Ik zoek een fendt origineel front hef voor een fendt 311 lsa uit 1990. iemand een iedee waar er één tekoop staat?
Ik heb een kruisstuk vervangen van een aftakas. De oude smeerde niet goed, werd heet en aan een kant was het lagertje kapot. Nu heb ik er een nieuw kruisstuk ingezet, dat ging vrij soepel. Alleen deze gaat naar een kant mooi soepel, de andere kant op moet ik best wat kracht zetten deze te zwenken. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Of heb ik wat niet goed gedaan?
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan. In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk. Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom ! Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Vraag: We hebben een John Deere 6430, de achterbrugolie wordt wit. Het komt niet door water of vocht. Mogelijk door lucht, de pompen doen het allemaal goed. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hallo allemaal, Mijn waterpomp van een International 533 heeft het begeven, deze lekt water. Na het demonteren van de pomp bleek dat de bouten in een zeer slechte staat zijn, waarmee de pomp vastzit en wil deze graag ook vervangen. Wie weet welke type bout is ( ong 85 mm lang ) en moeren. Waar kan ik deze kopen?? Dank alvast voor de reacties
Goedenavond ik ben opzoek naar vulringen/ shims voor de tandwielkast van een reck jumbo. 145x135, diktes 0,3 tot 1 mm, ongeveer. de binnenmaat 135 zou evt iets anders mogen zijn. Ik heb al aanvraag via reck gedaan, erg moeten zeuren om een reactie, maar zonder succes. kramp en granit is niets te vinden wat in de buurt komt. heb ook al wat technische groothandels benaderd iemand enig idee? gr Rijk
Ik heb een 309 lsa bouwjaar '87 en ik ben bezig met het monteren van een 2de zwaailamp alsook zou ik nummerplaatverlichting willen achterop hrt dak. Ik heb het dakje reeds losgegooid en kom erop uit dat er 2 kabels die vanaf de rechter voorhoek van de cabine komen liggen. Deze hangt een witte stekker aan en beide kabels stoppen ongeveer halverwege de cabine. (Waar de zwaailampen komen) ik heb even met de multimeter gecheckt en deze kabels staan in verbinding met elkaar. Zouden deze kabels bedoeld zijn voor de zwaailampen op aan te sluiten? Indien ja, kan ik deze onder het dashbord vinden en wat moet ik dan nog doen om deze correct te laten werken? De zwaailamp die er nu opstaat komt de kabel vanuit het daschbord aan de linkerzijde naar bededen,een stukje obder de vloermat door naar de linkerkant van de cabine waar een gaatje in de deurstijl geboord zit zo tot aan de lamp. Verder heb ik mijn nummerplaat (kenteken) achteraan op mijn cabinedakje geplaatst en zou ik daar ook verlichting willen plaatsen. Ik heb gedacht dat ik best stroom zou hebben vanaf een achterlicht of een lampje voorop de achterspatborden. (Daar beiden altijd eerst oplichten indien de lichten aangaan) hoe pak ik dit het best aan? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.
Ik heb een giant 332swt Laatst liet ik hem even stationair draaien en na zo'n 3 min sloeg hij uit het niets af, de opvoerpomp hoorde je gewoon pompen Nu doet hij het steeds vaker, ben je gewoon aan het rijden en bam, alsof je de sleutel omdraait slaat hij af Contact uit en weer starten en hij start weer direct en kan dan na 30 sec weer afslaan Iemand die dit al eerder heeft mee gemaakt, brandstof krijgt hij genoeg en de smeltzekering bij de startmotor is ook vernieuwd Al veel mensen erbij gehad alleen zonder succes, de rijbeveiliging die je in moet drukken voordat je kunt rijden gaat vaak ineens aan en dan kan hij ook zo ineens uit vallen Mocht iemand dit herkennen hoor ik het graag
Goedenavond, We hebben een MF 6180 die sinds kort van het ene op andere moment last heeft van een slippende koppeling. Op de weg rijdt het als een vloeistofkoppeling, je kan stationair in z'n 4 optrekken en de rem in houden. Hij slaat niet af. Normaal zou ik aan de natte platenkoppeling denken, maar aangezien hij door olie aangestuurd wordt in het 17 bar systeem dacht ik het daar eerst moet zoeken voor ik de trekker splits. Ik meet ruim 17 bar, dus dat lijkt goed. De trekker gaf daarnaast melding verstopt transmissieoliefilter en heb daarom alle filters en alle olie vervangen. Er zat geen noemenswaardig vuil of slijpsel in. Maar sinds vandaag weer dezelfde melding, terwijl de koppeling tussendoor niet goed gewerkt heeft. Schakelen doet de trekker verder goed en de Dynashift werkt correct. Iemand anders nog een idee waar ik het zou kunnen zoeken? Ik wil eerst alle 'betrekkelijk eenvoudige' zaken uitsluiten voor we de trekker splitsen en een nieuw platenpakket in steken. Alvast bedankt! Groeten Frank
Hoi allemaal, Kogel eruit door zijwaardse krachten op de heflatten. Rij op hellingen met een grondbak met een D6006. Wat valt hieraan te doen? Zie foto's.
Ik wil graag de hefbalk van mijn John Deere 6110 demonteren maar krijg de balk aan het uiteinde niet los. Er zit een veerring die ik al gedemonteerd heb en vervolgens een messing huls. Zit deze huls met schroefdraad bevestigd of hoe moet ik deze demonteren om de hefbalk eraf te krijgen
Onze mf 3050 heeft weer eens problemen met de electronica. De electronische hef werkt niet, net als de toerenteller. Vorige week werkte het ineens weer nadat ie een tijdje had gelopen. De stekkers van de computer zijn allemaal schoongemaakt en opnieuw aangesloten. Wie weet nog mogelijkheden om de boel weer aan de praat te krijgen?
Bij mijn ford 5610 gen 1 werkt de ventilator niet. Ik heb van de zomer van alles doorgemeten en alles leek goed. Ik heb nu de ventilator gedemonteerd en rechtstreeks stroom gegeven en dan werkt hij wel goed. Wat is nu verstandig? De regelknop vervangen? Ik ben verder niet heel bekend met elektrische schema's. Alvast bedankt, Mvg
Hallo, ik heb een John Deere 6220 van bouwjaar 2002 met de PQ+ bak. Deze heeft nog de originele vooruit/achteruitpook waarmee die in 2002 geleverd is. Enkele jaren later kwam er een verbeterde versie van dat pookje en ben ik nog gebeld door de dealer of ik ook die nieuwe versie wou (als modificatie/terugroepactie/coulance of hoe je het ook wilt noemen voor de helft van de normale prijs). Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik toen de oude versie fijner vond werken. Ik heb dus de gok genomen en dat ging best goed, hij begint nu jaaaren later pas een klein beetje te haperen. Wie heeft er ervaring met die pookjes? Kan ik er nog jaren mee doorrijden of is de kans heel groot dat ik binnenkort plotseling helemaal stil sta? Valt er iets aan te doen of wordt het een ritje dealer voor een (duur) nieuw pookje? Ik zag online ook gebruikte te koop van het oude type, die ik nu dus ook heb. Ik vermoedt dat dat gedemonteerde zijn van trekkers van eigenaren die wel mee hebben gedaan aan de terugroepactie, en dus al snel 15 tot 20 jaar oud. Zou dat een goede optie zijn?
Hallo, ik wou soort van de handel ingaan in agrarische werktuigen(dus inkopen opknappen en verkopen), maar ik zit ondertussen al een paar maanden te kijken op marktplaats en heb nog niks gevonden wat nou echt daad werkelijk veel oplevert en snel verkocht worden. wat is het beste om mee te beginnen? het hoeft geen honderden euro's op te leveren maar sowieso 50-150 zou wel fijn zijn.
Ik overweeg eigen gebruikte kleine balenpers voor hooi te kopen. Er zijn steeds minder loonwerkers die er een hebben en als 't nodig is, hebben ze geen tijd Kan dan eventueel zelf ook wat loonwerk doen. Graag merk/model aangeven. Als je iets goeds hebt staan hoor ik dat ook graag.
Leeftijd: 26jr Laatst online: 17u geleden
Een echte liefhebber!
Ik heb ervaring met de volgende machines: