Ik heb een vraag waar is deze hendel voor ? zie afbeelding wie kan mij er wat over verstellen?
Beste TF-ers, Van de week ben ik begonnen om een hydrauliek aanpassing te doen op de 856XL. Ik wil de stuurpomp parallel kunnen schakelen met de hoofdpomp om zo meer olie te krijgen (ook al bij de 844S gedaan, zie foto's) Op zich is dit geen probleem, ik denk dat ik weet hoe het moet. Dit doe ik na het persfilter een elektrische driewegklep (met er voor een overdrukklep als veiligheid tijdens omschakelen), 1 uitgang van driewegklep gaat naar orbitrol, andere gaat naar de pers van de hoofdpomp (na persfilter). Totaal zitten er 2 persfilters op. Vanzelfsprekend, geen spanning op ventiel = olie naar stuur. Eigenlijk is dit hetzelfde idee als de hydro plus, zover ik weet. Alleen zie ik dat de hydro plus een andere pomp heeft, namelijk een pomp met gladde achterkant. De pomp die ik heb, zit een extra staart in. Zit hier een overdrukklep in? Of wat doet dit? En als hier een overdrukventiel in zit, weet iemand waar deze op afgesteld staat? Verder, de bovenste aansluiting aan de achterkant is de retour. Is deze gelijk aan de aanzuig (onderkant)? Hydro plus pomp (1328655c91): https://www.tractors-and-machinery.nl/occasion/599055/Diverse-nieuwe-onderdelen/Case-IH/1328655C91 Pomp die ik heb (3401189r94): https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/tandwielpomp-azpff-11-008-008lcn2020psxxx18-s0584-bosch-rexroth--0510465339 Note: deze international heeft sensodraulic. Alvast bedankt.
Ik heb een atlas 1404 maar de motor loopt niet lekker, als je hem start loopt hij onregelmatig, als ik de leiding op de brandstofpomp losmaakt, geeft de laatste leiding geen brandstof. na enige tijd half uur gaat hij goed draaien en geeft hij ook brandstof op de leiding die eerst geen brandstof gaf het vermogen stort ook helemaal in als hij op drie cilinders draait als hij bij gebruik afslaat omdat het vermogen er niet is, en je start hem dan, dan gaat hij op hol. ook als hij zo onregelmatig loopt kan je met gashendel alles doen, maar hij reageert dan bijna niet ??????? Wie heeft gedachte of ervaring met dit probleem.
Weet iemand of er nog ergens zon achteruitrijsysteem voor trekkers te krijgen is om zo achterin ,als men de stoel draait een pedalenset met stuur achterin de cabine te hebben
Over een aantal maanden gaan we vertrekken naar Frankrijk, en ik kan niet alles wat ik in de loop van de tijd verzameld heb, mee nemen. Dus bied ik het hier maar aan. Het aanbod word hier regelmatig aangevuld, met wat ik tegen kom met opruimen. Grotere machines maak ik een aparte advertentie voor.
gevraagd regenhaspel 90 met een defecte slang , zodat ik van 2 haspels een goede kan maken
Voor onze mestwagen zou ik graag bredere en hogere banden willen, liefst iets als 560/45R22,5. Maar ik kan eigenlijk geen geschikte velgen vinden aangezien er een 6 gaats as onder zit, zijn er toevallig nog verlopen te koop van 10 of 8 gaats naar 6 gaats steek, of heeft iemand een ander idee?
De Zwitserse eigenaar van een Tesla kreeg de schrik van zijn leven toen een draagarm van zijn auto brak. Daardoor werd de auto onbestuurbaar en was er een enorme rookwolk achter zijn auto te zien.
Hebben jullie ook die ergernis met vetpatronen wisselen ? Altijd die dopjes die vast zitten en als ze los schieten zit het vet tot aan je navel . Mn pa kreeg pas een folder van kroon olie . Deze patronen schroef je in de bijpassende vetspuit die aan de achterkant open is en door het pompen ontstaat er vacuum in het patroon en trek deze de zuiger die in het patroon zit mee naar voren . Net als in een kitspuit .
Hallo Ik zoek onderdelen van een kemper 2 rij hakselaar Kemper profi sprinter Hakselmessen Afsnijmessen Invoerrollen Enz Complete machine ook aanbieden Dank u Mijn nr 0474635756
Wie kent deze international 844 in klein Zundert, wil binnenkort ff gaan kijken erna, een gaatje hier of daar maakt me niks uit, als de rest maar goed is, kan er geen foto bij krijgen hier :(
Hallo Waar op te letten bij aanschaf van een 6 tons shovel? Veel verschillen tussen de merken zoals constructie van de giek, duwende of trekkende (Zoals Terex) kiepcilinder, doorkijkgiek of dichte giek (zoals new holland) Pendel Achteras of een draaipunt bij de knikbesturing (zoals jcb en cat) Powershift of hydrostaat? Welke merken geven veel kosten en welke merken niet? Wat zijn Betrouwbare machine met goede service en onderdelenvoorziening? Waar met een ruime boog omheen lopen? Voor Allround boeren werk. Kom maar op met tips en ervaringen. Discussie van Goedkope Chinese troep niet aanhalen graag.
Hallo allemaal vraagje. Ik ben mijn fendt 105ls aan het opknappen. Maar ik had er een oude radio in zitten en die heb ik er uit gehaald. Maar nu wil ik een nieuwe maar hoe moet je dat aansluiten. Ik had een radio met aparte plus en min aansluiting antene en al. Maar de nieuwere zitten heel veel draadjes en die kan je wel in de auto makkelijke installeren. Maar trekker weet ik niet ik moet gewoon los boxen er op aan kunnen sluiten en plus en min. Maar hoe zit dat met al die draadjes welke is voor wat of hoe kan ik dat werkend krijgen alvast bedankt.
Hallo, Ik heb een vraagje: Mag je (voor hobbymatig gebruik) met een tractor door Duitsland heen rijden, zonder kenteken plaat? Heb een machine zien staan in Nederland, maar via Duitsland is het sneller rijden. Indien het verschil uit maakt: Het is allemaal hobbymatig, dus niet voor een baas of eigen bedrijf.
Beste TF ers, Is het mogelijk om een generatordeel van een stationair aggregaat om te bouwen naar een pto aggregaat? Alvast bedankt.
Beste leden, Ik heb al tijdje een International 724 met agriomatic die ik niet-werkend gekocht heb (stond 10-tal jaar stil). De motor heb ik draaiend gekregen maar rijden wil hij niet. Ik heb al veel gezocht en nagekeken maar zonder succes en bij deze wou ik even jullie mening weten van oorzaak. Ik kan de groepen wel schakelen maar de kleine versnellingen zijn moeilijk te schakelen. Hoe meer ik de trekker start hoe vlotter dit begint te gaan(?). Maar in zijn 4de krijg ik hem absoluut niet in geen enkele groep - lijkt te erin te gaan maar dan krijg ik bij de laatste duw gekraak/geschroef. Wanneer ik hem in zijn hoge groep zet en in bv. 2de versnelling zet/duw voel ik de trekker heel even vooruit trekken, dus dat is op zich goed denk ik (versnellingsbak werkt). Maar wanneer ik de agriomatic hendel vooruit/achteruit zet gebeurt er niets. Enkel wanneer ik heel veel gas geef komt hij enkele centimeters vooruit. Bij de veld- of achteruit groep gebeurt er niets (of bijna niet merkbaar). De aftakas kan ik ook inschakelen met koppelingspedaal (met licht kraakje) en uitschakelen maar hier zit wel enige vertraging op...? Op dit moment denk ik aan te weinig druk in de agriomatic en ligt dit misschien aan de pomp. Maar aangezien deze pomp volgens ik begrijp ook de hefinrichting bedient (en deze werkt - niet getest met gewicht) lijkt mij dit ook weinig waarschijnlijk? Volgende zaken heb ik ook gedaan of geprobeerd: - Smoorschroef agriomatic links van de versnellingsbak bijregelen (en filtertje nagekeken) - geen verschil - nagekeken of genoeg olie in de bak is (klein beetje bijgevuld met Universele transmissie olie) - hydrauliekfilter links van de zetel vervangen - Aanzuigfilter nagekeken (is vrij van vuil) - op de trekker zit ook nog een voorfilter aan de pomp maar deze heb ik nog niet open gekregen (zie foto). Maar zie hoger, aangezien de hefinrichting werkt veronderstel ik dat er door die filter wel (genoeg) olie komt? Wat is jullie mening of idee wat er mis kan zijn en waar ik kan naar kijken nog? Dit weekend ga ik proberen de oliedruk te meten via de nippel rechts van de versnellingsbak, maar als zoals ik dacht er te weinig of geen druk is waar kan de oorzaak zitten?
Ik zoek tips en advies bij aankoop van goeie verfspuit. waarop letten? bovenbeker of onderbeker? welke naalddiameter? zijn er ook goeie en goedkope verfspuiten of is de regel hoe duurder hoe beter hier van toepassing?
Mijn johndeere lanz 100 stop na ongeveer een half uur,de tank en tankdop en filter schoongemaakt,nieuwe verstuivers geplaatst. De krukas vernieuwt,nieuwe lagerschalen gereviseerde startmotor. Eerst loopt hij prima maar na tien minuten lijkt het of hij het moeilijker krijgt,dan na een poosje loopt hij nog even stationair en gas geven helpt niet en daarna slaat hij af. Op het gas reageert hij dan niet meer,rookt dan een beetje blauw. Ik weet niet meer wat te doen,misschien iemand die dit bij de hand heeft gehad? Gr Wim
Hallo, in de tank van mijn inter 624 zit roest en het stoort wel want als het brandstof pijl te laag word raken er stukjes in de brandstofkraan die ik telkens terug in de tank blaas, maar hoe ontroesten jullie je brandstoftank? laat het horen in de comments mvg jelle
Met mijn mx 135, problemen met aanhanger rem ventiel. Als ik met de dumper rijdt, dan moet ik 3 x keer pompen voordat de trekker en kar remt. Trapt tot de bodem. Doe ik de remslang los, dan remt de trekker gewoon goed. Wat zou dat kunnen zijn?
Aangezien ik het altijd wel leuk vind om foto's van andermans gepruts te zien, heb ik mijn projectje vastgelegd voor het nageslacht.
Is deze droom te verwezenlijken? Ik ben een boerenzoon opgegroeid op een klein akkerbouw bedrijf. Ik ben bekent met de werkzaamheden van het bedrijf zelf en op andere loonbedrijven. Ik heb veel ervaring opgedaan en het is mij laatste jaren opgevallen dat ik eigenlijk nooit echt interesse had in het telen van gewassen, en ook andere takten zoals veehouderij of pluimvee spreekt mij totaal niet aan. Ook de mechanisatie kant ervan (sleutelen, lassen etc) spreekt mij ook niet echt aan. Doe het vaak om kosten plaatje zo laag mogelijk te houden maar verder... Waar ik altijd van geniet is het rijden van tractoren, kranen en shovels. Gewoon het besturen ervan. En nee, rijden met een vrachtwagen is toch weer anders. Zit je alleen maar op het asfalt en heeft eigenlijk niks meer met boeren te maken. Nou had ik altijd als klein kind van gedroomd om met een trekker en wagen (om in te wonen) door het land te trekken, langs andere grondverzet of loonbedrijven te gaan om mijzelf te verhuren als trekkerchauffeur met trekker. Eigenlijk precies het idee wat Extra-trekker deed in het verleden, alleen wil ik dan mijn eigen camper te bouwen van een uitschuifbaar zeecontainer. (glamcontainer) bouw zo’n container om tot een woning (tiny house idee) op een trailer en gaan met die banaan. Nou is dit een leuke droom (vind ik zelf dan) en in theorie makkelijk uit te voeren maar mijn vraag is of je hiermee in de praktijk ook echt brood mee verdienen? Er zijn wat drempels die betreden moeten worden. Ten eerste moet er voor dit plan eerst een behoorlijke trekker gehuurd worden. Wat mij goedkoopste optie lijkt, gezien aanschaf ervan een fortuin kost. Ik wil tenslotte mezelf met een stevige trekker presenteren die beetje snel en krachtig is om zoveel mogelijk werk te kunnen accepteren. Ik heb geen idee wat zo’n trekker lease kost en vraag ik mij ook af of onderhoud en/of reparatie kosten hiervan inbegrepen zijn. Dat moet ik nog in verdiepen maar als iemand mij hierover meer kan vertellen hoor ik het graag. Tweede drempel is om een netwerk te bouwen, jezelf bekend te maken door het hele land. Nou dat lijkt mij ook niet al te moeilijk denk ik. Wat advertenties plaatsen in de boeren dagbladen zoals Boerderij, Nieuwe oogst, etc. Zal waarschijnlijk ook een berg kosten in het begin maar vooruit. Maar dan uiteindelijk is de vraag, - Hoeveel werkgevers zijn hier nou werkelijk in geinterreseerd? Lijkt mij dat een werkgever liefst mensen wilt uit eigen omgeving. Ik heb dus geen flauw benul hoe aantrekkelijk het is voor andere bedrijven om mij in te huren. - Kun je met deze methode het hele jaar door werk krijgen? Ik ken de akkerbouw sector, veel hollen in drukke seizoenen en stil staan in winterperiodes. De grondverzet is hierin meer stabiel maar ook deze bedrijven hebben vaak zat hun eigen mensen uit hun eigen omgeving. Ik vraag mij dus eigenlijk af hoe Extra-trekker dit voor elkaar heeft gekregen, en of hij uberhaupt voor het hele jaar werk had. Martin had naast Extra-trekker nog andere bedrijven dus hij hoefde niet perse geld te verdienen aan Extra-trekker alleen. Ik moet/wil dit wel maar of dit te verwezenlijken is, is mijn vraag... Het voordeel voor mij is dat ik niet vast zit aan een huur woning en vaste lasten moet blijven betalen. Ik schrijf mezelf dan gewoon terug in op het bedrijf van mijn ouders. En om alvast antwoord te geven op de vraag: "waarom vraag je het Martin zelf niet?" nou dat was mijn 2de stap, maar een mening van wat groter publiek is ook welkom.
Dit is een aflevering van een Engels autoprogramma, waarin ze mensen blij maken door normaal hun auto op te knappen. Alleen deze keer was het een trekker, een TE20. Leuk om te zien, met een vleugje Engelse humor. En een inkijkje bij Agriline, ook leuk om eens te zien. [b]Originele beschrijving[/b] Car.SOS.S08E06.Ferguson.Te20.TractorCar.SOS -S08E07->>> https://dai.ly/x7thhu9
Hallo, Ik sta op het punt om een nieuwe hobby trekker aan te schaffen. De keus is voorlopig gevallen op in International 844s 2wd. De trekker is 4 jaar terug nog gereviseerd en de koppeling is vervangen. Toen is ook de verlichting en elektra vernieuwd en hij is volledig gespoten. Ik ga binnekort nog een proefrit maken voor ik de koop definitief maak. Maar nu mijn vraag, zijn er nog specifieke punten bij deze serie waar ik op zou moeten letten? De trekker heeft rond de 9000 uur op de teller dus nieuw is ie natuurlijk niet, maar zijn er bepaalde gevoelige punten aan deze trekkers? Alvast bedankt Mvg, Jordy
Roestvorming
Heeft iemand ervaring met het inkuilen van aardappels door deze te persen i n balen met gras. Mijn idee was om ze met een blokkenwagen over het (breed) geharkte zwad heen te rijden maar ben bang dat ze voor de pick-up uit gaan rollen
LUDWIGSBURG - De Duitse politie heeft donderdagochtend rond 11:30 uur een Poolse autotransporter aangehouden die over de A8 reed met maar liefst vier tractoren.De 51-jarige chauffeur had de vier tractoren geladen t...Lees meer
Zie mijn eerdere post omtrent restauratie: zie foto's - ik zoek een degelijke en natuurlijke sterke sleutel om de krukas poelie te verdraaien. Motor zit momenteel vast maar wens eerst met een deftig materiaal beweging in te krijgen vooral alles open te gooien. MAAR de krukas poelie is bevestigd met 3 bouten maatje 17-sleutel (waar ik niet teveel wil op wringen). In de poelie zijn wel 2 gaatjes van dia 6-7mm voorzien. Dus veel heb ik niet om kracht op te zetten. Op de achterkant van de poelie zitten 2 verdikkingen waar ik eventueel ook iets kan achter "haken" Dit heb ik gevonden maar graag jullie advies en of ervaringen vooraleer ik prullen bestel: https://www.autogereedschap.com/a-45694519/universeel/poelie-blokkeer-sleutel-set-uni-bgs/#description (hierbij maak ik mij de bedenkingen dat de gaten in de poelie verzonken zijn en dus de stangen van deze tang tekort zijn) https://www.autogereedschap.com/a-22190177/universeel/poelie-en-tandwiel-blokkeer-tool-bgs/#description Alvast bedankt!
Hallo tractorfanner's Na de cilinders,zuigers en cilinderkoppen bij een revisiebedrijf gebracht te hebben, omdat de guldner te weinig compressie had. Ben ik nu er aan toe om alles weer in elkaar te gaan zetten. Wat zijn de aanhaalmomenten van de cilinderkoppen van een guldner tessin AL? Hoeveel mm ruimte moet er tussen de zuiger en cilinderkop zitten? Mvg Marcel.
Veerhouders en veren installeren
Startmotor blijft draaien ook als de trekker al loopt
Ik heb da terug in een gestoken maar ik kan geen gas geven
Hallo Even een vraagje waar kan ik mijn inter het beste verzekeren? Hoor graag waar jullie hem verzekeren en evt jullie ervaringen. Gr Thomas
Trekker stond een 10-tal jaren stil (onder afdak) en probeer deze opnieuw tot leven te brengen. Heeft al groot onderhoud gehad (nieuwe olie, filters, water etc). Na het oplossen van defect contact slot en slechte massa op de batterij krijg ik bij het starten enkel 1 harde metaal-"klop" en daarna niets meer. Volgens mij zit de motor vast na al die tijd maar geen beweging te krijgen en dit heb ik al geprobeerd: - op de krukaspoelie zit geen central bout maar 3 bouten maatje 17, heb geprobeerd om even kracht op te zetten maar te riskant om af te breken en dus geen beweging. - geprobeerd op de aftakas achteraan grote glassleutel te zetten met buis van 2m maar geen beweging - startmotor af gehaald en startkrans proberen te bewegen met koevoet maar geen beweging - in hoge versnelling tractor voorzichtig vooruit en achteruit getrokken.. Ik denk er nu aan om de verstuivers of volledige injectoren te verwijderen en via hier de blok op te gieten met diesel om te laten weken en binnen een 2-tal dagen nog eens een poging te doen om los te krijgen. Of iemand een beter idee vooraleer de Carter eraf te gooien en cilinder kop? In bijlage enkele foto's om de staat van de motor te visualiseren.
Zijn bezig met een international 523 , en die stuurt best zwaar , is dat normaal bij deze trekkers
Iemand een idee hoe ik een las wat breder laat vloeien? Ik las met 110 ampere en 3.2mm elektrode
Heb dit probleem al langer en nog iedere keer los gekregen , op een krik uitgeboort en gepeutert , , heb er nog een los gekregen met wd 40 , maar krijg er een niet gesmeerd, trekker loopt 300 uur en wordt meestal 2 keer per jaar met de vetspuit gesmeerd, heeft iemand nog tips
Ik ben op zoek naar de veer van een sprintmaster zoals op de foto. Mechanisatiebedrijven kunnen ze niet leveren. Wie kan mij helpen?
Ik heb gelezen dat boeren een eigen gastank in de grond met propaan hebben staan en deze laten vullen door duitse leverancier waardoor hun spotgoedkoop schone gas hebben zonder energiebelasting. Zijn er hier leden die dit werkelijk doen en kunnen bevestigen dat je idd goedkoper uit bent dan als je van aardgas gebruik maakt? zoja? hoeveel goedkoper? De boeren met eigen tank hebben dus dan ook geen aardgas aansluiting meer?
Hallo ben even nieuw hier bij de international. Ik zou deze zomer graag de 845XL van de vader van m'n vriendin starten. Nu hebben ze die ongeveer 8 jaar geleden aan de kant gezet omdat die tijdens wat landwerk overhitte. Nu stond die 5 jaar geleden in de weg in de schuur en staat hij nu al 5 jaar buiten. Met deksel op de uitlaat. Vorige week heb ik eens gekeken naar de motorolie en die druipte van de peilstok dus ik denk water bij de olie. Ik heb horen zeggen dat het waterpomphuis soms stukgaat hiervan vandaar het overhitten. Nu ken ik wel niets van de trekker. Wel van de basis techniek erachter. Nu is mijn vraag wat ik best doe om hem op te starten na al die lange tijd. ik denkt gewoon de olie en filter te vervangen en dan nieuwe batterij erop en starten. Zonder water welliswaar maar niet te lang laten draaien zodat hij niet weer overhit. Graag wat meer info aub.
Ik ben nu ong 1,5 jaar in het bezit van mijn 844. Al wat kleine onderhoud werkzaamheden gedaan, maar er zit me al een tijdje wat dwars. Als ik de koppeling indruk hoor ik een knarsend geluid. Na wat onderzoek en lezen op deze site blijkt dat dat het top of druklager zou kunnen zijn. Om mijn kennis niveau aan te geven: ik moest opzoeken hoe die er uit zien en wat ze doen. Nu heb ik wat klus ervaring, maar zeker niet op trekker(of auto) gebied. Ik ben langzaam moed aan het verzamelen om de trekker te splitsen en de boel te inspecteren. Ben aan het lezen en filmpjes aan het kijken. Maar de filmpjes zijn vaak voor andere trekkers en de instructies voor ervaren monteurs:) Dus zou ik graag ook van jullie kennis gebruikt maken. Ik heb een hoop vragen, hoop dat er een paar beantwoord kunnen worden. - waar haal ik betaalbare onderdelen(ik heb nu de webshop histoparts gevonden). En zijn onderdelen zoals de drukgroep ook tweede hands verkrijgbaar(zo ja, waar)? Het is nu niet dat ik heel veel uren met de trekker maak met mijn 1,5 hectare grasland:) - welke onderdelen heb ik zowiezo nodig(incl bijv pakkingen) - welk gereedschap heb ik zowiezo nodig. doppenset bijv heb ik wel, maar kan me voorstellen speciaal gereedschap, zo las ik iets over een hulpstuk om de koppelingsplaat te centreren? - Waar moet ik op letten bij de overige onderdelen(druklager en toplager wil ik zowiezo vervangen). Hoe kan ik zien dat die aan vervanging toe zijn. - Mijn stappenplan ziet er nu als volgt uit. Als er iemand is die dit gedetaileerder kan maken of tips kan geven voor stappen graag: 1. voorlader demonteren 2. alles demonteren dat voor en achterkant met elkaar verbind 3. hulpmiddel maken dat voorkant ondersteund en voor en achteruit kan rijden 4. achterkant ondersteunen, voorkant losbouten en vooruit rijden. 5. koppeling inspecteren en noodzakelijke onderdelen vervangen. 6. in elkaar zetten Thanks, Henri
Leeftijd: onbekend Laatst online: 11u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: