Wie van de TF ers (of wie kent iemand) die bekend is met de mörtl maaibalk. Probleem is dat de orginele slijt onderdelen (volgens nrs die er op staan) niet te vinden zijn en delen die er op lijken passen net niet. Dit zal vaker voorkomen lijkt mij en hoe wordt dit dan oplost. Ook als er iemand is die nog onderdelen heeft of weet, laat t ff weten gr Henk
Goeiedag . Ik ben nieuw hier . Mijn naam is freddy en heb een fiat 600DT met een probleempje . na het opstellen van het lager in de stuurinrichting stuurt hij naar links als ik hem start . Nou heb ik hier gelezen dat ik een zuigerstang en ventiel en klemring ...maar ik zal dan wel weer een ander type hebben maar ik krijg het niet voor elkaar . Ik heb een klein cilinder onder de accu zitten . Wie kan mij helpen ?
Mijn fiat 1000 super wil goed schakelen in z’n 1 en 2 maar hij wil slecht in zijn 3e en 4e versnelling. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Hallo, mijn vraag gaat over de hef van mijn Fiat 350S omdat deze niet omhoog komt met gewicht. Zonder gewicht wel, maar ga je erop staan blijft de hef in zijn laagste stand. Beide cilinders heb ik los gehad om de lekke kering te vervangen. Heb de hydrauliek filter schoon gemaakt en nieuwe olie 15W40 in de bak gedaan. Hierna de hef een paar keer op en neer gedaan om te ontluchten en hierna de bakolie bijgevuld tot de streep. Heb ook de kleine hendel onder de stoel in meerdere standen gehad, maar dat maakt geen verschil. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Alvast dank
Dag iedereen, Mijn 450 heeft geen hydraulische aftakkingen voor accessoires. Heeft iemand van jullie weet dat je dit er nog kan op zetten? Of beter een PTO pomp plaatsen op de aftakking?
Beste tf'ers, Over mijn fiat had ik een paar vraagjes, waar kan ik orginele stickers kopen?dus voor op de motor kap etc, verder heb ik nog 2 oude stickers zitten die ik er eigenlijk op wil laten zitten (zie foto), kan ik deze nog kopen of na laten maken? Ik wil dus ook mijn motor kappen opnieuw spuiten, hoe kan ik deze "schuren" zonder grote krassen te maken? Stralen is mij eigenlijk te duur. Een totaal andere vraag, op mijn trekker zit orgineel een enkelwerkend ventiel, hier hebben we nu een 2 sectie stuurventiel opgemaakt die wordt aangestuurd door het enkelwerkende ventiel. Het nadeel hiervan is dat dat blokje altijd de druklozer retour in gebruik heeft, is het mogelijk die retour bij op die van de enkelwerkende te maken? Want daarvan lopen 3 slangen naar de achterbug, 1 gaat naar het ventiel en 1 komt van de pomp. Alvast bedankt.
Hallo weet er iemand op welke druk de injectors van een fiat 640 moeten openen. Ook eventueel de druk die de pomp moet geven Alvast bedankt
Ik wil graag mijn fiat 80-90 opvoeren voor iets meer vermogen
De dieselmeter van de trekker bleef altijd hangen bij 4/4 of wel helemaal vol. Nu hebben we vandaag de tank eraf af gehad en wat heen en weer geschud. Waarschijnlijk is die toen naar beneden gekomen want de meter bleef onderaan als je hem op contact zette, nu hebben we er 20 liter diesel ingedaan en zegt hij dat die ongeveer 3 kwart vol is. Ook als ik op de tank klop beweegt de meter wat naar het midden. Hoe kan ik dit oplossen? Zal dan toch de hele tank open moeten om bij het vlotter te kijken? Groet jelle
Heeft iemand ervaring met het ontluchten de koppeling en waar de ontluchtingsnippel zich bevind? Bedankt
Mijn fiat 420 lekt behoorlijk wat olie uit het ontluchtingsslangetje net onder de stoel . Iedere keer als ik gereden heb . Zou dat een lekkende hefcilinder zijn of wat anders? Wie weet de oorzaak/ oplossing?
Hallo beste tf'ers, Vorige week heb ik met de fiat geharkt, gaat allemaal prima. Alleen zakt de hef soms uit het niets helemaal naar beneden, ik heb al geprobeerd hem op andere standen te zetten maar dat hielp ook niet. Tevens heb ik ook met die trekker gecultiveerd, toen leek de diepteregeling niks te doen. Want hij ging ook niet op en neer of iets. Toen wij de trekker kochten hing er een losse kabel gevonden die bleek van de diepteregeling te zijn, die hebben we vervolgens met kroonsteentjes en ijzerdraad weer vast gemaakt ( zie foto) zodat die misschien weer ging werken. Maar dat lijkt dus niet te gebeuren. Ook wil het andere kabeltje niet terug. Iemand een idee?
Onze fiat 90-90 heeft onlangs de brui gegeven aan de ventilatie /verwarming van de cabine. Te vergeefs ben ik op zoek naar de zekering van de bediening hiervan, maar niet te vinden. Weet iemand mij hiermee te helpen, of zou het de ventilatiemoter op zich zijn die stuk is.
Ik wou binnenkort de velgen van mijn fiat opnieuw spuiten. Daarbij had ik een paar vragen, Welke kleur (ral) ben ik nodig voor de velgen? Ik zie verschillende mensen de banden afplakken met kranten. Moet dan eerst de lucht eruit of is dat niet nodig? Zie hier onder een foto van desbetreffende velgen. Alvast bedankt
Leeftijd: 56jr Laatst online: 4d geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: