Fendt 309 LSA

Laatste 1 reacties (26 totaal)

Fordson Dexta

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Kramer KL550 | Wie durft te zeggen waar deze onderdelen van zijn.

Beste vrienden van TractorFan, zoals vele weten ben ik een Kramer KL550 aan het restaureren, nu wou ik de motorolie verversen en kwam ik tot mijn verbazing 2 onderdelen tegen die los lagen in de carterpan (Deutz F4L812), het zijn onderdelen met een gat excentrisch erin geboord, allebij exact hetzelfde. Eén ervan is beschadigd. Ik heb een onderdelen boek van deze motor maar daar staan ze niet ingetekend, het enige wat ontbreekt op tekening zijn de balans-assen. Ik kon ze maar net met een magneet door het gat, waar normaal gesproken de aftapplug in zit, eruit krijgen. Ik heb de Kramer voor de waterrem gehad en hij haalde nog keurig 51 van de origineel 52 pk, er kwamen geen gekke geluiden uit de motor en hij trilde niet. Om de carterpan te demonteren moet de vooras er onder uit en die laat ik nog even zitten zo lang dat nog kan. Dus wie een idee heeft mag het zeggen, ik zal hieronder foto's plaatsen van de onderdelen. Elke reactie of tip is welkom, alvast bedankt.

Deutz Onbekend

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Fordson Super Major

Laatste 1 reacties (3 totaal)

New Holland Haarbal

New Holland T 7.185

Geen Geen

John Deere 6220

Laatste 1 reacties (62 totaal)

Renault 106-54 laad niet op na installatie nieuwe alternator

Beste, onze renault 106-54 kreeg onlangs een electrische storing, net na het starten haperde de toerenteller, en kwam er een beetje rook uit de oude alternator, na de motor stil te leggen kwam ik tot de vaststelling dat er 2 draden aan het klemmetje afgebroken waren. Ik heb dan besloten een nieuwe passende alternator te bestellen en deze te monteren, nieuwe klemmetjes aan dekabels te maken, maar nu laad deze niet bij... bij starten : contact op lampje op het dashbord dat normaal brand van de batterij brand niet! vragen, zit er ergens een spanningsbeveiliging of iets dergelijks want ik denk dat de oude alternator even zijn stroom niet kwijt heeft kunnen raken, wat moet ik meten op de alternator om een oorzaak van mijn probleem te kunnen vaststellen, of waar moet ik beginnnen? hartelijk dank

Welger AP730 - Lichtere balen maken welger AP 73

Hallo, Ik zou graag willen weten als iemand ervaring/tips heeft om met een welger AP 73 lichtere balen te maken met strakker touw omheen. Balen nu: 15-20 kg 70 cm Gewenste balen: 13-15 kg 70 cm Probleem is dat nu de koorden nog net iets te los zijn soms en ze vooral te zwaar zijn voor op de kar te steken.. we steken er meer dan 1000 met gaffels op. Stro wiggen / persslagen / snelheid / dichtheid windels / snelheid,... Kan de zij en bovenste windels vh perskanaal harder aandraaien maar dan word de dichtheid groter dus ook het gewicht, als ik ze open draai komen de touwen losser te zitten. Sneller rijden zorgt voor geen strakke balen, (3/4 slagen) trager zorgt voor zwaardere balen. Het zijn opzich nog redelijke botjes als ik ze pers maar als ik ze op de kar stapel en terug aflaad krijgen de touwen een 30 cm speling tussen baal en touw, koorden moeten strakker dus maar balen worden dan nog zwaarder en dat is wat ik niet wil. Heb een nh 376 pers gehad, hiermee kon ik het wel, een vriend van mij had een nh 570 pers, die kon persen dat je je vinger nog niet onder het touw kreeg maar de baal 5M verder kon gooien met één hand, zo licht. Wie heeft er ervaring mee? Of zou het gewoonweg niet lukken met deze welgers? Heb ookal eens gehoord dat lichte pakken maken niet gaat met zo'n welger maar wil eerst van ervaren mensen horen. Dank!!

Massey Ferguson 135

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Someca M14

Laatste 1 reacties (3 totaal)

miedema meststrooier

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Guldner onbekend

Laatste 1 reacties (8 totaal)

basia


Foto’s
301
Video’s
0
Topics
28
Reacties
4.856
Stemmen
7.653
Volgers
37

Over mij

Woonplaats: oudega (sm)
Leeftijd: 73jr
Laatst online: 4u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering