Ik heb sinds kort een fordson major diesel 6 cilinder uit 1957. Er lagen al 38 inch wielen op, die heb ik behouden en nieuwe banden erop gelegd. De trekker staat nogal wat voorover, dat wil ik een beetje opheffen. Ik was op zoek naar hogere banden voor de standaard 6.00-19 banden, maar die zijn niet te vinden voor deze wielen. Ik dacht misschien is er een eenvoudige oplossing om de vooras aan te passen, zodat de neus van de trekker zo ongeveer 8cm omhoog komt. Alle ideeen zijn welkom? Marc
[b]Originele beschrijving[/b] Maiscampagne: Er wordt de komende tijd weer met maïs gereden door de landbouwers en loonwerkers. Er zal door ons gelet worden op het gebruik van afdekzeil en -kleppen! #maiscampagne
In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.
Beste TFers zo als sommigen mensen wel weten is er ieder jaar op de laste week van juli het Internationaal Historisch Festival in Panningen en als ik bijvoorbeeld foto's op deze site zet merk ik zelf dat er ook veel mensen die op deze site zitten mee doen die dagen nu wil ik eens aan [@Tinus] of aan [@Alex Miedema] vragen of ze misschien een stent kunnen neer zetten dat mensen die lid zijn met elkaar kunnen praten oven hun tractoren en + ook nog reclame kunnen maken voor de site M.V.G. [@Steyrlanzboy]
Het eerste volle weekend in september betekent voor de regio Altena de Streekdagen, met ieder jaar opnieuw bijna 10.000 bezoekers. Tractorpulling, demonstraties, een kinderboerderij; zijn de Streekdagen vooral een feestje van boeren voor boeren? Mede-organisator Berrie Kant vindt van niet.
Om onze beide trekkers te registeren ben ik op zoek naar de bouwjaren van de 844s en 453. 844s: D030260D01XXXX 453: D010003D01XXXX Tevens heb ik nog een vraag over het VIN number, moet deze altijd zichtbaar zijn? Want bij de 844s zit deze achter de fronthef en kan je dus niet lezen zonder de frontheft deels te demonteren. Moet ik dan op een andere (zichtbare) plek het VIN nummer opnieuw inslaan of hoeft dit niet? Bij de 453 neem ik aan dat het een international is omdat die de aluminium grill met vierkante koplampen heeft, kan je ook aan het VIN nummer zien of het een international of mccormick is?
Hallo, Ik ben redelijk nieuw op dit forum en ik kan met de zoekfunctie helaas helemaal niets vinden, dus ik probeer het hier. Excuses als het al eens gevraagd is. Wij hebben een 1046 uit 1976 met ronde spatborden. Deze heeft erg veel speling op het schakelmechanisme (zijschakeling). Zoveel dat de poken inmiddels tegen elkaar komen, begint vervelend te worden. Is hier iets voor te krijgen of is het een kwestie van demonteren en zelf repareren? Zijn hier tips voor? Alles is welkom! Alvast bedankt!
Ik heb de originele lampen voor de 724 maar daar zitten geen remlampstekker/functie op hoe kan ik dat zo maken dat ik dat wel heb zonder eventueel extra lamp te plaatsen
Na de topics over de zoektocht naar een TT trekker/tractor. Is het een 844S geworden met Comfort 2000 cabine. Daar wil ik af en toe TT mee rijden. Het liefst zou ik iets hebben dat ik er zo op en af kan haken. Zodat je bij evenementen als ze ook een ploegbak hebben of iets dat ook snel kan wisselen. Nu ben ik op zoek naar een Steigerbegrenzer en een trekhaak. Heeft iemand deze liggen of te koop? Als je een foto hebt van hoe je het hebt gemaakt zijn ook welkom!
Wij hebben een nieuw huis gekocht en voor het bijbehorende weiland wil ik een tractor om te maaien. Ik kan de 383 die van mijn opa is geweest van mijn oom kopen. Deze is nieuw gekocht en altijd in de familie geweest en enkel gebruikt voor te maaien en hooien. De 383 heeft inmiddels minstens 20 jaar stil gestaan. Motorolie is schoon en op peil, diesel tank zit halfvol en is niet verroest van binnen, deze stond zelfs onderdruk toen ik de dop los draaide dus ik denk geen condens vorming omdat de tank niet ademende. Heeft er iemand tips om deze weer rij klaar te maken. Mijn plans was eerst op de hand de motor draaien, diesel er uit en nieuwe filters en diesel in de tank en vervolgens starten. Motor warm lopen en dan de olie vervangen van motor en luchtfilter. Daarna kort stukje rijden en bak olie vervangen.
Hoe vind ik het bouwjaar van een D4006? Eerste datum inverkeersstelling geen optie. Deutz contacteren ook niet; ze antwoorden niet. Kleur ook geen optie want hij is lichtgroen met een blauwe buik en heeft grijze velgen, maar bij het afschuren worden ze rood...
waar start je een farmall ded3 precies met de schroevendraaier bij starter maar waar ?
Ik zou een international 1255 met een comfort cabine willen komen. Maar deze cabine+motorkap zijn helemaal rot. Is zo een cabine makkelijk te vinden?zo ja, wat is de kostprijs ongeveer
Beste lezers Ben momenteel aan het zoeken naar een IHC 1046 of 946. Blijkbaar zijn de gemaakt met 2 verschillende versnellingsbakken een 12 bak en een 16 bak. wat is precies eigenlijk het verschil? is de ene beter of slechter dan de andere en zit er snelheidsverschil in? alvast bedankt
Hallo is het mogelijk om het uitlaatgeluid van een Fendt 307ls te verhogen met demper of iets anders?Waar kan ik info vinden?
Ben net 67 en ben van plan mijn langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan. En dat is 6 maanden per jaar per trekker en schafwagen rondtrekken door Nederland. Enige wat ik tot nu toe heb zijn de plannen. Als ik rondkijkt op internet word ik helemaal duizelig van alle mogelijkheden als het om gebruikte tractoren gaat. Wat heb ik nodig? Wat gaat er achter? Er achter gaat een - éénasser - schaftwagen met een eigen gewicht van rond de 800 kg. Gooi en een inventaris bij en je zit rond de 1000 kg. Wie beschikt er over voldoende wijsheid mij weg te maken in tractorland. Eisen voor de tractor zijn: goede staat, een cabine en simpele techniek die ik in principe zelf wil onderhouden.
Naast mij IH 553 ben ik op zoek naar een iets kleinere IHC. Mijn zoektocht startte met Cormick D439, maar bedacht dat ik eigenlijk iets moderners wilde. Liefst met synchron versnelling ,hydrauliek en doordraaiende aftakas. Toen kwam ik op een 323 wat qua formaat wel mooi leek. Alleen hoorde ik dat ik beter de 423 kon hebben ivm nieuwere type motor met directe injectie. En mijn reis vervolgde en kwam ik op een 433 (en 533, 633). Als ik online zoek zie ik dat het qua breedte niet veel uitmaakt alleen qua lengte/hoogte. Kan iemand mij helpen met het vergelijk? Ik las al een ander topic maar vroeg mij af of de 433 inderdaad bijna gelijk is aan de 423 en of iemand nog andere tips heeft? Bedankt!
Goeiedag Hoeveel olie gaat er in de versnellingsbak van een 1246? En welke dikte? Alvast bedankt
Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!
Waar zit de schroefje voor een brandstofpomp van een international 1055 op te voeren iemand een foto of iets ? alvast bedankt
Wat is een goede vraagprijs voor een International 844S? Is motorisch nog erg goed. Van de buitenkant ook, geen roestplekken. Heeft rond de 8500 uur. 540+1000 toerenaftakas en 2 dubbel werkende hydroliekventielen.
Woonplaats: Lopikerwaard/Krimpenerwaard Leeftijd: 49jr Laatst online: 0min geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: