Aftakas van een MF 3060 valt af en toe uit. Lagedruk te laag. Druk instelbaar?

Beste Tfers Mag aan een MF3060, 2WD van 1990 sleutelen. Aftakas valt af en toe uit. Op het dashboard gaat het lampje van te lage druk branden. Is nu de hydropomp versleten voor de lage druk? De hef en de frontlader werken perfect. Zitten deze twee ook aangesloten op dezelfde pomp? Hoe kan het dan dat de PTO dan wegvalt? Er werd ons verteld dat de lage druk, 17 bar moet zijn en dat deze instelbaar zou zijn via een blok onder de motorkap. Enige wat wij vinden zijn de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. We kunnen de lagedruksensor bij het oliefilter, voorlopig niet demonteren. Is dit de juiste plaats om de lagedruk te meten of kan dit ook op een andere plek. Is de uitspraak dat de lagedruk in te stellen was juist? Alle info is welkom.

Te veel gezeik op tf.

Goedenavond tf leden. mij is het opgevallen dat het de laatste tijd een stuk minder gezellig is op tf. teveel gezeik over merken, teveel persoonlijke aanvallen, complete dingen die uit hun context gerukt worden en zelfs zeiken onder een foto/topic dat er niks mee te maken heeft. persoonlijk vind ik dat jammer, i mean tf is een leuke site waar je altijd terecht kan voor vragen of problemen met machines, ook vind ik het leuk om door iemand oude fotos te bladeren en zo een beetje de geschiedenis van zijn bedrijf te volgen. ook vond ik het leuk om zelf fotos te plaatsen en daarbij nodige text en uitleg te geven wat ik op dat moment aan het doen was. Alleen met het gezeik van de laatste tijd is de lol van het fotos plaatsen er wel af. voordat je een foto plaatst moet je eerst kijken of alles door de keuring komt. dan word ik het gouw zat. mede dat heeft mij doen besluiten om al mijn fotos te verwijderen en voorlopig geen nieuwe te plaatsen. helaas ben ik niet het enige lid die er zo over denkt, met als resultaat dat er steeds minder fotos geplaatst worden en de fotos die geplaatst worden zijn geen spontane fotos meer. dat kan niet de bedoeling zijn. het begint zelfs zulke vormen aan te nemen dat ik erover denk om voorlopig tf maar ff te mijden. i mean als ik gezeik wil kan ik dat ergens anders ook wel krijgen, maar zover is het nog niet. daarom wou ik voorstellen om gewoon weer lekker ouderwets gezellig te doen. discussies on topic te houden, geen discussies verplaatsten naar een ander topic/foto en al helemaal die persoonlijke aanvallen te mijden. je kunt het oneens zijn met elkaar, maar discusieer dan op een normale manier. ik weet zeker dat er dan leukere spontane fotos en discussies komen, daar draait deze site ook op. psst ik weet dat er een hoop zeikende leden overkomen van prikkebord alleen die hebben over het algemeen niet veel ervaring/kennis over trekkers. dus wat mij betreft negeer je die gewoon. al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat het in de toekomst een stuk gezelliger wordt op tf.

Ervaringen en tips zelf afvoerbandje op de maaier bouwen

Beste mede TF-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om zelf een afvoerbandje op de achtermaaier te maken. Met name omdat we veel slootkanten en greppels hebben die ik dan een meter of 2,5 naar binnen kan gooien zodat ik de slootkanten niet meer uit hoef te harken. Heeft er iemand ervaring met het zelf opbouwen van een afvoerbandje op een achtermaaier? Of tips. Nu zat ik zelf te denken om een afvoerbandje van een herder eronder te maken omdat die lekker compact is. Maar ik twijfel of die al het gras kan verwerken. Zoiets: https://www.tractors-and-machinery.nl/item/618148/Overige/Herder/180-licht-Model-Afvoerbandje-Transportbandje-Conveyor-Belt Afvoerbandje van een blokkenwagen is ook een optie, maar gelijk weer zo lomp. Tips, foto's en ervaringen zijn welkom! De achtermaaier is een Pottinger Novacat 265H met kneuzer. Er zal wel iets aan de bodemdruk en de constructie van de bok moeten gebeuren (verstevigen) maar dat komt wel goed.

Massey Ferguson 3670 - Problemen met dynashift en in en uit schakelen 4x4

Beste lezers, Ik heb onlangs een MF 3670 gekocht. De trekker stond 150km verderop en heb deze zelf naar huis gereden. Bij de laatste 10km moest ik plots bruutsk remmen en schakelde ik naar 3de versnelling. Wat ik toen zag was dat alle lichten in de cabine van de dynashifts wegvielen en het storingslampje van de versnellingbak ging branden. Ik kon nu geen dynashifts meer gebruiken het werkte niet. Als ik remde ging alles weer branden maar sloeg ook de 4x4 aan. Nu werkte de dynashifts weer. Dus nu staat de trekker thuis maar als ik mee wil rijden vallen nu dus soms de dynashift uit en als ik rem en naar een kleinere versnelling schakel werken ze weer (ook lampjes in de cabine) maar gaat wel de 4x4 aan. Deze kan ik dan uitzetten na paar keer duwen op de knop. Soms werken ze ook perfect en kan ik er 30min mee rijden zonder problemen. Soms vallen ze direct uit en kan ik geen dynashifts nemen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Zetor 12111

Laatste 1 reacties (7 totaal)

Atlas 1304

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Deutz D6806

Laatste 1 reacties (30 totaal)

Wifo Grondbak

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Strautmann Vitesse 230

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Ford 8210

NH-Ford


Foto’s
78
Video’s
1
Topics
2
Reacties
10.919
Stemmen
171
Volgers
71

Over mij

Woonplaats: Rouveen
Leeftijd: 35jr
Laatst online: 15u geleden

Werkzaam in de landbouwmechanisatie en in vrije tijd veel op het ouderlijk melkveebedrijf te vinden.

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering