Gisteren was niet zo'n topdag want voor de zoveelste keer moest ik het snijbord van mijn trioliet voerbak voor de zoveelste keer uit elkaar trekken. Het is allemaal niet zo'n ramp als het een keertje gebeurd maar de algehele staat van het snijbord wekt niet echt vertrouwen en ik zal dit jaar er wel een beetje geld in moeten steken. Of, ik ga op zoek naar iets anders en zijn er goede ideeën hier. Eisen: zelfladend en moet een net snijvlak achterlaten, ook bij heel droog spul. En het zou ook leuk zijn als ie met matig gesneden ronde balen zou kunnen omgaan en als emdat zonder bewegend mes kan zou het prachtig zijn. Ik kwam laatst een kleine zelfrijdende RMH voermengwagen tegen, dat lijkt me ook wel. Jaren geleden heb ik naar een VDW voerbak gekeken met vast mes maar ik vond het de kwaliteit om te huilen en droge kuil maakte die een beetje een bende van.
Je kan veel meer doen met versleten (vracht)auto en tractorbanden: We produceren jaarlijks bijna 2 miljard autobanden, terwijl de oude opstapelen. Een Nigeriaanse wil alle banden van haar land recyclen.
Omdat het topic wel erg sloom word en ik geen zin heb reacties te gaan verwijderen hierbij het vervolg. De injecteur zit er aan dus een mooi moment voor deel 2. Deel 1: https://www.tractorfan.nl/topic/236284/
Ik voer het groot onderhoud uit van een 6R195 autopowr na 1500u. 1)Transmissie en hydrauliek: Aflaten van transmissieolie door 3 aftapbouten uit te draaien: 1 onder vertrek voorwielaandrijving, 1onder transmissie en 1 onder differentieel. Heeft het zin om er nog meer uit te draaien? Verwijderen oude filters: transmissiefilter halverwege trekker, hydrauliekfilter naast rechter achterwiel en reinigen aanzuigfilterbuis met filter. monteren nieuwe filters en vulllen nieuwe olie. 2) Motor: 2nieuwe luchtfilters. Carterontluchtingsfilter verwijder ik en steek geen nieuwe erin. ik laat het gewoon leeg. Dieselfilters: vooraan aan de radiator de dieselvoorfilter en naast motor de gewone dieselfilter. v- riem controleren en luchtaanzuigcircuit controleren op lekken of losse spanbanden. 3) vooras: 2x eindreductie olie aflaten en opnieuw vullen Centrale huis van vooras ververs ik niet omdat ik weinig vervuiling aan de olie zie. 4) Cabine 2 cabninefilters uitblazen die achter de bestuurdersstoel zitten 1 filter buiten achteraan de cabine reinigen Zijn er nog puntjes die moeten ververst of gecontroleerd worden?
Woonplaats: Putten Leeftijd: 36jr Laatst online: 2u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: