Vanwege steeds verstopte kruisbalk verdeler ben ik op zoek naar een oplossing die werkelijk helpt om dit te voorkomen. Heb op de bouwland en op de zodenbemester een kruisbalkverdeler, en op de tank een snijfilter (fijnfilter uitvoering), dit werkt mooi, alleen bij mest met veel kuilgras en stro verstopt de inlaat van de kruisbalk bij elke tank alsnog, ook wanneer ik bij elke tank het snijfilter leegmaak. Het gaat om een 6m3 tank met vacuumpomp en 6" aansluiting. Om de mest te ontdoen van stro/gras ed. in plaats van alleen de troep uit elkaar te trekken en een deel ervan uit te filteren, zou de Spezima vuilafscheider misschien een optie zijn? Zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Reinigt deze goed en is de doorstroming acceptabel?
Onze 7726 is gps voorbereid en kan dat via de datatronic aansturen. Dus hoeft er alleen een antenne te komen, echter kan ik hier weinig over vinden op internet hoe dit er op het scherm uit komt te zien kwa bediening en wat het systeem kan. Zijn er tf`ers die ervaring hebben met dit systeem?
De onderste draadspindel van de topstang van onze John Deere 6110M is kapot. Een originele john deere topstang of draadspindel is niet te betalen. Het lastige is dat de maximale lengte nu 83 cm is. Zowel boven als onder is het draad verlengt met een massieve koker. Heeft iemand een goed idee voor een alternatief?
Vraag: Kun je met een trekker met doorlopende steekassen het bekende Molcon dubbelluchtsysteem gebruiken? Daarmee bedoel ik het systeem met 2 cilinders met groeven die in elkaar grijpen. Nergens foto's gevonden... dank
Omdat het topic wel erg sloom word en ik geen zin heb reacties te gaan verwijderen hierbij het vervolg. De injecteur zit er aan dus een mooi moment voor deel 2. Deel 1: https://www.tractorfan.nl/topic/236284/
Gisteren kreeg ik een e-mail van bureau erkenningen dat zij vanaf 6 februari slachtoffer zijn van een ransomware aanval. In de mail werd aangegeven dat ik een nieuw wachtwoord heb gekregen, om te kunnen inloggen op hun nieuwe server. Zijn er meer mensen die deze mail ontvangen hebben?
Ik voer het groot onderhoud uit van een 6R195 autopowr na 1500u. 1)Transmissie en hydrauliek: Aflaten van transmissieolie door 3 aftapbouten uit te draaien: 1 onder vertrek voorwielaandrijving, 1onder transmissie en 1 onder differentieel. Heeft het zin om er nog meer uit te draaien? Verwijderen oude filters: transmissiefilter halverwege trekker, hydrauliekfilter naast rechter achterwiel en reinigen aanzuigfilterbuis met filter. monteren nieuwe filters en vulllen nieuwe olie. 2) Motor: 2nieuwe luchtfilters. Carterontluchtingsfilter verwijder ik en steek geen nieuwe erin. ik laat het gewoon leeg. Dieselfilters: vooraan aan de radiator de dieselvoorfilter en naast motor de gewone dieselfilter. v- riem controleren en luchtaanzuigcircuit controleren op lekken of losse spanbanden. 3) vooras: 2x eindreductie olie aflaten en opnieuw vullen Centrale huis van vooras ververs ik niet omdat ik weinig vervuiling aan de olie zie. 4) Cabine 2 cabninefilters uitblazen die achter de bestuurdersstoel zitten 1 filter buiten achteraan de cabine reinigen Zijn er nog puntjes die moeten ververst of gecontroleerd worden?
Ik zocht een klembout zoals hier onder op de foto, voor m12 schroefdraad, voor op de verdeelmolen van onze Slootsmid bemester. iemand een idee waar ik deze kan krijgen? Kan ze alleen in m8 vinden. Aangezien we de molen nog wel eens vast hebben en het een heel gedoe is om elke keer de ringen los te draaien, had ik bedacht om er klembouten op te maken.
Woonplaats: basse Leeftijd: 27jr Laatst online: 2wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: