International 624 - Kabelboom opnieuw maken advies

Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.

Deutz D7506 - 8006 10006 enz. prioriteitsklep stuurbekrachtiging

Hoi, Ik zit met een probleem het de prioriteitsklep van de stuurbekrachtiging, dit is het zf hydroblock lenkung systeem en dus geen orbitol. Deze klep hoort 6L per minut af te taken voor het stuur onafhankelijk van de druk maar dit werkt niet meer zoals het hoort. Een kennis heeft hem op de testbank kunnen testen en bij +- 50 bar gaat er ongever 5~6 liter door heen, loopt de druk op naar de 180 gaat dit richting de 20L, waardoor er amper olie overblijft voor de hydrauliek, stationair kom ik niet voorbij de 50bar aan de snelkoppeling en 180 wordt bij volgas een keer bereikt. Dit is tenminste wat ik er van begrepen heb, pin me er niet op vast. Het kwam er wel op neer dat het drukgecompenseerde er af is en dat de liters die naar het stuur gaan oplopen. De boring in de klep leek ons aan de grote kant 3,2mm en hier ben ik dus mee aan het spelen geweest, als ik terug ga naar een boring van 2,5mm stuurt die wat zwaarder maar is de hydrauliek een heel stuk beter stationair 100bar aan de snelkoppeling en 180 met iets gas bij. 1,4 mm is ook geprobeerd maar dan is er van de hele stuurbekrachtiging niks meer te bekenen en nog een paar maten ertussen waarbij het sturen steeds iets beter wordt. Ook geprobeerd met het in en uitklappen en opheffen van de hark (Claas liner 2900) hier is het verschil tussen 3,2 en 2,5 mm boring in de klep goed te vernemen. Bij 3,2 het allemaal met flink wat moeite en bijna volgas, bij 2,5 gaat alles merkbaar sneller en soepeler bij 13~1400 toeren Daarnaast als ik het hydrauliek ventiel op druk zet en dus druk ga bouwen in het complete systeem wordt het sturen ineens veel lichter onafhankelijk van de boring, je kan ineens met je pink het stuur draaien bij wijze van spreken. Dit is exact hetzelfde bij 1,4mm en 3,2mm. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit ventiel weer aan het regelen kan krijgen voordat ik hem leeg haal en er een universeel ventiel voor zet?

Deutz Onderdelen

Deutz Onderdelen

Deutz D7506

International 1455 XL

Laatste 1 reacties (101 totaal)

Hydrauliekpomp international 856xl aanpassen (vragen)

Beste TF-ers, Van de week ben ik begonnen om een hydrauliek aanpassing te doen op de 856XL. Ik wil de stuurpomp parallel kunnen schakelen met de hoofdpomp om zo meer olie te krijgen (ook al bij de 844S gedaan, zie foto's) Op zich is dit geen probleem, ik denk dat ik weet hoe het moet. Dit doe ik na het persfilter een elektrische driewegklep (met er voor een overdrukklep als veiligheid tijdens omschakelen), 1 uitgang van driewegklep gaat naar orbitrol, andere gaat naar de pers van de hoofdpomp (na persfilter). Totaal zitten er 2 persfilters op. Vanzelfsprekend, geen spanning op ventiel = olie naar stuur. Eigenlijk is dit hetzelfde idee als de hydro plus, zover ik weet. Alleen zie ik dat de hydro plus een andere pomp heeft, namelijk een pomp met gladde achterkant. De pomp die ik heb, zit een extra staart in. Zit hier een overdrukklep in? Of wat doet dit? En als hier een overdrukventiel in zit, weet iemand waar deze op afgesteld staat? Verder, de bovenste aansluiting aan de achterkant is de retour. Is deze gelijk aan de aanzuig (onderkant)? Hydro plus pomp (1328655c91): https://www.tractors-and-machinery.nl/occasion/599055/Diverse-nieuwe-onderdelen/Case-IH/1328655C91 Pomp die ik heb (3401189r94): https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/tandwielpomp-azpff-11-008-008lcn2020psxxx18-s0584-bosch-rexroth--0510465339 Note: deze international heeft sensodraulic. Alvast bedankt.

Geen

Laatste 1 reacties (19 totaal)

Steyr CVT 6225

Laatste 1 reacties (17 totaal)

Eicher Königstiger

Laatste 1 reacties (127 totaal)

Deutz Onderdelen

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Ford 6640 - Hef werkt niet en geeft geen codes

Hallo allemaal, Ik heb een probleem met de hef van een ford 6640. De hef werkt op de spatborden wel. Hydraulisch lijkt mij dus geen probleem. Binnen knippert het lampje "lift disabled". dit gaat ook niet uit. De hef is binnen niet te bedienen. Sensor op de hefarm is vervangen. Ik zou de hef willen calibreren, maar ik kan geen enkele storing oproepen voor de hef. Oude storingen krijg ik ook niet ("digit up"en contact aan). code 24 (calibratie vereist) krijg ik dus ook niet opgeroepen en ik lijk daardoor ook niet te kunnen calibreren. Het dashboard is vorig jaar vervangen voor een nieuw exemplaar van New Holland. Hiervoor is ook een adaptor geplaatst omdat de stekkers totaal anders zijn. Ik heb het oude dashboard ook nog eens geprobeerd, maar ook hier krijg ik geen storingscodes. Het lijkt dat de ECU van de hef niet goed communiseert met het dashboard. Waar het echte probleem zit is zo natuurlijk lastig te zeggen. Iemand een idee? Klopt het dat er in de computer een interne baterij zit, en kan die misschien problemen geven. Alvast bedankt voor het meedenken!

InsaneNL


Foto’s
32
Video’s
0
Topics
0
Reacties
552
Stemmen
98
Volgers
3

Over mij

Woonplaats: Holten
Leeftijd: 24jr
Laatst online: 45min geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering