International 1046

Laatste 1 reacties (6 totaal)

Guldner G50 AS

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Hydrauliekpomp international 856xl aanpassen (vragen)

Beste TF-ers, Van de week ben ik begonnen om een hydrauliek aanpassing te doen op de 856XL. Ik wil de stuurpomp parallel kunnen schakelen met de hoofdpomp om zo meer olie te krijgen (ook al bij de 844S gedaan, zie foto's) Op zich is dit geen probleem, ik denk dat ik weet hoe het moet. Dit doe ik na het persfilter een elektrische driewegklep (met er voor een overdrukklep als veiligheid tijdens omschakelen), 1 uitgang van driewegklep gaat naar orbitrol, andere gaat naar de pers van de hoofdpomp (na persfilter). Totaal zitten er 2 persfilters op. Vanzelfsprekend, geen spanning op ventiel = olie naar stuur. Eigenlijk is dit hetzelfde idee als de hydro plus, zover ik weet. Alleen zie ik dat de hydro plus een andere pomp heeft, namelijk een pomp met gladde achterkant. De pomp die ik heb, zit een extra staart in. Zit hier een overdrukklep in? Of wat doet dit? En als hier een overdrukventiel in zit, weet iemand waar deze op afgesteld staat? Verder, de bovenste aansluiting aan de achterkant is de retour. Is deze gelijk aan de aanzuig (onderkant)? Hydro plus pomp (1328655c91): https://www.tractors-and-machinery.nl/occasion/599055/Diverse-nieuwe-onderdelen/Case-IH/1328655C91 Pomp die ik heb (3401189r94): https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/tandwielpomp-azpff-11-008-008lcn2020psxxx18-s0584-bosch-rexroth--0510465339 Note: deze international heeft sensodraulic. Alvast bedankt.

John Deere Meerdere

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Landini 8860

Laatste 1 reacties (4 totaal)

International 1246

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Valtra N174

Laatste 1 reacties (3 totaal)

Fendt 516

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Landini 50 Serie

Laatste 1 reacties (2 totaal)

International 724 - Rijd niet, agriomatic of versnellingsbak probleem?

Beste leden, Ik heb al tijdje een International 724 met agriomatic die ik niet-werkend gekocht heb (stond 10-tal jaar stil). De motor heb ik draaiend gekregen maar rijden wil hij niet. Ik heb al veel gezocht en nagekeken maar zonder succes en bij deze wou ik even jullie mening weten van oorzaak. Ik kan de groepen wel schakelen maar de kleine versnellingen zijn moeilijk te schakelen. Hoe meer ik de trekker start hoe vlotter dit begint te gaan(?). Maar in zijn 4de krijg ik hem absoluut niet in geen enkele groep - lijkt te erin te gaan maar dan krijg ik bij de laatste duw gekraak/geschroef. Wanneer ik hem in zijn hoge groep zet en in bv. 2de versnelling zet/duw voel ik de trekker heel even vooruit trekken, dus dat is op zich goed denk ik (versnellingsbak werkt). Maar wanneer ik de agriomatic hendel vooruit/achteruit zet gebeurt er niets. Enkel wanneer ik heel veel gas geef komt hij enkele centimeters vooruit. Bij de veld- of achteruit groep gebeurt er niets (of bijna niet merkbaar). De aftakas kan ik ook inschakelen met koppelingspedaal (met licht kraakje) en uitschakelen maar hier zit wel enige vertraging op...? Op dit moment denk ik aan te weinig druk in de agriomatic en ligt dit misschien aan de pomp. Maar aangezien deze pomp volgens ik begrijp ook de hefinrichting bedient (en deze werkt - niet getest met gewicht) lijkt mij dit ook weinig waarschijnlijk? Volgende zaken heb ik ook gedaan of geprobeerd: - Smoorschroef agriomatic links van de versnellingsbak bijregelen (en filtertje nagekeken) - geen verschil - nagekeken of genoeg olie in de bak is (klein beetje bijgevuld met Universele transmissie olie) - hydrauliekfilter links van de zetel vervangen - Aanzuigfilter nagekeken (is vrij van vuil) - op de trekker zit ook nog een voorfilter aan de pomp maar deze heb ik nog niet open gekregen (zie foto). Maar zie hoger, aangezien de hefinrichting werkt veronderstel ik dat er door die filter wel (genoeg) olie komt? Wat is jullie mening of idee wat er mis kan zijn en waar ik kan naar kijken nog? Dit weekend ga ik proberen de oliedruk te meten via de nippel rechts van de versnellingsbak, maar als zoals ik dacht er te weinig of geen druk is waar kan de oorzaak zitten?

Schlüter 2000 TVL

Laatste 1 reacties (10 totaal)

John Deere 8970

Laatste 1 reacties (16 totaal)

Is deze droom te verwezenlijken?

Is deze droom te verwezenlijken? Ik ben een boerenzoon opgegroeid op een klein akkerbouw bedrijf. Ik ben bekent met de werkzaamheden van het bedrijf zelf en op andere loonbedrijven. Ik heb veel ervaring opgedaan en het is mij laatste jaren opgevallen dat ik eigenlijk nooit echt interesse had in het telen van gewassen, en ook andere takten zoals veehouderij of pluimvee spreekt mij totaal niet aan. Ook de mechanisatie kant ervan (sleutelen, lassen etc) spreekt mij ook niet echt aan. Doe het vaak om kosten plaatje zo laag mogelijk te houden maar verder... Waar ik altijd van geniet is het rijden van tractoren, kranen en shovels. Gewoon het besturen ervan. En nee, rijden met een vrachtwagen is toch weer anders. Zit je alleen maar op het asfalt en heeft eigenlijk niks meer met boeren te maken. Nou had ik altijd als klein kind van gedroomd om met een trekker en wagen (om in te wonen) door het land te trekken, langs andere grondverzet of loonbedrijven te gaan om mijzelf te verhuren als trekkerchauffeur met trekker. Eigenlijk precies het idee wat Extra-trekker deed in het verleden, alleen wil ik dan mijn eigen camper te bouwen van een uitschuifbaar zeecontainer. (glamcontainer) bouw zo’n container om tot een woning (tiny house idee) op een trailer en gaan met die banaan. Nou is dit een leuke droom (vind ik zelf dan) en in theorie makkelijk uit te voeren maar mijn vraag is of je hiermee in de praktijk ook echt brood mee verdienen? Er zijn wat drempels die betreden moeten worden. Ten eerste moet er voor dit plan eerst een behoorlijke trekker gehuurd worden. Wat mij goedkoopste optie lijkt, gezien aanschaf ervan een fortuin kost. Ik wil tenslotte mezelf met een stevige trekker presenteren die beetje snel en krachtig is om zoveel mogelijk werk te kunnen accepteren. Ik heb geen idee wat zo’n trekker lease kost en vraag ik mij ook af of onderhoud en/of reparatie kosten hiervan inbegrepen zijn. Dat moet ik nog in verdiepen maar als iemand mij hierover meer kan vertellen hoor ik het graag. Tweede drempel is om een netwerk te bouwen, jezelf bekend te maken door het hele land. Nou dat lijkt mij ook niet al te moeilijk denk ik. Wat advertenties plaatsen in de boeren dagbladen zoals Boerderij, Nieuwe oogst, etc. Zal waarschijnlijk ook een berg kosten in het begin maar vooruit. Maar dan uiteindelijk is de vraag, - Hoeveel werkgevers zijn hier nou werkelijk in geinterreseerd? Lijkt mij dat een werkgever liefst mensen wilt uit eigen omgeving. Ik heb dus geen flauw benul hoe aantrekkelijk het is voor andere bedrijven om mij in te huren. - Kun je met deze methode het hele jaar door werk krijgen? Ik ken de akkerbouw sector, veel hollen in drukke seizoenen en stil staan in winterperiodes. De grondverzet is hierin meer stabiel maar ook deze bedrijven hebben vaak zat hun eigen mensen uit hun eigen omgeving. Ik vraag mij dus eigenlijk af hoe Extra-trekker dit voor elkaar heeft gekregen, en of hij uberhaupt voor het hele jaar werk had. Martin had naast Extra-trekker nog andere bedrijven dus hij hoefde niet perse geld te verdienen aan Extra-trekker alleen. Ik moet/wil dit wel maar of dit te verwezenlijken is, is mijn vraag... Het voordeel voor mij is dat ik niet vast zit aan een huur woning en vaste lasten moet blijven betalen. Ik schrijf mezelf dan gewoon terug in op het bedrijf van mijn ouders. En om alvast antwoord te geven op de vraag: "waarom vraag je het Martin zelf niet?" nou dat was mijn 2de stap, maar een mening van wat groter publiek is ook welkom.

Cat M313D

Laatste 1 reacties (16 totaal)

John Deere 7810

Laatste 1 reacties (12 totaal)

Ford TW 20

Laatste 1 reacties (14 totaal)

Mecalac 11 CXi

Laatste 1 reacties (23 totaal)

Mc-Cormick DGD4

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Case IH Steiger 470

Laatste 1 reacties (9 totaal)

International Onderdelen

Laatste 1 reacties (4 totaal)

Steyr 1100

Laatste 1 reacties (5 totaal)

Kverneland ploeg

Onbekend Onbekend

Laatste 1 reacties (28 totaal)

International 844 S - Koppeling controleren/revisie

Ik ben nu ong 1,5 jaar in het bezit van mijn 844. Al wat kleine onderhoud werkzaamheden gedaan, maar er zit me al een tijdje wat dwars. Als ik de koppeling indruk hoor ik een knarsend geluid. Na wat onderzoek en lezen op deze site blijkt dat dat het top of druklager zou kunnen zijn. Om mijn kennis niveau aan te geven: ik moest opzoeken hoe die er uit zien en wat ze doen. Nu heb ik wat klus ervaring, maar zeker niet op trekker(of auto) gebied. Ik ben langzaam moed aan het verzamelen om de trekker te splitsen en de boel te inspecteren. Ben aan het lezen en filmpjes aan het kijken. Maar de filmpjes zijn vaak voor andere trekkers en de instructies voor ervaren monteurs:) Dus zou ik graag ook van jullie kennis gebruikt maken. Ik heb een hoop vragen, hoop dat er een paar beantwoord kunnen worden. - waar haal ik betaalbare onderdelen(ik heb nu de webshop histoparts gevonden). En zijn onderdelen zoals de drukgroep ook tweede hands verkrijgbaar(zo ja, waar)? Het is nu niet dat ik heel veel uren met de trekker maak met mijn 1,5 hectare grasland:) - welke onderdelen heb ik zowiezo nodig(incl bijv pakkingen) - welk gereedschap heb ik zowiezo nodig. doppenset bijv heb ik wel, maar kan me voorstellen speciaal gereedschap, zo las ik iets over een hulpstuk om de koppelingsplaat te centreren? - Waar moet ik op letten bij de overige onderdelen(druklager en toplager wil ik zowiezo vervangen). Hoe kan ik zien dat die aan vervanging toe zijn. - Mijn stappenplan ziet er nu als volgt uit. Als er iemand is die dit gedetaileerder kan maken of tips kan geven voor stappen graag: 1. voorlader demonteren 2. alles demonteren dat voor en achterkant met elkaar verbind 3. hulpmiddel maken dat voorkant ondersteund en voor en achteruit kan rijden 4. achterkant ondersteunen, voorkant losbouten en vooruit rijden. 5. koppeling inspecteren en noodzakelijke onderdelen vervangen. 6. in elkaar zetten Thanks, Henri

Kemper maisbek

Laatste 1 reacties (4 totaal)

deerejohn


Foto’s
6
Video’s
0
Topics
0
Reacties
458
Stemmen
292
Volgers
3

Over mij

Leeftijd: onbekend
Laatst online: 11u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering