Hallo, ik heb een John Deere 6220 van bouwjaar 2002 met de PQ+ bak. Deze heeft nog de originele vooruit/achteruitpook waarmee die in 2002 geleverd is. Enkele jaren later kwam er een verbeterde versie van dat pookje en ben ik nog gebeld door de dealer of ik ook die nieuwe versie wou (als modificatie/terugroepactie/coulance of hoe je het ook wilt noemen voor de helft van de normale prijs). Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik toen de oude versie fijner vond werken. Ik heb dus de gok genomen en dat ging best goed, hij begint nu jaaaren later pas een klein beetje te haperen. Wie heeft er ervaring met die pookjes? Kan ik er nog jaren mee doorrijden of is de kans heel groot dat ik binnenkort plotseling helemaal stil sta? Valt er iets aan te doen of wordt het een ritje dealer voor een (duur) nieuw pookje? Ik zag online ook gebruikte te koop van het oude type, die ik nu dus ook heb. Ik vermoedt dat dat gedemonteerde zijn van trekkers van eigenaren die wel mee hebben gedaan aan de terugroepactie, en dus al snel 15 tot 20 jaar oud. Zou dat een goede optie zijn?
Hallo, ik wou soort van de handel ingaan in agrarische werktuigen(dus inkopen opknappen en verkopen), maar ik zit ondertussen al een paar maanden te kijken op marktplaats en heb nog niks gevonden wat nou echt daad werkelijk veel oplevert en snel verkocht worden. wat is het beste om mee te beginnen? het hoeft geen honderden euro's op te leveren maar sowieso 50-150 zou wel fijn zijn.
Ik overweeg eigen gebruikte kleine balenpers voor hooi te kopen. Er zijn steeds minder loonwerkers die er een hebben en als 't nodig is, hebben ze geen tijd Kan dan eventueel zelf ook wat loonwerk doen. Graag merk/model aangeven. Als je iets goeds hebt staan hoor ik dat ook graag.
Hallo ik heb hier een storing aan een mf 3060 , de aftakas stopte in eens en ook werkt de hoog/laag en powershift niet meer en de 4wd wil niet meer uit , zegt iemand dit iets ? waar zou ik moeten zoeken?
Fendt 820 op Vredestein banden. Bandendruk staat op 1.8bar. Veel transportwerkzaamheden met aanhangers tot 30t. De voorste banden hadden vorig jaar al eens een scheur in de flank en werden vervangen. De achterste links had lengtescheuren in de nokken, vreemd genoeg op echt elke nok, vrij diep ook. Volgens de bandenman was dit geen probleem omdat ze niet door het karkas van de band zaten. Gisteren zat er rechts achter een scheur aan de binnenkant van de flank, lopende van tussen de nok richting velg. Ik vermoed een slechte serie banden, wat zijn jullie meningen over deze banden? Ik zou er wellicht BKT of Michelin onder monteren, gezien de prijs, dezelfde vraag, wat zijn jullie ervaringen met deze banden?
De oliedrukcontrolelampje op klok in dashboard bij mijn Fendt 304 LS brandt heel flauw oranje hele tijd. Zie foto. Geen idee wat de oorzaak is. De oliedrukzender is onlangs nieuw, de motor loopt normaal goed. Weten jullie hoe ik die lampje uit doe?
Hoi, ik heb een oude blauwpunkt AR 1121 radio in mijn tractor alleen ik heb maar 1 gekke franse zender, de tuning knop werkt volgensmij ook niet meer, als ik er aan draai dan gebeurt er niks, hoe kan ik dit oplossen?
Fendt 716 gen1, lager in de achterbrug, net tussen de remmen en de as naar de vooras ligt er WEER uit. Werd een kleine 3000u ook al eens gewisseld en is nu weer stuk gelopen. Iemand een idee waarom dit zou kunnen zijn?
Beste tf'ers, Ik heb laatst een setje Michelin xeobib 650/60r38 banden aangeschaft, nu twijfel ik welke maat velg het beste zou passen. 20x38 of 23x38. Michelin raad zelf 23x38 aan, maar wil niet dat de velg breder is dan de band
Hoe gevaarlijk zijn quads? Die vraag rijst nadat er gisteravond een 25-jarige man om het leven kwam bij een eenzijdig ongeluk in Rosmalen. De man was met een quad tegen een boom gereden. Het is zeker niet de eerste keer dat een bestuurder van een quad om het leven komt. "Het is een voertuig waar je verstand van moet hebben, je slaat zo over de kop."
Hoi, Wij hebben een giant 452 xtra HD shovel, nu heb ik een aantal uurtjes op een andere giant 452 gewerkt en nu viel mij op als je bij die het gas indrukt hij meteen begint toeren te maken en begint te rijden dat rijd veel gecontroleerder en soepeler als die van ons. Dit is met die van ons veel slomer, is dit op de een of andere manier af te stellen? Ik hoor graag Gr Thomas
Ik heb een international 744 Ik weet dat hij wat onderdruk heeft maar dat het geen kwaad kan nu na de winter start ik hem en zie dat de koelvloeistof begint te lekken uit de darm van de onderdruk en er komt veel stoom uit. Elke keer dat ik hem nu start moet ik de radiator bij vullen. Weten jullie wat dit kan zijn
Beste Tractorfans, Hierbij heb ik een vraag aan jullie welk merk zuigerveren raden jullie mij aan voor een Fendt 108 ls en waar zijn deze verkrijgbaar?
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een 2dehands luchtkit voor een John Deere 7710 Als iemand iets heeft of weet liggen hoor ik het graag. mvg Ruben
Ik overweeg andere banden op mijn trekker te leggen. Waar kan ik de aandrijfverhouding van mijn trekker terug vinden? Het lijkt er op dat er nu veel voorloop aanwezig is.
Hallo, Voor het poten van aardappelen hebben we een occassie grimme GL420 aardappelplanter met gitterrollen, granulaatbakken enzovoorts op aangekocht. Deze moet de oude Grüse aardappelplanter zonder aanaardkappen gaan vervangen. De machine werkt op load-sensing en heeft ook ISOBUS aansluiting nodig voor de granulaatbakken en rijpadenafsluiting. De John Deere 6830 die hier voor moet komen staan heeft wel een load-sensing pomp maar niet de aansluitingen, noch de isobus. Iemand die dit al heeft opgbouwd? Zijn er aftermarket kits beschikbaar? Bedankt voor de hulp.
Hallo. ik ben aan het kijken naar manieren om mijn trekker zo comfortabel mogelijk te laten rijden. nou vroeg ik mij af of er hier al iemand ervaring heeft met het installeren van een koppelingsbekrachtiger op een trekker. MVG Reinder
Ik ben het groot onderhoud aan het doen van een JD7530 Autopowr. Ik had alle filters besteld op Kramp. Ik kon kiezen tussen de originele JD, Donaldson, MAN en Vapormatic filters. De originele waren de duurste, en kreeg ik ook geen korting op. De Vapormatics de goedkoopste (maar deze vertrouw ik niet). Donaldson en MAN ongeveer gelijkaardig. Kan ik er op vertrouwen dat de filters van Donaldson even goed filteren als de originele JD filters, die nogtans ook gemaakt zijn bij Donaldson? Of zit er toch echt wel meer eisen op die originele? vb: Originele hoofdluchtfilter van JD, Powercore Blue: 175euro Donaldson Powercore white: 100euro MAN: 140euro Vapormatic: 75 euro Donaldson heb ik besteld, van ver ziet het er hetzelfde uit maar in detail is die originele powercore blue veel fijnmaziger... Ik voel mij toch wat onzeker over deze dingen... Je wil voor uw machine de beste beveiliging maar liefst toch de goedkoopste :)
Tractor heeft zo'n 4000u op de teller en werkt correct. Bij het starten valt me op dat je toch vrij lang (3-4 sec) moet doorstarten voordat de motor aanslaat. De starter gaat vlot en snel rond, het lijkt erop dat de diesel pas laat in de motor komt. Filters zijn vernieuwd, diesel is van goede kwaliteit. Bij het stilleggen valt het ook op dat de motor heel kort even versnelt. Pakweg van 750rpm naar 1000rpm om daarna stil te vallen. Dit was ook al zo bij aankoop maar lijkt na het vernieuwen van de filters minder fel te zijn. Is dit normaal bij deze tractoren? Er zit een elektronisch gestuurde brandstofpomp op. Verder werkt de tractor wel fijn, supersterk op de pto met een schliesing 440ZX hakselaar, pto op 1000rpm en motor op 1500 rpm geeft die geen krimp. Er lopen hier 12 tractoren maar met dit type MF heb ik weinig ervaring, alle tips zijn welkom.
Waar wordt het motortoerental van een MF 5455 gemeten. Op mijn dashboard geeft hij helemaal niets aan.
Hallo, ik heb sinds kort een Co2 lasapraat alleen wil deze nu niet goed lassen. hij sputtert heel erg met lassen en hij brand niet diep in waar zou dit aan kunnen liggen, ik heb zelf het idee of het aan de draad aanvoer ligt want als ik de slang ook maar heel iets in een bocht ligt gaat de draad er al niet meer fijn door
Deze valtra heeft als hij warm loopt verschillende storingen de E 102 en E 92 maar die staan niet in het boek uberhoupt de E serie aan storingen niet Als je langzaam rijd zeg maar onder 10 kmh dan na ong 4 uur cultiveren komen de storingen en als je harder rijd eerder, radiateurs uitblazen helpt ook niet bar veel. Specs: Gechipt naar 400 pk Direct transmissie Bouwjaar weet ik niet precies maar denk 2014
Heeft er iemand ervaring met gevulde draad. Ik wil om thuis te hobbyen een mig/ mag apparaat gaan aanschaffen maar zit nog te twijfelen of ik hem met een gas of vuldraad wil gaan gebruiken. Ik heb wel ervaring met gas maar heb eigenlijk nog nooit met vuldraad gelast.
Hi, Ik heb een MF3655 dynashift welke moeilijk in de versnelling gaat of soms helemaal niet. Dan moet het met geweld. Heb zelf het vermoeden dat de koppeling niet voldoende ontkoppeld. Heeft iemand suggesties en of een werkplaats handleiding ? Alvast bedankt !
Hallo, Sinds dit jaar harken wij samen met een collega boer met een krone swadro 1400, en momenteel draait die op de gewone ventielen. Graag zouden wij deze op load sening willen hebben, het probleem is dat de Ts130a van de collegaboer geen load sensing aansluitingen heeft. Weet iemand of het mogelijk is om load sensing op te bouwen op een ts130a? En zoja, wat er dan allemaal moet gebeuren? Met vriendelijke groet Rickboer
De frontaftakas start niet meer. Tussen het electrohydraulisch ventiel en de schakelaar om de aftakas op te zetten zit een soort controle-eenheid; na wat meetwerk lijkt deze defect te zijn. Schakelaar werkt en electrohydraulisch ventiel werkt ook als ik er rechtstreeks spanning opzet. Ik vraag me af waarvoor deze controle-eenheid dient ? Is dit om traag in te schakelen?
Er lag hier nog een 6 wielig onderstel op het erf. Omdat ik nog een gewone geveerde tandem onder de opraapwagen heb en hiermee teveel klaver kapot rijd wil ik deze 6 wieler overzetten en ombouwen naar een 8 wieler.
Goedenavond. Ik ben Karlo Coster. 17 jaar en zit in het tweede jaar van de opleiding tot trekkermonteur. Ik woon op een boerderij waar ik in de vrije tijd en savonds op help. Overdag werk ik bij een mechanisatiebedrijf. Zoals velen vind ik het leuk om projecten van anderen hier op tractorfan te volgen. Nu heb ik na een aantal trekkers gehad te hebben, ook m'n droom trekker en tevens project gekocht. De ford 8730. Toen ik hem kocht lag het de achteruit en de koppakking eruit. Ook is het uiterlijk niet het mooiste meer. Een paar gegevens over de ford. Ford 8730 Komt uit Tsjechië 16000 uren ongeveer 40km/p Full powershift 18v/9a Ik hoop jullie voldoende geïnformeerd te hebben en hoop dat jullie het interessant vinden. Vragen/opmerkingen staan altijd vrij.
Ik ben een Massey ferguson 25 aan het restaureren (foto's staan hier op de site) Nu wilde ik hem gaan laten proefdraaien na een motor revisie maar krijg met geen mogelijkheid de verstuivers ontlucht. De brandstofpomp en de filters kan ik prima ontluchten met behulp van het handpompje en dus krijg ik uit de brandstof pomp (roterende cav pomp) gewoon diesel, uit de bovenste en onderste schroef, maar vervolgens niet uit de leidingen van de verstuivers. Ook niet na heel lang starten. De pomp staat niet in de "stop'" stand, de regelschuif heb ik al gecontroleerd, die zit niet vast. Wie heeft er een goede suggestie?
De 580/ 70/38 is een hogere band voor op zelfde velg als de 650/65/38. Heb een trekker op de 650 maar denk er aan om er nog een aan te schaffen. 580 past beter bij ploeg. Is er verschil in rij gedrag?
Hallo, Ik heb nog een complete extra brandstoftank over voor de latere Fendt 600 serie. Hij is compleet, dus tank, frame, slangen en ook de tankvlotter en de kranen! Die laatste twee zijn namelijk zeer, zeer lastig aan te komen. Zowel nieuw als gebruikt (eigenlijk) niet te vinden! Verkeert in deugdelijke, gebruikte staat. Tank is niet lek en alle tulen zitten er netjes aan. Vlotter is werkend! De kenners weten de waarde ongeveer wel denk ik, wordt niet vaak zo compleet aangeboden en nieuwe onderdelen hiervoor zijn haast niet meer te leveren. Hij gaat dus niet voor een schijntje weg😉 hij ligt mij niet in de weg. Ik probeer het eerst via hier dat ik een andere liefhebber evt kan helpen aan een mooie toevoeging op zijn/haar trekker, voordat ik hem verder op internet gooi.😉 Bij interesse stuur mij een bericht! Met vriendelijke groet, Rob
Korte historie. MF 6270 met 5800uren. De powercontrol is op 4000uren al gereviseerd geweest. Op 5000 uren zijn trap B en D terug weggevallen. Dealer vertelde ons dat de veerpakketten terug vervangen diende te worden. Bij gebrek aan financiën heeft mijn schoonvader dit nooit laten herstellen aangezien de dealer vertelde dat dit ook geen probleem gaf om verder te rijden op enkel trap A en C. Wel niet meer automatisch te gebruiken. Dit weekend tijdens het ploegen,zwaar aan het trekken ineens in volle snee een zware "klak" en stilstand. Motor draait, pompen doen het nog(stuur,lift en stekkers doen het nog). Dealer (zonder tractor gezien te hebben) verteld me dat ik zeker moet tellen op 10a12.000€ kosten. Kan dit kloppen? En zijn er zeer handige jongens hier op het forum aanwezig die het aandurven om samen met mij deze tractor (bij mij thuis, of bij u) te splijten en de powercontrol te vernieuwen? En die een idee hebben van welke stukken ik nodig ga hebben hiervoor? Uiteraard tegen betaling . Regio Mechelen Belgie.
Beste TFers, Weet iemand nog een Fastrac te lopen van de eerste generatie? Zo eentje met een grijze motorkap, type 150? Ik zou graag in contact komen met iemand die nog zo'n trekker heeft.
Hallo wij hebben een valtra 8550. Maar die heeft een probleem, hij krijgt namelijk geen diesel. We hebben er al een nieuw opvoer pompje op gezet maar zonder resultaat. Als we met de compressor druk op de tank zetten komt er wel diesel uit de aanzuigleiding van de opvoerpomp. En als ik met het pompje zelf pomp dan komt er niets. Maar toen we druk op de tank zette kwam er ook lucht uit een potje bij het inlaat spruitstuk, waar dient dat potje voor? Wie kan mij verder helpen?
Hallo, Op onze mf 7719s zit momenteel geen 7 polige stekker op de fronthef. Voor een nieuwe machine hebben wij dit wel nodig. Ik zit er alleen een beetje mee hoe ik het aan moet sluiten. Als ik het zelf zou doen zou ik een kabel naar de achterste 7 polige stekker brengen en daar aansluiten. Maar ik weet niet of er een simpeler/beter manier is om dit te doen. Er zit een zuidberg fronthef op. Met vriendelijke groet, Rickboer
Sinds dit jaar in gebruik een Massey Ferguson 5612. Bij aanvang van de trekker was het mogelijk om functies (heffen/dalen/aftakas inschakeling, etc.) toe te wijzen aan de H3-H4 knoppen van de voorlader joystick. Het was mogelijk om deze functies in te stellen via het Dash Control Centre. Na een calibratie van de joystick is het betreffende instellingscherm uit het Dash Control Centre verdwenen. Mechanisatiebedrijf heeft geen idee hoe dit zou kunnen? Trekker heeft geen datatronic. Iemand enig idee hoe betreffende instellingscherm terug te halen is? Of is het puur toeval dat deze trekker in deze serie deze mogelijkheid had? Lees namelijk ook eens dat sommige 6600's deze functie niet hebben.. Ben benieuwd!
Beste trekker fans onlangs had ik de achter hef van mijn John Deere 6600 voorzien van een nieuw laagje verf. daarvoor de hef armen en de heleboel der af gehaald en er weer opgezet. alleen nu wilt de hef als je hem naar boven zet dan stopt die niet gwn boven aan alleen dan probeert die de cilinder uit mekaar te douwen. nu zou ik zelf zo niet weten waar ik dit moet zoeken aangezien ik de armen volgens mij toch echt precies het zelfde weer terug gemonteerd. heb maar zou er dan ergens een afstelling zitten of hoe kan ik dit oplossen?
Hallo,is het werken met een bv.herder maaikorf/klepelbak makkelijk te leren (betreft wegbermen ed.)
Hallo, wij hebben recent een New Holland T6.145 gekocht met bij passende New Holland (Stoll)-voorlader. Het enige probleem wat ik er mee heb is het gewicht achterop de trekker. Een optie is om gewicht achter in hefinrichting te hangen, het nadeel ervan is dat deze altijd apart er aan- en afgekoppeld moet worden bij voorlader werkzaamheden. Uiteindelijk blijven er voor mij twee opties over: - Wielgewichten in de velg van de trekker - Of water in de achterbanden laten doen, uiteraad met een middel tegen vriezen. Wat is van deze twee de beste opties en wat is jullie ervaring hiermee? Alvast bedankt voor jullie reacties👍
Wat is de prijs van een Fendt 615 Turbomatic E van 1992 met 12000 uren?
6170 soms staat de dana shift zijn eigen leven teleiden stationaar (bv bij het aankoppelen) maar nu als hij stationaar staat branden de filter lampje dana shift in D trap je de koppeling in gaat de lampje weer uit en hoor je dat er wat in de bak gebeurt dana shift wil weer schakelen zo dra je de koppeling los laat gaat het lampje weer branden aftakas werk alleen als je de koppeling in trapt (was altijd al een probleem tractor maar ja miskoop even door bijten)
Waarom worden er geen kaweco thoriums meer gemaakt? Waren dit geen goede opraapwagens?
Goeiedag, Ik heb een vraag ik wil graag een varkensnuitje achter op de trekker monteren maar aan de zijkant zit er nog een 3 polige stekker in de bekleding (zie fotos) zou ik een t-stuk tussen het draad maken en zo een varkenssnuitje achter op de trekker aansluiten? Alvast bedankt
Mijn giant mini shovel heeft soms dat die afslaat tijdens rijden. Brandstof filters zijn recent vervangen. Opvoer pompje is ook al eens vervangen nadat deze kapot was. Meer mensen die dit hebben. Rotzooi in de tank? Poreuze slangen of lucht zuigen ergens. hoorde ik iemand al noemen. .. Mvg Edwin
Goedeavond tf'ers De schovel thuis heeft wat nieuwe bandjes nodig, al zeggen wel dat al jaren. 1 band liep altijd al heel langzaam leeg maar dat wordt nu snel erger. Er zit nu nog een redelijke goede band op en de andere 3 zijn in slechte staat, het gaat hier om een 15.5/55 R18 band. (385/55 R18) Nu zijn dit nogal dure bandjes (+- 500) eurovoor een schoveltje wat vooral om voor wat klusjes om het huis wordt gebruikt. Tweedehands zat ik ook al te zoeken maar daar zijn ze erg schaars, richting Polen zie je ze meer staan dus dat is ook niet echt een optie. Hier zijn mijn opties. -Weten jullie misschien nog een setje van deze banden te staan? -Deze link kwam ik ook tegen, heeft iemand hier ervaring mee of een mening? https://www.tdmachines.nl/nl/vehicle/5013788 -In de onderdelen lijst kwam ik ook andere bandenmaten tegen die erop mogen liggen dus dat zou ook nog wel een optie zijn, mits dat goedkoper is met velg. We willen wel niet smaller gaan want dan krijgt de erfverharding ze meer op zijn kloten. Dan kom je al uit bij de maat 405/70 R18. Ik hoop op goede suggesties van jullie :D Alvast bedankt. Luc
Beste, tf'ers Ik ben pas in het bezit van een fendt 612lsa bj 1985. (Foto zie mijn profiel) Nu is mijn vraag of er iemand meer weet over het aircosysteem. Hier zit niet zoals gewoonlijk vooraan een aircopomp aangedreven door een riem maar bij deze zit de pomp tussen het rechter achterwiel en de versnellingsbak. Of de airco werkt weet ik nog niet aangezien de ventilators niet werken maar ik veronderstel van niet. Iemand die hier meer informatie over heeft? Mvg Cis
Beste TF ers, Ik ben bezig met het repareren van mijn 614 Lsa e uit 1993, de 3e versnelling reageerde niet meer op de pook( je kon hem wel selecteren maar er kwam geen beweging in de trekker), nu ligt de bak open en hebben we het euvel gevonden. het koppelingslichaam "zie foto'' lag in tientallen delen op de bodem van de bak dus de 3e versnelling kon niet gekoppeld worden aan de drijvende as. Nu ben ik op zoek naar zo'n koppelingslichaam ref nr: F385103080037. Is er iemand op tractorfan die een ZF 3550 versnellingbak in onderdelen heeft liggen en mij het betreffend onderdeel zou willen verkopen? met vriendelijke groet , Dirk Maas
Hallo, Inmiddels heb ik bijna de PTO set compleet, maar enkel en alleen nog op zoek naar de flens die op de krukas gemonteerd wordt. Ik heb al verscheidene adressen geprobeerd, maar overal nul op rekest tot nu toe. Nieuw is hij nog te krijgen, maar prijzen staan mij tot nu toe nog tegen... ;) Vandaar dat ik het hier ook nog eens probeer, dus is er hier iemand die nog toevallig zo'n flens op de plank heeft liggen en die wel weg mag, zou ik het heel leuk vinden om een PB te ontvangen! :) De staat van de splines maakt mij weinig uit, dus ook glad gevreten splines heb ik geen probleem mee op zich. Of mochten er mensen zijn die zelf niks hebben, maar die wel iets weten of ergens kennissen hebben die iets weten, dan zou ik dat ook graag horen! Groet, Rob Klaverboer (Ik voeg 2 foto's bij, het gaat dus om nr.28 van de tekening, origineelnummer: 385100200030 of oude nummer: 281100200030)
Wij zoeken het bedieningspaneel van een climate control van oa een 6616. Een nieuwe is asociaal duur. Heeft iemand nog een adres voor gebruikte onderdelen? Koop van der Wal en Meindertsma heb ik al geprobeerd.
Dag, Afgelopen voorjaar een kuhn 4 scharige ploeg achter onze 6170 gehad. Qua vermogen ging dit super (incl getrokken vorenpakker). Qua gewicht voorop viel het tegen.. meer gewicht voorop zou wel enorm schelen op de weg en het zou de grip in het land ook positief beïnvloeden denk ik. Voorop deze trekker zit al een volle rij gewichten, omdat een fronthef naast het prijskaartje ookal bijna niet te vinden is en we dit verder niet nodig hebben zit ik eraan te denken om iets te maken waardoor er bijvoorbeeld een 2e rij gewichten voorop de trekker kan. En dan het liefst ook demonteerbaar. Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn met ideeën/tips/voorbeelden? Groet, Hylke
Dag, Ik ben van plan binnenkort een nieuwe kraan te kopen, zal ongeveer 5t zijn en op rupsen. Maar hoeveel zou het kosten zo een machine draaiende te houden? En hoeveel diesel verbruikt zo een? Het is de bedoeling grondwerken te doen in het weekend en de woensdag en ook vakanties. Mvg, Vic
Leeftijd: 24jr Laatst online: 12u geleden
Een echte liefhebber!
Ik heb ervaring met de volgende machines: