Fendt 105 LS - Barst in motorblok

Beste , Ik heb 2 maand geleden een tractor gekocht. Een 105LS , wat was ik fier toen ik deze trekker gekocht heb. Na 3 weken heb ik deze tractor gebruikt voor te ploegen.En als kers op de taart heb ik hem is aan de rotoreg gehangen. Alles ging heel goed. Tot ik hem een week na het rotoreggen van stal nam... Voor het starten kijk ik meestal alles is na voor ik hem start en hem ga gebruiken. Bij het controleren van de koelvloeistof merkte ik dat het niveau van de koelvloeistof gedaald was. Dus met andere woorden , ik zit met een lek. Bij het inspecteren van de motorblok heb ik ontdekt dat de motorblok ooit is gerepareerd geweest met een soort epoxy.( Vermoed ik) Maar natuurlijk is deze niet deskundig hersteld geweest waardoor hij op bepaalde locaties nog water verliest. Bij aankoop heb ik dit natuurlijk niet opgemerkt.( En de meeste kwaaltjes komen effectief maar boven water als je hem is goed aan het werk zet ) Nu zijn er 2 oplossingen ( miss nog iets meer maar voorlopig hou ik het bij deze 2): -Lassen van motorblok met behulp van een TIG -of de motorblok herstellen met Belzona 1111 Mijn vraag is nu : Hoe tevreden zijn jullie van Belzona? Is dit een goede oplossing op langdurig termijn of is dit een oplossing voor een paar jaar ? Ik heb daar al veel goede verhalen van gelezen maar ik vraag mij af of dit product begint te verzwakken op lang termijn ? Alvast bedankt.

belmans marc


Foto’s
1
Video’s
0
Topics
7
Reacties
132
Stemmen
62
Volgers
1

Over mij

Woonplaats: herentals
Leeftijd: 63jr
Laatst online: 4d geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering