Hallo, Ik begin er bij mijn kieper steeds meer aan te ergeren dat ik de kieper te kort op de tractor zit waardoor ik elke bocht moet oppassen dat ik niet de banden tegen de dissel heb en ik met achter uit rijden de kieper niet haaks om krijg. Een oplossing zou zijn de kieper in de zwaailaat te hangen maar daar ben ik niet zo weg van. Mijn andere idee is de dissel verder naar voor te laten zetten? Ik hoor graag jullie mening hier over of andere ideeën.
Vraag: We hebben een John Deere 6430, de achterbrugolie wordt wit. Het komt niet door water of vocht. Mogelijk door lucht, de pompen doen het allemaal goed. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
Te koop, trekhaakframe inclusief treklat afkomstig van een MF 6290. Prijs TEAB.
Te koop een 60 kg middengewicht met trekoog voor een MF, past aan meerdere series.
Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke
Ik wil op een aantal van mn oldtimer tractoren overschakelen op een nieuwe diesel brandstof genaamd blauwe diesel of GTL Fuel , deze brandstof is helderder van kleur en een stuk schoner tijdens de verbranding , 20% minder fijnstof en 95% minder zwavel , als ik op de tractor rijdt die geen cabine heeft heb ik minder last van de uitlaatgassen probleem ligt echter in de beperkte beschikbare aantal tankstations in Nederland , zo weet ik in Gelderland alleen Shell tankstation Tatelaar Didam , heeft iemand eenkaart van Nederland waar GTL te tanken of weet iemand een tankstain bij je in de buurt , zou t tanken een stuk makkelijker maken.
Ik heb m’n focus momenteel op de Deutz DX gelegd. Maar ben nog op zoek naar wat meer achtergrondinfo rond zwakke punten bij deze reeksen. Momenteel een 3.90; 4.50 en 4.70 in visier. Alledrie 4x4. Ik las al dat er verschillende versnellingsbakken gemaakt zijn in deze series, moet nog nagaan welke juist in deze zitten waar ik naar kijk. Wat zijn belangrijkste verschillen ts 3 en 4 reeks? Vind ik niet direct terug. Zie wel dat de 3 kunststof spatborden heeft. Qua carrosserie zijn ze redelijk tot matig, maar geen kromme delen of doorroest. Binnenin ook wel wat werk. Iemand die een site/plaats weet waar je aan onderdelen zoals bekleding, ramen, bedieningsknoppen… nog kan raken?
Deze week in POAH!: De John Deere 730 van Bas de Groot uit het Brabantse Sprang-Capelle. De trekker is gebouwd in 1960 en heeft ongeveer 50 pk. 'Dit is een geweldige machine. Het was liefde op het eerste gezicht', lacht De Groot.
Stichting Polderpioniers organiseert 24-06-23 een velddag. Het is ze nog niet gelukt om een MB Trac 1300 of 1400 te vinden die ook vroeger bij de RIJP heeft gewerkt. Ook andere trekkers die bij de RIJP hebben gewerkt zijn welkom. Dus ben of ken je iemand met een oude RIJP trekker meld je dan aan op dit topic.
Gevraagd: het chassisdeel van een MF135 waarin de schommelpen van de vooras wordt bevestigd. Wie heeft er eentje liggen?
Ik heb airco installatie. Die heeft 20 jaar niet meer gewerkt. Hoe kan ik deze best terug in gebruik nemen? Gas in doen en zien wat er gebeurd ? Of best compressor / leidingen laten nazien ? Welk soort gas mag er nu gebruikt worden ?
Ik ben een miniatuur aan het bouwen van een mf 2725. Ik heb helaas geen. 2725 bij de hand voor duidelijke foto's te maken. Nu wil ik de motor ruimte ook een beetje aan kleden maar kan geen duidelijke foto's vinden van de intercooler die specifiek voor dit type is. Is er iemand die me hier aan kan helpen hier. Het model is trouwens schaal 1: 14.4 en volledig. Radiografisch bestuurbaar. Mvg arjan
Ik heb het gevoel dat mijn accu niet goed meer laadt. Hij is 6 maanden geleden nog vernieuwd en soms start de tractor slecht vanwege een zwakke accu. Ik wil nu preventief de koolborstels van de dynamo vervangen zodat ik zeker ben dat de accu ook goed laadt. Kan iemand mij advies geven hoe ik dat moet doen en waar ik eventueel nieuwe koolborstels kan kopen ? Ik heb ze niet gevonden op de site van Kraakman parts als ik mijn serienummer van de tractor opgeef.
Woonplaats: Brandwijk Leeftijd: 38jr Laatst online: 5u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: