zelfrijdende oogstmachines, knikdumpers, graafmachines, wielladers, veegmachines, minitrekkers, gazonmaaiers die breder zijn dan 1,30 m, verreikers en heftrucks. Maar MMBS’en omvatten ook wegtreintjes, SRV-wagens, kleine transportvoertuigen zoals quads, golfkarretjes en gators, teruggekeurde auto’s en begrensde bedrijfsauto’s die zijn omgebouwd naar agro-truck. Let op: er zijn een paar uitzonderingen. Check via de keuzehulp op www.rdw.nl/registreren om het zeker te weten of een voertuig moet worden geregistreerd. (Land)bouwvoertuigen hoeven alleen niet geregistreerd te worden als ze 6 km/u of minder rijden. En ook aanhangwagens die getrokken niet harder gaan dan 25 km/u zijn vrij van registratie. 3. 'Mijn voertuig krijgt toch geen registratie' Dit hoort de RDW vooral van mensen met een oudere trekker of werktuig. Hun voertuig heeft dan vaak geen chassisnummer (in RDW-jargon: voertuigidentificatienummer oftewel VIN) of het bouwjaar is onbekend. Registratie is inderdaad lastiger, maar ook voor deze voertuigen zijn oplossingen. Zo is het VIN met enige hulp misschien wel te vinden. Ook kan de RDW een identiteitsonderzoek doen en daarna een nieuw VIN inslaan. Het bouwjaar is misschien te achterhalen via de fabrikant/importeur of staat op het typeplaatje of een ander onderdeel. Een oldtimervereniging of een zoektocht op internet kunnen hulp bieden. Achterhaal het VIN of regel het inslaan in ieder geval voor 1 januari, want volgend jaar wordt registratie een stuk lastiger. 4. 'Mijn voertuig is al verzekerd, dus ik hoef niets meer te doen' Dat klopt niet. Ook als een (land)bouwvoertuig al verzekerd is, moet het in ons kentekenregister komen. Daar moet de eigenaar zelf wat voor doen. Sterker nog: Bij ontvangst van het kentekenbewijs, moet de eigenaar zelf het kentekennummer en meldcode doorgegeven aan zijn verzekeraar. De verzekeraar zorgt dat het voertuig als verzekerd wordt geregistreerd in het kentekenregister. 5.'‘Ik wacht wel met registreren tot het op mijn maatschap kan' Registreren op naam van een maatschap is niet mogelijk en dat dit jaar zal zo blijven. De RDW begrijpt dat dit erg jammer is voor een groep bedrijven, maar helaas is het niet anders. Maatschappen kunnen hun (land)bouwvoertuigen registreren op naam van een van de maten die daarvoor hun persoonlijke DigiD gebruiken. 6. 'Mijn trekker rijdt geen 25 km/u, dus die hoeft geen kentekenplaat te hebben' Let goed op: als een (land)bouwvoertuig geen 25 km/u rijdt, moet het wél geregistreerd worden. Wel moet het direct een kentekenplaat voeren als het harder dan 25 km/u rijdt. Pas vanaf 2025 moeten ook gemotoriseerde (land)bouwvoertuigen die minder hard gaan dan 25 km/u een gele kentekenplaat voeren. Als er met een getrokken aanhanger of werktuig niet harder wordt gereden dan 25km/u, dan volstaat een witte kentekenplaat en hoeft het voertuig niet geregistreerd te worden. 7. 'Ik registreer mijn (land)bouwvoertuig volgend jaar wel' Volgend jaar wordt registreren zoveel lastiger en duurder, hierdoor raadt de RDW dat ten zeerste af om dan te doen. Tot 1 januari 2022 is een voertuig online te registreren voor 18 euro per voertuig. Vanaf 1 januari kan registreren alleen nog na een keuring op een van de 16 RDW-keuringsstations. De keurings- en registratiekosten zijn minimaal 140 euro– en vaak veel meer. Ook moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen van de voertuigcategorie. Voor meer informatie: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/landbouwvoertuig

Steyr Profi 4110

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Fiat 880/5

Laatste 1 reacties (20 totaal)

Deutz D2505

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Keerringen ingaande as versnellingsbak MF65

Uiteindelijk de juiste keerring te pakken gekregen voor de ingaande versnellingsas van de MF65 (En vaak ook MF35). Het heeft uiteindelijk 3 maanden nodig gehad voordat de Franse MF dealer mij kon helpen aan de juiste keerring die in de (dubbele) ingaande as van de versnellingsbak zat. Ik had deze assen uitgebouwd omdat ik bezig ben met een revisie van mijn trekker, en omdat de koppeling vetsloeg doordat deze keerringen al enkele jaren oud zijn. de buitenste keerring op de parts tekening 195 503 M1was geen probleem, maar die die IN de holle as zit om de massieve as mee af te dichten, 195 501 M1 schijn je toch niet te moeten hebben van bepaalde imitatiemerken. die heb ik in NL besteld, was op stock en met een week hier. (toen wachtte ik al 2,5 maand op de Engelse keerring!) die werd door de Franse dealer gemonteerd, was al erg krap in het begin van de as, en de plek waar die keerring uiteindelijk moest zitten was NOG wat kleiner, en daar kreeg de monteur hem dus ook niet in, wel geprobeerd, met als resultaat dat die keerring nu naar de knoppen is. Ik heb net de as opgehaald, met een andere keerring juist gemonteerd, en die gleed volgens de dealer als een heet mes door de boter op de juiste plaats! Hij vond het óók waardeloos dat we zo lang op die keerring moesten wachten. Om jullie niet hetzelfde mee te laten maken deel ik hier de juiste partno, en maat: 195501M1, 28.57x39.68x9.52mm

Fendt Farmer 102S - Bedrading compleet vervangen, wat is jullie advies?

Hallo, ik heb gisteren een dagje aan mijn trekker zitten werken. Nadat ik het piepen van de ventilator riem had opgelost en het kraantje voor het aflaten van de koelvloeistof open gedraaid kreeg (zat volledig vast) wou ik het knipperlicht links repareren, want dit werkte niet. Toen ik echter het plaatwerk had gedemonteerd om achter het dasboard te kunnen kijken schrok ik me een hoedje. Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgestoken, maar overal is een massa aan zand te vinden. Dus ook achter het dashboard. Verder is het een verzameling van afgebroken klemmen in de zekeringdoosjes, draden die met lusterklemmetjes aaneen hangen, schakelaars op het dasboard die ofwel geen knop meer hebben of aan de achterzijde gescheurd zijn, .... Ik dacht ineens: er is maar één manier om dit aan te pakken en dit is door de volledige bedrading nieuw te leggen. Graag jullie advies. Ik ben ingenieur mechatronica dus dit mag normaalgezien geen probleem zijn. Maar hoe pakken jullie dit concreet aan: -er is in de tractor niks gelabeld. Dus eerst manueel nagaan wat waar is aangesloten? Ik heb wel een schema maar denk toch dat dit niet volledig klopt met mijn trekker. -kopen jullie een multikabel of leggen jullie aparte kabels met de juiste secties en een aantal verschillende kleuren en winden hier spirab rond? -doen jullie kabel per kabel of alles ineens en hopen dat het goed gaat ?😀

Ford 5000

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Fendt 614

Laatste 1 reacties (15 totaal)

basia


Foto’s
292
Video’s
0
Topics
28
Reacties
4.284
Stemmen
5.735
Volgers
34

Over mij

Woonplaats: oudega (sm)
Leeftijd: 71jr
Laatst online: 1u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering