Ford 4610 - Ford 4610 gooit versnellingsbakolie er uit in 2 hoog bij maaien

Heb hier 2 ford 4610 staan, 1 2 wd en 1 fwd, de 2 wd heeft een zgn spaghetti bak en de fwd een H bak. De laatste heb ik vorig jaar gekocht, en die gooide afgelopen week de versnellingsbak olie er uit via een gat naast de schakelstangen boven op het versnellingsbakdeksel. Nu zou daar mogelijk een peilstok in horen volgens 'deskundigen', echter de geleverde peilstok die er in zou horen past niet, en het aangegeven peil kan eigenlijk ook niet kloppen want dan zou de bak nagenoeg droog staan. Heb dit bij de 2 wd nog nooit gehad, iemand een idee?

Ford 9600

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Vicon Acrobaat - Acrobaat of cirkelhark?

Zijn paardenbedrijf en doen aan intensief weiden. Dit wil zeggen dat we actief onze weides proberen te onderhouden. Zitten op zandgrond, dus is ook nodig met paarden, anders krijg je enkel 'schijtbossen' in de paardenweides. Dus nadat paarden weide hebben verlaten laten we een ex-boer met schijvenmaaier alles uitmaaien indien nodig, dan met cirkelhark opharken, oprapen met opraapwagen (gaat mesthoop op) , dan weideslepen rechtuit en nog keer overdwars, dan kunstmest. Wat is nu het probleem. Ex-boer is hartstikke goede man. Maar zo rauw in zijn werk en daar worden we beetje gek van. Zeker bij het harken is hij niet secuur genoeg. Dan komen er bij het weideslepen grote rollen gras weer tevoorschijn, ruimen we dan met de hand op. Nu zijn we helemaal geen machine mensen. Kunstmeststrooier en weidesleep is wel zo'n beetje alles wat we hebben. Maar zitten er nu toch aan te denken om zelf een hark te kopen. Nu opteerde mijn vader, waarom geen 'ouderwetse' acrobaat? Kan weinig aan kapot, harkt intensief en zijn niet duur. We hoeven er niet mee te hooien, dus als hij drollen mest etc mee de wiers inneemt is geen probleem. Het is meer oud gras opharken en weg. Nu zei iemand dat dat veel te agressief werkt zo'n acrobaat op je zode en je toch beter een cirkelhark kunt kopen en zelf secuur werken.... Is dat zo? Zijn wel duurder, meer bewegende delen, dus meer kans op stukken. Nogmaals, geen machinemensen en kunnen niet sleutelen. Het betreft percelen van 1,5 tot 3ha groot. Capaciteit is geen vereiste. Geen strakke biljartlakens zoals bij maaipercelen van koeienboeren, maar wel gewoon vlakke grasmat, maar wel oude paardenweide, dus keer een hobbel en een gat. Neem iemand anders om te harken zou je zeggen. Kom je uit bij loonwerker met dubbele hark of 4-elements hark met personeel die ook altijd haast hebben.... Zij-vraag. Bij het afmaaien van de schijtbossen blijft toch vaak veel gras staan dat de maaier plat drukt en niet afmaait. Gewoon 20-30cm lang. Is vaak heel oud rauw gras. Ligt dat ook aan de chauffeur op de trekker of niet te voorkomen? Meer kans met een trommelmaaier of maakt dat ook geen verschil? Nu zouden we er als we het ECHT goed willen doen nog eens met de bloter overheen moeten om het kort te slaan.

Ford 3055 - Gescheurde cilinderbus vervangen of ander onderblok

Ik heb een Ford 3055 gekocht met waarschijnlijk een 4000 (of 4610) blok erin. Op het blok begint het nummer met E2. De tractor heeft 4 a 5 jaar buiten stil gestaan na een brand boven het blok, in de accu ruimte. Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en ik zag dat de zuigers aardig vastgeroest waren. Nadat ik alles weer schoon en los gehaald had en weer alles weer netjes gemonteerd had, heeft de motor in totaal ongeveer 5 minuten gelopen. Toen het koelsysteem aangesloten was begon de motor raar te lopen, en er ontstond een overdruk in de radiateur. Hierna heb ik de cilinderkop er weer afgehaald en ontdekte ik een scheur in de cilinderbus. Ook de bovenste zuigerveer (L-vormig) was uit de zuiger gebroken en er lagen veel stukjes metaal bovenop de zuiger (ook veel erin gesmolten). Ik heb de cilinderbus eruit getrokken en ontdekte ook een scheur in het blok, op dezelfde plek als de scheur in de bus. Waarschijnlijk is er via deze cilinder lucht in het koelsysteem gepompt. Nadat ik de motor uitgezet had hoorde ik water in het carter lopen. Mijn vermoeden is dat de scheur door warmte dusdanig groot wordt dat er water het carter in loopt. Bij een koud blok, zonder druk op het koelsysteem, loopt er namelijk geen water in het carter. Twee vreemde dingen die opvallen zijn: 1. er zitten zuigers in met drie veren: onderste schraapveer, middelste 'gewone' veer, bovenste L-vormige veer 2. er zitten bussen in het blok die ik op internet niet vinden kan. Met de schuifmaat heb ik de volgende maten gemeten: Boring lijkt 111.76 mm, Buiten diameter bus 118.1 mm, Flens diameter 121.9 mm, Flens hoogte 4.65 mm, Totale hoogte bus 209 mm Heeft er iemand enig idee welke bussen dit kunnen zijn en wat de beste reparatie hier is: ander onderblok vs scheur reparatie icm nieuwe bus?

Same Silver 130

Laatste 1 reacties (4 totaal)

New Holland 6640

Laatste 1 reacties (15 totaal)

Kramp, Sparex, Granit, Histoparts - wat is beste webshop prijs/kwaliteit?

Ik wil hier van de leden eens weten waar je nu eigenlijk het beste je onderdelen kan bestellen voor je trekkers. Ikzelf ben voornamelijk actief in restauratie van trekkers tussen 1970 en 1980. Ik heb een aantal jaren stil gelegen maar heb nu mooi projectje staan (McCormick International 724 van 1970) dat ik onder handen ga nemen maar ik weet niet goed waar ik het beste alle onderdelen koop. Vroeger bestelde ik via allerlei webshops (particulier), tweedehands of via loonwerkers/kennissen bij Sparex. Histoparts is voor mij een hele overzichtelijke site met een groot aanbod, waar ik als particulier makkelijk kan bestellen maar ik dacht dat Kramp misschien goedkoper is. Ik ben vandaag wat filters etc gaan bestellen bij een lokale dealer die Kramp/Granit verdeler ook is, en de facturatie gebeurd via een bevriend loonwerker. Maar als ik die (bruto) prijzen zie, stel ik mij toch vragen aangezien Histoparts aan dezelfde prijzen mij dit kan verkopen of in sommige gevallen zelfs veel goedkoper! Zelfs indien mijn bevriend loonwerker een korting zou hebben bij deze lokale dealer van Kramp, zou deze korting al minimum 30% moeten zijn! Waarom moet ik dan al die moeite doen om bij Kramp te bestellen? Bij Sparex vind ik het assortiment zéér beperkt ten opzichte van Kramp/Granit. OF is de kwaliteit bij Histoparts van bedenkelijke kwaliteit? Voor de olie is er ook enorm verschil indien ik bij lokale IHC dealer dit zou bestellen. Ter voorbeeld: Nieuwe frontgrill voor International 724: - Granit: € 118 excl. BTW (nr. 15402082) - Histoparts: € 81,41 excl. BTW (IH2007C) Hytran olie voor transmissie IHC: - Kramp: € 123 excl. BTW (nr. 17731910) - lokale CASE dealer: € 81.59 excl btw Alvast bedankt voor jullie info en/of ervaringen.

Fordson Onbekend

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Fendt 307 LS

Laatste 1 reacties (2 totaal)

Ford Logo

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Ebro Folder

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Lemken Vari-Opal 8

Laatste 1 reacties (17 totaal)

jammermaarhelaas


Foto’s
36
Video’s
0
Topics
15
Reacties
4.035
Stemmen
3.826
Volgers
37

Over mij

Woonplaats: Dinxperlo
Leeftijd: 47jr
Laatst online: 40min geleden

Kleine landbouwer

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering