New Holland T 7550

Laatste 1 reacties (24 totaal)

Op zoek naar een nieuwe tractor 100/120 pk

Hallo allemaal, Ik me aan het orienteren op een andere tractor. Ik heb nogal wat eisen en een Budget tot E 50.000, het liefst er onder. Omdat ik wel op hellingen bezig ben met hooien moet hij iig vier wiel aandrijving hebben en een eigen gewicht van zo'n 5 ton. Is prettig met de pers en nog een zware aanhanger met hooi. Ook in het bos met boomstammen halen is dat prettig. Verder Denk ik er over om over te stappen naar een frontmaaier, dus fronthef en PTO zijn ook nodig. Vermogen kom ik bij mijn Ford 8210 niet te kort, dus rond de 110 pk is voldoende. Verder merk ik dat het een probleem begint te worden om mensen achter op de kar te hebben met het laden van baaltjes. Daarom ben ik er ook over aan het denken om een Meijer balenverzamelaar en een meijer kleine balen tang te kopen. (iemand ervaring?) Om de balentang te gebruiken is er ook een frontlader nodig. Hier in duitsland rijden bijna alle aanhangers luchtgeremd, dus dat zou ik er ook graag op hebben. (ik leen vaak een aanhanger) . Ik ben niet perse merk gebonden, maar misschien heb ik een lichte voorkeur voor New Holland vanwege mijn ervaringen met de lokale dealer en mijn Ford. De tractor zal zo'n 1 a 2 honderd uur per jaar gebruikt worden. Verder zo min mogelijk electronica, Hydrauliek enzo mag van mij gewoon met Handels bediend zijn. Hoeft niet sexy. Ik maak dit topic vooral aan om wat feedback en nieuwe inzichten te krijgen. Ben ook niet zo heel erg op de hoogte wat er allemaal te koop is van na 2000. Affin, roept u maar. Grts Bouke

Case IH CS 130 - Powershift klikt elke 2 seconde

Ik heb een Case CS 130 waarvan de bak zich soms raar gedraagt, de bak is een zf t7200 zoals ook in Deutz Agrotron en Fendt 500(met andere achterbrug) gebruikt worden. een deel van de symptomen is te verklaren met bekende kwalen van deze bakken en kan ik prima omheen rijden daar maak ik me niet zo druk om. Wat ik nog niet kan verklaren is het volgende: Als de bak goed warm is en in de vrij staat, zowel groepen als vooruit/achteruit met stationair toerental tot +- 900 rpm maakt de bak elke 2 seconde een klikend/tikkend geluid. Klikt een beetje als op/terug schakelen met de koppeling in maar net niet helemaal. Bij ongeveer 1000 rpm houd het geluid weer op. Als je weer begint te rijden gedraagd de bak zich gewoon zoals altijd. Weet iemand waar dit geluid vandaan komt? Overige symptomen, hier maak ik mij niet heel druk om maar het geeft een duidelijk beeld voor degene bekend met de bak: Powershuttle is veel te agresief, zonder koppeling erbij te pakken slaat de trekker af of vlieg je door de cabine. Moet nog gecallibreerd worden Powershift schakelen in de 6e versnelling/groep duurt soms erg lang, 1a2 seconde. Een minuut later schakeld die weer gewoon normaal. Verdenk kleppenblok/shoftshift circuit. Powershift 2 en/of 3 slippen soms in de 6e versnelling. Je kan al een paar kilometer in de zelfde powershift gereden hebben en als je hem laat zakken naar 1000 rpm en vol intrapt vliegt die ersoms zo door, en een minuut later kan die hem weer gewoon houden, zit geen heel duidelijk patroon in. Verdenk kleppenblok of klinknagels powershift pakketen.

Sauerburger SH500

Laatste 1 reacties (115 totaal)

Tip: ABS plastic repareren

Een probleem wat waarschijnlijk vele hier kennen: een plastic onderdeel in 2 stukken geknapt en een nieuwe kost meer als het gewicht in goud. Verlijmen met gangbare lijm valt vaak tegen en dan komen we al snel bij de rol electra tape die na een paar dagen/weken al weer begint te plakken. allemaan niks waar. Daarom wil ik deze truck met jullie delen voor het repareren van ABS plastic met minimaal verlies van sterkte. ABS is een van de meest gebruikte platic soorten, het is sterk, goedkoop en heeft weinig last van aantasting door UV of chemicalien. Een prima stukje plastic dus, alleen die laatste eigenschap maakt verlijmen lastig. Maar er zijn een paar chemicalien waar het totaal niet tegen kan, en daar gaan we gebruik van maken. Aceton en MEK (methylethylketon) werken als weekmaker voor ABS waarin het ABS compleet kan versmelten. Van deze 2 heeft MEK de voorkeur voor wat we gaan doen. Ze zijn beide extreem vluchtig, maar MEK is iets minder vluchtig als Aceton waardoor het makkelijker in gebruikt is voor de eerste stappen. Een goede schilder heeft het of kan het bestellen. Heel kort samengevat gaan we de delen weer aan elkaar smelten met MEK of Aceton, vervolgens maaken we een slurry met donor ABS materiaal en gaan we het hiermee versterken. Als de Aceton of MEK weer verdampt uit de slurry krijg je weer masief ABS Dat was de introductie, nu het stappenplan: 1. Controleer wat voor plastic je hebt. Vaak staat het soort plastic ingegoten in het onderdeel, zie foto's. Hier moet ABS in voorkomen. Kan je het niet vinden of staat er meer als alleen ABS bijv ABS-PC neem dan een wattenstaafje met Aceton of MEK en wrijf over het onderdeel, als het wattenstaafje de kleur van het platic overneemt en het plastic zacht wordt zit er in elk geval genoeg ABS in om te werken. 2. verzamel materialen, we zijn niet veel nodig: 2.1 Fles MEK of Aceton, voorkeur voor MEK 2.2 glazen pot met deksel 2.3 kwastje en roerstaaf 2.4 donor ABS materiaal. Zoek iets uit in de Rommella en controleer of het ABS is, hier is het wel van belang dat we puur ABS hebben, een blend aan elkaar smelten gaat prima, maar het compleet laten smelten tot de slurry die we nodig zijn kan tegen vallen. Als je iemand met een 3D printer kent is er een goede kans dat die een rol ABS heeft liggen. 2.5 dremel met een freesje of een ronde vijl, of iets ander om een groef in het onderdeel te maken. 3. zorg dat je onderdeel goed schoon is, neem je weekmaker en een kast en smeer de naad waar het onderdeel weer aan elkaar moet komen in, doe dit 2~4 keer en druk de delen tegen elkaar en houd ze zo een minuut of 2 vast. Daarna kan je het voorzichtig weg leggen, zorg dat het goed ondersteund wordt zodat de losse delen niet kunnen verschuiven. Laat minstens 12 uur liggen 4. neem je glazen pot en donor ABS een knip/breek het ABS in kleine stukjes totdat er een bodem in zit. Zorg dat de stukjes max 5x5 zijn zodat het snel smelt. Giet je weekmaker er in dat de stukjes net bedekt zijn en roer even. Doe de deksel op de pot en mix elke paar uur even, smelten zal ergens tussen de 12 en 24 uur duren. Hier moet je een mooie slurry van krijgen. 5. als je onderdeel minstens 12 uur heeft gelegen en je slurry klaar is kan je beginnen met een groef maken op de plek van de naden die je verlijmt hebt. Doe niet de hele naad in 1 keer, ga uit van maximaal de helft. Zorg dat de groef goed diep is, minimaal de helft van de materiaal dikte. 6. Neem je kast en de slurry en leg een eerste laag slurry door de groef. Probeer niet om de groef in 1 keer te vullen, een dunne laag hard veel sneller uit waardoor je eerder weer sterkte krijgt en het onderdeel minder kans heeft om te vervormen. Laat de laag rustig uitharden, reken op 6~12 uur, als de laag hard aanvoelt kan je er een nieuwe laag op smeren. Als er 2 lagen in zitten kan je het volgende deel van de naalt uitfrezen en hetzelfde herhalen. Tegelijkertijd kan je aan de andere kant van onderdeel ook een paar lagen over de naad smeren als extra versterking. 7. Als alle naden ingevult zijn is het een kwestie van laten uitharden, wordt het onderdeel rechstreeks weer gebruikt is 24 uur waarschijnlijk genoeg, afhankelijk van je laag dikte's. Als het gelakt moet worden moet heet veel langer blijven liggen, houd dan mistens een week aan.

Deutz-Fahr Meerdere

Laatste 1 reacties (113 totaal)

Case IH CS 130

Wat zou jij willen zien in TractorFan 3.0?

In 2016 lanceerde ik de huidige versie van TractorFan. In ICT jaren is dat alweer een heel leven geleden. Aangezien ik de enige ontwikkelaar achter de website ben en ik de website van de grond af gebouwd heb zonder “frameworks” of code van andere projecten te gebruiken, is de website geheel afhankelijk van mijn eigen kennisniveau. Daarnaast staat de techniek nooit stil. Er komen nieuwe mogelijkheden bij en verouderde functionaliteit verdwijnt. Technisch gezien loop ik nu gewoon vast in de basis die ik destijds heb gelegd. Om het simpel te zeggen: Wat ik eigenlijk wil is een flatgebouw bouwen, terwijl ik in 2016 een basis heb gelegd met mijn kennis van houtskelet bouw. De afgelopen jaren heb ik weer veel bijgeleerd vanuit persoonlijke interesse en vanuit de ervaring die opdeed bij mijn consultancy klussen. Mijn grootste project loopt in maart vanwege een overname van mijn applicatie af en dat geeft mij weer de tijd en ruimte om te werken aan een nieuwe basis. We noemen het maar gewoon TractorFan 3.0. Eind september ben ik begonnen met het leggen van de nieuwe basis en ik ben inmiddels bezig met het uitwerken van de eerste functies. Eerst moet natuurlijk alles werken wat nu ook al in de website werkt (maar dan beter). Dat is op zich al een hele klus. In grote lijnen zijn mijn doelstellingen: [list] [*]Ik wil de website bouwen waarvan ik wou dat hij bestond: o Een mooi uiterlijk o Zeer gebruiksvriendelijk o Veel informatie o Mooie discussies o Grote foto’s o Grote video’s o Geen Google advertenties o Geen cookie meldingen o Geen popups of verzoeken om toestemming o Geen spam o Een website om dagelijks te bezoeken o Echt iets om trots op te zijn o Ook beschikbaar in het Engels [*]Technisch gezien moet het solide zijn en voldoen aan industriestandaards [*]De website moet mij kunnen overleven. Stel dat er iets met mij gebeurt dan moet iemand anders de website voort kunnen zetten. [/list] Ik verwacht hier ook echt wel een jaar mee bezig te zijn. Mijn doelstelling is dan ook om in september van dit jaar de nieuwe website gereed te hebben. Vanaf deze vrijdag wil ik proberen elke vrijdag een topic te openen met een filmpje van nieuwe functionaliteit op de nieuwe website. Zo blijven jullie een beetje op de hoogte. Ik heb natuurlijk een hele lijst met wensen voor nieuwe functies op de website. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zouden willen zien in een vernieuwde website? Eén ding is wel zeker: een echte app komt er niet. Alleen de website herbouwen is eigenlijk al een manjaar werk. Een app bouwen kan ik zelf niet en het uitbesteden kan niet van het beetje geld dat de advertenties opleveren.

Gedoe op TractorFan (en Prikkebord)

Meestal is het heel gezellig op TractorFan en werkt de website geheel zoals ik voor ogen had. De gesprekken gaan over tractors, geschiedenis, werkzaamheden, technische problemen en meer. Heel veel mensen zijn dagelijkse bezoekers, waarvan een groot deel ook actief meedoet met het plaatsen van foto’s, video’s of reacties. Maar zoals op iedere plek waar veel mensen samenkomen, is er ook wel eens gedoe. Meestal is het dan eenvoudig om in te grijpen. Als iets in overtreding is met de regels, dan kunnen we zaken verwijderen. Of iemand blokkeren als het echt uit de hand loopt. Maar soms zit het gewoon in dingen die niet in regels te vatten zijn: - Iemand plaatst “te veel” foto’s - Iemand reageert nooit op iemand anders - Iemand reageert altijd op iemands anders - Iemand reageert “met de verkeerde toon” op iemand anders - Iemand heeft altijd vriendjes die hem bijvallen - Iemand heeft een verkeerde politieke mening Als we in zulke gevallen ingrijpen, dan levert ons dit bijna altijd gezeik op. Mensen zeggen terecht dat ze geen regels overtreden. Daarom vragen we meestal netjes of iemand een beetje in wil binden. We vragen ook vaak of mensen het niet beter onderling uit kunnen praten. Onlangs was er ook wat gedoe tussen enkele mensen die al jaren lid zijn van de website. Na enkele PB’s over en weer leek het weer goed te komen. Diezelfde dag ging ik vanwege corona op tijd plat, om pas een uur of 12 later weer uit bed te stommelen. Omdat Co en ik dagelijks contact hebben over het tiental websites die wij beheren heb ik heb gevraagd om de betreffende discussie nog een beetje op te schonen. Co deed dit iets te rigoureus, waardoor er opnieuw mensen boos werden. Dit leidde zelfs tot een hele discussie over de koers van de website, de relatie met Prikkebord, de zakelijke relatie tussen mij en Co. Ik denk dat het goed is om hier even los bij stil te staan. [b]De relatie tussen Prikkebord en TractorFan[/b] Het is veel mensen niet echt duidelijk wat de relatie is tussen Prikkebord en TractorFan. Prikkebord is in de begindagen van het internet gestart als forum op startpagina.nl. Een tiental jaren geleden heeft Co mij gevraagd of het systeem van TractorFan ook gebruikt kon worden voor Prikkebord. We hebben toen de leden en discussie overgezet naar dit systeem, met een gezamenlijke gebruikers “tabel” tussen beide websites. In 2016 zijn de websites helemaal samengevoegd, net als TruckFan. Het is dezelfde database, dezelfde server, dezelfde code en grotendeels dezelfde beheerders. Co beheert met name Prikkebord en levert regelmatig foto’s, video’s en reacties op TractorFan en ik hou dag in, dag uit via mijn Dashboard een oogje op alles wat er binnenkomt van alle gebruikers op alle websites (hoewel ik nog steeds genoeg mis). Daarnaast probeer ik er natuurlijk voor te zorgen dat alles technisch blijft werken. [img]https://i.imgur.com/w904ooY.jpg[/img] [i]Dashboardje[/i] Het “uit elkaar trekken” van beide websites is technisch gezien eigenlijk geen doen. En ik ben er ook niet van overtuigd is dat dit een must is. Hoewel er een aantal gebruikers is met irritaties, zien we ook dat er dagelijks door duizenden mensen heen en weer geklikt wordt tussen de websites. Er is gewoon een grote overlap tussen boeren en tractorliefhebbers. En dat is natuurlijk logisch. Daarnaast komen er al jaren heel veel reacties op de foto’s op TractorFan eigenlijk gewoon binnen via de foto’s op Prikkebord omdat ze daar ook gewoon zichtbaar zijn via de Media menu optie. Daar is nooit gedoe over geweest. Als er irritaties of andere problemen zijn over en weer dan kunnen we beter proberen dit op een andere manier weg te nemen. Er is meer irritatie ontstaan sinds we actieve discussies onder foto’s zijn gaan promoten op de homepagina’s. Co en ik zullen deze discussies beter in de gaten houden. Als we inzien dat het geen toegevoegd nut meer heeft, dan zullen we deze functie niet langer gebruiken. [b]Cultuurverschil tussen Prikkebord en TractorFan[/b] Op TractorFan gaan de discussies natuurlijk vooral over alles wat te maken heeft met mechanisatie. Dat gaat over het algemeen vrij beschaafd. Op Prikkebord heeft men het vooral over melkveehouderij. Maar met dat laatste komt ook een hoop politiek kijken. Helaas is daardoor de sfeer onder melkveehouders bijzonder giftig. Er is wantrouwen naar iedereen, inclusief elkaar en de discussies daar zijn ook niet altijd gezellig te noemen. En daardoor lopen de gemoederen ook veel sneller op. Ik zal eerlijk toegeven dat dat ook echt niet leuk is. Maar je kunt op een discussieplatform niet ontkomen aan onrust die leeft in de maatschappij. Co en ik zullen per topic goed kijken of het überhaupt zin heeft om dit op beide websites te laten zien. [b]Iets strenger[/b] Om de goede sfeer te bewaken zullen Co en ik de komende weken iets strenger zijn met modereren. Dat betekend dat we sneller mensen zullen blokkeren omdat ze gewoon niet gezellig zijn (en niet alleen omdat men regels overtreed).

InsaneNL


Foto’s
44
Video’s
0
Topics
0
Reacties
818
Stemmen
141
Volgers
6

Over mij

Woonplaats: Holten
Leeftijd: 26jr
Laatst online: 44min geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering