Fendt 942

John Deere S 670i

New Holland Meerdere

New Holland Meerdere

Ploeger AT5105 (overige zelfrijders)

New Holland Meerdere

John Deere 8970

New Holland Meerdere

Ploeger EPD 540

Ploeger EPD 540

Claas Meerdere

John Deere 9700 (hakselaar)

Claas Jaguar 940

John Deere 9700 (hakselaar)

Claas Jaguar 940

Geen

International 644 - Aan te raden bij motorrevisie

Hallo TF'ers, Om te sproeien gebruiken wij een International 644. Jammer genoeg liep het gisteren verkeerd, en besloot de motor van de trekker ineens veel rook te ontwikkelen bij de carterontluchting. Dat de motor niet meer fabrieksnieuw was (trekker ongeveer 12d uren, motor 10d) wisten we al, hij verbruikte de laatste tijd meer olie en het starten ging ook niet meer zonder startpiloot. 2 jaar terug blies hij er de koppakking door, maar omdat de trekker eigenlijk maar weinig uren meer maakte hebben we besloten toen enkel de kop te reviseren en nieuwe kopdichting te monteren. Maar omdat we nu meer akkerbouw gaan doen, en de trekker dus weer meer uren gaat maken, hij nu toch open moet, hebben we besloten toch de motor te reviseren. Ook wil ik van die elendige startpiloot vanaf. Aangezien ik via mijn werk op Kramp kan bestellen, heb ik daar gekeken voor onderdelen. Nu vroeg ik mij het volgende af; Er zijn 2 sets beschikbaar voor een bus, zuiger, zuigeveren, dichting voor de bus en pen voor de zuiger. Een van Kolbenschmidt en een van Vapormatic. Het prijsverschil is zodanig groot dat de set van Kolbenschmidt dubbel zo duur is, als die van Vapormatic. De motor is bij 2000u al gereviseerd geweest, omdat daar een fabrieksfout inzat. Er kwam water bij de olie, omdat er elektrolieze (of hoe je het ook schrijft) ontstond, en daardoor gaten in de bussen kwamen. Vandaar dat ik wel weten wat goed is. Wat raden jullie mij aan? Zijn er mensen die ervaring hebben met het spul van Vapormatic? Ook had ik graag de diameter voor de krukasschalen van de drijfstang geweten? In een International 644 zit een D206 motor. En zijn er buiten de zuigers en bussen nog dingen die ik het best nieuw doe, zoals bvb de boutjes van de drijfstang? Want deze vind ik niet direct apart op kramp en weet ook nog de maat niet? Het slechte starten ligt aan de brandstofpomp. Die zou te weinig startdebiet geven. De trekker is daar jaren terug al voor binnen geweest, maar er werd toen gezegt dat die type pomp (Bosch VA of VE, weet het zo niet meer uit het hoofd) niet gereviseerd konden worden. Een andere goede brandstofpomp (liefst het zelfde type dat er origineel op hoort) zou de uitkomst zijn. Liefst een waar NIET aan gefoefeld is voor trekkertrek of andere doeleinden. Weet iemand een goed adres hiervoor? Ook zoek ik een lijst waar de momentwaarden opstaan voor het aantrekken van de cilinderkop, drijfstangboutjes,... Dank bij voorbaat! Mvg, Simon

Fendt 1042

Claas Axion 810

Claas Jaguar 960

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630

Deutz-Fahr Meerdere

Steyr CVT 6135

John Deere 7310R

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630

Deutz-Fahr Agrotron TTV 630

Schuitemaker Robusta

Deutz-Fahr Agrotron M 620

Massey Ferguson 8727

Vervaet Hydro Trike XL

Fendt 828

John Deere 7310R

Case IH Puma 230

Deutz D5505

Laatste 1 reacties (2 totaal)

mike_v


Foto’s
1328
Video’s
5
Topics
12
Reacties
4.219
Stemmen
11.878
Volgers
71

Over mij

Woonplaats: Overpelt
Leeftijd: 27jr
Laatst online: 29min geleden

- Student (Landbouwmechanisatie (Geel, BE))
- Hobbyfotograaf in de landbouw en beheerder bij Agrofotografie (agrofotografie.be - Facebook.com/Agrofotografie
- Chauffeur/Onderhoud bij Loonbedrijf Weltjens

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering