Hallo, mijn MF 5455 steepnose van 2006 tier2 met ca 12500 uur heeft lekkage aan de brandstof pomp, heeft iemand dit eens bij de kop gehad en wat zijn ca de kosten? Mvg Jaring
Ik ben bezig met het opknappen van een franse mf 1080. Weet iemand waar ik het chassisnummer kan vinden? En weet iemand het bouwjaar aan de hand van het typeplaatje?
Ik zoek dus de rechtse asstomp of astromp (die met het diff.slot ) voor mijn DX3.10 uit 1987 met trommelremmen .De oude is door een aanrijding doorgebroken . De steekas is nog goed alleen de as van het pedaal naar de remtrommel is ook onherstelbaar. Weet iemand toevallig slopers te staan of weet waar ik moet zoeken ? Bij voorbaat dank.
Hallo, De as naar de eindvertraging van de vooras is ingesleten op de plaats waar de keerringen zitten. Hoe kan ik het best deze as weer repareren, zodat hij niet direct weer begint te lekken? De diameter is rond 38mm. Gaat is dit geval om een selene vooras van een Ford 7000.
Onze 5455 dat de laatste tijd raar as we met de hef omhoog rijden met een machine erin stuitert hij soms. Net alsof hij hem laat vallen maar dan toch onmiddellijk weer optilt naar de maximum stand. Erg irritant want het geeft zware schokken tijdens het rijden. Wanneer je de knop van de hef in de middenstand hebt is er geen probleem. Heb al eens een nieuwe poitiesensor gestoken maar dat helpt niet. Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Het aanbod van minishovel is best groot en er zijn duurdere en goedkopere varianten. Nu kwam ik het merk Norcar tegen en had er nog nooit van gehoord. Is er iemand bekend mee? Groet Arjan
Dag allen, Ik heb laatst een ploeg gekocht. Maar hij wil niet fijn wentelen, hij blijft hangen op het middelpunt, waneer de cilinder net weer uit moet. Naar mijn idee kunnen het twee dingen zijn. Of hij kan de olie niet kwijt of het ventiel wil niet overslaan of schakelen. Ken de vakterm niet 😅 Er zit een Walvoil pm 902748/002 op. Ik kan op internet eigenlijk weinig nuttigs vinden hoe ik deze moet afstellen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze ploegventielen? Of kan iemand een schema hiervan vinden? Groetjes Keesflodder
Wat is volgens jullie de beste boerenkraan? Heb zelf een aantal ideeën maar ben benieuwd. Geen poespas gewoon een degelijk ding Ook oog naar voorziening onderdelen Budget is 20k
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
De laatste tijd zijn we ons stiekem aan het oriënteren op een hakselaar, welke we voornamelijk voor de maïs willen gaan inzetten. Omdat de New Holland FX serie over het algemeen scherp geprijsd is t.o.v. een Jaguar 800 serie, wil ik hier toch iets verder in verdiepen. De grootste hamvraag in eerste instantie is; wat zijn de onderlinge verschillen tussen de eerste generatie FX hakselaars en de laatste? Op hydroloc na dan. Een FX 375 bijvoorbeeld, is voor ons qua vermogen al groot genoeg en is eigenlijk niet eens zo gek duur voor de opties die de machine heeft. Als je deze dan vergelijkt met een FX 38, zijn ze al vaak weer duurder. Koeling, aandrijving etc..? Dat verschil zit vast ergens in. Andere tips naast de onderlinge verschillen zijn ook welkom! Geen merken oorlog hier, de Claas Jaguar 800 is ook nog niet uit beeld..
Vorige week is het voorste deel van de zijruit van de MF 3080 er uitgevallen (het stukje wat je open en dicht kan doen). Ik heb hier nu een nieuwe ruit voor, maar alleen vraag ik me af welke kit ik hier voor moet hebben. En hoe ik dit het beste kan doen om hem weer netjes te kitten.
Dag iedereen, Ik speel al een tijdje met het idee om een minitractor aan te kopen. Eigenlijk is het een kinderwens die ik al lang koester. We hebben een stuk landbouwgrond van 17 are waar dieren oplopen, maar vooral in het hoogseizoen komt er jaarlijks een boer langs om het stuk met te lange grassen te mulchen. De dieren kunnen het gras dus onvoldoende kort houden, eigenlijk gedurende meerdere periodes. Is een aankoop van een minitractor geen overdreven kost in mijn geval? Ik zou de minitractor dus kunnen gebruiken om te mulchen, maar ook voor weide-onderhoud en bijvoorbeeld kalk strooien met een strooier. We hebben ook een kleine moestuin, maar aangezien we met twee gezinsleden zijn, is het stukje moestuin maar 10 vierkante meter groot. Een freesbak is dan misschien ook overdreven? Ik zit geloof ik wat gevangen tussen een kinderwens en volwassen nuchterheid ... Dank alvast voor jullie advies!
Dag tractorliefhebbers, ik heb pas een Ford 4000 van 1968 gekocht (met rechte neus zonder koelvinnen). De tractor had bij aankoop al een lekkende achteras waardoor er altijd olie in de velg drupte. Ik heb alles open gedaan en de keerring + lager vervangen maar de as lekt nu nog meer. De olie drupt er echt uit. Wie kan mij helpen? Er is geen oneffenheid in de as zelf maar ik merkte wel dat de keerring soms meedraaide met het wiel dus niet super vast zat.
Misschien hebben jullie al een beetje mijn foto's uit Frankrijk bekeken, waar ik nu een boerderij heb. Bij de overname waren er 3 tractoren, alle John Deere : 6530, 6420, en 6020. De 6020 vond ik een kruk om mee te rijden en is dus al vervangen voor een 5090m. Maar dit jaar geeft de 6420 nogal eens niet thuis, met de nodige dure facturen, dus word het tijd om hem te vervangen. De vertegenwoordiger van John Deere maar eens gevraagd naar een 6120M. Sinds mijn case ben ik nogal fan van een lage neus. Nieuwprijs viel mij niet mee, evenals de inruil. Dus dat gaat hem zo niet worden. Tweedehands had hij niet met lage neus, maar daar was het financiële gat naar mijn mening ook nog te groot. Nu ben ik me aan het oriënteren wat er vergelijkbaars te koop is wat me wel past. Ik ben een Massey Ferguson 5713s tegen gekomen ( zie foto), eigenlijk zoals ik de opvolger wil, met Mx voorladerkonsolen en een lage neus, en voor een mooi bedrag. Helaas was ik te laat en is ie al verkocht. Maar misschien is er nog wel een ander model wat ik over het hoofd zie bij het zoeken, dus geef maar raad
Ik bedoel een merk met wat ik zo kan bestellen. Liefst zo origineel mogelijk. Of maakt het echt niet uit om er gewoon hydro olie in te doen. Op de Engelse versie van het instructieboek staat niets specifiek genoemd. Groet Stephan.
Hoi allen, Ik ben in het bezit van een Manitou MLT 526. Sinds een aantal weken werken volgende zaken ineens niet meer (niet tegelijkertijd) - Knipperlichten - Alle meldingslichtjes op het dashboard. Brandstof en temperatuurmeter werken, ook de verlichting er van, ook de urenteller werkt. Alle overige zaken werken; Alles is gecontroleerd geweest , alle zekeringen getest, relais , alle kabelbomen . Nergens iets te vinden. Iemand die wat meer raad weet , of ergens een electrisch schema heeft liggen? alvast bedankt.
Beste lezers, Ik heb onlangs een MF 3670 gekocht. De trekker stond 150km verderop en heb deze zelf naar huis gereden. Bij de laatste 10km moest ik plots bruutsk remmen en schakelde ik naar 3de versnelling. Wat ik toen zag was dat alle lichten in de cabine van de dynashifts wegvielen en het storingslampje van de versnellingbak ging branden. Ik kon nu geen dynashifts meer gebruiken het werkte niet. Als ik remde ging alles weer branden maar sloeg ook de 4x4 aan. Nu werkte de dynashifts weer. Dus nu staat de trekker thuis maar als ik mee wil rijden vallen nu dus soms de dynashift uit en als ik rem en naar een kleinere versnelling schakel werken ze weer (ook lampjes in de cabine) maar gaat wel de 4x4 aan. Deze kan ik dan uitzetten na paar keer duwen op de knop. Soms werken ze ook perfect en kan ik er 30min mee rijden zonder problemen. Soms vallen ze direct uit en kan ik geen dynashifts nemen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Hallo, ik heb een John Deere 2120 en daar zaten gietijzeren velgen onder. Ik heb inmiddels andere velgen gekocht. Maar ik kan de juiste wielmoeren niet vinden. Er zaten eerst een soort bouten in met daarin draad. Die horen alleen bij de gietijzeren velgen. Nu heb ik dus andere moeren nodig. Ik denk hoe lastig kan dat zijn. Dus ik langs de dichtstbijzijnde groenoord. Die hebben me alleen verkeerde moeren mee gegeven. Heeft iemand een idee welke moeren ik wel moet hebben? Alvast bedankt
Goedenavond, We hebben een MF 6180 die sinds kort van het ene op andere moment last heeft van een slippende koppeling. Op de weg rijdt het als een vloeistofkoppeling, je kan stationair in z'n 4 optrekken en de rem in houden. Hij slaat niet af. Normaal zou ik aan de natte platenkoppeling denken, maar aangezien hij door olie aangestuurd wordt in het 17 bar systeem dacht ik het daar eerst moet zoeken voor ik de trekker splits. Ik meet ruim 17 bar, dus dat lijkt goed. De trekker gaf daarnaast melding verstopt transmissieoliefilter en heb daarom alle filters en alle olie vervangen. Er zat geen noemenswaardig vuil of slijpsel in. Maar sinds vandaag weer dezelfde melding, terwijl de koppeling tussendoor niet goed gewerkt heeft. Schakelen doet de trekker verder goed en de Dynashift werkt correct. Iemand anders nog een idee waar ik het zou kunnen zoeken? Ik wil eerst alle 'betrekkelijk eenvoudige' zaken uitsluiten voor we de trekker splitsen en een nieuw platenpakket in steken. Alvast bedankt! Groeten Frank
Goedemiddag, Bij onze 6290 werkte na aanschaf de hydrauliek niet naar behoren. Bij het bedienen van de handels, gebeurde er weinig tot niks. Behalve als ik ging sturen, dan werkte het naar behoren. Vorige week is alles doorgemeten qua druk enzo en bleek een onderdeeltje bij het ventielenblok op de achterbrug kapot te zijn. Een soort klepje die bleef hangen. Die vervangen, en toen werkte met mest strooien alles zoals het hoort (bodemketting, schuif & achterklep). Echter, met ploegen weer niet. Soms tilt die de ploeg in 1x goed op, maar vaak komt die net met de laatste schaar uit de ploegvoor. Tijdens draaien op de kopakker (dus sturen) tilt die hem net hoog genoeg om te wentelen. Bij het wentelen moet ik dan het stuur doordraaien zodat die over het dooie punt kan vallen. Gisteren de cultivator eraan gehad, die tilt die in 1x omhoog zonder dat ik moet bijsturen, maar niet op de max snelheid zoals zou moeten. Bij het heffen van het frontgewicht moet ik wel bijsturen. Het lijkt erop dat wanneer er extra olie gevraagd word, door bijvoorbeeld iets zwaarders zoals een ploeg, te liften dat deze olie niet gegeven wordt. Mij is verteld dat de trekker load sensing heeft. En we vermoeden niet dat het de pomp is aangezien die vaak momenten heeft dat alles wel gewoon goed werkt. De LMB zou vandaag even weer in de boeken duiken, maar dacht misschien is er hier ook iemand die tips etc heeft. Groet, Hylke
Tergend langzaam rijden twee tractoren met ‘stofzuigers’ door de weilanden in Ter Aar. Ze ontdoen het van glassplinters die hier zijn neergekomen tijdens en na de brand op industrieterrein Bovenland, bijna drie weken geleden.
Dit klepje heb ik losgehaald had ik beter niet kunnen doen achteraf. Nieuwe boutjes ingetapt, en nieuwe kurken pakking in gezet. Maar het klepje blijft lekken. Zelfs zo veel dat ik er eigenlijk niet mee kan rijden. Wat kan ik hier aan doen?
Wat zijn de kenmerken aan een kapot regel ECU? Ik heb wat problemen met het electrisch systeem. (Defecte toerenteller, oliedrukmeter steigt en daalt onverklaarbaar snel bij inschakelen verlichting) urenteller defect. Kan dit het ecu zijn?
Mijn IH Cub Cadet 782 met Köhler 17hp motor laat de accu niet meer op. Waar zit de laadspoel en hoe kan ik die vervangen?
Hoi allen, Op onze veenhuis mesttank zit een hydromotor die de vacuümpomp aandrijft. Nu is de keerring van de hydromotor kapot en lekt er aardig wat olie uit, (waarschijnlijk heeft de drukloze retour tegendruk gehad). Bij veenhuis hebben ze dit soort afdichtingen niet meer, en is ook niet meer leverbaar. Dus ben ik opzoek naar een passende afdichting met een doorsnede van 8,5 cm, maar ik weet niet of het universeel is. Alvast bedankt
Hallo Thuis hebben we John Deere 7920 waarvan de cabine bij bepaalde toerentallen storend trilt. De trekker rijd fantastisch enkel het trillen word bij lange dagen storend. Ik vroeg me af of er bepaalde oplossingen zijn om het trillen te verminderen. Of heeft er iemand ervaring met het opbouwen van cabine veerring op deze trekkers? Alle info is welkom.
Goedemiddag, Ik heb een mitsubishi D1300 , heeft een klein jaar stilgestaan . Nu wil ik hem terug starten en draait hij wel rond maar wil niet starten . Er zitten nieuwe gloeiboegies in en voorverwarmen werkt. Wat ik wel merk is dat er geen rook uit de uitlaat komt . Er zit diesel genoeg in en de dieselpomp is ontlucht. De injectoren zijn ook gereinigd. Ik weet dus niet meteen meer wat ik verkeerd doe of mis buiten de dieselpomp na te kijken .
Hallo, Een vriend van mij heeft problemen met zijn New Holland TCE 50. Het probleem is dat hij niet meer fatsoenlijke naar de linker kant stuurt (stuur wel na 15 keer draaien aan het stuur), terwijl hij wel fatsoenlijke naar rechts stuurt. Zou het mogelijke kunnen zijn dat de orbitrol versleten is of inwendig lekt. hopelijke heeft iemand hier ervaring in met dit probleem. Met vriendelijke groet, Thierry
De laatste 5x dat ik mijn trekker heb gebruikt begon hij bij volle gas te sputteren, viel de moter stil waarna hij niet meer startte. Na het onluchten kon ik er telkens terug mee aan het werk. Vandaag viel de motor stil terwijl hij stationair stond te draaien. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Ik gebruik gewone diesel.
Heeft iemand meer informatie of nummers van een 9 volt snelloopanker die ik nodig heb voor een Lucas startmotor? Er zit nu een 12 Volt in.. Wil na 9 volt zodat die sneller draait... Voor een Ford 5000/7000 trekker.
Wij zijn bezig om een maaier bij te kopen. Nu kan ik kiezen uit een new holland (stuk goedkoper) en een pöttinger of een kverneland. Allemaal 3meter schijvenmaaiers zonder kneuzer. Pöttinger ken ik wel maar de andere twee merken niet. Iemand hier ervaring met deze merken? Qua prijs maken de andere twee elkaar niks.
Wettelijk is het toegestaan om vanaf 16 februari tot 31 augustus drijfmest uit te rijden op grasland. En elk jaar weer blijkt dat de percelen waar de drijfmest vroeg is uitgereden het eerst “op gang” komen. Het later toedienen van drijfmest in het voorjaar kost grasopbrengst. Ook is het risico op besmeuring van gras met mest wanneer er later uitgereden wordt groter.
Hallo Iedereen, Ik heb net een nieuwe (tweedehands) trekker gekocht, een 3650 uit 2013. 3 cilinder 92pk. Mijn huidige maaier is een kuhn fc283 lift control welke nu dus te groot is voor de trekker. Daarom ben ik op zoek naar een andere maaier. Maar wat zou een goede maaier voor deze trekker zijn? Wil niet een hele oude maaier (max 15 jaar oud). Hij heeft ook een fronthef met aftakas. Schijvenmaaier of trommelmaaier maakt mij niet zoveel uit. Wil wel een zonder kneuzer. Mijn voorkeur gaat uit naar een frontmaaier, maar wat zou deze trekker nog aankunnen? Ik maai ongeveer 15ha per jaar.
[b]Originele beschrijving[/b] Er is een aanrijding geweest tussen een tractor en trein in het centrum van Staphorst. Wonder boven wonder zijn hier geen gewonden bij gevallen.
Ik zoek een volledige koppeling voor een MF565. Ik heb al over het internet gesurft voor de koppeling moar ik kan hem nergens vinden
Woonplaats: Etten-Leur Leeftijd: 49jr Laatst online: 16u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: