Ik mis onze vaste rots in de branding al een poosje hier op de site. Ook op z'n profiel staat dat hij al een week niet meer online is geweest. Ik volg niet alles op deze site, maar in z'n laatste posts zag ik dat hij in een gezellige discussie was beland. Weet iemand hoe het met hem is? Hopelijk is er niks ergs aan de hand en was hij het gewoon even zat hier. Wat ik overigens ook wel erg jammer zou vinden.
De trekker heeft een maximaal vermogen van 111,9 kW (150 pk) en heeft een powershift transmissie met 19 versnellingen vooruit en 7 achteruit. https://www.mechaman.nl/landbouwmechanisatie/wp-content/uploads/sites/2/2022/10/JD-7700-200000.jpg
@Tinus Ik zat weer een keer op mijn gemak rond te kijken op deze site en jouw persoonlijke site. Nu kon ik je ambities nog zeker herinneren maar nu mis ik de evaluatie na 5 (ondertussen 6) jaar😇. Dus vertel! Het volgende staat op de site geplaatst in 2016: https://tinus.guichelaar.info/ Mijn ambities Omdat ik van meet af aan van plan was om transparant te zijn in mijn plannen, werd het wel eens tijd om mijn ambities uit te spreken. TractorFan moet binnen 5 jaar uitgroeien tot een van de grootste tractor websites ter wereld TruckFan moet binnen 5 jaar uitgroeien tot een van de grootste vrachtwagen websites ter wereld Om beide websites heen wil ik een breed netwerk bouwen met gerelateerde websites Ik wil deze ambities elk jaar evalueren. Als ik merk dat iets, ondanks al mijn inspanningen, toch niet werkt dan blijf ik niet trekken aan een dood paard en verruim ik mijn blikveld. Uiteraard is het ook de bedoeling dat de websites genoeg geld in het laatje brengen, maar dit is geen ambitie op zich. Met een goed functionerend netwerk volgen de inkomsten namelijk vanzelf. Wat is “de grootste”? Eigenlijk heb ik helemaal geen idee welke websites of welk netwerk er “de grootste” zijn. Daarom stel ik mezelf tot doel dat ik over 5 jaar 5x zo groot wil zijn als nu.
Hallo allemaal, Sinds dit jaar hebben we het probleem dat er 2 rotoren tegen elkaar aan lopen met de schuddertanden, met als gevolg veel kapotte tanden. De rest van de rotoren lijken wel goed 'op tijd' te lopen De lokale smid zei dat het kwam doordat de as getordeerd was, zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? En zoja, hoe hebben jullie dit vervolgens opgelost? Graag hoor ik van jullie Mvg Rickboer
We kregen een mooie reclame in de bus van het inkuil toevoegmiddel Bio-sil van cowshopping. Misschien zijn er ook wel andere leveranciers van dit spul. Ben benieuwd of er ervaringen zijn van dit middel, met name voor gras. De prijs is met 7,- ha erg laag vergeleken met concurrerende producten, die zitten al snel 20-25,- per ha. Is dit een geval van te mooi om waar te zijn of hebben de anderen een hoge winstmarge...
Wat is jullie ervaringen met de kwaliteit van gevulde gereedschapwagens zijn veel merken te vinden dus vraag me af wat jullie mening is
Ik heb een vraag ik vroeg me af of een 411 tms com 3 vijlig kan worden opgevoerd naar 135 pk? Hij moet bij ons voor de mchale fusion 3 plus dus daar komt hij net wat te kort met 115 pk. Dus het is vooral aftakas pk's die ik nodig heb. Voor het zwaardere trekwerk heb ik een mf 6270. En tot welk model is een 411 technisch gelijk? Ik weet dat een 415 een zwaardere achterbrug heeft maar is de vario wel het zelfde? Dank voor de info
Bij een kennis van mij zitten nog ca 4 ha aardappels in de grond. Noord Drenthe. Vorst heeft er nagenoeg geen vat op gekregen. Aangezien de meeste rooiers deels gedemonteerd in de winterstalling staan vraag ik het hier even wie nu nog 4 bunder kan rooien.
Hallo iedereen, Iedereen is er vast al van op de hoogte, de kosten voor diesel en nieuwe machines reizen de pan uit. ik zit zelf in het grondverzet met 1 mobiele kraan en 2 trekkers met dumpers, watvoor uurprijzen worden er bij jullie in de streek zoal gerekend? het is namelijk lastig doorrekenen naar de klant omdat het dan al snel te duur wordt. en wat betreft de prijsstijgingen, denken jullie dat dit nog zakt? of is het het nieuwe normaal.
Nu op ons melkveebedrijf word er gevoerd met een voorlader trekker van john deere van 90pk nu hebben we het laatste jaar al het een en het ander aan de trekker gedaan maar van een machine van 20 jaar oud en moet je niet alles meer willen verwachten, deze tractor word op het bedrijf voor namelijk gebruikt om voer te rijden voor onze koppel koeien, dit zit rond de 400 uur per jaar nu, vraag ik met af wat een goed alternatief is, nu is het de keus tussen een verreiker, shovel of weer een voorlader maar daar zie ik niet veel mede omdat de tractor over het algemeen al veel te ligt was voor de bak zelf. wat is de beste Optie
Beste, onze Zetor Proxima gaat bij koud weer amper in voor-/achteruit. De trekker wordt via een stang op Dashboard voor-/achteruit gezet. Wij denken dat iets met de smering geeft te maken. Waar gaat de voor-/achteruit de tractor in en waar kan deze voor-/achteruit worden gesmeerd? Wat kan hier aan de hand zijn? Deze trekker heeft slechts 500 uur! Grten
AMSTERDAM (ANP) - Op het Amsterdamse Museumplein staan negen tractors geparkeerd voor de demonstratie die daar zondagmiddag plaatsvindt. In de omgeving is zichtbaar politie aanwezig. https://thumbs.tractorfan.nl/groot/n/new-holland/1453184-tn-new-holland.jpg https://twitter.com/FritsvdSchans/status/1482807378236121088
Wij hebben zelf een melkvee bedrijf van 100 koeien en kuilen laatste 5 jaar zelf in met een taarup 465 met thm rotor en een 6230 john deere. Nu hebben wij een trekker erbij gekocht een john deere 6155r en dachten aan opschalen met beetje Loonwerk inkuilen. Maar wat voor opraapwagen dachten jullie aan? Merk? Kuubs? Voor de 6155r john deere. Gebruikte wagen tot max 40.000 euro Mvg Bouwman
[b]Originele beschrijving[/b] De keuze is reuze
Hallo, We zoeken een nieuw manier om diepstrooisel boxen in te strooien. We zitten alleen wel met roosters met maximaal 4 ton aslast. Nu leek mij met een blokkenwagen wel wat. Alleen het is een 3 rijer en van de buitenste rooster gang wouden we ook graag de rij achter het voerhek strooien. Alleen komt het afvoerbandje nooit zo ver. Nu heb ik dit wel gezien https://youtu.be/wLkXAqieOyc Alleen ik ben bang voor omdat een blokken wagen te laag is dat je nog niet zo ver komt. Buitenste mestgang is ruim genoeg en heel makkelijk de koeien weg te jagen.
Hallo. Wij hebben een 6475 op proef om te kijken wat we nou gaan kopen een 6475 of een 6465, De 6475= 160 pk De 6465= 140 pk (We hebben het idee dat de 6465 veel beter uit zijn pks komt en ook feller is dan de 6475) De 6475 heeft hiervoor vermoedelijk met een maaiarm gedraaid zijn we achter gekomen dus van deze zien we sowieso af. Hier na heeft hij voor een dieplader gestaan. Zo is hij ook in onderhoud gekomen bij ons mechanisatie bedrijf. De 6465 is nieuw verkocht door ons mechanisatie bedrijf en ook altijd in onderhoud bij hun geweest. Deze heeft gelopen bij een boer die we ook kennen en waarvan we weten dat hij er goed mee om is gegaan. Even afwijkend van welke trekker we kopen. Ik ben nu het bemesten met de 6475 alleen is hij niet vooruit te branden de tank is een duport 12.5 kuub met een 6.8m duport bemester ik heb het ventiel van de bemester bijna dicht staan staan denk ongeveer op 15% de bemester staat ook op het lichts hij loopt er bijna overheen. Ik bemest nu in de 3e versnelling met 8km per uur ,zo komt er 28/29 kuub op als ik in de 4e versnelling wil bemesten kan ik hem niet op de juiste snelheid brengen. Wat kan ik hier aan doen of heb ik het maar te doen met deze snelheid.(btw de aftakas draait 400 toeren anders klopt de gift niet meer) Gr. Marc steffens
Woonplaats: Ruinen Leeftijd: 22jr Laatst online: 2u geleden
Harm
Ik heb ervaring met de volgende machines: