Hallo allemaal, na lange tijd opzoek te zijn geweest naar een Fendt favorit 3 heb ik er deze week eindelijk een kunnen kopen voor een nette prijs. Het is wel een opknapper. Ik heb zelf veel ervaring met het sleutelen aan crossmotor en quads, dus een trekker is weer iets compleet nieuws maar hopelijk gaat het lukken. Nu ben ik sowieso opzoek naar iemand die goed is het het lassen, stralen en spuiten van plaatwerk. Kent een van jullie toevallig iemand in de buurt van Enschede? Het heeft geen haast en mag in de verloren uurtjes gedaan worden. Ook rookt de motor bij veel / vol gas blauw. Zou dit kunnen betekenen dat de motor slecht is afgesteld, of dat de zuigerveren versleten zijn? Motor heeft volgens de teller 1700 uur gelopen. Mocht iemand nog kleine onderdelen hebben liggen hoor ik het ook graag. De grill, trekhaak voor, en laatste deel van de uitlaat missen, maar een nieuwe motorkap ben ik eventueel ook wel in geïnstalleerd. Onderaan staan wat foto’s van de trekker. Alvast bedankt
Hallo Leden, Mijn huidige gehoorbeschermer (oorkappen) met FM radio (zonder externe antenne, is er ook niet op voorbereid) bevalt maar matig, als ik de ene richting op rijdt geeft ie de zender vrij goed door, als ik de andere kant uit rijdt is er geen ontvangst, of alleen als ik opzij kijk. Dit effect is zowel op cabrio als in cabine trekkers. Om nu meteen maar bij de tijd te zijn lijkt me een DAB+ ontvanger een goede optie, en Bluetooth is ook erg handig ivm communicatie met de telefoon, zoals horen van binnenkomende oproepen/berichten. Wie heeft er een en wil daar zijn ervaring over delen?
Hallo, Ik heb een boerderij met 5 ha weiland Ik heb een MF133 en een Ford 3600 met mechanische voorlader. Ik zou wel graag een tractor willen waar ik makkelijker werktuigen aan kan zetten. Werkzaamheden: bloten of klepelen, balen 600 kg verplaatsen, mesthoop opscheppen, grond scheppen, schudden en zwelen (sprintmaster). Een cyclomaaiertje heb ik ook maar die gebruik ik to nu toe niet. Nu kijk ik naar compacttractor van 40-50 pk. Tot nu toe Kubota L4100 HST, Knegt 40G3 en Solis 50 bekeken. Maar ben er nog niet uit. Wat raden jullie me aan?
Ik ben nieuwsgierig wie een rupstractor heeft ik heb een toselli en een lamborghini
Van onze Krone frontmaaier 28P is 1 schijf verdraait t.o.v. de rest. Heb schijf eraf gehaald met as , lager is goed.Deze as valt in 2 tandwielen die in de maaibalk liggen.Deze tandwielen hebben speling , de vraag: hoe kom ik bij deze tandwielen? Ze liggen in de olie.
Onlangs een Krone AM 283 S gekocht, en nu alles wat aan het nalopen can smeerpunten, olie, en messen. Ik heb ook een gebruikershandleiding gevonden. Ik dacht dan maar eens te proberen de messen te verwisselen... helaas, of ik doe iets verkeerd, of iets anders... ik steek die sleutel in die sleuf tussen de schijven, duw hem naar beneden, maar het mesje kan niet passeren 😕 Je ziet wel dat die bout naar beneden wordt geduwd, maar ik heb precies de dikte van het mesje tekort... ofben ik onhandig? 🤣
In de navolging van het succesvolle ''KRAMP vragen topic''( http://www.tractorfan.nl/topic/56553/ ) is hier...... Hét topic voor de vragen en antwoorden over producten op en of de site van GRANIT. //Kijk ook even in het KRAMP vragen topic( http://www.tractorfan.nl/topic/56553/ ) of je iemand kan helpen!// Lees meer >>> GRANIT site.
Zoals hier gemeld heb ik sinds kort een New Holland TS 125 A met voorlader. Nu een aantal uurtjes mee bezig geweest om te oefenen (is toch wel echt anders als de 8210) loop ik tegen het probleem aan dat ik de werktuigen (palletvork, grondbak, krokodilvork) echt niet kan zien. Ik moet echt gaan staan om over de neus van de 6 cilinder heen te kijken. Werkt natuurlijk niet echt lekker. Nu zag ik er aan te denken om een achteruitrij camera op de neus te plaatsen zodat ik iig beter kan zien waarmee ik bezig ben aan de voorkant. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben en weten of dat zoiets werkt, of dat het weggegooid geld is. Nu kosten die dingen inmiddels niet zoveel meer, maar toch. Met vriendelijke groet, Bouke
Hallo Ik wil graag de achterlichten ombouwen naar led achterlichten. Moet er tussen de richting aanwijzer een weerstand geplaatst worden? Want al een lampje gesprongen is gaan op het dashboard de lampjes voor links en rechts tergelijk branden maar minder fel. Het gaat op een fendt 309 model 500 serie Mvg jelle
Ik heb een 309 lsa bouwjaar '87 en ik ben bezig met het monteren van een 2de zwaailamp alsook zou ik nummerplaatverlichting willen achterop hrt dak. Ik heb het dakje reeds losgegooid en kom erop uit dat er 2 kabels die vanaf de rechter voorhoek van de cabine komen liggen. Deze hangt een witte stekker aan en beide kabels stoppen ongeveer halverwege de cabine. (Waar de zwaailampen komen) ik heb even met de multimeter gecheckt en deze kabels staan in verbinding met elkaar. Zouden deze kabels bedoeld zijn voor de zwaailampen op aan te sluiten? Indien ja, kan ik deze onder het dashbord vinden en wat moet ik dan nog doen om deze correct te laten werken? De zwaailamp die er nu opstaat komt de kabel vanuit het daschbord aan de linkerzijde naar bededen,een stukje obder de vloermat door naar de linkerkant van de cabine waar een gaatje in de deurstijl geboord zit zo tot aan de lamp. Verder heb ik mijn nummerplaat (kenteken) achteraan op mijn cabinedakje geplaatst en zou ik daar ook verlichting willen plaatsen. Ik heb gedacht dat ik best stroom zou hebben vanaf een achterlicht of een lampje voorop de achterspatborden. (Daar beiden altijd eerst oplichten indien de lichten aangaan) hoe pak ik dit het best aan? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.
Beste tractorfanners, Ik heb op een fendt 305 een hydraulisch remventiel. Maar als ik een aanhanger aankoppel met hydraulische remmen, en als ik dan al een klein beetje de rem intrap remt de aanhanger heel erg straf. Dus de aanhanger remt heel erg, dat de wielen bijna blokkeren. Ik heb het ook met andere trekkers geprobeerd maar daar remmen de aanhangers niet zo straf. Weet iemand misschien hoe ik er voor kan zorgen dat de aanhanger minder straf remt?
Ik ben vanmiddag begonnen met het project remmen op mijn 108ls. Nu heb ik straks de band eraf gehaald en vraag Ik me af wat de makkelijkste manier is om de eindaandrijving weg te halen zodat ik bij de rem kan? Want als ik zo kijk ben ik bang dat de hele cabine eraf moet. En als dat niet hoeft scheelt dat natuurlijk een hoop werk. Want zoals je op de foto kan zien zit er een koker van de cabine voor de bouten van de eindaandrijving.
Sinds 2 jaar zijn we in het bezit van een fendt 306 LS, met de aanschaf van deze trekker is ook een einde gekomen aan de teelt van eetaardappelen voor de huisverkoop. Nu zitten er 16.9r34 banden onder. Echter zou ik er graag een setje cultuurbanden bij willen hebben. Om de aardappelen weer op te kunnen pakken. Welke maat banden zouden jullie aanbevelen? Ik zit zelf aan onder andere 13.6r38, ook nog voor normale werkzaamheden bruikbaar of de smallere 9.5r44 te denken.
Ik zou graag een een snelheidsmeter en aftakastoerentalmeter willen hebben op mijn oudere tractoren in het algemeen. Dit omdat ik graag flexibeler wil zijn voor het kunstmeststrooien, spuiten, bemesten of dingen in die aard. Geen van de genoemde machines zijn "modern" dus geen sensoren of schermen aanwezig waar ik dat zou kunnen zien. Zijn er mensen die dergelijke meters reeds hebben gemonteerd op een oude trekker? Zoja waar vind je zoiets en bevalt deze jullie? Alvast bedankt voor het meedenken/tips.
Woonplaats: Brakel Leeftijd: 28jr Laatst online: 2wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: