We hebben een fendt 820 Vario die niet wil rijden. 15bar in neutraal 140bar in actief (zonder keuze vooruit/achteruit). Normaal moet dit 20 bar zijn. Als je hem in achteruit of vooruit zet heeft hij effe 220bar en na enkele secoden bouwt hij af naar 50bar. En rijdt dus amper (0,01kmh) Vario is gewisseld en ventielblok met aansturing langs rechterkant van het huis is ook al eens uitgewisseld met een andere goede 820 maar geeft nogal altijd hetzelfde probleem Iemand een idee waar te zoeken? Bedankt
Wij zijn op zoek naar een trekkerradio waar je goed handsfree mee kunt bellen. Huidige radio was een FM radio, ben niet van plan een andere antenne te gaan plaatsen. We zoeken een radio waar een externe microfoon op aangesloten kan worden om goed verstaanbaar te zijn. Iemand ideeen?
Goedemiddag, Toen ik gisteren de pijlplug van de achterbrug van mijn 305 losdraaide kwam de olie er uit stromen. De hefcilinder is hoogstwaarschijnlijk dus lek. Kan ik de cilinder inclusief bus er uit halen zonder de cabine te demonteren? Of kan ik beter de complete hefdeksel demonteren en meteen kijken of er nog meer aan de hand is? Bij de 100 serie kun je hier heel makkelijk bij en stelt het niet zo veel voor maar met de 300 serie heb ik geen ervaring met het demonteren van de cilinder. Ik had laatst al wel een keer gezien dat mijn heffing onbeladen rustig omhoog gaat is dit hier een teken van?
Ik ben bezig met het opknappen van een Fiat 411R en nu wilde ik de retourleiding/lekleiding er af halen, maar 1 van de 4 boutjes is afgebroken, kan dit veel kwaad als ik het zo laat zitten of moet ie er wel echt uit, en zo ja hoe kan ik dat doen zonder te hoeven boren? Alvast bedankt. GR Niek
Beste TF'ers, Op de 514 vario heb ik ondertussen al uitgedokterd hoe je de achterhef via de hydraulicventielen kan bedienen. Maar ik zoek nog de hendel of de instelling in de terminal om de hef dubbelwerkend te laten functioneren. Alvast bedankt voor de goede raad die eraan komt! groeten raf
De nippel die je op de inspuitpomp schroeft en vastzit aan inspuitleiding, die naar de verstuiver gaat, is dat iets wat je bij een hydrauliekboer kunt vinden?
Goedendag Ik wil graag voor de trekkertrek makkelijker mijn trekker opvoeren. het is een bosch 0400464105 lijnpomp. elke keer als ik hem nu voor de trekkertrek wil opvoeren moet ik een dekseltje eraf halen en de olie aftappen maar ik zag pas iemand met een speciaal dekseltje dat hij hem van buitenaf kan opvoeren. ik zou ook graag zo'n dekseltje willen alleen ik vraag me af waar ik er een kan bestellen en of ze te bestellen zijn voor deze brandstofpomp.
Het probleem begon met de koplampen en werklampen die het niet doen. Daarna per ongeluk de tank leeg gereden. Daarna ontlucht, maar met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Nu ook geen controlelampjes meer op het dashboard als ik het contact aanzet. De starmotor werkt wel en de motor gaat vlot rond. Op aanraden van de dealer een nieuw contactslot gemonteerd. Er is niets veranderd. De zekeringen tussen het opbergvak en het rechter zijraampje lijken allemaal goed.
Het licht in de opraapwagen doet het dus heb stroom op de stekker
We hebben een Fendt 308 CA, deze heeft last van onregelmatig toerental bij stationair draaien. varieert van 750 tot 1000 toeren. Wat kan hier aan de hand zijn? Stuurbekrachtiging werkt ook onregelmatig, Ene keer stuur die veel lichter als de andere keer. Wat kan dit zijn?
Op mijn 106s had ik graag een extra ventielblok aangesloten maar om het leidingwerk aan te sluiten is maar zeer weinig ruimte (zie foto's) De plaatselijke leidingwerk specialist kan me niet verder helpen, banjobout is te groot. Er is maar 22milimeter plaats tussen het ventielblok en de behuizing van de eindaandrijving. De originele aansluitingen zijn nog te verkrijgen maar kosten stukken van mensen bij de dealer. Mocht er iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag
Zijn er mensen die ervaring hebben met gps systemen van Aliexpress? Te gebruiken bijvoorbeeld als rechtrijhulp bij kunstmest strooien
Beste, een collega van mij rijd met een 514 vario , heeft problemen met oliestroom. Moet heel wat gas geven om ook maar de simpelste zaken te doen. De dealer heeft een debietmeter op een van de ventielen gezet en mat inderdaad een heel lage doorstroming. Hij zegt dat wsl de load sensing olie pomp kapot zit; Voor een trekker van 5000u lijkt mij dat niet aannemelijk. Zit er niet ergens een fout in het load sensing systeem ? aangezien alle olievragende systemen geen debiet en druk krijgen ? Zijn er zaken die je eenvoudig kan controleren? Alvast bedankt.
Hallo allemaal, Bij onze 310 knippers er bijna constant een rood lampje op het dashboard mij is verteld dat dit te maken heeft met voorgloeien maar ik heb geen idee waarom die dan zou moeten knipperen. Ook doet hij dit niet altijd maar wel zo'n 70% van de tijd. Zou iemand weten wat het precies inhoudt en vooral hoe ik het kan laten stoppen want wordt en ook wel een beetje moe van.
Ik voer het groot onderhoud uit van een 6R195 autopowr na 1500u. 1)Transmissie en hydrauliek: Aflaten van transmissieolie door 3 aftapbouten uit te draaien: 1 onder vertrek voorwielaandrijving, 1onder transmissie en 1 onder differentieel. Heeft het zin om er nog meer uit te draaien? Verwijderen oude filters: transmissiefilter halverwege trekker, hydrauliekfilter naast rechter achterwiel en reinigen aanzuigfilterbuis met filter. monteren nieuwe filters en vulllen nieuwe olie. 2) Motor: 2nieuwe luchtfilters. Carterontluchtingsfilter verwijder ik en steek geen nieuwe erin. ik laat het gewoon leeg. Dieselfilters: vooraan aan de radiator de dieselvoorfilter en naast motor de gewone dieselfilter. v- riem controleren en luchtaanzuigcircuit controleren op lekken of losse spanbanden. 3) vooras: 2x eindreductie olie aflaten en opnieuw vullen Centrale huis van vooras ververs ik niet omdat ik weinig vervuiling aan de olie zie. 4) Cabine 2 cabninefilters uitblazen die achter de bestuurdersstoel zitten 1 filter buiten achteraan de cabine reinigen Zijn er nog puntjes die moeten ververst of gecontroleerd worden?
Woonplaats: Fryslan Leeftijd: 31jr Laatst online: 18u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: